Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door RVV » 09 mar 2012, 15:40

LOL

Tom

Bericht door Tom » 09 mar 2012, 15:43

:lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 09 mar 2012, 15:53

In dat laatste model gaat Hielke nooit passen

Jussi

Bericht door Jussi » 09 mar 2012, 21:23

Ik had dezelfde discussie ook met mijn zus enkele weken geleden. Zij wilde een iPad waar ik had eerder aanraadde om een Macbook Air te kopen. Immers ontlopen die elkaar niet zo erg qua dimensies en gewicht. Ze zou het voornamelijk gebruiken om te internetten en minimaal zakelijk. Desondanks leek mij de Macbook Air nog steeds de betere keuze qua gebruiksgemak. Haar argument was dat je met een apart toetsenbord en een Office-installatie er ook mee kon werken in Word/Excel. Yeah right.
Ze heeft mijn advies dan toch maar in de wind geslagen en is thuis gekomen met een iPad 2. Ik vond het ook een stomme keuze aangezien de iPad 3 binnen twee weken zou uitkomen. Toch had ze er geen oor naar en was ze hartstikke blij met haar aankoop. Een mooi voorbeeld van emotie tegenover ratio. Ik heb er een uurtje mee liggen spelen en instellen en misschien ligt het aan mij maar ik vind het toch een onhandig ding om zo in de zetel in je hand te houden. Verder stoorde mij de beperkte functionaliteit (werkt claustrofobisch) ook. Misschien moet ik er nog wat aan wennen.

Ik pik haar straks op na een reis van twee weken. Dan kunnen we gelijk horen of ze er nog zo tevreden over is.

Overigens ben ik geen Apple hater. Ik heb zelf een Macbook Pro en iPhone 4S. Maar dat maakt mij niet zo hopeloos labiel als een stel 13-jarige pubermeisjes die een nacht kamperen voor het concert van Justin Bieber.

RVV

Bericht door RVV » 09 mar 2012, 21:28

Goed ik zit nu te kutten met die iPad. En ik wil een foto uploaden in dit topic. Arrghhhh dat gaat dus niet.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 mar 2012, 23:08

Dat ligt aan jouw forum.

Wat betreft de Macbook Air, die staat ook nog op mijn lijstje. Lijkt mij een leuke vervanger van de IPad. Maar ja, over het algemeen werkt de iPad wel erg prettig.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mar 2012, 23:09

@Wouter,

je vergelijk klopt niet. M'n Punto heeft net als de 1M ook een stalen dak. Fiat staat dus gelijk aan de 1M. Is toch logisch he. Is ook net als de 1M een traag hok in vergelijking met de Bugatti. Zo kan ik nog wel even doorgaan :angel:

Rupie

Bericht door Rupie » 09 mar 2012, 23:13

Ga door :wave:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mar 2012, 23:15

Ruben schreef:Ga door :wave:
Radiaalbanden
schroefveren
Turbo
Airbags

Het is overduidelijk, Punto en 1M delen 99% van hun genen.

Even on topic (al oreer ik graag over de perfectie van mijn Punto), ik wil die iPad3 eerst ook wel eens in de flesh zien. Zou niet best zijn dat ie trager dan de voorgangers is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mar 2012, 23:20

Het DNA van chimpansees en Homo Sapiens komt ook voor 98% met elkaar overeen..............die 2% doet het hem net........ :kikker:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mar 2012, 23:27

romo schreef:Het DNA van chimpansees en Homo Sapiens komt ook voor 98% met elkaar overeen..............die 2% doet het hem net........ :kikker:
Precies! Ga maar eens armpje drukken tegen een chimpansee, dat red je niet op! :strong:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 mar 2012, 23:36

Hielke schreef:
Ruben schreef:Even on topic (al oreer ik graag over de perfectie van mijn Punto), ik wil die iPad3 eerst ook wel eens in de flesh zien. Zou niet best zijn dat ie trager dan de voorgangers is.
En waarom zou dat niet best zijn? Is jouw Punto zoveel sneller dan zijn voorganger dan?

Volgens Tweakers is 'ie inderdaad niet sneller dan de iPad 2 en soms zelfs langzamer: http://tweakers.net/reviews/2521/1/hand ... -ipad.html

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mar 2012, 23:44

Mocht het nou waar zijn dat het scrollen, browsen, openen van apps of whatever trager gaat dan het voorgaande model, dan is het toch zeer wel denkbaar dat je de overstap niet maakt of uitstelt?

Je koopt toch ook geen nieuw model auto omdat ie nieuw is maar op belangrijke vlakken minder presteert.

Ik moet het nog zien trouwens, geloof weinig van de verhalen dat het apparaat minder vloeiend zou werken.

RVV

Bericht door RVV » 09 mar 2012, 23:45

Ruben schreef:Dat ligt aan jouw forum.

