Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Snipe
Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
Zit ook wel wat verschil tussen die zescilinders. Een jaar of vijf terug had ik een E90 330d en een collega had een 335d. Ik vond zijn auto onprettig vanwege het smalle toerenbereik, duw in de rug, meer lawaai en saai automatengedoe. Hij vond mijn auto onprettig, die leek langzaam omdat 'ie die duw in de rug miste en bovendien moest hij ineens schakelen.
Ik heb ook een 120d gehad trouwens. Prima motor, maar niet echt snel. Je schiet lekker op, maar je krijgt nooit het idee dat je echt snel gaat. Wat dat betreft vond ik die 330d prettiger, en bovendien was 'ie zuiniger.
Ik heb ook een 120d gehad trouwens. Prima motor, maar niet echt snel. Je schiet lekker op, maar je krijgt nooit het idee dat je echt snel gaat. Wat dat betreft vond ik die 330d prettiger, en bovendien was 'ie zuiniger.
- RVV
Hielke heeft nog steeds zijn verdriet niet verwerkt (dat hij overstag ging op een skrapers fiat ipv een magnefieke 120d)

- Hielke
Het scheelde om heel eerlijk te zijn helemaal niksRVV schreef:Hielke heeft nog steeds zijn verdriet niet verwerkt (dat hij overstag ging op een skrapers fiat ipv een magnefieke 120d)![]()

Ach, iedereen heeft recht op een beetje verstandsverduistering op z'n tijd. Gelukkig hervond ik me snel weer en maakte de juiste keuze

- Sperdy
Te veel gewicht is funest met te weinig koppel. Dat is alles.Robin schreef: Met 'n handbak heb ik imho nog meer feeling met hoe die motor connected is met 't gaspedaal, vooral in de sportmodus. In comfort is ie nog wel 'ns wat kauwgumachtig rond/onder de 2000rpm, maar in sport is het gasgeven en gaan vanaf 'n 1500rpm. Dan kun je zeggen wat je wilt, maar wat doet 'n redelijke atmo in dat toerengebied dan? Of het moet vanaf 5 liter ofzo wezen natuurlijk.
- Robin
Ik denk dat dit 'n repost is (van mezelf? LOL) , dat rode leer is tóch wel apart, maar ook weer bewerkelijk denk ik, net als grijs leer wat ik had in de E90 M3.
Verder natuurlijk 'n dijk van 'n kilometervreter zo'n 320d:
Arnold Schwarzeneggert reviews 'n witte(geluid aan)
Verder natuurlijk 'n dijk van 'n kilometervreter zo'n 320d:
Arnold Schwarzeneggert reviews 'n witte(geluid aan)
- Robin
-
@ Arnold 'Schwarzeneggert' review 

- Robin
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo vind ik hem toch best lekker eerlijk gezegd...........
- Joop
De nieuwe Type VIII velgen vallen nog niet eens tegen...
- Sperdy
Eensch. Mooie kleur en prima velgen. De Schnitsel O-O-Gerzo style zie je hier niet zo. En da's een verbetering en 300pk/410nm.
Why should I buy a 335i?
(Robin gaat het ons uitleggen:
)
Why should I buy a 335i?

- dvh
Kleur is mooi. Maar velgen.. Het kan.. Maar vind het niet echt een bmw velg.
Uitlaten zijn gewoon zjonnystyle.. Daar hadden net als bij de 335 gewoon 2 pijpjes moeten zitten links en rechts.
En de sticker is gewoon weer overbodig..
Net als een merk label wat je ziet op een nieuwe colbert ziet, dat haal je er ook af wanneer je hem gaat gebruiken.. Doe je dat niet, dan is het bij voorbaat al fout
Uitlaten zijn gewoon zjonnystyle.. Daar hadden net als bij de 335 gewoon 2 pijpjes moeten zitten links en rechts.
En de sticker is gewoon weer overbodig..
Net als een merk label wat je ziet op een nieuwe colbert ziet, dat haal je er ook af wanneer je hem gaat gebruiken.. Doe je dat niet, dan is het bij voorbaat al fout

- Macboy
Ach Romo op jouw leeftijd moet je gewoon wat langer wennen (en minder snel van de daken schreeuwen dat je iets niet mooi vindt terwijl iedereen hier weet dat je vanzelf bijdraait).
Maar die F30 lijkt inderdaad sprekend op een F10 Robin !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Ach Romo op jouw leeftijd moet je gewoon wat langer wennen (en minder snel van de daken schreeuwen dat je iets niet mooi vindt terwijl iedereen hier weet dat je vanzelf bijdraait).
Ik ben op mijn leeftijd niet zo snel overtuigd en over te halen als de jongere generatie............eerst gedaan en dan gedacht...............heeft menigeen verdriet gebracht...............

