Nieuwe hype; de iPAD
- RVV
Re: Nieuwe hype; de iPAD
mmwaaoohohh nieuwe specs maken me de pis eigenlijk niet lauw. Blijft toch allemaal veel van hetzelfde met als basis de iPhone uit 2007.
Gisteren kocht ik voor mijn dochters 2x een iPod touch 8 gb. We hadden al een Ipod touch 32 gb uit 2009 die ik al eens had doorgeschoven toen ik in indertijd een iPhone 3 GS kocht.. die ook al weer was doorgeschoven.. maar per ongeluk in de prullebak was gekiepert door de kleine man.
Maargoed 3 kids.. allemaal een iPod touch, ideaal om ze op de achterbank op lange ritten stil te houden.. anyway.. die nieuwe iPod's touch..8 gb.. die zijn gewoon nog 95% hetzelfde als die iPod touch 32 gb van drie jaar oud.
Hetzelfde zie je nu met de iPad.. eigenlijk valt er niet zoveel meer te verbeteren maar vooral te vernieuwen aan die Apple dingen. Ben nog altijd dik tevreden over de iPhone 4, maar de overstap naar een 4GS vond ik even compleet overbodig. De iPhone 5 moet echt wel fucking meer bieden dan de 4.
Maand geleden de iPad 2 gekocht.. wist wel dat de 3 er aan zat te komen, maar om nu te zeggen dat ik baal ofzo.. alles behalve dat. Voor dat beetje surfen op het net heb je volgens mij geen megaturbo high end scherm nodig en een proccesor die zo krachtig is dat je hem als WC ontstopper kunt gebruiken.
Het truukje wat Apple nu elk jaar begint uit te halen begint een beetje vervelend te worden. In de zin van; het idee dat het steeds het allebeste is wat je kunt kopen, maar de evolutionaire vooruitgang tov het voorgaande model is echt marginaal.
's avonds op de stoel, beetje hangen.. dan pak je de iPad er wel heel er makkelijk bij.. maar na een uurtje klooien ofzo.. loop ik weer tegen de beperkingen van zo'n ding aan je kunt er zakelijk ook niet fatsoenlijk mee werken. Resultaat alsnog de laptop aanslingeren om de lopende klussen af te werken.
Gisteren kocht ik voor mijn dochters 2x een iPod touch 8 gb. We hadden al een Ipod touch 32 gb uit 2009 die ik al eens had doorgeschoven toen ik in indertijd een iPhone 3 GS kocht.. die ook al weer was doorgeschoven.. maar per ongeluk in de prullebak was gekiepert door de kleine man.
Maargoed 3 kids.. allemaal een iPod touch, ideaal om ze op de achterbank op lange ritten stil te houden.. anyway.. die nieuwe iPod's touch..8 gb.. die zijn gewoon nog 95% hetzelfde als die iPod touch 32 gb van drie jaar oud.
Hetzelfde zie je nu met de iPad.. eigenlijk valt er niet zoveel meer te verbeteren maar vooral te vernieuwen aan die Apple dingen. Ben nog altijd dik tevreden over de iPhone 4, maar de overstap naar een 4GS vond ik even compleet overbodig. De iPhone 5 moet echt wel fucking meer bieden dan de 4.
Maand geleden de iPad 2 gekocht.. wist wel dat de 3 er aan zat te komen, maar om nu te zeggen dat ik baal ofzo.. alles behalve dat. Voor dat beetje surfen op het net heb je volgens mij geen megaturbo high end scherm nodig en een proccesor die zo krachtig is dat je hem als WC ontstopper kunt gebruiken.
Het truukje wat Apple nu elk jaar begint uit te halen begint een beetje vervelend te worden. In de zin van; het idee dat het steeds het allebeste is wat je kunt kopen, maar de evolutionaire vooruitgang tov het voorgaande model is echt marginaal.
's avonds op de stoel, beetje hangen.. dan pak je de iPad er wel heel er makkelijk bij.. maar na een uurtje klooien ofzo.. loop ik weer tegen de beperkingen van zo'n ding aan je kunt er zakelijk ook niet fatsoenlijk mee werken. Resultaat alsnog de laptop aanslingeren om de lopende klussen af te werken.
- Snipe
De iPad was al goed, maar nu is de processor krachtiger geworden en het scherm beter. Kortom, fijnslijperij. Het was al de meest gebruiksvriendelijke tablet, maar als ik het goed lees hadden ze 'm wat moeten veranderen om het veranderen. Dus wat je eigenlijk zegt is dat je liever een iPad met turbo had gehad dan weer zo'n atmosferische iPad, of lees ik het verkeerd?RVV schreef:mmwaaoohohh nieuwe specs maken me de pis eigenlijk niet lauw. Blijft toch allemaal veel van hetzelfde met als basis de iPhone uit 2007.

