Terug naar de gulden !?
- Dennis Cavallino
Re: Terug naar de gulden !?
"de armen uit de mouwen steken"
LOL hoe toepasselijk
LOL hoe toepasselijk
- GTRene
ik zeg helemaal nergens dat arm het vroeger beter had en rijken slecht zijn, hallo ik ben heus wel reeel, dan zou ik alles over 1 kam scheren net als jij doet !Tom schreef:Rene hou toch op dat arm het vroeger beter had en de rijken zo slecht zijn
Arm en rijk zul je altijd houden en arm vind altijd dat ze zielig zijn en rijk vind dat ze al teveel aan de armen betalen.
Vroeger was het net zo kut... kijk even naar die filmpjes van de tegenpartij van van kooten en de bie.. 20 jaar geleden dezelfde thema's en problematiek als nu.
Doch je moet wel rekening houden met de onderkant van de bevolking en er rekening mee houden, dan bedoel ik niet met al die subsidies waar misbruik van gemaakt wordt vaak ook nog eens door mensen die het niet eens echt nodig hebben maar mooi "slim" zijn.
Met mijn voorbeeld gaf ik alleen aan dat velen destijds met een "normaal" gemiddeld leventje net rond konden komen en dat was oke...doch doordat zoveel binnen dat "normale" leventje zoveel duurder is geworden in verhouding met wat binnen kwam (euro tijd steeg vrij veel uit verhouding), werd het heel moeilijk en was zelfs dat "redelijke" bestaan/leventje niet eens meer mogelijk voor velen.
Dat jij voldoende hebt en dat andere niet wil horen weten de meesten wel.
-
Rene, overal zijn klappen gevallen. Ik vind je een prima kerel, maar je doet de laatste maanden alsof alleen de onderkant van de samenleving het nu slecht heeft en we daar medelijden mee moeten hebben. Dat is onzin... het raakt iedereen... mensen met grote vrijstaande woningen hebben de waarde van hun woning ook met een ton of meer zien dalen en zullen ook minder gek moeten doen (alleen hoeven zij niet direct hun beleg te halen bij de Aldi maar moeten ze bezuinigen op auto/vakanties om de hypotheek op te kunnen brengen). Niet dat je nu medelijden met die lui hoeft te hebben maar in deze crisis voelt iedereen het, procentueel waarschijnlijk even hard. De topmanagers die nu nog in de media komen omdat ze nog wat konden graaien onder het mom van een bonus zijn niet representatief voor de rest.
Verder onzin dat ik genoeg heb en/of makkelijk praten heb. Ik betaal de huidige prijzen ook niet voor m'n plezier... enige wat ik kan doen is hard werken en niet zeiken waarvan akte
Verder onzin dat ik genoeg heb en/of makkelijk praten heb. Ik betaal de huidige prijzen ook niet voor m'n plezier... enige wat ik kan doen is hard werken en niet zeiken waarvan akte

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zeker 4 euro, die 2 biertjes!GTRene schreef:

- GTRene
ja...8 gulden 80 :drieling: voor 2 biertjes.
- Dennis Cavallino
Kratje kost bijna minder dan 2 biertjes. LOL
- GTRene
vandaar denk dat sommige jongeren zich eerst vol goten in hun zuipschuren of hoe noemden ze die locaties 

- Dennis Cavallino
Bierkeet
- GTRene
owja
werden die later niet "verboden" of onder toezicht ofzo?
nouja op je eigen terrein kunnen ze het niet echt verbieden denk.

