Imago auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
M@rcel

Re: Imago auto

Bericht door M@rcel » 05 mar 2012, 10:27

Ik let wel altijd erg op wat iemand rijdt, maar ook wat iemand aanheeft, hoe iemand zich gedraagt en spreekt, schrijft, etc.
Ben dan ook een echte "5", de waarnemer http://nl.wikipedia.org/wiki/Enneagram :cool:

Afbeelding

Had vroeger op basis van deze informatie vaak vooroordelen of een mening over anderen, dat is gelukkig al lang verleden tijd, al moet ik me zo nu en dan wel eventjes inhouden.
Ben nog wel heel erg alert op afwijkend gedrag, maar probeer me er niet door te laten leiden.

Mijn tandarts rijdt een W124 Combi. In de wachtkamer liggen zelfs EVO's, altijd leuk om met hem over de automotive pareltjes te kletsen.
Huisarts een 159 station, niets mis mee, wel met z'n gedrag :wink: . Rijdt vaak met een sigaretje door de wijk, raampje open, lekker cruisen.....

Jorik

Bericht door Jorik » 05 mar 2012, 20:10

Ik heb misschien wel eerder het idee dat, als iemand een dikke auto rijdt, hij zijn werk wel goed zal doen dan. Omgekeerd zou een ontzettende sjonniebak (het voorbeeld met angel eyes en scheve remus uitlaat) wel het vertrouwen wegnemen.

Heb in Nederland wel eens meegemaakt dat ik ingehaald werd door Jan Modaal in zijn leasewagen; hij bij mij naar binnen keek en ik uit het niets een middelvinger krijg. Eigenlijk over het algemeen zijn 70% van de reacties die ik krijg wel lekker negatief. Allemaal in het kader van "goh, zeker wel eerlijk voor gewerkt he" tot "zo zielig, stoer doen met je pappies auto".

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 mar 2012, 16:48

ik moet overigens zeggen dat ik niet al (lees bijna geen) mijn klanten verteld heb over mijn Viper, enkel die welke zelf autominded zijn. Een goede andere klant kwam erachter en bleef maar bezig over dat ik dan wel te duur zou zijn en maar eens wat korting moest weggeven, hij hoeft toch niet mijn overdreven sportauto te betalen...

Men denkt er niet over na dat ik sinds mijn zestiende maniakaal gespaard heb om dit geld bij elkaar te verdienen en dat ik om te blijven rijden een veel groter deel van mijn inkomen uitgeef op autogebied als zij doen, dat zij elke week voor de hoofdprijs gaan eten doet schijnbaar niet ter zake.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 mar 2012, 17:47

Roy RS schreef:Men denkt er niet over na dat ik sinds mijn zestiende maniakaal gespaard heb om dit geld bij elkaar te verdienen en dat ik om te blijven rijden een veel groter deel van mijn inkomen uitgeef op autogebied als zij doen, dat zij elke week voor de hoofdprijs gaan eten doet schijnbaar niet ter zake.
Je vecht hier tegen de algemene tendens van groen, downsizen, electrisch en schraper modellen als dacia's ed.
Dat zal alleen maar erger worden.
Autoliefhebbers zijn de nieuwe rokers van nederland.
Laatst gewijzigd door smiley op 07 mar 2012, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 06 mar 2012, 18:04

smiley schreef:
Roy RS schreef:Men denkt er niet over na dat ik sinds mijn zestiende maniakaal gespaard heb om dit geld bij elkaar te verdienen en dat ik om te blijven rijden een veel groter deel van mijn inkomen uitgeef op autogebied als zij doen, dat zij elke week voor de hoofdprijs gaan eten doet schijnbaar niet ter zake.
Je vecht hier tegen de algemene tendens van groen, downsizen, electrisch en scraper modellen als dacia's ed.
tja idd helaas is dat wel zo, alles moet zo goedkoop mogelijk in nederland als het op autos aankomt, als ik dan ook op de zaak was en met de pajero of 325i weg reed of aankwam of wat moest pakken eruit stonden ze me aan te kijken van wtf groen promoten en dan zulke auto´s rijden etc... puur omdat je ze verkoopt betekend niet dat je er zelf ook in wilt rijden tis wat de overheid wilt ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 07:27

