What about Dubai

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Re: What about Dubai

Bericht door Rebel » 05 mar 2012, 22:50

JohanH schreef:
Zodra de olie op is zal het land waarschijnlijk in de geschiedenisboekjes verdwijnen als megalomaan, hoewel het zeker interessant is om er rond te kijken als tussenstop op weg naar een oosterse bestemming met wat meer cultuur :cool:
Typisch antwoord dat je vaker hoort...

Rebel

Bericht door Rebel » 05 mar 2012, 22:55

Sjeik Mohammed Bin Rasjid Al Maktoem heeft twee vrouwen. Een van zijn vrouwen is een halfzuster van de Koning van Jordania.
Hij heeft 14 kinderen met zijn eerste vrouw en 3 met zijn 2e vrouw.
Hier een aantal huizen van de koninklijke familie. De zogenaamde Royal Beaches. Alleen te zien vanaf zee. Men mag niet naar de huizen wijzen en ook fotograferen is verboden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de verte Hotel Atlantis, met een "tak" van palm-eiland. Volgebouwd met "vrijstaande" huizen, kort op elkaar. Onder de brug zie je een boot met gewapende bewaking. Als je met de boot de brug passeert ben je het haasje. De eigenaren op Palm Eiland zijn erg op hun privacy gesteld ;-)

Hotel Atlantis, op palm Eiland kost voor 10 dagen ongeveer 4200 euro, inclusief directe vlucht (logies zonder ontbijt)

Afbeelding

Jumeirah Beach links op de foto naast de Burj al Arab, kost voor 10 dagen 6700 euro. inclusief directe vlucht (logies/zonder ontbijt)

Afbeelding

Madinat Jumeirah kost voor dezelfde periode 7800 euro, inclusief directe vlucht (logies/ zonder ontbijt)
Met bootjes worden de gasten van hun kamer/appartement naar het restaurant, zee of de soukh gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Burj al Arab kost slechts 18000 euro voor 10 nachten, inclusief directe vlucht (logies/zonder ontbijt). Een koopje! De duurste kamers kosten namelijk 18000 euro per nacht.
Hier vliegen continu helikopters op en af om de gasten van het vliegveld naar het hotel (platform) te brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een foto van het restaurant en de bar op 200 meter hoogte. Als toerist kun je er voor 80 euro een "high Tea" met onvergetelijk uitzicht boeken. Vooraf reserveren per mail.

Afbeelding

Ik schat dat je voor 10 dagen Dubai met een gemiddeld 4 sterren hotel en een (directe) vlucht, 2700 euro betaalt (logies/zonder ontbijt) in november/december.
Alle bovenstaande prijzen zijn zonder ontbijt/lunch/diner/drinken/excursies/shoppen en andere excessen. Een aanrader is dineren (7 gangen menu) in het Vu's restaurant met uitzicht over de stad en zee. Vu's ligt op de 50e verdieping van de Emirate Towers.
Verder kun je het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Van Michelin ster tot de foodcorners in de shopping-malls met al haar kleine restaurantjes. Hier krijgt men ieder soort voedsel dat maar te bedenken valt.
In Dubai kun je gewoon drinkwater uit de kraan drinken en hoef je niet bang te zijn om vers fruit of andere verse groente te eten. Toch is er een advies voor vaccinatie van hepatitis A en DTP (Difterie, Tetanus en Polio) Vaccinatie tegen buiktyfus wordt aangeraden bij een verblijf langer dan 2 weken.

The Emirate Towers

Afbeelding

De metro's zijn onbemand (geen bestuurder) Ze rijden zeer frequent. Iedere 8 minuten komt wel weer een nieuwe.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rebel op 05 mar 2012, 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 mar 2012, 23:05

Het lijkt mij een mooie poppenkast, maar ik vrees dat de beperkingen wel aan mij zullen gaan knagen. Ik moet er niet aan denken dat Mark Rutte Nederland zou leiden omdat zijn familie veel geld en natuurlijke bronnen bezit laat staan dat ik iedere dag tegen een portret van hem ook moet kijken in de auto naar het werk.
De luxe maakt waarschijnlijk wel wat goed, maar jaren onafgebroken daar wonen zie ik mezelf niet volhouden.

Rebel

Bericht door Rebel » 05 mar 2012, 23:07

Dennis Cavallino schreef:Op de iPad doen veel foto's het niet helaas
Vreemd, bij mij wel? Waarschijnlijk moet je eerst eens al je "pourno-cookies" verwijderen alvorens je deze topic opent.
Dennis Cavallino schreef:Heb je daar iets met interieurs gedaan?
:thumbup:
Dennis Cavallino schreef:Of moest je in de locale kapsalons uitleggen hoe je meer negatief camber instelt op de voorwielen van de Audi TT's?!

