Nieuw vervoer (Teaser!)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Nieuw vervoer (Teaser!)

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 14:16

Wat voor Ferrari Joël?

Het wordt nog wel wat hier op DF met écht leuke auto's. :lol:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 07 mar 2012, 14:21

Gefeliciteerd met de aanschaf! Het ophalen van zo'n mobiel lijkt me een zeer bijzondere ervaring die ik hoop ook ooit te mogen meemaken.
Ben benieuwd hoe lang het "is die echt van mij" gevoel blijft hangen :hosanna:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 07 mar 2012, 14:25

Dennis Cavallino schreef:Wat voor Ferrari Joël?
456M GT.

Kan van het weekend wel wat foto's maken en plaatsen als daar behoefte naar is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 14:30

Cool, je moeder had zeker dit artikel gelezen?

http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=15828
How about a... Ferrari 456

Afbeelding

If you find the likely £200k+ price of the latest F12berlinetta a little out of your range, why not consider an older Ferrari V12? Stephan Arensmeier considers the merits of the 1990s 456 GT.

It’s extraordinary to see that the 456 dates back to 1996, the year of its launch at the Paris Motor Show. A successor to the timeless 400 series, the 456’s understated styling now brings it into the category of ‘modern classics’.

After its introduction, an automatic ‘GTA’ version was offered. And if you (or the Sultan of Brunei, who commissioned several one-offs) wanted a shooting brake or convertible, the special projects departments at Pininfarina and Ferrari were only too happy to oblige.

With a 442HP, 5.5-litre V12 and transaxle, the new car was state-of-the-art; handling well and sprinting from zero to 100km/h (62mph) in 5.5 seconds. Top speed was a useful 300km/h or so and a variety of modern electronics that included an electrically controlled rear spoiler made the car not only a supercar, but also a showcase for the future of high-tech, Montezemolo-era Ferraris.

In 1998 the company introduced a ‘Mark II’, if you like: the 456 M (for ‘Modificata’). This had a new grille and headlamp treatment, a carbonfibre bonnet and fresher, redesigned interior. With these revisions came a small increase in price.

Some 3300 examples of the 456 in all its forms were built – approximately two thirds specified with the classic, six-speed Ferrari ‘gate’ transmission. Available today at a fraction of its price when new – say 35,000 euros and upwards – the Ferrari 456 offers modern-looking styling, practical 2+2 seating, strong performance and, best of all, a V12 engine and THAT yellow and black badge on the nose.

Has this got your attention? Search the Classic Driver Marketplace for Ferrari 456s.

Text: Stephan Arensmeier
Photos: Ferrari

JWD

Bericht door JWD » 07 mar 2012, 14:39

Kevin20v schreef: Ben benieuwd hoe lang het "is die echt van mij" gevoel blijft hangen :hosanna:
Hier nog een, het bekende spreekwoord "Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak" gaat voor veel dingen in zekere mate op.
Bij de M5 had ik in het begin zoiets, wat hierna, dit is toch het ultieme?
Blijkbaar had ik het fout :).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 mar 2012, 14:40

456GT mkI

Mooiste auto aller tijden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 14:42

En een goede investering waarschijnlijk...

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 07 mar 2012, 14:55

JWD schreef:Hier nog een, het bekende spreekwoord "Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak" gaat voor veel dingen in zekere mate op. Bij de M5 had ik in het begin zoiets, wat hierna, dit is toch het ultieme? Blijkbaar had ik het fout :).
Van harte met je Ferrari. Een jongensdroom die uitkomt lijkt mij.

Maar bezit van de zaak is het eind van het vermaak... Zie Marius met zijn prachtig 997 GT3. Hij was er snel op uitgekeken. Ik verbaas me daar wel over met dat soort auto's maar het kan blijkbaar toch :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2012, 15:02

Paskal schreef:Maar bezit van de zaak is het eind van het vermaak...
"helaas" heb ik hier ook wel redelijk last van met aankopen... en daarna gaat de ratio weer meespelen en is de aankoop / het gebruik ineens te duur ;)

maargoed neemt niet weg, nogmaals gefeliciteerd en hopelijk blijft de smile lang :thumbup: want het blijft een genot om naar dit soort auto's te kijken/luisteren als je ze tegen komt op de weg :crazy:
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 07 mar 2012, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 15:18

mooie velgen zitten er ook onder, als ik 1 kritiek puntje heb is het het interieur... ik vind dat ferrari een rood leder interieur moet hebben, als ik het goed zie heeft deze beige, verder uber keuze!

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 07 mar 2012, 15:22

JWD schreef:
Kevin20v schreef: Ben benieuwd hoe lang het "is die echt van mij" gevoel blijft hangen :hosanna:
Blijkbaar had ik het fout :).
haha ik heb het wel eens erger bij het foute eind gehad!! :hot:

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 07 mar 2012, 15:24

Jeroen K. schreef:mooie velgen zitten er ook onder, als ik 1 kritiek puntje heb is het het interieur... ik vind dat ferrari een rood leder interieur moet hebben, als ik het goed zie heeft deze beige, verder uber keuze!
:tong uitsteken:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 15:29

Rood interieur in een rode auto?