- Robin Hartog
HahahaSnipe schreef:De iPad was al goed, maar nu is de processor krachtiger geworden en het scherm beter. Kortom, fijnslijperij. Het was al de meest gebruiksvriendelijke tablet, maar als ik het goed lees hadden ze 'm wat moeten veranderen om het veranderen. Dus wat je eigenlijk zegt is dat je liever een iPad met turbo had gehad dan weer zo'n atmosferische iPad, of lees ik het verkeerd?RVV schreef:mmwaaoohohh nieuwe specs maken me de pis eigenlijk niet lauw. Blijft toch allemaal veel van hetzelfde met als basis de iPhone uit 2007.

-
De verwachtingen zijn altijd te hoog gespannen... altijd voor de keynote komen er tig roddels en photoshopdingen van de meest vette fantasiedingen. Men krijgt dan verkeerde verwachtingen. Kracht bij Apple zit em in de eenvoud en innovatie. En dat laatste vooral bij echt nieuwe producten omdat ze vinden dat een bepaalde sector daar kansen laat liggen. Bekijk de keynotes van de eerste iPod, iPhone en iPad nog eens, en ook de eerste reacties na de keynote. De meeste mensen vallen dan over de eenvoud; "is dat alles" omdat ze iets uit star wars verwacht hadden.RVV schreef: Het truukje wat Apple nu elk jaar begint uit te halen begint een beetje vervelend te worden.
Bij deze nieuwe iPad was het min of meer bekend dat er een retina display komt en dat ie sneller zou zijn. Meer had ik niet verwacht. Ze liepen op tabletgebied al voor op de concurrentie en dat is alleen maar groter geworden door deze upgrade.
-
- Auto: M3P, 130i
Vervang Apple door BMW en iPhone door 3-serie... Same old story....RVV schreef:mmwaaoohohh nieuwe specs maken me de pis eigenlijk niet lauw. Blijft toch allemaal veel van hetzelfde met als basis de iPhone uit 2007.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoeveel meer "revolutie"wil je nog? Wat kan er nog?
Beam me up Scotty, dat lukt nog net niet, maar willen we natuurlijk wel...............
Beam me up Scotty, dat lukt nog net niet, maar willen we natuurlijk wel...............

- Macboy
Wat een onzin Rico. Grootste probleem met de iPad was het scherm dat in geen duizend jaar lijkt op het prachtige scherm van de iPhone. Nu is dat aangepast en durf jij te beweren dat het geen vooruitgang is ?
Dat vind ik toch knap, maar ook wel begrijpelijk voor iemand die een maand geleden een ipad2 kocht
Dat vind ik toch knap, maar ook wel begrijpelijk voor iemand die een maand geleden een ipad2 kocht

