Het is bewezen, Fransen bouwen schijthokken (En BMW ook)
- @iko
Re: Het is bewezen, Fransen bouwen schijthokken
hij doelt op die vrachtwagen 

Ik mkoet bmw nog een auto zien bouwen als de R26R, voor dat geld een snelle goed sturende auto bouwen kunnen ze blijkbaar niet, ja voor 2 ton, en dan nog blijft het een schijthok 

- dvh
R26R , oftewel een verbouwde megane waar Renault een giga slechte reputatie mee heeft opgebouwd ?

- Niels v D
LOL
Laten we in dit topic alleen frans hokken bashen, voor BMW en golfjes hebben we andere topics.

Laten we in dit topic alleen frans hokken bashen, voor BMW en golfjes hebben we andere topics.

-
Het is bewezen, bestuurders van Franse schijthokken hebben ook nog eens een rijkelijke fantasie, een kort lontje en een minderwaardigheidscomplex.Luco schreef:Ik kwam gisteren 6 bmw's tegen waarvan er 5 een petje/sjonnie als bestuurder hadden.
Conclusie:
Alle bmw rijders zijn sjonnies![]()
Nog nooit zulk dom gelul gehoord, ow ja je rijdt bmw he??
Conclusie:
Alle bmw rijders zijn domme lullen
Chill een beetje Luco, mag je dan wel bij mij de badkamer geïnspecteerd hebben, daarvoor nog steeds dank, maar kan me niet herinneren dat we ooit bij elkaar in de klas hadden gezeten.

C5 Picasso, Picasso, C3 Picasso, denk gewoon aan het lelijkste hok ooit en je weet wat ik bedoel.
En dat er in die C6 goede stoelen zitten klopt, echter hebben ze dat gedaan om het wachten op de pechhulp iets te veragenamen. Het is gewoon troep, zo ook een 607 V6 die we hier met z'n allen vervloekt hadden.
-
En ja je hebt gelijk, R26 R, Clio 182 Tropy, Mégane RS250 Cup, 106 Rally, Clio Williams, 309 GTI, 306 GTI, Clio RS200 Cup.
Mooier wordt het niet in hothatch-land
Mooier wordt het niet in hothatch-land
Al had je bij mij in de klas willen zitten dan had je beter je best moeten doenM@rcel schreef:Het is bewezen, bestuurders van Franse schijthokken hebben ook nog eens een rijkelijke fantasie, een kort lontje en een minderwaardigheidscomplex.Luco schreef:Ik kwam gisteren 6 bmw's tegen waarvan er 5 een petje/sjonnie als bestuurder hadden.
Conclusie:
Alle bmw rijders zijn sjonnies![]()
Nog nooit zulk dom gelul gehoord, ow ja je rijdt bmw he??
Conclusie:
Alle bmw rijders zijn domme lullen
Chill een beetje Luco, mag je dan wel bij mij de badkamer geïnspecteerd hebben, daarvoor nog steeds dank, maar kan me niet herinneren dat we ooit bij elkaar in de klas hadden gezeten.![]()
C5 Picasso, Picasso, C3 Picasso, denk gewoon aan het lelijkste hok ooit en je weet wat ik bedoel.
En dat er in die C6 goede stoelen zitten klopt, echter hebben ze dat gedaan om het wachten op de pechhulp iets te veragenamen. Het is gewoon troep, zo ook een 607 V6 die we hier met z'n allen vervloekt hadden.

Vond gewoon je conclusie wel heel erg kort door de bocht.
-
Wat zou die van jou geweest zijn dan, Franse automobielliefhebbers kijken graag naar file's vanuit de spitsstrook?
Op basis van een waarneming kan je niet zomaar conclusies trekken.
als er 100 auto's rijden en er vallen 5 renaults uit zegt dat niks, misschien reden er wel 99 renaults en maar 1 ander merk
BMW
VAG
Mercedes
enz
enz
hebben allemaal hun eigen problemen
als er 100 auto's rijden en er vallen 5 renaults uit zegt dat niks, misschien reden er wel 99 renaults en maar 1 ander merk