:lollerdelol: Jij vergeet ook niks heh! ;-)

Dennis Cavallino schreef:Arabische vrouwen zijn vaak erg sensueel. Ik snap die mannen wel die al dat moois voor zichzelf houden...

:bag: (waar is de boerka-smiley?)

Dennis Cavallino schreef:Maar net als Italiaanse schonen zijn ze beperkt houdbaar?
Zei onze expert in vieze poepluiers :D

WireWess

Bericht door WireWess » 05 mar 2012, 23:15

Dit lijkt me echt een geweldig land om wat leuke projecten voor het werk te doen of op vakantie te gaan.
De verhalen op dit forum zijn ook zeer aangenaam om te lezen!

Ik vraag me als nuchtere fotograferende Nederlander af of je tijdens het inchecken een howto enjoy Dubai boekje krijgt :)
En hoe zit het met de driving-fun in Dubai, is de Politie erg streng?

Over Skype had ik begrepen dat je niet op de website kan komen om de installer te downloaden maar zodra het al op je pc staat kan je het wel gebruiken(enkel van horen van, zonder bron :P)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2012, 23:16

wat een foto's, wat een luxe, wat een geld...

heb het geld niet doch zie me daar ook niet snel wonen...
alhoewel als geld geen rol speelt e.d. kun je je wellicht goed laten verwennen daar en veilig dik worden en wat rond slenteren in de poppenkast :D

wel indrukwekkend, ik zou denk men ogen uitkijken maar met die kop van mij ging ik alleen als ik een leuke dame kende die daar overal in wegwijs is en dus als een soort tourmiss kan dienen en tevens gezellie :D

stefan740

Bericht door stefan740 » 05 mar 2012, 23:30

Ik heb ff gecheckt, wij zaten in het Lotus Grand Hotel waar we een appartement hadden aangezien we met 5 man waren. 4,5K, 5 pers, 6 nachten zie ik op hun site. Belachelijk groot, denk 225m2 maar wel erg afgelegen van alles.
Iets betaalbaarder als al die bedragen die ik langs zie komen, die zijn per persoon zijn?

Natuurlijk ook de verplichte high tea gedaan in het Burj al Arab. Nette kleding verplicht.
Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 05 mar 2012, 23:41

WireWess schreef:Dit lijkt me echt een geweldig land om wat leuke projecten voor het werk te doen of op vakantie te gaan.
De verhalen op dit forum zijn ook zeer aangenaam om te lezen!

Ik vraag me als nuchtere fotograferende Nederlander af of je tijdens het inchecken een howto enjoy Dubai boekje krijgt :)
En hoe zit het met de driving-fun in Dubai, is de Politie erg streng?

Over Skype had ik begrepen dat je niet op de website kan komen om de installer te downloaden maar zodra het al op je pc staat kan je het wel gebruiken(enkel van horen van, zonder bron :P)
Je bent me voor, dit wilde ik in "deel 9" behandelen ;-)
Op Zayed Road moet je s'avonds met twee handen aan het stuur en met vier ogen in de spiegel rijden.
Ferrari's en SLS'en flitsen je links en rechts om de oren. Daarnaast nog een dozijn filipijnse taxi-chauffeurs die absoluut niet kunnen rijden en iedere 5 seconden van baan wisselen op een 2x6 baans-weg
De UAE heeft volgens alles het hoogste aantal verkeersslachtoffers per hoofd van de bevolking ter wereld. Zo’n 5 doden per dag vallen er in het verkeer. Waarvan dus ook de nodige in Dubai.Er rijden in ieder geval heel veel nieuwe auto's.... :lol:
Ze kunnen daar echt absoluut niet rijden. Hilarisch gewoon.
De controles zijn beperkt, doch streng. Tevens hebben ze een soort van puntensysteem.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 mar 2012, 08:18

Het lijkt me mooi ooit eens te gaan kijken....alleen die prijzen :tooth:

Tsja als ik dingen lees als geen Skype, Internet censuur??? je mag niet wijzen naar het huis van de koning? ...niet mijn kopje thee.....het beste voor zn volk vind ik een mooie gedachte! alleen de workers in een hok opsluiten vind ik dan weer niet menselijk...anaywaaaay...gave foto's en verhalen! hou dr wel van dat het anders gaat.

En die hertjes daar he! dr zijn behoorlijk wat mooie kwam ik google-end achter :wave:

Wat mij opvalt is dat ik nog wel eens lees hoofddoek dit en dat in Nederland maar hoor dr nu niets over hier...hoe kan dat?

ps Ik wacht nog op een reactie van Sjoerd aangezien die ook weleens daar zit :tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 06 mar 2012, 09:00

Ik vond de prijzen juist wel meevallen. Natuurlijk, je kunt het zo duur maken als je wilt... heel duur als je wilt. :) Maar je kunt daar ook gewoon betaalbaar op vakantie.

