Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 09 mar 2012, 14:12

De titel zegt het al, dit draadje gaat over auto's van allerlei merken die standaard af fabriek met BMW motor afgeleverd zijn.
Er moeten redelijk wat merken en types zijn die gebruik maken van een BMW motor, je kan foto's toevoegen van verschillende uitvoeringen e.d. wel ff type erbij vermelden en merk.

Ik schiet af met 1 van men favoriete types, de Wiesmann

Wiesmann...
die gebruiken voor zover ik weet voor alle types een BMW motor.

MF3 roadster bv met de MF30 en MF3, ik geloof een 2.8 en een 3.0 en de M motoren S50B30 en S50B32 en S54B32 en als speciale uitvoering een paar MF3 met 3.2 CSL motor (360pk)

MF4 GT met in het begin (eerste 4 of 6? ) een 4.4L en de reguliere serie kreeg de 4.8 (N62) (367pk)
later kwam de roadster met die N62 en weer iets later zelfs met de nwe 4.4 (iets van 405pk?)
bovendien nog een versie van de MF4 de S genaamd met de 4.0L M3 V8 en 420pk

MF5 GT en roadster eerst met de M5 V10 (505pk) en later (huidige) met de M5 4.4 biturbo 550pk?

wat plaatjes.

MF3

Afbeelding

MF4 GT

Afbeelding

Afbeelding

roadster MF4

Afbeelding

Afbeelding

MF5 GT

Afbeelding

Afbeelding

MF5 roadster

Afbeelding

Afbeelding

en de fantastische Wiesmann Spyder (concept), iets onder 1.000kg met de M3 V8 :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Tristan » 09 mar 2012, 14:42

Morgan

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Chris van S. » 09 mar 2012, 15:11

McLaren F1

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Richard430 » 09 mar 2012, 15:14

Brutus :tooth:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Chris van S. » 09 mar 2012, 15:15

- 2.5 diesel in de Opel Omega en Range Rover
- 4.4 V8en in de Range Rovers
- 3.0 diesel in Range Rover
- 4 cilinder diesels in LR Freelander
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 09 mar 2012, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door indobesar » 09 mar 2012, 15:16

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 09 mar 2012, 16:49

De Tomaso Guara met BMW V8 (denk M60B40) 4.0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In 1993 De Tomaso launched what would be the little Modenese firms last production model. Named Guara after an Argentinean breed of hunting dog, it shared an identical central spine chassis with the Maserati Barchetta (Maserati being owned by De Tomaso at the time) harking back to the layouts used for the Vallelunga and Mangusta back in the sixties. A trio of body styles were made available (Barchetta, Coupe and Spyder), early examples coming with 4-litre BMW V8's. The Guara's central tunnel was formed from aluminium honeycomb with ribbed light-alloy subframes either end carrying the suspension at the front and engine/suspension unit at the rear. Lightweight composite materials were used for the tub whilst a 90-litre fuel tank was positioned inside the central chassis tube evoking memories of the 1963 Sport 2000. Race-derived suspension saw unequal length wishbones installed all round with inboard-mounted pushrod-operated co-axial Koni spring/damper units and anti-roll bars front and back. Whereas De Tomaso had traditionally used Ford engines, the Guara marked a significant departure because of its longitudinally mounted all alloy 4-litre BMW V8. With dual overhead camshafts, four valve cylinder heads, compression set at 10.0:1 and Bosch DME M3.3 engine management, these units gave 304bhp at 5500rpm. A Getrag six-speed gearbox with LSD was coupled to the BMW V8. The cars weighed in at 1200 Kgs. Production of the BMW-powered Guara's started in 1994 and continued until 1998 at which point De Tomaso made the switch to Ford power. By this time nine Barchetta's and between 18 and 24 Coupe's had been manufactured. The car offered for sale here is chassis number 15 was originally used by Sportwagon Engel as their demonstrator. The car is presented in an unusual blue/purple/grey metallic (depending on the light) with cream leather interior.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door duifjes.com » 09 mar 2012, 17:16

Rover 75
Peugeot 307

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door ErikMartijn » 09 mar 2012, 18:36

Morgan Plus 8, Aero 8 e.d.

Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Wouter81 » 09 mar 2012, 18:57

Die BMW hype hier slaat echt door. Wat komt hierna voor topic? Welke autofabrikanten ventieldopjes gebruiken die uit de BMW fabriek komen?

Wat een BS. Alle merken doen aan onderdelenruilhandel maar als het bij BMW vandaan komt is het blijkbaar speciaal. Gaap.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door duifjes.com » 09 mar 2012, 19:05

Wouter81 schreef:Die BMW hype hier slaat echt door. Wat komt hierna voor topic? Welke autofabrikanten ventieldopjes gebruiken die uit de BMW fabriek komen?

Wat een BS. Alle merken doen aan onderdelenruilhandel maar als het bij BMW vandaan komt is het blijkbaar speciaal. Gaap.
Zegt de Skoda rijder :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door romo » 09 mar 2012, 19:07

Heeft Opel niet ooit de eerste generatie diesels van BMW gebruikt?

Heeft Mini een Peugeot motor of eentje van AG?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 09 mar 2012, 19:07

slecht geslapen Wouter of nog moe van het lopen over de beurs in Geneva (best indrukwekkend en "vermoeiend" denk)

ik heb het overigens extra in het auto algemeen draadje geplaatst en niet onder de duitse afdeling. :wink:

het viel me gewoon op in zoveel auto's vele sportieve ook waar BMW motoren inzitten en wilde ze alle in een draadje om te zien hoever dat gaat.

van een BMW hype is geen sprake, dat maak jij er van :ongeveer als:

Wellicht een goed plan om zelf met wat interessante draadjes te komen zodat het niveau volgens jou weer wat hoger komt :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 09 mar 2012, 19:18

het sportieve merk Ascari gebruikte ook motoren van BMW, sowieso in de Ascari Ecosse waar ze de BMW motoren gebruikten die waren getuned door Hartge.
Dacht dat ze begonnen met een getunede M62 4.4 iets van 300 +pk?
Toen de 4.7 met tegen de 400pk en later die 5.0 motor die ik ook in de Hartge heb iets van 420pk

Afbeelding

Afbeelding

bijzondere auto.

Geloof dat ze ook voor de KZ1 een BMW motor hadden maar dan de M5 versie van de E39 doch goed getuned tot 500pk NA

Afbeelding

Afbeelding

en toen nog de KZ1-R met nog meer vermogen uit die S62 M5 motor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook een fraai inlaat spruitstuk

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Robin Hartog » 09 mar 2012, 19:19

Heuj, een leuk nieuw topic en meteen een zeikreactie. :thumbup:

Moest ook gelijk denken aan de McLaren F1 eigenlijk. Dat van Morgan wist ik niet? :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29388
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Luco » 09 mar 2012, 19:47

Wouter81 schreef:Die BMW hype hier slaat echt door. Wat komt hierna voor topic? Welke autofabrikanten ventieldopjes gebruiken die uit de BMW fabriek komen?

Wat een BS. Alle merken doen aan onderdelenruilhandel maar als het bij BMW vandaan komt is het blijkbaar speciaal. Gaap.

+10000000

Zou je zon draadje beginnen over peugeot of renault of een ander merk dan die premium troep, dan krijg je alleen maar zeikreacties.
Compleet nutteloos draadje dus.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door duifjes.com » 09 mar 2012, 20:03

Luco schreef:
Wouter81 schreef:Die BMW hype hier slaat echt door. Wat komt hierna voor topic? Welke autofabrikanten ventieldopjes gebruiken die uit de BMW fabriek komen?

Wat een BS. Alle merken doen aan onderdelenruilhandel maar als het bij BMW vandaan komt is het blijkbaar speciaal. Gaap.

+10000000

Zou je zon draadje beginnen over peugeot of renault of een ander merk dan die premium troep, dan krijg je alleen maar zeikreacties.
Compleet nutteloos draadje dus.
Aangezien ik tegenwoordig Frans rij wil ik een apart draadje over Franse hokken hoor Lucootje.... :tooth: Het grote verschil is dat het een voiture is en dat zegt al genoeg....BMW...pffff patserhokkenpenisverlengendedingen :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door RVV » 09 mar 2012, 20:16

Wouter81 schreef:Die BMW hype hier slaat echt door. Wat komt hierna voor topic? Welke autofabrikanten ventieldopjes gebruiken die uit de BMW fabriek komen?

Wat een BS. Alle merken doen aan onderdelenruilhandel maar als het bij BMW vandaan komt is het blijkbaar speciaal. Gaap.

Eensch..

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door dvh » 09 mar 2012, 21:05

Ik ken een hoop van de bovenstaande auto's niet.
Maar het is van BMW lees ik ? Top dus !

Zoals sommige mensen posten dat ze eerst wachten op Steve zijn reactie. Zo wacht ik of het wel van BMW is.
Pas dan vind ik het de moeite om verder te lezen......



:popcorn:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door Spijkerhard » 09 mar 2012, 21:15

In een ander draadje vroeg ik al eens of er geen optie/knopje is om een draadje definitief "weg te drukken" Zou een handige oplossing voor azijnp****rs... DEVELOPERS ....!!!???!!!
:kikker: :kikker: :kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 09 mar 2012, 23:06

idd in die laatste types Morgan zit ook die leuke N62B48 BMW motor in.

zoals deze

Afbeelding

en deze

Afbeelding

en deze earo GT

Afbeelding

en bv deze aero supersports

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 10:16

ik las net dat de De Tomaso Guara zelfs met een 5.4 V8 kwamen met of zonder SC :shock:

Der Guara wurde 1993 als Barchetta (ohne Dach und Windschutzscheibe), 1994 als Coupe und 1999 als Spider (mit Stoffverdeck)vorgestellt. Die ersten Fahrzeuge wurden 1996 ausgeliefert. Bis heute wurden nur 10 Barchettas, 3 oder 4 Spider und ca. 40 Coupes gebaut.

Die ersten 16 Coupes wurden mit einem 4,0 Liter BMW Motor ausgeliefert, die späteren mit einem 4,6 Liter Ford V8. Auf Wunsch gab es auch einen 5,4 Liter Ford V8 mit und ohne Kompressor. Unserer, # 0007, wurde 1996 gebaut und an einen Sportwagenhändler in Bonn ausgeliefert, wo er als Vorführwagen genutzt wurde. Wir haben ihn seit November 2002. Der Guara ist mit dem Pantera nicht zu vergleichen und viel mehr straßentauglicher Rennwagen als Sportwagen.

Das Styling stammt von Carlo Gaino, der auch die Maserati Barchetta der frühen 90er für De Tomaso entworfen hat. Die komplette Karosserie besteht aus Kevlar und Karbon und ist federleicht. Das Chassis besteht aus einem zentralen Rahmenrohr, in dem auch die Tankzellen eingearbeitet sind. Die Aufhängungen sind entworfen von Enrice Scalabroni, der auch für das Williams F1 Team gearbeitet hat. So sehen sie auch aus, hinten mit waagrecht liegenden Federn und Dämpfern, vorne zentral am Chassis anstatt an den Rädern.


http://www.van.at/flame/gast/set01/gast029.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ook fraai hoe die ophanging is van zo'n kar, ala race wagen coilovers plat achter en voor centraal, apart>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 10:19

ah, hier duidelijker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.auto-pub.net/page_DeTomaso_Guara_cat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen BMW wel een BMW motor af fabriek

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 10:54

whahah, scherp :mrgreen:
er staat boven aan 2.5 TD MV6
is dat echt een V6? of is dat gewoon een in lijn 6 (anders wat strange voor BMW een V6)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hitz en 3 gasten