Koplampen Corvette C6

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Koplampen Corvette C6

Bericht door MarkE92 » 04 mar 2012, 14:42

Weet er iemand een bedrijf die de kunststof kappen
Van de koplampen kan vervangen ??.
Kappen zijn na een aantal jaren dof en lelijk geworden en
Om nou twee nieuwe units te bestellen à 1800 euro
Per stuk is ook wat overdreven.
Northeastperformance corvettes in de US adverteerd er wel
Mee maar reageert niet op mijn mail. Adres in NL
Is ook een stuk handiger dan je lampen naar de US
Te sturen.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door G Kolkman » 04 mar 2012, 15:10

Al van die refurbish-kitjes geprobeerd? Schijnt verassend goed te werken.

kc85
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 okt 2008, 15:10

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door kc85 » 04 mar 2012, 18:19

Hoi Mark.
Je Kan ze ''opschuren en polijsten '' zodat ze weer helder zijn.
Het plastic wordt dof door verkleuring / oxidatie en door kliene krasjes die ze oplopen
tijdens het wassen.
Tijdens rijden botst er ook allerlei rommel tegen de koplampen.
Je kunt een product als Plastic X van Meguiars eens proberen om de helderheid handmatig te herstellen.
Als dat niet voldoende herstel geeft kun je het nog proberen met een zwaarder polijst middel maar , dan kom je al gauw uit bij een machinale bewerking.
De volgende stap is licht opschuren en daarna machinaal nabewerken tot hoogglans.

Ik wil het ook voor je doen , heb er ervaring mee.
Misschien komen we elkaar tegen op een meeting , zal de Plastic X alvast in de Corvette leggen
Deze C4 rijder helpt graag een C6 rijder :please:

Mvg Martin

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door dvh » 04 mar 2012, 18:40

Kijk eens op marktplaats. Hier in de buurt zijn genoeg hobby particulieren en bedrijven die deze dienst aanbieden.
Prijzen varieren van 25-100 euro.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door Downforce Hans » 04 mar 2012, 20:01

Wel apart, want ik heb er van Cor nog nooit iets over gehoord en na 80.000 km heb ik ook nog nergens last van.
In de states heb ik nog wel een dealer waar ik goede prijzen bij heb en die stuurt de spullen gewoon op.....
Laat het maar weten.......
Het polijsten zou ik wel eerst proberen, dat is toch wel het gemakkelijkst en kost niet veel....

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door MarkE92 » 04 mar 2012, 22:01

Bedankt voor alle info maar probleem zit hem aan de binnenkant van de lens
Buitenkant is al meerdere malen geschuurd en Gepolijst (ook met Plastc X Martin maar super bedankt voor het aanbod) maar door de hitte van de Xenon lampen ontstaan de scheurtjes na een aantal jaren aan de binnenkant. Auto is van 2005 dus wellicht waren de eerste series minder ??... eerste ervaringen van Corvette zonder opklapbare lampen :oops:

Vandaar de lensteplacememt bij eastcoast ... Zie link :
http://forums.corvetteforum.com/c6-corv ... rvice.html

Vind ook de kleur van de binnenzijde van de lampen nooit lekker overeen komt met de lak. Aangezien de wielen, streep op motorkap en binnenkort dak zwart zijn heb ik de bezels aan de binnenzijde liever ook zwart ipv standaard Le mans Blauw.

Mocht je de dealer nog spreken/mailen Hans zou je eens willen vragen wat een nieuwe set koplampen kost in het zwart ??. Opknappen kost via de states al 1000 euro ex verzend en eventueel invoerellende.

Thanks voor alle hulp

Gr.

Mark



Geregistreerd: 14 Aug 2008, 23:24

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door G Kolkman » 05 mar 2012, 11:59

plastic kap losweken in bv. de oven en dan vanuit binnen ook gaan polijzen/schuren? Heb iemand van hiet dat ook wel eens horen zeggen die dat gedaan had met een E39.