Jeroen K. schreef:
smiley schreef:
Je vecht hier tegen de algemene tendens van groen, downsizen, electrisch en scraper modellen als dacia's ed.
tja idd helaas is dat wel zo, alles moet zo goedkoop mogelijk in nederland als het op autos aankomt, als ik dan ook op de zaak was en met de pajero of 325i weg reed of aankwam of wat moest pakken eruit stonden ze me aan te kijken van wtf groen promoten en dan zulke auto´s rijden etc... puur omdat je ze verkoopt betekend niet dat je er zelf ook in wilt rijden tis wat de overheid wilt ;)
Lees je eigen tekst eens na.....ik moet zeggen jij verdiend echt de hoofdprijs! qua domheid.............

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 08:01

En waarom dan wel niet?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 09:22

Jeroen K. schreef:En waarom dan wel niet?
Ook deze zin klopt niet wel?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 09:23

Kunnen we die ban-pol weer invoeren? Ditmaal met maar 1 persoon als onderwerp.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 09:25

Wouter81 schreef:Kunnen we die ban-pol weer invoeren? Ditmaal met maar 1 persoon als onderwerp.
Sorry buurman...ik zal me inhouden :tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 mar 2012, 09:29

duifjes.com schreef:
Wouter81 schreef:Kunnen we die ban-pol weer invoeren? Ditmaal met maar 1 persoon als onderwerp.
Sorry buurman...ik zal me inhouden :tooth:
Bedoel jou niet, buur. :kikker:

allen

Bericht door allen » 07 mar 2012, 09:36

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 11:23

allen schreef:
Afbeelding

sorry Ellen.......je weet er alles van :df: :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 11:50

duifjes.com schreef: Lees je eigen tekst eens na.....ik moet zeggen jij verdiend echt de hoofdprijs! qua domheid.............
Meen je dat serieus Jacco? Ik zie de domheid dus niet. Ik draag ook vaak andere horlogemerken dan wat ik verkoop in mijn winkel. Niet om er 'n welles nietes van te maken hoor. Ieder z'n ding. Jeroen dus ook.

Verder heb ik niks te zoeken in deze draad, het gaat van links naar rechts en met 'n aantal wel eens. Maar ik schaam me al jaren voor deze mentaliteit in dit landje. Dure auto mag niet:Ga maar op de fiets en wel 'n huis van >500.000 op die fiets inderdaad, waarbij je je dan weer af kan vragen hoeveel van die 500k van jezelf is. Tenenkrommend. Maar dat is Nederland ten voeten uit. Gewoon álles moeten verantwoorden voor 'de buitenwacht'. Waarom nou toch.Waarom?

*gaat weer aan de kantlijn staan*

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 mar 2012, 12:03

Je verliest de geloofwaardigheid tegenover je klant als je laat zien dat je totaal niet achter je product staat. Alsof Robin met een kijkshop klokkie van 2 tientjes rond loopt omdat een Rolex het geld niet waard is.

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 12:10

Robertdj schreef:Je verliest de geloofwaardigheid tegenover je klant als je laat zien dat je totaal niet achter je product staat. Alsof Robin met een kijkshop klokkie van 2 tientjes rond loopt omdat een Rolex het geld niet waard is.
Bij mij is 't dus dat ik merken draag vaak waar ik niet direct dealer van ben en in 'n hoger segment zitten dan wat ik verkoop.

Misschien heb ik Jeroen's boodschap verkeerd gelezen? Ik lees dat hij in dikkere bakken(Pajero/325i) zelf rijdt terwijl ik groene boodschappenautootjes etc verkoopt? Tja. Dan nog. Niet te druk over maken. In mijn tijd als autohandel reed ik vaaker niet dan wel in auto(merken) die ik niet verkocht/dealer van was.