BMW
VAG
Mercedes
enz
enz
- Chris van S.
+1 Dat is absoluut een feit. Ook dure auto's gaan verrot. Dus dat ben ik met jou eens Luco.Luco schreef: BMW
VAG
Mercedes
enz
enz
Echter, ik heb bij Renault en later bij BMW als werkplaatsreceptionist gewerkt.
Dus denk dat ik wel een behoorlijk goed vergelijk kan trekken. Laat ik het dan netjes formuleren dat het kwa garantie claims een verademing was om bij BMW te werken. Al zijn die echt totaal niet feiloos.
Chris van S. schreef:+1 Dat is absoluut een feit. Ook dure auto's gaan verrot. Dus dat ben ik met jou eens Luco.Luco schreef: BMW
VAG
Mercedes
enz
enz
Echter, ik heb bij Renault en later bij BMW als werkplaatsreceptionist gewerkt.
Dus denk dat ik wel een behoorlijk goed vergelijk kan trekken. Laat ik het dan netjes formuleren dat het kwa garantie claims een verademing was om bij BMW te werken. Al zijn die echt totaal niet feiloos.
Dat zal best, maar dan moet je ook de verkoopcijfers er naast leggen.
Dan nog zal renault meer probleempjes hebben gegeven dan bmw, maar zit ook een prijskaartje aan he.
- Chris van S.
Probleempjes???? Dat is echt nog zachtjes uitgedrukt.
Ik denk dat je niet de kwaliteit met verkoopcijfers moet bekijken. Maar met het aantal doorgangen in de werkplaats per auto.
Ik denk dat je niet de kwaliteit met verkoopcijfers moet bekijken. Maar met het aantal doorgangen in de werkplaats per auto.
Chris tijdje geleden zeker?
want nu is het toch echt anders.
Eerherstel was er voor Renault. Alle modellen van dit merk blijken bovengemiddeld betrouwbaar te zijn en dat is wel eens anders geweest. Zo is een uit 2003 stammende Mégane nog steeds de absolute recordhouder voor wat betreft het aantal pechgevallen: gemiddeld 75,1 per 1.000 exemplaren. Een betere kwaliteitsbewaking heeft dit aantal tot 1,9 defecten doen dalen bij een exemplaar uit 2008. Dat Renault inmiddels zijn lesje heeft geleerd, blijkt als de scores van de Scénic uit 2008 worden bekeken: dat model is volgens ADAC zelfs de meest betrouwbare middenklasse MPV. Ook de nieuwe Laguna behoort qua betrouwbaarheid tot de top.
Eerherstel was er voor Renault. Alle modellen van dit merk blijken bovengemiddeld betrouwbaar te zijn en dat is wel eens anders geweest. Zo is een uit 2003 stammende Mégane nog steeds de absolute recordhouder voor wat betreft het aantal pechgevallen: gemiddeld 75,1 per 1.000 exemplaren. Een betere kwaliteitsbewaking heeft dit aantal tot 1,9 defecten doen dalen bij een exemplaar uit 2008. Dat Renault inmiddels zijn lesje heeft geleerd, blijkt als de scores van de Scénic uit 2008 worden bekeken: dat model is volgens ADAC zelfs de meest betrouwbare middenklasse MPV. Ook de nieuwe Laguna behoort qua betrouwbaarheid tot de top.
- dvh
Eerlijk is eerlijk, alle autobladen schrijven erover dat de huidige generatie Megane kwalitatief goed in elkaar zit. Zowel optisch als technisch.
En dat doet me deugt, want Renault heeft zeker leuke auto's in het programma waar ik me in de toekomst wellicht aan wil wagen
En dat doet me deugt, want Renault heeft zeker leuke auto's in het programma waar ik me in de toekomst wellicht aan wil wagen

- Chris van S.
Paar jaartjes terug Luco. Gelukkig dat het nu anders is en dat is het minimale wat er moest gebeuren.Luco schreef:Chris tijdje geleden zeker?
Begrijp me niet verkeerd, Renault vind ik ook super auto's. Kwa rijden zou ik zo een Clio halen. En het merk heeft genoeg interessante modellen.
-
Luco schreef:Op basis van een waarneming kan je niet zomaar conclusies trekken.
als er 100 auto's rijden en er vallen 5 renaults uit zegt dat niks, misschien reden er wel 99 renaults en maar 1 ander merk![]()
BMW
VAG
Mercedes
enz
enz
Laat ik zeggen dat ik helemaal niet probeer te verhullen wat er met een Duitser mis kan gaan, door mijn beroep is echt alles al de revue gepasseerd, Zweeds, Duits, Frans, Amerikaans, Engels, Japans, Italiaans..
BMW e60 van me was ook niet echt zonder mankementen. Veel electronica problemen maar echt stilvallen is me nooit overkomen.
Mercedes W211 was ook van bedenkelijke kwaliteit, maar ook met die nooit stil komen te staan.
M'n collega met z'n 607 V6 wel, dat weet ik omdat ik hem heb opgepikt bij de Peugeot.
C6 van andere collega ook een ramp. Was de eerste van NL omdat iemand vriendje van Chirac was.
Pracht van een auto, maar zo lek als een mandje.
Trouwens, een Superb is ook een schijthok. 100% van alle Superb's in die file kwam ook stil te staan.