Je bedoelt zwart???????

In een zwarte 430 is 't wel gaaf:
Afbeelding

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 15:44

Al is de auto geel, persoonlijk vind ik dat een ferrari rood leer moet hebben om 1 of andere reden. en ik weet het meeste mensen vinden dat niet passen in auto's maargoed

VLA

Bericht door VLA » 07 mar 2012, 15:49

Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe wagen. Denk dat een Ferrari voor velen een jongensdroom is maar er zijn er niet veel die hem kunnen vervullen. :thumbup:
Jeroen K. schreef:Al is de auto geel, persoonlijk vind ik dat een ferrari rood leer moet hebben om 1 of andere reden. en ik weet het meeste mensen vinden dat niet passen in auto's maargoed
Rode wagen met rood interieur kan echt niet... :kotsen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 15:55

VLA schreef:Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe wagen. Denk dat een Ferrari voor velen een jongensdroom is maar er zijn er niet veel die hem kunnen vervullen. :thumbup:
Jeroen K. schreef:Al is de auto geel, persoonlijk vind ik dat een ferrari rood leer moet hebben om 1 of andere reden. en ik weet het meeste mensen vinden dat niet passen in auto's maargoed
Rode wagen met rood interieur kan echt niet... :kotsen:
Alleen in een F40

Afbeelding

Afbeelding

JWD

Bericht door JWD » 07 mar 2012, 16:39

Persoonlijk vind ik rode interieurs ook prachtig maar zoals al gezegd in een donkere auto of zelfs wit.
Rood met rood is TE en mijn inziens niet mooi, heb weleens een gele gezien met een rood interieur en dat was ook niet mijn ding.

Ik heb juist gekozen voor de enige echte klassieke Ferrari combinatie Rood/Tan omdat ik toch zelf wat dingen ga wijzigen aan de auto en dit als basis de meeste waardevaste combo is, en daarnaast ook een van de meest mooie IMHO.
De uitvoering is ook redelijk uniek aangezien de meeste een zwart dashboard hebben en een zwart stuur, dit is een triple tan waarin dus alles in kleur is.
Het dashboard heeft het uitgebreide carbonpakket waarin ook het stuurwiel gedeeltelijk carbon is met een racy rood streepje en een rode toerenteller plaat in de carbon 'tellerkast'.
Verder zijn alle stiksels en de optionele piping uitgevoerd in Rosso..... :love:

De foto doet verder weinig recht aan het interieur, aangezien ik hem nog niet gekocht had vond ik het niet netjes om er in te gaan zitten.

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 16:40

Wat ga je veranderen dan?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 mar 2012, 16:43

Wat een schitterend interieur ook. Wat ga je er allmaal aan veranderen? :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 mar 2012, 16:52

Prachtig! Geweldig dat je zo'n droom voor je zelf kan laten uitkomen :D Misschien dat bezit het einde van het vermaak is maar a) Hangt dat af hoe je het gebruikt (sporadisch), b) Of je beseft dat je iets speciaals in handen hebt en last but not least c) En so what? Geen reden om het niet te doen imho (mits je de eventuele afschrijving voor lief neemt)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 17:11

dus eigenlijk heb je hem gekocht voordat je erin gezeten hebt? laat staan gereden? (deed mijn pa ook met de maserati, vond hij dat ik maar moest proefrijden etc) je lijkt wel een arabier :D en daar is niks mis mee ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 18:17

wat ik ubergeil vind en ook de kleur en look is vooral die achterkant, net zoiets als deze stond toen in Almelo, man man wat gaaf :kikker:

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2012, 18:20

^^ dit is een scuderia die is idd nog gaver! :D

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2012, 18:48

Er is altijd weer wat mooiers.
Maar zelfs een 355 zou mijn bloed nog harder laten stromen dan een M5.

Sterker nog.. Gisteren gelijk manisch op marktplaats aan het speuren geslagen:
http://auto.marktplaats.nl/ferrari/5377 ... -rood.html?

Deze had ik een paar maanden terug nog gespot en gepost op het forum.
Enorm machtig ding ! Met prachtig geluid..

'98 .. interessant om op de zaak te kopen.... :hungry:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2012, 19:02

oh dat is ook zeker zo! gaf alleen even aan dat die achterkant niet de achterkant is van een "normale" F430 ;)

maar ook die normale F430 laat mijn bloed sneller stromen hoor :love: :love:

geweldige auto! en idd ook zo'n 355 is al heel erg gaaf om te kunnen bezitten!

wel een wereld van verschil qua rijden ;) toevallig heb ik met beide eens kunnen rijden :kikker:

Plaats reactie