M'n eigen dealer heeft zelf ook z'n beleving bij bepaalde exotischer auto's tov dat merk met de propellor. Laat 'm dan.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 12:18

Laatst zat onze Citroen dealer te vertellen dat 'ie een 2e hands Porsche 911 Carrere 4S ging kopen met schade en dan zelf uitdeuken en spuiten. Maar hij was bang voor de reacties van klanten.

Waarop ik zei: Als jij een Porsche 911 koopt, dan vind ik je opeens een veel leukere vent. Want nu vind ik je een autoverkoper, zonder passie voor auto's, want je doet alleen maar Citroen-eco-meuk wat de klok slaat, zoals mijn eigen e-HDI C3.

Maar als jij een 911 gaat rijden, 2e hands nota bene, dán ben je opeens iemand net als ik: een autoliefhebber! Daar heb je toch goddomme al die jaren al die kuthokken voor verkocht? Want je gaat me niet vertellen dat je dat voor je lol hebt gedaan!

Vond 'ie een verrassende reactie. Zijn oogjes gingen glimmen toen 'ie het had over zijn jeugddroom die hij eindelijk kon gaan realiseren. Ik vind 't altijd erg flauw om iemand die lol te ontnemen.

Hier op de zaak rijden we allemaal in dikke bakken, maar dit jaar is er voor het eerst iets over gezegd. Eerst door een werknemer van een klant, daarna door een werknemer hier. Die laatste is er bijna uitgeknikkerd. De grap is dat hij mij na praatte, maar het verband van mijn opmerking niet snapte (dat ging over 't feit dat ik 't belachelijk vond dat er hier nog CRT monitoren staan, terwijl er 2 auto's van een ton voor de deur staan geparkeerd. Ik moet er nog om lachen, want ik legde de nadruk op de noodzakelijke vernieuwing van onze tent, hij legde afgunstig de nadruk op de dure bakken van onze directie...). Napraten is ook een vak.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 07 mar 2012, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 12:26

^Ha. Leuke post Dennis. :drieling:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 mar 2012, 12:45

Dennis Cavallino schreef:Vond 'ie een verrassende reactie. Zijn oogjes gingen glimmen toen 'ie het had over zijn jeugddroom die hij eindelijk kon gaan realiseren. Ik vind 't altijd erg flauw om iemand die lol te ontnemen.
En daar zal hij het mee moeten doen, want het volgende jet en jul eco 1.0 stel zal hem aankijken op die dikke porsche op het parkeerterrein.
Ik durf je te verwedden dat hij hem na 1 of 2 keer meenemen naar de zaak voortaan in zijn garage zal moeten laten, en hem alleen nog voor prive plezierritjes zal gebruiken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 12:50

Dat ging hij sowieso doen.

:?

De enige keer dat die auto op de zaak komt is in 't weekend als 'ie zelf met een hamertje de schade gaat uitdeuken.

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 12:53

@ Smiley, dat zal inderdaad ja. Tja...
Dennis Cavallino schreef: De enige keer dat die auto op de zaak komt is in 't weekend als 'ie zelf met een hamertje de schade gaat uitdeuken.
En met 'n Kärcher de mest van de achterbumper/motorkap verwijderen? :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2012, 13:03

Robin schreef:
duifjes.com schreef: Lees je eigen tekst eens na.....ik moet zeggen jij verdiend echt de hoofdprijs! qua domheid.............
Meen je dat serieus Jacco? Ik zie de domheid dus niet. Ik draag ook vaak andere horlogemerken dan wat ik verkoop in mijn winkel. Niet om er 'n welles nietes van te maken hoor. Ieder z'n ding. Jeroen dus ook.

Verder heb ik niks te zoeken in deze draad, het gaat van links naar rechts en met 'n aantal wel eens. Maar ik schaam me al jaren voor deze mentaliteit in dit landje. Dure auto mag niet:Ga maar op de fiets en wel 'n huis van >500.000 op die fiets inderdaad, waarbij je je dan weer af kan vragen hoeveel van die 500k van jezelf is. Tenenkrommend. Maar dat is Nederland ten voeten uit. Gewoon álles moeten verantwoorden voor 'de buitenwacht'. Waarom nou toch.Waarom?

Robin ik meen het serieus.....lees het maar eens goed na...

Ik vind dat iedereen moet rijden wat ie wil....als ik iemand in een bijv 997Turbo zie rijden denk ik hey gast! top! jij koopt leuke dingen van je geld. Als iemand een huis koopt/leent/whatever van 750K mooi! gaaf dat je wat leuks doet!

Als je meerdere merken vertegenwoordigd *(zoals jij) snap ik dat je niet met alle merken om je pols kunt lopen. Maar een Alfa dealer die prive bijv een Seat zal rijden neem ik minder serieus...Als je iets verkoopt doe dat met passie en dat je er volledig achterstaat! doe het anders niet. Tal van voorbeelden te verzinnen

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 mar 2012, 13:13

Robin schreef: In mijn tijd als autohandel reed ik vaaker niet dan wel in auto(merken) die ik niet verkocht/dealer van was.

M'n eigen dealer heeft zelf ook z'n beleving bij bepaalde exotischer auto's tov dat merk met de propellor. Laat 'm dan.
juist, puur omdat ik ze zelf niet rijdt, betekent niet dat ik er niet achter staat. tuurlijk als ik niks met auto´s zou hebben (zoals 99.99999% van nederland) zijn het prima auto's het komt zoals een auto hoort van A naar B. Daar zijn ze natuurlijk voor, maar ik vind persoonlijk dat daar wel wat emotie en lol bij mag komen en uitstraling. veel mensen willen graag een nieuwe auto rijden (dat wou mijn pa me ook aanbieden, zo'n eco hok ofzo, waarop hij zij das goed voor de no-claim etc en weinig kosten bla bla bla)

stel je koopt voor 15-20K een mooie fiat punto 1.3 diesel die belastingvrij is. dan vind iedereen dat goed want je wilt zuinig rijden en schoon das goed voor millieu etc. voor de helft van het geld kan je ook een E36 M3 kopen en van de rest van het geld de auto onderhouden. zodra mensen zien dat je een BMW hebt en al helemaal een M3 staan ze op hun kop van, das veel te duur en bla bla bla hoe kan je dat betalen. terwijl het in het 1e jaar tijd, met de extra benzine die de auto verbruikt etc minder kost dan jij met je 1.3 diesel punto besteed.... tis net wat je belangrijker vind, mooie en speciale auto. of nieuw en saai.

Robin

Bericht door Robin » 07 mar 2012, 13:27

duifjes.com schreef:
Robin schreef:

Robin ik meen het serieus.....lees het maar eens goed na...

Ik vind dat iedereen moet rijden wat ie wil....als ik iemand in een bijv 997Turbo zie rijden denk ik hey gast! top! jij koopt leuke dingen van je geld. Als iemand een huis koopt/leent/whatever van 750K mooi! gaaf dat je wat leuks doet!

Als je meerdere merken vertegenwoordigd *(zoals jij) snap ik dat je niet met alle merken om je pols kunt lopen. Maar een Alfa dealer die prive bijv een Seat zal rijden neem ik minder serieus...Als je iets verkoopt doe dat met passie en dat je er volledig achterstaat! doe het anders niet. Tal van voorbeelden te verzinnen
En stel dat Jeroen dan wel vol met passie achter die groene karretjes staat?

Ik sta ook 'met passie' achter de ICEWATCHES van 69 tot 99 euro bij wijze van. Maar over my dead body dat ik die dingen ga dragen. :D

Ik snap Jeroen hierboven dud wel. En Dennis ook met z'n voorbeeld, alleen wat Smiley al weer zegt, inderdaad, je kunt dat niet volhouden dus zet je de 997 maar weer in de garage. Maar da's eigenlijk zo jammer he, dat 't zo moet.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2012, 13:48

Een goede autoverkoper gaat met de trein.

Plaats reactie