Ik rij al jaren renault, en eigenlijk nooit echte problemen gehad buiten bv een dynamo die stuk gaat, of knipperlichtje wat er mee ophoudt, en we hebben toch 4 rijdende renaults in ons bezit met allemaal behoorlijk km standen.
Zal ook een kwestie van geluk/pech zijn.
Zal ook een kwestie van geluk/pech zijn.
-
Misschien zit het hem daar juist in Luco? Misschien dat Franse auto's veel gevoeliger zijn voor goed onderhoud?
Al die auto's die langs de kant stonden zagen er niet echt goed onderhouden uit. De enige die bezig was met reanimeren was de eigenaar van de Matra, lees autoliefhebber.
Hoeveel automobilisten rijden er zelfs met een branden olielampje nog door totdat die echt stilstaat?
Reed overigens gisteren door Voorschoten achter een prachtig gerestaureerde Simca 1100 aan, ook rijdt er hier in Den Haag regelmatig een schitterende Renault 16 automatic rond.
Al die auto's die langs de kant stonden zagen er niet echt goed onderhouden uit. De enige die bezig was met reanimeren was de eigenaar van de Matra, lees autoliefhebber.
Hoeveel automobilisten rijden er zelfs met een branden olielampje nog door totdat die echt stilstaat?
Reed overigens gisteren door Voorschoten achter een prachtig gerestaureerde Simca 1100 aan, ook rijdt er hier in Den Haag regelmatig een schitterende Renault 16 automatic rond.
Ik reed net achter een mercedes, die rookte zo hard dat ik bijna de auto's voor me niet zag, en gewoon doorrijden he 

- Niall
Bij franse auto's van de laatste generaties is het gewoon russisch roulette. Sommige rijden probleemloos en sommige zou je het liefst in de fik zetten.
Japanse en duitse auto's zijn verre van heilig, alleen daar is het probleem structureel. Bv de multitronic en tiptornic van Audi, het is niet de vraag of maar wanneer die stuk gaat. Bij BMW zijn het de swirlkleppen en bij mercedes bij W211 de elektronica.
Japanse en duitse auto's zijn verre van heilig, alleen daar is het probleem structureel. Bv de multitronic en tiptornic van Audi, het is niet de vraag of maar wanneer die stuk gaat. Bij BMW zijn het de swirlkleppen en bij mercedes bij W211 de elektronica.
-
Re: Het is bewezen, Fransen bouwen schijthokken (En BMW ook)
Schop, BMW bouwt ook schijthokken
Het gebeurt me niet vaak, maar bij Rdam Airport reed ik afgelopen zondag vol de file in.
Muurvast stond het, en heb er vanaf de oprit tot vlak voor het tankstation bij Delft 1,5 uur over gedaan.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.071.04
De spitsstroken waren afgekruist, maar op enig moment mocht men daar ook op rijden, terwijl er nog hulpdiensten onderweg waren. Lekker slim dus, wel hilarisch die chaos.
Maar goed, 3 auto's uiteindelijk met pech, alle drie een BMW.
-rode e36 met Pools kenteken
-zilvergrijze e65 hoefkade edition
-zilvergrijze Z3 met Belgisch kenteken.
Intussen de meisjes ook honger gekregen, wordt het toch allemaal wat stressen in de auto.
Tussen de manege en het tankstation zag ik een opening in de vangrail, een soort oprit voor hulpdiensten etc. Met de hill decent controle ploegde onze Jeep zeer gecontroleerd naar de parallelbaan, kijk daar doe je het allemaal voor

Het gebeurt me niet vaak, maar bij Rdam Airport reed ik afgelopen zondag vol de file in.
Muurvast stond het, en heb er vanaf de oprit tot vlak voor het tankstation bij Delft 1,5 uur over gedaan.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.071.04
De spitsstroken waren afgekruist, maar op enig moment mocht men daar ook op rijden, terwijl er nog hulpdiensten onderweg waren. Lekker slim dus, wel hilarisch die chaos.
Maar goed, 3 auto's uiteindelijk met pech, alle drie een BMW.
-rode e36 met Pools kenteken
-zilvergrijze e65 hoefkade edition
-zilvergrijze Z3 met Belgisch kenteken.
Intussen de meisjes ook honger gekregen, wordt het toch allemaal wat stressen in de auto.

Tussen de manege en het tankstation zag ik een opening in de vangrail, een soort oprit voor hulpdiensten etc. Met de hill decent controle ploegde onze Jeep zeer gecontroleerd naar de parallelbaan, kijk daar doe je het allemaal voor

- Luco
-
Luco huil, Luco lach ook weer gelukkig, daar doen we het voor.. 

-
is moeilijk te zeggen ik heb 3 106jes gehad, 1 racer, 2 daily's, de 1e daily een rode uit 1992 met 272.xxx op de teller heb ik nooit eens motorische problemen mee gehad, ben er 1 maand terug zelfs naar zuid frankrijk gereden en terug.
de 2e daily, een gele 106 met een 1.4 had ik alleen maar gezeik, koelproblemen noem maar op.
de 2e daily, een gele 106 met een 1.4 had ik alleen maar gezeik, koelproblemen noem maar op.
-
Ach, zolang er mensen zijn, die tijdens een proefritje in een 2CV vanuit Nederland in India belanden, zou ik me over de titel van dit topic niet zo'n zorgen maken.