Ineens weet je het...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Leroy BMW

Ineens weet je het...

Bericht door Leroy BMW » 20 feb 2012, 09:57

Je wordt vader!

We weten het al een poosje, maar nu komen we ermee naar buiten. De kleine is nu 12 weken, zo'n 5 cm groot en hebben al een paar echo's gehad. Toen we de eerste echo hadden, moest ik toch wel even slikken hoor :thumbup: Ik vind het allemaal erg spannend en laat het maar over me heen komen. We hebben er echt zin in!

Oké, en nu? Ons leven gaat op z'n kop en tov de vervoersmiddelen gaat er ook veel veranderen. Mijn e46 323 QP is inmiddels alweer 2 maanden de deur uit en de Lupo van mijn vriendin staat te koop o.a. hier op DF. En dan? Dan maar op zoek naar wat meer ruimte.

Ik zit zelf te denken aan een BMW e46 Touring.

Wensen:
* Benzine. LPG kan ook met de brandstofprijzen van nu.
* 6 Cilinder is een must
* Liefst automaat/steptronic
* Kilometerstand liefst niet boven de 2 ton.

De laatste 2 maanden ben ik al een beetje aan het rondneuzen op het internet en het valt me op dat de prijzen nog behoorlijk hoog zijn t.o.v. de sedan en de coupe.
Laatst gewijzigd door Leroy BMW op 20 mei 2012, 00:00, 3 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Re: Op eens weet je het...

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2012, 10:25

Feli!!!!

en eehh...een 3-serie touring met kinderwagenshit enzo....gaat tegenvallen qua ruimte! tenminste als je het voor de ruimte doet!

Mijn ervaring is dat lopen passen/meten alles mee te nemen gewoon niet prettig is dus ik heb me in de babytijd me laten vervoeren door een Avensis Verso en een Previa :( :D

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2012, 10:29

Gefeliciteerd!

Hoeft niet altijd persé een touring te zijn hoor, een dikke sedan krijg je ook een kinderwagen en bak gewoon naast erlkaar in (zonder de wielen eraf te halen).

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 feb 2012, 10:41

Allereerst: van harte gefeliciteerd! Jullie gaan een leuke tijd tegemoet. Heel ander leven straks maar het mooiste wat er is (heb zelf 2 kleintjes).

Ten tweede vind ik het altijd erg grappig dat er gelijk een station, SUV of MPV'achtige moet komen zodra er een kleine op komst is. :)

Vroeger gingen we met z'n 4'en in een Renaultje 5 op vakantie.... zelfs een Kia Picanto van nu heeft meer ruimte dan toen. Zelf heb ik met de eerste kleine de eerste 3 jaar een Grande Punto 3 deurs gehad. Ging ook perfect, ook paar keer mee op vakantie geweest. Nu met 2 kleintjes achterin is mijn huidige Golf 6 ook ruim genoeg. Alleen met vakantie zal het nu ietwat krap worden.

Hoe meer ruimte, hoe meer troep je meeneemt. Ruimte is handig maar een absolute noodzaak met 1 kleintje?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2012, 10:55

Wouter81 schreef:Allereerst: van harte gefeliciteerd! Jullie gaan een leuke tijd tegemoet. Heel ander leven straks maar het mooiste wat er is (heb zelf 2 kleintjes).

Ten tweede vind ik het altijd erg grappig dat er gelijk een station, SUV of MPV'achtige moet komen zodra er een kleine op komst is. :)

Vroeger gingen we met z'n 4'en in een Renaultje 5 op vakantie.... zelfs een Kia Picanto van nu heeft meer ruimte dan toen. Zelf heb ik met de eerste kleine de eerste 3 jaar een Grande Punto 3 deurs gehad. Ging ook perfect, ook paar keer mee op vakantie geweest. Nu met 2 kleintjes achterin is mijn huidige Golf 6 ook ruim genoeg. Alleen met vakantie zal het nu ietwat krap worden.

Hoe meer ruimte, hoe meer troep je meeneemt. Ruimte is handig maar een absolute noodzaak met 1 kleintje?
Vroeger toen de A2 nog zandpad was :kikker:

Je hebt wel gelijk....hoe groter des te meer mee......ik vond het alleen buitengewoon handig de kinderwagen zonder op te klappen etc achterin de Previa te zetten..geen passen en meten....maar idd de Previa en ook de Landcruiser ging gewoon VOL tijdens vakanties :shock:

dvh

Bericht door dvh » 20 feb 2012, 11:00

Congrats !

Maar zolang je geen hond hebt, is een station echt niet nodig.
Zowiezo heb je erg compacte kinderwagens en heb je een beetje een ruimte sedan/hatchback dan gaat het allemaal prima mee !

Als je echt ruimte wil moet je voor een E-combi / V70 gaan. Die zijn lekker ruim !

Snipe

Bericht door Snipe » 20 feb 2012, 11:11

duifjes.com schreef:Vroeger toen de A2 nog zandpad was :kikker:
Ja, toen was een Landcruiser dus wél handig...