- romo
romo schreef:Macboy schreef:Ach Romo op jouw leeftijd moet je gewoon wat langer wennen (en minder snel van de daken schreeuwen dat je iets niet mooi vindt terwijl iedereen hier weet dat je vanzelf bijdraait).
Ik ben op mijn leeftijd niet zo snel overtuigd en over te halen als de jongere generatie............eerst gedaan en dan gedacht...............heeft menigeen verdriet gebracht...............
Aldus Romopa

- Macboy
- Robin
@Ferdinand, waarom ''n 335i, waarom 'n 991S en geen 991 etc.(Of 'n Cayman/Boxster)
Verder, de 335i heeft STANDAARD 4 pots Brembos en de 328i de remblokjes en schijven van 'n mountainbike. Daarom alleen al. Scheelt gemiddeld wat ik lees van 100-0 'n meter of 1,5 a 2 zelfs(hangt ook natuurlijk van het merk/type band af he)
Hier dus te zien. Ze zijn alleen gepaint in rood en voorzien van 'n Brembo decal.
Maar 't is de standard 335i klauw by Brembo geloof 't of niet:

Verder, de 335i heeft STANDAARD 4 pots Brembos en de 328i de remblokjes en schijven van 'n mountainbike. Daarom alleen al. Scheelt gemiddeld wat ik lees van 100-0 'n meter of 1,5 a 2 zelfs(hangt ook natuurlijk van het merk/type band af he)

Hier dus te zien. Ze zijn alleen gepaint in rood en voorzien van 'n Brembo decal.
Maar 't is de standard 335i klauw by Brembo geloof 't of niet:
-
..........en wat vinden we allemaal hiervan :

-
- dvh
- JP
Geile ledjes op je nieuwe 335i....

-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m6ZT4Jax ... ata_player[/youtube]
:drieling: :drieling: :drieling: :drieling: :drieling:
:drieling: :drieling: :drieling: :drieling: :drieling:
-

- RudolfNW
Zo juist ook even 2 nieuwe 3serie's gereden.
Van het weekend 320d ed. met 8-traps automaat.
Vriend van moeders wil straks wat anders(nu E92 325i) en was nieuwsgierig naar de automaat en ik ook wel.
Het is dus wel een zeer goede automaat die zeer snel schakeld en richting de versnellings bakken gaat met de dubbele koppeling.
Nu is het ook de bedoeling dat de opvolger een 328i sedan gaat worden, en ik denk dat de automaat beter tot zijn recht komt dan bij deze diesel. Dan heb ik het over het zelf schakelen.
Dit omdat bij de sportstand de automaat te lang boven in de toeren blijft hangen waar de diesel snel buiten adem is en waarop het volgende verzet zo klein is waardoor hij weer snel aan het eind van zijn powerband zit.
Deze kun je dus beter tussen de 2000 en 3600 toeren houden. lekker op koppel rijden.
Het zelf schakelen werkt erg goed en snel, maar wederom met die kleine verzetten blijf je wel erg veel aan het schakelen. En dan zijn 8 versnelling misschien wel iets te veel van het goede.
Kortom laat hem in automaat stand staan en niet in sport.
En een M onderstel is dus een must waar ik vanochtend achter kwam.
Even een stukje samen met robin gereden.
Het sturen in de zware stand veel beter dan bij de standaard versie. Echt een beter stuurgevoel.
En het onderstel gewoon veel lekkerder zonder dat het oncomfortabel wordt.
Tjsa, en de 335i is een heerlijke machine met een super geluid. Heerlijke bijna niet meer bescheiden plofjes uit de uitlaat. Maar dat kan de auto gewoon hebben.
En zeel veel kracht bij elk toerental. Je kunt er zooo makkelijk hard mee gaan.
En qua looks, in het zwart en getinte ramen staat de 3er gewoon goed. Erg stoere auto. en kopt helemaal met die zwarte uitlaten erbij.
Kortom 335i beste keus.
328i zal de verstandigere keus zijn, maarja je leeft maar 1 keer zeggen ze dan he... ;-P
Gr.
Van het weekend 320d ed. met 8-traps automaat.
Vriend van moeders wil straks wat anders(nu E92 325i) en was nieuwsgierig naar de automaat en ik ook wel.
Het is dus wel een zeer goede automaat die zeer snel schakeld en richting de versnellings bakken gaat met de dubbele koppeling.
Nu is het ook de bedoeling dat de opvolger een 328i sedan gaat worden, en ik denk dat de automaat beter tot zijn recht komt dan bij deze diesel. Dan heb ik het over het zelf schakelen.
Dit omdat bij de sportstand de automaat te lang boven in de toeren blijft hangen waar de diesel snel buiten adem is en waarop het volgende verzet zo klein is waardoor hij weer snel aan het eind van zijn powerband zit.
Deze kun je dus beter tussen de 2000 en 3600 toeren houden. lekker op koppel rijden.
Het zelf schakelen werkt erg goed en snel, maar wederom met die kleine verzetten blijf je wel erg veel aan het schakelen. En dan zijn 8 versnelling misschien wel iets te veel van het goede.
Kortom laat hem in automaat stand staan en niet in sport.
En een M onderstel is dus een must waar ik vanochtend achter kwam.
Even een stukje samen met robin gereden.
Het sturen in de zware stand veel beter dan bij de standaard versie. Echt een beter stuurgevoel.
En het onderstel gewoon veel lekkerder zonder dat het oncomfortabel wordt.
Tjsa, en de 335i is een heerlijke machine met een super geluid. Heerlijke bijna niet meer bescheiden plofjes uit de uitlaat. Maar dat kan de auto gewoon hebben.
En zeel veel kracht bij elk toerental. Je kunt er zooo makkelijk hard mee gaan.
En qua looks, in het zwart en getinte ramen staat de 3er gewoon goed. Erg stoere auto. en kopt helemaal met die zwarte uitlaten erbij.
Kortom 335i beste keus.
328i zal de verstandigere keus zijn, maarja je leeft maar 1 keer zeggen ze dan he... ;-P
Gr.