- RVV
Er kan zat meer functionaliteit in. Simpele basiszaken die al een eeuwigheid op een laptop mogelijk zijn mis ik nog steeds op de Ipad.. of hardware matig.. een USB poort? of card readertje.. weet ik veel.. nu moet je echt megaomslachtig foto's er op zetten..
Het is toch te zot.. voor woorden dat als ik een foto van de laptop naar de Ipad wil hebben, dat ik dit het snelst via de omweg al emailen moet doen?
Maargoed policy van Apple snap het verder ook wel. Ben geen Apple fanboy, zeker ook geen hater, daarvoor ben ik over de iPhone al veel tevreden over. Maar niet alles voldoet mij aan de verwachtingen..
BMW voor Apple invullen ben ik niet mee eens. Auto's hebben een veel langere levenscyclus..
Maargoed.. ik ben benieuwd wat Apple over 5 jaar doet.. willen ze echt inovatief blijven dan moeten ze echt tegen die tijd van het huidige tablet concept zijn afgestapt. Want laten we eerlijk zijn.. een tablet heeft een bediening en handzaamheid van straatsteen..
Ik krijg trouwens serieus nek en schouderklachten van de iPad als ik dat ding langer dan een uur voor me (half vasthoudend/steunend) op schoot heb liggen.
Het is toch te zot.. voor woorden dat als ik een foto van de laptop naar de Ipad wil hebben, dat ik dit het snelst via de omweg al emailen moet doen?
Maargoed policy van Apple snap het verder ook wel. Ben geen Apple fanboy, zeker ook geen hater, daarvoor ben ik over de iPhone al veel tevreden over. Maar niet alles voldoet mij aan de verwachtingen..
BMW voor Apple invullen ben ik niet mee eens. Auto's hebben een veel langere levenscyclus..
Maargoed.. ik ben benieuwd wat Apple over 5 jaar doet.. willen ze echt inovatief blijven dan moeten ze echt tegen die tijd van het huidige tablet concept zijn afgestapt. Want laten we eerlijk zijn.. een tablet heeft een bediening en handzaamheid van straatsteen..
Ik krijg trouwens serieus nek en schouderklachten van de iPad als ik dat ding langer dan een uur voor me (half vasthoudend/steunend) op schoot heb liggen.
- Luco
De i pad 2, de tablet voor het Klootjesvolk 

- Robin Hartog
Cardreadertje; is een heel klein adaptertje voor, voor SD kaartjes bijv.RVV schreef:Er kan zat meer functionaliteit in. Simpele basiszaken die al een eeuwigheid op een laptop mogelijk zijn mis ik nog steeds op de Ipad.. of hardware matig.. een USB poort? of card readertje.. weet ik veel.. nu moet je echt megaomslachtig foto's er op zetten..
Foto naar iPad: Als je de filosofie van Apple snapt, dan had je dit niet getypt.