Ik zat altijd heerlijk achterin de E21 3 Serie. We hadden ook een Peugeot 204, dat ging ook prima. Die had zelfs achterdeuren. En een schuifdak! (Alleen geen gordels, maar dat interesseerde toen nog niemand.)

Wel f*cked for live, tenminste, als ik nu het raam uitkijk zie ik ook een Peugeot en een BMW... Moraal van het verhaal: bedenk dat dus even goed voor je een Verso of Zafira aanschaft.

Leroy BMW

Bericht door Leroy BMW » 20 feb 2012, 13:47

Thanks iedereen voor de felicitaties!!

Ook iedereen bedankt voor de tips!
Jullie hebben wel gelijk dat hoe groter de auto is, hoe meer troep je meeneemt. Met een huis is het hetzelfde verhaal.

@ Duifjes.com: Een Previa/Verso/Zafira-achtig iets is niet mijn ding, al zullen ze verdomde handig/groot/functioneel zijn.. Valt een e46 Touring echt zo tegen qua ruimte? Ik doe het voornamelijk voor de 4 deuren, maar ook wel voor de ruimte voor de babyspullen.

Maar, het wordt sowieso een BMW.
Ik zit nu te denken aan een e46 Touring (eventueel sedan) en e39 Touring/sedan.
Is er iemand die ervaring heeft met een e46/e39 sedan i.c.m. de baby?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2012, 14:17

Leroy BMW schreef:Thanks iedereen voor de felicitaties!!

Ook iedereen bedankt voor de tips!
Jullie hebben wel gelijk dat hoe groter de auto is, hoe meer troep je meeneemt. Met een huis is het hetzelfde verhaal.

@ Duifjes.com: Een Previa/Verso/Zafira-achtig iets is niet mijn ding, al zullen ze verdomde handig/groot/functioneel zijn.. Valt een e46 Touring echt zo tegen qua ruimte? Ik doe het voornamelijk voor de 4 deuren, maar ook wel voor de ruimte voor de babyspullen.

Maar, het wordt sowieso een BMW.
Ik zit nu te denken aan een e46 Touring (eventueel sedan) en e39 Touring/sedan.

Nee wel het verwekken ervan :tooth:

allen

Bericht door allen » 20 feb 2012, 14:27

Dan zou ik zelf een E39 touring pakken. het is gewoon zoveel makkelijker. Je kunt het ook zoals mij oplossen. Heb een Transporter besteld. :mrgreen:

Maar dat heeft meer met de hond te maken...

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 feb 2012, 14:51

:angel:

Afbeelding

Afbeelding

:tooth:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 feb 2012, 14:53

Gaaf martijn....die kun je ook upgraden naar een V8 heb je pas echt woosodekneterrs!

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2012, 15:14

En in de kofferbak een V12!

Richard430

Bericht door Richard430 » 20 feb 2012, 15:22

Tom schreef:En in de kofferbak een V12!
Ik wist niet dat kinderwagens ook al met v12 motoren uitgerust waren :df:

Herr Erik

Bericht door Herr Erik » 20 feb 2012, 16:37

Voor de ruimte hoef je een E46 touring niet te kopen. Zelfs een E39 touring heeft geen grote bagageruimte. Dan ben je beter af met E-klasse. Zo'n Mercedes is wel roestgevoeliger, tenzij je een heel nieuw model koopt.

Vergelijking
Richard430 schreef:
Tom schreef:En in de kofferbak een V12!
Ik wist niet dat kinderwagens ook al met v12 motoren uitgerust waren :df:
Vroegâh werd ik rondgereden in een MacLaren. :cool:

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2012, 16:57

Touring alleen als je het mooi vind lijkt me, je gaat toch niet hoog stapelen want dan zie je niks meer in je binnenspiegel, hooguit een keer een vaatwassertje etc zelf vervoeren maar daar hebben ze inmiddels bezorgservice voor.

Een E39 sedan voldoet ook prima lijkt me, zelfs met DSP moet je ruimte genoeg hebben, ga maar eens passen met kinderwagen en bak.

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 feb 2012, 17:15

Gefeliciteerd! Kan het alleen maar beamen, je gaat een leuke tijd tegemoet! (er vanuitgaande dat alles goed gaat natuurlijk)

Grappig, herkenbaar, de mannelijke zelfverklaarde toestemming om een nieuwe/grote/veilige auto te gaan aanschaffen als er een kind komt. (been there/done that :mrgreen: )

Zoals Wouter81 al aangeeft, in een formaatje Punto (reed ik toen) gaat het met eentje al prima, enige inschikking van de passagier op de voorstoel daar gelaten. Het is wel prettig als je kinderwagen zonder wielen te verwijderen ineens in de koffer past, maar verder kom je voor 95% van de ritjes goed uit.

De eerste 9 maanden heb ik het met de Punto gedaan, daarna een maandje met een 159 SW, en sindsdien met een Lancia Delta. De ruimte in de 159 was heerlijk, maar de Delta voldoet prima, en heeft als voordeel tov de Punto dat de voorstoel op de gewenste stand kan blijven staan, en door de verschuifbare achterbank kan de kinderwagen zonder verwijderen van de wielen in de kofferbak.