nouja op je eigen terrein kunnen ze het niet echt verbieden denk.
- Dennis Cavallino
Comazuipen; geniet niet, maar drink meer dan je maten.
- daNpy
Vroeger waren mensen gewoon tevreden met een tweedehands auto, kleding voor kinderen dat via familie kwam of bij de Piet Kerkhof vandaan en een keer per jaar 14 daagjes vakantie in NL met de tent of caravan. De rest van de vrije dagen werden besteed om het huis op te knappen of ander onderhoud te plegen.
Tegenwoordig dragen kinders geen non-merk kleding meer, hebben ze de nieuwste spelcomputers, iPhone, zomer vakantie van 3 weken, weekje wintersport met carnaval en in het najaar ook nog even "lekker weg" want dat hebben we wel verdiend.
Een auto minder dan die van de buurman komt ook niet op de oprit.
Zelfs mensen met een uitkering menen dat ze "recht hebben" op 2x vakantie, dure kleding en een nieuwe TV aan de muur. Want de rest van NL heeft dat toch ook?
Tegenwoordig dragen kinders geen non-merk kleding meer, hebben ze de nieuwste spelcomputers, iPhone, zomer vakantie van 3 weken, weekje wintersport met carnaval en in het najaar ook nog even "lekker weg" want dat hebben we wel verdiend.
Zelfs mensen met een uitkering menen dat ze "recht hebben" op 2x vakantie, dure kleding en een nieuwe TV aan de muur. Want de rest van NL heeft dat toch ook?
- Martijn_bmw
dikke +1! de laatste jaren is de levenstandaard die iedereen normaal vind gewoon geexplodeerd...daNpy schreef:Vroeger waren mensen gewoon tevreden met een tweedehands auto, kleding voor kinderen dat via familie kwam of bij de Piet Kerkhof vandaan en een keer per jaar 14 daagjes vakantie in NL met de tent of caravan. De rest van de vrije dagen werden besteed om het huis op te knappen of ander onderhoud te plegen.
- dvh
Jep.
Ik heb al vaker gemeld dat ik me soms verbaas over de uiterlijke 'rijkdom' die ik rond me heen zie. En dat ik me verbaas hoe het allemaal betaald wordt.
Geen afgunst overigens.. Eerder verbazing.
Zoals ik laatst schreef in de wasstraat.. Sta ik daar met mijn oude E46.. En alles om mij heen blinkt veel harder, is veel nieuwer, veel mooier en vooral veel duurder.
Nu hoop ik altijd een ouwe knar te zien, zodat ik tegen mezelf kan vertellen dat ik er ook zo bijsta als ouwe vent
En misschien is dat ook wel zo.. Maar het zijn veelal jonge knullen van mijn leeftijd.
En dan vraag ik me soms echt af wat hun nou zo goed doen, of ik zo verkeerd doe ?
Het zijn waarschijnlijk geen opticiens
Ik zal wel tot de gulden middenweg behoren..
Heb geen dure dingen. Maar heb ook geen schuld ( buiten een hypotheek ) En spaar netjes voor alles wat ik wil kopen. En probeer toch mezelf niet gek te laten maken.. Want dat doe ik nog wel eens als ik wat moois zie..
Gewoon netjes sparen, dan pas kopen.
Ik heb al vaker gemeld dat ik me soms verbaas over de uiterlijke 'rijkdom' die ik rond me heen zie. En dat ik me verbaas hoe het allemaal betaald wordt.
Zoals ik laatst schreef in de wasstraat.. Sta ik daar met mijn oude E46.. En alles om mij heen blinkt veel harder, is veel nieuwer, veel mooier en vooral veel duurder.
Nu hoop ik altijd een ouwe knar te zien, zodat ik tegen mezelf kan vertellen dat ik er ook zo bijsta als ouwe vent

En dan vraag ik me soms echt af wat hun nou zo goed doen, of ik zo verkeerd doe ?
Het zijn waarschijnlijk geen opticiens

Heb geen dure dingen. Maar heb ook geen schuld ( buiten een hypotheek ) En spaar netjes voor alles wat ik wil kopen. En probeer toch mezelf niet gek te laten maken.. Want dat doe ik nog wel eens als ik wat moois zie..
Laatst gewijzigd door dvh op 07 mar 2012, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Daar heb je het verschil aldvh schreef:

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Leaseauto's.dvh schreef:En dan vraag ik me soms echt af wat hun nou zo goed doen, of ik zo verkeerd doe ?
- Martijn_bmw
tja helemaal mee eensdvh schreef:Jep.
Nu hoop ik altijd een ouwe knar te zien, zodat ik tegen mezelf kan vertellen dat ik er ook zo bijsta als ouwe ventEn misschien is dat ook wel zo.. Maar het zijn veelal jonge knullen van mijn leeftijd.
Het zijn waarschijnlijk geen opticiens![]()

eerst sparen dan pas kopen is ook wat ik doe

en daarnaast netjes sparen voor de aflossing van de hypotheek

en wbt dat blinken

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nooit anders gedaan dan sparen en altijd de 1/2 minder uitgeven dan je gespaard had...................kijk dan gaat het werken.........
Ik snap het volk ook niet die menen overal recht op te hebben zonder er ooit een poot te hebben uitgestoken.............een poot uittrekken, dat kunnen ze dan wel weer........

