achter schijven en blokken upgrade (Z3) M Coupe
-
achter schijven en blokken upgrade (Z3) M Coupe
Vandaag heerlijk gereden op Zandvoort (Vrij Rijden). Voor het eerst met Toyo's R888. Wat een vooruitgang tov straatbanden. Maar zoals altijd heb elk voordeel zijn nadeel. Ik heb vooraf rondom nwe blokken gemonteerd. Voor hebben ze het prima doorstaan maar achter waren ze na 5 sessies weg, en de schijf gegroefd. De blokken achter zijn ook erg klein, zeker in vergelijk met voor
Nu ben ik op zoek naar een prijsgunstige (wie niet) upgrade. Passen de voor schijven incl. klauwen op de achteras? Het is een E36 onderstel dus daar lijkt me wel wat van te krijgen.
Nu ben ik op zoek naar een prijsgunstige (wie niet) upgrade. Passen de voor schijven incl. klauwen op de achteras? Het is een E36 onderstel dus daar lijkt me wel wat van te krijgen.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: achter schijven en blokken upgrade (Z3) M Coupe
Welkom mede M-Coupe broeder
Allereerst willen we wat foto's van het apparaat zien in een voorstel topic
De voorste schijven gaan achter niet passen en op zich verbaast het me dat de achterste blokken zo snel op zijn t.o.v. de voorste. Normaal worden die gewoon veel minder belast...
Over remblokken en schijven is veel te vinden hier door ff de zoek functie te gebruiken. E.e.a hangt ook af van wat je verwacht en wilt. Blokken waarmee je ook op straat kunt rijden of vind je het niet erg dat je speciaal voor circuit sessie ze moet vervangen omdat ze voor op straat minder geschikt zijn.

De voorste schijven gaan achter niet passen en op zich verbaast het me dat de achterste blokken zo snel op zijn t.o.v. de voorste. Normaal worden die gewoon veel minder belast...
Over remblokken en schijven is veel te vinden hier door ff de zoek functie te gebruiken. E.e.a hangt ook af van wat je verwacht en wilt. Blokken waarmee je ook op straat kunt rijden of vind je het niet erg dat je speciaal voor circuit sessie ze moet vervangen omdat ze voor op straat minder geschikt zijn.
-
Dank Niels, Voorstellen is gedaan
Ik rijd naar het circuit en af en toe ook op de openbare weg dus pads die alleen voor het circuit geschikt zijn, zijn voor mij minder interessant. zal eens zoeken.

Ik rijd naar het circuit en af en toe ook op de openbare weg dus pads die alleen voor het circuit geschikt zijn, zijn voor mij minder interessant. zal eens zoeken.
- Bert ///M3
Schijven en klauwen gewoon standaard houden en blokken monteren van dezelfde compound als welke je voor gebruikt.
Ik rij met raceblokken rond om maar achterschijven en klauwen gewoon standaard.
Ik rij met raceblokken rond om maar achterschijven en klauwen gewoon standaard.
- GTRene
hier ook, rijd met standaard M schijven rondom en standaard klauwen,
doch wel rondom met DS3000 bevalt erg goed alhoewel ik nog liever PFC 06 heb van performance friction, maar in NL wat moeilijker te verkrijgen.
Die zijn stiller en minder stof en blijven goed volgens de gegevens...heb ze nog nooit gehad maar moeten erg goed zijn.
owja en dure remvloeistof die tegen heel hoge temperaturen kan, met dat spul dus vloeistof en blokjes heb je inprincipe geen grotere schijven oid nodig.
doch wel rondom met DS3000 bevalt erg goed alhoewel ik nog liever PFC 06 heb van performance friction, maar in NL wat moeilijker te verkrijgen.
Die zijn stiller en minder stof en blijven goed volgens de gegevens...heb ze nog nooit gehad maar moeten erg goed zijn.
owja en dure remvloeistof die tegen heel hoge temperaturen kan, met dat spul dus vloeistof en blokjes heb je inprincipe geen grotere schijven oid nodig.
- Bert ///M3
PFC06 is niet moeilijk te krijgen hoor, gewoon even Guus de Koster bellen.
- GTRene
ken ik niet...Bert ///M3 schreef:PFC06 is niet moeilijk te krijgen hoor, gewoon even Guus de Koster bellen.
heb wel deze link bewaard destijds, maar de blokjes nog niet besteld omdat ik eerst de beproefde DS3000 op wilde maken die ik nog nieuw had liggen.
http://www.part-box.com/product_info.ph ... s_id=44961
en
http://www.part-box.com/product_info.ph ... s_id=44968
zal die Guus de Koster ff googlen bewaar ik die link ook.
edit, gevonden is idd andere, prijzen staan er niet bij maar tegen die tijd wel ff opvragen

eerst nog die DS3000 oprijden, kun je vrij lang mee en maar heel weinig gereden, maar is niet erg
krengen zijn duur zat en dus mogen nog ff mee gaan

-
Dank vor jullie info. De schijven zijn nu wel wat gegroefd dus zullen wel afgedraaid moeten worden en dan een paar remblokken zoals door jullie genoemd.
Groet, Jan
Groet, Jan
- Niels
- Auto: Prius+
Ik zou ook zeker voor goede blokken doen Jan. Op die manier ontzie je de achterste remmen en hou je een betere balans.