- RVV
Macboy iPad 3 ophalen is geen probleem met 3 kids thuis.. schuif de 2 zo door, ze zijn er gek van met die games er op.
Heb het ook nog even overwogen om ipv 2 iPod touchs, 1 Pad 2 te kopen en een iPad 3. die iPads dan doorschuivend naar de meiden (van 6 en 8).. maar vanwege het grote formaat en de ergonomische onhandelbaarheid van die iPads heb ik het niet gedaan. Als ik al nek en schouderklachten van dat relatief zware ding krijg.. voor kinderen is die imho te groot qua bediening, en die Ipods is werkelijke nooit en nergens een probleem..
Ik hoefde ook niet zonodig een iPad, mijn vrouw vond het wel een handig idee, ivm Ibooks. zij leest aan de tafel ook regelmatig boeken op dat ding. (anders hadden we een ereader gekocht). Ik zag en blijf de iPad vooral zien als een te grote onhandige iPhone.
En serieus mijn Iphone.. ik ben altijd bezig met dat ding. zakelijk prive.. whatever.. dus groot liefhebber van dat ding.. iets anders dan een iPhone hoef ik ook niet op telefoon gebied.
Robin, van die adapter voor de cardreader dat is mij bekend.. maar WTH moet ik de filosofie snappen van Apple???
Ik was/ben een onbevooroordeelde eindgebruiker die gewoon functionaliteit verwacht.. het is godverdomme toch geen bijbel waar je in moet geloven ofzo???
Heb het ook nog even overwogen om ipv 2 iPod touchs, 1 Pad 2 te kopen en een iPad 3. die iPads dan doorschuivend naar de meiden (van 6 en 8).. maar vanwege het grote formaat en de ergonomische onhandelbaarheid van die iPads heb ik het niet gedaan. Als ik al nek en schouderklachten van dat relatief zware ding krijg.. voor kinderen is die imho te groot qua bediening, en die Ipods is werkelijke nooit en nergens een probleem..
Ik hoefde ook niet zonodig een iPad, mijn vrouw vond het wel een handig idee, ivm Ibooks. zij leest aan de tafel ook regelmatig boeken op dat ding. (anders hadden we een ereader gekocht). Ik zag en blijf de iPad vooral zien als een te grote onhandige iPhone.
En serieus mijn Iphone.. ik ben altijd bezig met dat ding. zakelijk prive.. whatever.. dus groot liefhebber van dat ding.. iets anders dan een iPhone hoef ik ook niet op telefoon gebied.
Robin, van die adapter voor de cardreader dat is mij bekend.. maar WTH moet ik de filosofie snappen van Apple???
Ik was/ben een onbevooroordeelde eindgebruiker die gewoon functionaliteit verwacht.. het is godverdomme toch geen bijbel waar je in moet geloven ofzo???
-
- Auto: M3P, 130i
Rico, uit jouw postings blijkt dat je een 'oude', bekende werkwijze wil toepassen. Sta open voor vernieuwing. Denk niet meer aan wired connection maar aan wireless en cloud.
Innovatie wordt niet begrepen door mensen die zelf niet innoveren...
Innovatie wordt niet begrepen door mensen die zelf niet innoveren...
- Macboy
- Snipe
Wat is er omslachtig aan foto's op een iPad krijgen? Als je ze maakt met je iPad staan ze er direct op. Als je ze met je iPhone maakt vliegen ze gelijk je Photostream in. En als je ze met een camera sluit je die aan op je iMac of Macbook en kun je ze ook gelijk in je cloud gooien.
Wat is daar omslachtig aan?
Het enige is dat je iets meer moeite moet doen als je een pc gebruikt in plaats van een iMac of Macbook. Maar ja, dat kun je Apple niet kwalijk nemen.
Wat is daar omslachtig aan?
Het enige is dat je iets meer moeite moet doen als je een pc gebruikt in plaats van een iMac of Macbook. Maar ja, dat kun je Apple niet kwalijk nemen.
- RVV
Fanboy's zeker
Wat is nou zo vernieuwend aan een Ipad dan?
Touchscreen? Al een 5 jaar oud concept.. invoer tekst? Duurt ongeveer 80000 jaar op een iPad, kromme vingers en kramp in de kuit als gevolg. Met als bijkomend effect dat mijn leuter bijna wordt geroosterd met dat ding op de schoot.
Weet je wat ik vernieuwend zou vinden? Een Electronisch device, met een superscherp scherm, uitrolbaar, opvouwbaar van mijn part projecteerbaar in de lucht voor je.. (beet CSI achtig idee) aanstuurbaar door je eigen gedachtes, oog/iris aanwijzingen.. gvd dat zou een knaller zijn... is mijn zaad ook een stuk blijer mee

Wat is nou zo vernieuwend aan een Ipad dan?
Touchscreen? Al een 5 jaar oud concept.. invoer tekst? Duurt ongeveer 80000 jaar op een iPad, kromme vingers en kramp in de kuit als gevolg. Met als bijkomend effect dat mijn leuter bijna wordt geroosterd met dat ding op de schoot.
Weet je wat ik vernieuwend zou vinden? Een Electronisch device, met een superscherp scherm, uitrolbaar, opvouwbaar van mijn part projecteerbaar in de lucht voor je.. (beet CSI achtig idee) aanstuurbaar door je eigen gedachtes, oog/iris aanwijzingen.. gvd dat zou een knaller zijn... is mijn zaad ook een stuk blijer mee

- Snipe
^ Wees blij dat je zaad kapotgekookt wordt. Als je nog meer kinderen hebt moet je straks echt een Verso kopen.
- Robin Hartog
Net als wat Perry en Indobesar zeggen; alles draadloos! Alles lekker op de cloud. Foto maken met iPhone, meteen op de Mac en iPad. Etc.RVV schreef: Robin, van die adapter voor de cardreader dat is mij bekend.. maar WTH moet ik de filosofie snappen van Apple???