Ik snap het volk ook niet die menen overal recht op te hebben zonder er ooit een poot te hebben uitgestoken.............een poot uittrekken, dat kunnen ze dan wel weer........
- Luco
Of poot ophouden en klagen.
- dvh
Jup dan gaat het lekkerromo schreef:Nooit anders gedaan dan sparen en altijd de 1/2 minder uitgeven dan je gespaard had...................kijk dan gaat het werken.........![]()
........

Nu zit jij natuurlijk, al dan niet vrijwillig, in een situatie waar het sparen ook wat sneller gaat.
Vrijgezel zijn heeft zo ook zijn voordelen

Maar ik klaag niet. Het gaat dan allemaal wel wat langzamer.. Maar des te langer kan je genieten van de dingen die je wel hebt. Een gelukkig en gezond gezin is onbetaalbaar.
Maar ondanks alle slechte crisis toestanden mag ik niet klagen en kan ook voor mij het spaarplan deze zomer gaan beginnen

Maar terug ontopic.. Gulden of Euro..
Ik weet het nog niet..
Wel stond vandaag dit weer op de frontpagina van Nu.nl
http://www.nu.nl/politiek/2758085/neder ... k-pvv.html
Ben benieuwd of er dan nog wat onderzoeken naast worden gelegd doe wel vertrouwen doen wekken.
Want ik ben toch wel nieuwschierig naar de uitkomsten.
Alhoewel hoogleraren economie er eigenlijk geen raad mee weten. Ze kunnen de uitkomst niet voorspellen wat op langere termijn het beste/gunstigste zou zijn voor NL. Omdat het van teveel verschillende factoren afhankelijk is.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1
Ik klaag ook niet, daarbij zijn er zat vrijgezellen die het lastig hebben...............die hebben dan wellicht te veel uitgegeven aan het wilde wijven spel....................
Ik zeg; Guus kom noar huus...............
Ik klaag ook niet, daarbij zijn er zat vrijgezellen die het lastig hebben...............die hebben dan wellicht te veel uitgegeven aan het wilde wijven spel....................

Ik zeg; Guus kom noar huus...............

- Maus335i
Wut? Afgelopen zomer betaalde ik gewoon nog netjes 8 euro voor een broodje kaas/ham en 6 nogwat voor een cola. Kan me voorstellen dat er 10 jaar terug ook wel tentjes in ST te vinden waren waar je goedkoop kon eten. Waarschijnlijk diezelfde tent als waar je nu zatDennis Cavallino schreef:+1
Zelfs in St. Tropez viel 't mij op dat je 10 jaar na de invoering van de Euro helemaal niet meer duurder uit bent dan in NL. Daar was vroeger alles tig keer zo duur. Nu eet je er zeer uitgebreid 4 gangen met wijn en alles voor 40-45 euro p.p.. Dat is bijna goedkoop te noemen.

Ohja btw, de kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter en dat is nogal wiedes. Iemand die arm is (echt arm, niet nederlands arm) kan niet veel armer worden terwijl een rijk iemand wel steeds rijker kan worden. Lager dan 0 gaat niet, maar een plafond is er niet.
- romo
Lager dan 0 kan niet?
Daar zullen de armen blij mee zijn......................eerst stond je €1K rood.....................en nu €100K..........
Het kan altijd beter, maar ook slechter..........
Daar zullen de armen blij mee zijn......................eerst stond je €1K rood.....................en nu €100K..........
Het kan altijd beter, maar ook slechter..........
- daNpy
Same here. Kwam 2 weken terug uit Duitsland, via Venlo.dvh schreef:Jep.
Heb zo'n 30 tot 40 skiboxen geteld op het stukje tussen de A61 en A67. De ruime meerderheid gemonteerd op splinternieuwe audi's, BMWs, enz.
Wat een crisis in Nederland. Moet je op vrijdag of zaterdag avond eens een van de vele restaurants in Eindhoven inlopen zonder reservering.