Van de E46 heb ik ook begrepen dat het meer een lifestylecombi is, en tov de sedan alleen een beetje extra hoogte biedt. Ik zou gewoon eens proberen te passen en meten met de spullen die je verwacht te gaan vervoeren (kinderwagen, reisbedje, en flinke tas) en kijken hoe je dan uitkomt.

RJK

Bericht door RJK » 20 feb 2012, 19:50

Wij hebben twee jongens (1 en 4 jaar oud) en de meeste km's maken we met een 320d E46 sedan. Tja wat zal ik zeggen, ruim is het niet. De kinderwagen gaat prima in de kofferbak en dan past er ook nog wel wat bij (hangt wel af van je kinderwagen natuurlijk...). Maar wat ik meer vervelend vindt is de beenruimte op de achterbank. Zo'n maxi-cosy maar ook de kinderstoel die volgt vreet zoveel ruimte dat ik (1,93m) eigenlijk niet lekker kan zitten omdat de stoel naar voren moet. En als we meer kofferruimte nodig hebben pakken we onze E34 Touring :)

Leroy BMW

Bericht door Leroy BMW » 20 feb 2012, 21:23

@ Herr Erik:
Holy shit! Zo'n E-klasse is echt ruim van binnen zeg :shock: Alleen ik vind het niet zo lekker rijden en het is not my cup of tea... Maar toch bedankt voor de info.

MacLaren.. Klinkt stoer zeg :thumbup:

@ MartijnGizmo:
Zo'n e46 touring met ///M-torretje is wel echt de bom. Ziet er erg solide uit, prachtig!

@ Knot:
Bij de e46 verkies ik de touring boven de sedan en bij de e39 verkies ik de sedan boven de touring. Ik vrees dat dat ik gewoon een keertje moet gaan passen en meten.

@ 2000USA:
Haha! Dezelfde dag werd de laptop nog aangeslingerd op zoek naar een andere auto :swinging:

@ 944 20v:
Ik ben 1.83m en heb maar korte pootjes :wink: Misschien valt het bij mij wel mee? Zijn een sedan en touring hetzelfde qua beenruimte achter? Ik zal straks ff checken of ik dat ergens kan vinden..

Niels
Auto: Prius+

Re: Opeens weet je het...

Bericht door Niels » 20 feb 2012, 23:41

Was het niet Ineens weet je het...?

Maarre, van harte! Wij genieten er nog elke dag van en dan nog maar te zwijgen van het plezier je je eigen ouders doet :lol:

Een E46 touring is wat krap maar dat is vooral het eerste half jaar zo. Daarna wil het prima. Hangt er ook vanaf wat voor buggy je neemt. Zoek eentje waar meteen een Maxi Cosi op geklikt kan worden! Wij wilden overstappen van de E46 op een V70 maar uiteindelijk hebben we de V70 weer verkocht..... De E46 bevalt zo goed dat de opvolger weer een E46 is :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 feb 2012, 09:56

Gefeliciteerd

Een e39 Touring is ideaal met kinderen.
Een Bugaboo kan je dan in de lengte naar achteren schuiven zonder de wielen te demonteren. De bak kan er dan gewoon ruim naast staan, en het afdekzeil kan weer mooi gesloten worden.
Bij mijn e39 M5 lukte dat totaal niet. Ten eerste moesten de wielen gedemonteerd worden en konden de bak en onderstel nog maar net erin.
En zo'n Touring is ook nog eens handig als de baby verschoond dient te worden, gewoon in de kinderwagenbak met de klep omhoog.

PS. Zoek ook gelijk een auto waar isofix inzit. Zoveel makkelijker en veiliger als je straks met kinderstoeltjes in de weer bent.

2000USA

Bericht door 2000USA » 06 mar 2012, 12:28

Isofix > ideaal.
1 aandachtpuntje echter:
Wij hebben thuis 2 van die Family fix 'docking stations', waar zowel de maxicosy op kan als de kinderstoel (pearl in ons geval). Ik wissel nogal eens van auto, en die hebben doorgaans wel isofix. Echter is het ook al eens voorgekomen dat ik een busje meehad (geen isofix), of de kinderstoel op de voorstoel wilde hebben. En dan mis je toch de mogelijkheid om de stoel vast te kunnen maken met de gordels.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2012, 13:04

In de C3 hebben we zo'n Isofix base, maar in mijn Jeep gewoon zo'n base met gordel, daar kun je vervolgens dezelfde maxicosi makkelijk in vast klikken. Bijna net zo veilig en stabiel. Die base met gordel is ook handig voor als iemand anders ons kroost wil vervoeren en geen Isofix heeft.

Deze kan 't allebei zo te zien:
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 13:09

gefeliciteerd Leroy and mams...spannende tijd tegemoet gaande denk ik :D
en daarna wellicht vele korte nachten slapen :zwijntje:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2012, 13:09

Ow ja: gefeliciteerd nog!

Scheelt maar een paar dagen met onze dochter.

Plaats reactie