Het wordt nog wel wat hier op DF met écht leuke auto's.

456M GT.Dennis Cavallino schreef:Wat voor Ferrari Joël?
How about a... Ferrari 456
If you find the likely £200k+ price of the latest F12berlinetta a little out of your range, why not consider an older Ferrari V12? Stephan Arensmeier considers the merits of the 1990s 456 GT.
It’s extraordinary to see that the 456 dates back to 1996, the year of its launch at the Paris Motor Show. A successor to the timeless 400 series, the 456’s understated styling now brings it into the category of ‘modern classics’.
After its introduction, an automatic ‘GTA’ version was offered. And if you (or the Sultan of Brunei, who commissioned several one-offs) wanted a shooting brake or convertible, the special projects departments at Pininfarina and Ferrari were only too happy to oblige.
With a 442HP, 5.5-litre V12 and transaxle, the new car was state-of-the-art; handling well and sprinting from zero to 100km/h (62mph) in 5.5 seconds. Top speed was a useful 300km/h or so and a variety of modern electronics that included an electrically controlled rear spoiler made the car not only a supercar, but also a showcase for the future of high-tech, Montezemolo-era Ferraris.
In 1998 the company introduced a ‘Mark II’, if you like: the 456 M (for ‘Modificata’). This had a new grille and headlamp treatment, a carbonfibre bonnet and fresher, redesigned interior. With these revisions came a small increase in price.
Some 3300 examples of the 456 in all its forms were built – approximately two thirds specified with the classic, six-speed Ferrari ‘gate’ transmission. Available today at a fraction of its price when new – say 35,000 euros and upwards – the Ferrari 456 offers modern-looking styling, practical 2+2 seating, strong performance and, best of all, a V12 engine and THAT yellow and black badge on the nose.
Has this got your attention? Search the Classic Driver Marketplace for Ferrari 456s.
Text: Stephan Arensmeier
Photos: Ferrari
Hier nog een, het bekende spreekwoord "Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak" gaat voor veel dingen in zekere mate op.Kevin20v schreef: Ben benieuwd hoe lang het "is die echt van mij" gevoel blijft hangen
Van harte met je Ferrari. Een jongensdroom die uitkomt lijkt mij.JWD schreef:Hier nog een, het bekende spreekwoord "Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak" gaat voor veel dingen in zekere mate op. Bij de M5 had ik in het begin zoiets, wat hierna, dit is toch het ultieme? Blijkbaar had ik het fout.
"helaas" heb ik hier ook wel redelijk last van met aankopen... en daarna gaat de ratio weer meespelen en is de aankoop / het gebruik ineens te duurPaskal schreef:Maar bezit van de zaak is het eind van het vermaak...
haha ik heb het wel eens erger bij het foute eind gehad!!JWD schreef:Blijkbaar had ik het foutKevin20v schreef: Ben benieuwd hoe lang het "is die echt van mij" gevoel blijft hangen.
Jeroen K. schreef:mooie velgen zitten er ook onder, als ik 1 kritiek puntje heb is het het interieur... ik vind dat ferrari een rood leder interieur moet hebben, als ik het goed zie heeft deze beige, verder uber keuze!
Rode wagen met rood interieur kan echt niet...Jeroen K. schreef:Al is de auto geel, persoonlijk vind ik dat een ferrari rood leer moet hebben om 1 of andere reden. en ik weet het meeste mensen vinden dat niet passen in auto's maargoed
Alleen in een F40VLA schreef:Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe wagen. Denk dat een Ferrari voor velen een jongensdroom is maar er zijn er niet veel die hem kunnen vervullen.
Rode wagen met rood interieur kan echt niet...Jeroen K. schreef:Al is de auto geel, persoonlijk vind ik dat een ferrari rood leer moet hebben om 1 of andere reden. en ik weet het meeste mensen vinden dat niet passen in auto's maargoed