- RVV
LOL,,
Ik chargeer natuurlijk ook wat.. maargoed.. ik heb er geen echte hekel aan, maar ik moet wel zeggen.. de Ipad.. valt bij mij in de catagorie.. aankopen.... Tja..
Maargoed ding is aangekocht voornamelijk als e reader voor mijn vrouw. ikzelf stond er 2 jaar terug al niet in de rij.. en nu nog steeds niet.
Wireless en in the cloud.. leuk allemaal.. alsof ik dat als hardcore iPhone gebruiker niet snap duh.. maar er is ook nog zoiets als een oude fotocollectie..
maargoed.. tegen fanboy's is geen kruit gewassen..
die kopen zelfs nog Apple WC papier
Ik chargeer natuurlijk ook wat.. maargoed.. ik heb er geen echte hekel aan, maar ik moet wel zeggen.. de Ipad.. valt bij mij in de catagorie.. aankopen.... Tja..
Maargoed ding is aangekocht voornamelijk als e reader voor mijn vrouw. ikzelf stond er 2 jaar terug al niet in de rij.. en nu nog steeds niet.
Wireless en in the cloud.. leuk allemaal.. alsof ik dat als hardcore iPhone gebruiker niet snap duh.. maar er is ook nog zoiets als een oude fotocollectie..
maargoed.. tegen fanboy's is geen kruit gewassen..
die kopen zelfs nog Apple WC papier

- Snipe
...maar wat hebben de vergeelde familiealbums precies te maken met de iPad 3? Of zit je te wachten op een iPad die de oude albums zelfstandig uit de kast pakt en in gaat scannen?RVV schreef:Wireless en in the cloud.. leuk allemaal.. alsof ik dat als hardcore iPhone gebruiker niet snap duh.. maar er is ook nog zoiets als een oude fotocollectie..
-
Rico had graag een klepje gehad in z'n ipad waar hij z'n oude fotoboeken in leeg kon schudden. Gemak dient de mens... 
-
Heb nu nog een 32gb iPad 1 3g, de iPad 3 komt er dus binnekort aan.
32gb wordt nu nog niet voor de helft gebruikt, ga dus voor de 16gb denk ik?
Maar kan een 3 nu multitasken?
32gb wordt nu nog niet voor de helft gebruikt, ga dus voor de 16gb denk ik?
Maar kan een 3 nu multitasken?
-
Rico, bij Apple werkt alles samen. Je maakt met je iPhone een foto en het staat na een paar seconden automatisch op je iPad.. hoef je niks voor te doen. Koop een Mac en je foto's (maar ook contacten, agenda etc.) komen ook daarop te staan.. en andersom ook.. importeer je oude foto's op je Mac en de boel komt in de iCloud en dus ook op je iPad.RVV schreef:
Andere optie is zo'n ding:
http://store.apple.com/us/product/MC531 ... Tc0MjU4NjE
-
Als je afgelopen 3 maanden een ipad2 gekocht hebt ben je zowizo niet van deze tijd. Dat is ongeveer hetzelfde als dat je nog een oude 3 serie uit voorraad koopt en dan zegt dat de nieuwe niet veel beter is. 

-
Die is ook niet veel beter.
- RVV
Precies duh.. Tom dat cloud gedoe en automatisch overzetten snap ik wel.. zo doe ik dat ook met de games voor de kids die gelijk op de ipods worden geramd..
Maar blijkbaar rinkelt het belletje niet.. gewoon stompzinnig verblind door de Apple marketing.. Pijp me doe me pak me.. en dat helemaal vanuit de de hemel..gvd.. 1 ding.. marketing is megafucking briljant van Apple.. Zag trouwens foto's in de krant staan.. mensen die in de rij staan voor een of andere Apple store in de hoofdstad.. allemaal te zwaaien met hun Iphones en I pads.. om daarna na binnen te mogen en daar weer met Iphones en Ipads aan de gang te gaan. De Beierse BMW tempels zijn er jaloers op.
Maar blijkbaar rinkelt het belletje niet.. gewoon stompzinnig verblind door de Apple marketing.. Pijp me doe me pak me.. en dat helemaal vanuit de de hemel..gvd.. 1 ding.. marketing is megafucking briljant van Apple.. Zag trouwens foto's in de krant staan.. mensen die in de rij staan voor een of andere Apple store in de hoofdstad.. allemaal te zwaaien met hun Iphones en I pads.. om daarna na binnen te mogen en daar weer met Iphones en Ipads aan de gang te gaan. De Beierse BMW tempels zijn er jaloers op.