Wat betreft de Macbook Air, die staat ook nog op mijn lijstje. Lijkt mij een leuke vervanger van de IPad. Maar ja, over het algemeen werkt de iPad wel erg prettig.
Owh Apple is kut en nu is het de schuld van mijn forum? GTFO. Dat je de helft niet kunt doen met een iPad in vergelijk tot een PC ligt aan iedereen behalve aan Apple zelf..

:blabla:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mar 2012, 23:51

Het is geen pc hè. Voor de zwaardere taken zul je desk of laptop moeten blijven aanslingeren.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 mar 2012, 23:59

RVV schreef:Dat je de helft niet kunt doen met een iPad in vergelijk tot een PC ligt aan iedereen behalve aan Apple zelf..

Het is een beetje een kwestie van smaak, maar als je ziet hoe eenvoudig je je iPhone, iPad en MacBook of iMac op elkaar af kunt stemmen snap ik niet zo goed wat je probleem ermee is. Als je het allemaal zo beroerd vindt dan neem je toch gewoon een setje apparaten dat op Windows draait?

Hoe doe je eigenlijk Ctrl-Alt-Del op zo'n telefoon?

Er zijn overigens ook auto's met Windows.
foutmelding_windows_navigatie.jpg
foutmelding_windows_navigatie.jpg (78.34 KiB) 1541 keer bekeken

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mar 2012, 00:07

RVV schreef:

Owh Apple is kut en nu is het de schuld van mijn forum? GTFO. Dat je de helft niet kunt doen met een iPad in vergelijk tot een PC ligt aan iedereen behalve aan Apple zelf..

Ik denk dat Ruben doelt op het ontbreken van Tapatalk. Dit is in mijn ogen ook een groot gemis voor een forum van deze omvang. Maar wat een boer niet kent, lust hij niet. ;-)

Dat geld ook voor het "niet" kunnen posten van foto's met een ipad. Daar geeft het 200 apps voor. Maarja jij komt uit het Windows-tijdperk. ;-)

Tweakers hands-on hecht ik niet veel waarde aan. Er zijn genoeg andere sites die wel de loftrompet blazen.
De beste "reviews" komen straks massaal van de gebruikers van de new ipad.

Tom

Bericht door Tom » 10 mar 2012, 00:35

Ik heb Tweakers.net wel hoog zitten maar vond hun conclusie dat de iPad 3 langzamer zou aanvoelen dan de voorgangers ook merkwaardig, zie ook deze reactie:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=5380176

Het niet kunnen posten van een foto is trouwens wel de schuld van Apple. Het element waarmee je bestanden kunt uploaden via websites is bij de mobiele Safari uitgeschakeld. Reden is mij niet bekend en geven ze ook niet op in documentatie voor developers. Het kan zijn omdat zowel de iPhone als iPad geen bestandssysteem (niet voor de gebruiker, intern uiteraard wel) heeft, maar ze hadden in theorie bijvoorbeeld de inhoud van 'Pictures' kunnen tonen.

RVV

Bericht door RVV » 10 mar 2012, 00:37

Tapatalk? Zijn dat spaanse hapjes ofzo :hungry:

Edit: Tom thanx voor de bijval. Maargoed dit was ook weer een post van een Apple device :wave:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mar 2012, 09:24

Ik begon me bijna schuldig te voelen. Bedankt Tom!

Joost H.

Bericht door Joost H. » 17 mar 2012, 17:51

Vanmiddag twee nieuwe ipads gehaald in Duitsland bij Saturn, waren de laatste. Na de ipad 1 en 2, is dit een mooie upgrade. Scherm is echt de moeite waard !

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 mar 2012, 18:39

Als groot iPad-liefhebber (ja, ook in de rij gestaan voor een iPad 2 :tooth: ) kocht ik in september een MacBook Air voor heel andere doeleinden. Vervolgens gebruikte ik m'n iPad zelden tot nooit, dus die maar verkocht...

dvh

Bericht door dvh » 17 mar 2012, 18:50

:D

Grappig..

Ik wilde een ipad3 kopen, maar liep toen tegen een imacbook air aan ( 11inch ).
Zou zelf niet weten waarom ik nog voor een ipad3 zou moeten gaan..

Ok de macbook is wat duurder. Maar de specs zijn vele malen beter dan die v/d Ipad.
En wat gaat een dik uitgevoerde ipad3 kosten ??

k33z

Bericht door k33z » 17 mar 2012, 19:19

Volgens mij al eerder hier gezegd, aan een MacBook Air heb je echt veel meer. iPad is leuk voor op reis (daar gebruik ik hem), maar vind het een waardeloos ding voor thuis op de bank.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 mar 2012, 20:31

Wat moet je nou met een volwaardige computer op je schoot als je wat internet, emailt, facebookt, youtubed, of een filmpje kijkt? Tablet is superieur voor dat simpele werk. Wordt het wat moeilijker slinger je laptop of pc aan.

Jullie sturen waarschijnlijk ook nog briefkaarten. Of telegrammen. Stelletje neanderthalers!

Plaats reactie