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door jaydee » 05 mar 2012, 17:44

Nou je aangeeft dat de 'glazen' al eerder gepolijst zijn, denk ik dat deze informatie relevant kan zijn:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... +polijsten

Bij de Speedster zit er een UV-werende coating op. Als je die eraf polijst, wordt het onderliggende materiaal al snel onherstelbaar lelijk. Of dit bij de Corvette ook het geval is, weet ik niet, maar het lijkt er wel op...

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door MarkE92 » 06 mar 2012, 01:12

Lampen in de oven heb ik ook gehoord van een VW Polo bezitter..... daar schijnt er in een forum al een hele studie te zijn hoe lang je de lampen in de oven moet doen op hoeveel graden !.. word daar dus veel gedaan. Helaas nog nooit gelezen op een Corvette forum.

Zou inderdaad best eens kunnen dan er een speciale coating opzit, dat zou een hoop verklaren maar zeker weten doe ik het niet.

Zal van de week eens wat foto's plaatsen om het beter te laten zien, vooral al de xenon aanstaat valt het op.

Weet iemand trouwens het verschil tussen een Amerikaanse koplamp en Europese ??.. zie het er wel eens bijstaan op ebay maar zie het verschil niet. Mijn lampen hebben geen E keur dus zal vast de US uitvoering zijn !

Gr.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door Downforce Hans » 06 mar 2012, 08:02

Goed dat je dat vermeld want de kans is groot dat de stekkers of aansluitingen anders zijn op de US versie.

Grtz,Hanz06

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1429
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door EmielS60 » 06 mar 2012, 18:27

Euro koplampen hebben een schuine, naar rechts weglopende lijn in het lichtbeeld zitten. US spec koplampen niet. Of de Corvette moet een typegoedkeuring hebben voor het voeren van US spec koplampen maar dat lijkt me sterk.

Ik ken het probleem ook bij onze heldere koplampen (Volvo), je kan het polijsten maar het komt later weer terug. Komt bij ons van binnenuit.

Gebruikersavatar
Wiebe GT
Berichten: 392
Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door Wiebe GT » 06 mar 2012, 19:47

Wij (topvelg.nl) polijsten ook koplampkappen maar lang niet alle kappen kunnen door de hierboven reeds vermelde coating. Ik weet zo niet of een corvette die coating ook heeft. :?:

Een andere veel voorkomende reden: Vaak wordt idd het "glas" bros van de hitte (teveel gecruised :ongeveer als: ) Met de e36 komt het ook veel voor bij de lenzen indien er veel stadkilometers gemaakt worden.

Losweken en de binnenkant polijsten kan, maar is riskant. Buiten dat het materiaal al te bros kan zijn is het vaak lastig om de koplamp weer geheel vochtdicht te krijgen. En vocht in de koplamp is ook niets..... :bag:

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door jaydee » 06 mar 2012, 22:52

Wiebe GT schreef:En vocht in de koplamp is ook niets..... :bag:
Dat hebben Speedsters vanaf nieuw, dus mag geen belemmering zijn :mrgreen:
(Er zijn zelfs mensen die juist het glas eruit halen en opnieuw plakken om van de vochtproblemen af te zijn.)

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door MarkE92 » 07 mar 2012, 10:56

Vocht in de lampen is ook geen pretje maar minder erg dan krassen.

Foto's :

Zonder verlichting valt het nog wel mee :
Afbeelding

Met verlichting dus niet om aan te zien :
Afbeelding

Nu ik toch met lampen bezig ben...... deze led achterlichten zijn wel heel vet maar zijn vast verboden is ons land ???
Afbeelding
Afbeelding

Gr.

Gebruikersavatar
Wiebe GT
Berichten: 392
Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21

Re: Koplampen Corvette C6

Bericht door Wiebe GT » 07 mar 2012, 19:03

Wat die achterlichten betreft: er rijden genoeg petjes rond met led achterlichten in hun BMW E36 :bag: Oom agent ziet het verschil toch al niet meer!

De Corvette kan het wel hebben vind ik, zeker als afgebeeld op de foto! Vet ding!

Die koplampkappen kun je maar beter vervangen denk ik. Zoals ik het zie krijg je het met polijsten niet klaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten