Ik was natuurlijk in de eerste instantie geïnteresseerd in een nieuwe M5.
Maar na het zien en vooral horen van de F10 was ik een behoorlijke deceptie rijker.
Begrijp mij niet verkeerd in zijn klasse is het naar mijn mening het beste wat nu verkrijgbaar is.
Echter heb ik besloten de 'oude' M5 te houden zo lang het kan en voegt de nieuwe gewoon weinig toe, sterker nog voor mij speelt geluid een grote rol in mijn rijbeleving en dus blijft de V10 mijn voorkeur genieten.
Toen maar opzoek naar iets anders, een E63.... nieuwe motor 5,5l turbo... klinkt iets bruter dan de M5 maar ook weer het zelfde laken en pak veel ingetogener dan de oude 6,2l NA.
Dus opzoek naar een 2010 E63... met de oude motor klinkt super, rijd super maar potver wat zijn die 2e handsjes nog duur.
Daarnaast wil ik hem weer graag inzetten ter promotie van mijn bedrijf en de E63 is nu niet echt een heel opvallende verschijning, laat staan mooi.
En dan ga je denken.... als ik toch zo diep in de tas moet waarom dan niet een ECHTE supercar, geen compromis gewoon een racewagen voor op de weg met een uitstraling waar je U tegen zegt...
Mijn hart ligt bij Lamborghini maar dan in het Pre-Audi tijdperk.... maar goed een Diablo.... gaaf maar praktisch... nee en ik wil er toch ook gewoon mee in de regen kunnen rijden e.d.
Ferrari dan..... een mooie F430.... lastig, hey wacht eens... die is gaaf Rood/Tan met rode stiksels, rode piping en het meest uitgebreide leer en carbon interieur pakket... net 13000km... Verliefd!
Mijn wederhelft die normaal heel realistisch is gaf geen krimp en zei "als het wil, moet je het doen" HUH?!
Dus dan neemt de emotie het over en zet je binnen de kortste keren ergens een krabbel onder.
Ik volg met argusogen het draadje over het imago van een auto want ongetwijfeld dat ik andere reacties ga krijgen op een F430 dan laten we zeggen een M5 of E63, en dat ondanks het feit dat ze elkaar in prijs niet ontlopen.
We gaan het zien, kan me niet herinneren dat ik zoveel slapeloze nachten had bij welke andere auto dan ook die ik ooit gekocht heb