Wij zaten in een 4-sterren hotel (OK, ik vond het geen 4 sterren maar 3, maar verder netjes genoeg). Los geboekt via Booking.com op het goeie moment en vliegtickets ook op een geschikt moment geboekt.

Was voor een week reis en verblijf slechts zo'n 1300 euro kwijt.

Eten en drinken hoeft ook niet veel te kosten. In de dure restaurants ben je natuurlijk veel kwijt maar er zijn zat restaurantjes (of food courts, bovenin de shoppingmalls) waar je voor erg weinig goed kunt eten. Het viel ons allemaal erg mee.

En zoals gezegd is transport (taxi's, metro, bussen) ook erg goedkoop.

Lokale munteenheid is de dirham. Er gaan ongeveer 4,5 dirham in een euro. Ik deelde het voor het gemak steeds door 5, dan wist ik ongeveer wat het in euro's kostte. :)

Roy

Bericht door Roy » 06 mar 2012, 10:18

Wouter81 schreef:Ik vond de prijzen juist wel meevallen. Natuurlijk, je kunt het zo duur maken als je wilt... heel duur als je wilt. :) Maar je kunt daar ook gewoon betaalbaar op vakantie.

Wij zaten in een 4-sterren hotel (OK, ik vond het geen 4 sterren maar 3, maar verder netjes genoeg). Los geboekt via Booking.com op het goeie moment en vliegtickets ook op een geschikt moment geboekt.

Was voor een week reis en verblijf slechts zo'n 1300 euro kwijt.

Eten en drinken hoeft ook niet veel te kosten. In de dure restaurants ben je natuurlijk veel kwijt maar er zijn zat restaurantjes (of food courts, bovenin de shoppingmalls) waar je voor erg weinig goed kunt eten. Het viel ons allemaal erg mee.

En zoals gezegd is transport (taxi's, metro, bussen) ook erg goedkoop.

Lokale munteenheid is de dirham. Er gaan ongeveer 4,5 dirham in een euro. Ik deelde het voor het gemak steeds door 5, dan wist ik ongeveer wat het in euro's kostte. :)
Inderdaad. Ik zat laatst toevallig eens te googlen naar vakanties en had ook Dubai aangeklikt. Ook daar kan je naartoe voor 500 euro p.p. (vlucht en hotel) voor 6 dagen. Zit je in een 3 sterren hotel.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 10:24

500,-euro 6 dagen incl vlucht en 3 sterren hotel? dat klinkt als een redelijk betaalbare prijs. :D

Roy

Bericht door Roy » 06 mar 2012, 10:38

GTRene schreef:500,-euro 6 dagen incl vlucht en 3 sterren hotel? dat klinkt als een redelijk betaalbare prijs. :D
Voorbeeldje 2 personen (zelfs 9 dagen):

Afbeelding

En dit is een 4 sterren hotel:

Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 06 mar 2012, 10:53

Lees ook even het bijschrift op youtube...
Where does al lthe poop go in Dubai? Millions of people and no sewers, just holding tanks and "poop" trucks. We found this lineup out on the highway and never found the end of it. We asked the drivers and they had been there for 3 days. Maybe why they now just dump it in the ocean and the beaches are closed. Listen closely....

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 11:50

En daar hebben we onze beroeps-zwartkijker Elise.
Je kon er op wachten :D

Tuurlijk zijn er ook goedkopere hotels. En je hebt er ook Mc Donalds.....

Elise

Bericht door Elise » 06 mar 2012, 12:10

Rebel schreef:En daar hebben we onze beroeps-zwartkijker Elise.
Je kon er op wachten :D
Tuurlijk joh :thumbup:

Nou ben ik zelf nooit in Dubai geweest, dus ik kan er wat dat betreft niks over zeggen.
Maar....ik ken wel heel veel mensen die er wel zijn geweest en eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de meesten echt laaiend enthousiast zijn..... maar met name dan over feit dat ze daar hun zakken goed hebben kunnen vullen :bag:

Wist je trouwens dat vele oude beschavingen al beschikten over een rioolstelsel?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 12:39

@Roy, thanks...dat valt idd mee :D
ik hoef nooit geen luxe, ben al vrij snel tevreden, zou er meestal toch op uit gaan en hotel hoofdzakelijk om te slapen.

@Elise...ow? geen rioolstelsel daar? of op bepaalde plekken niet...gatver :lol:
dan moetebn ze wel heel grote opslagen hebben voor al die shit :shithappens:

Roy

Bericht door Roy » 06 mar 2012, 13:08

@GTRene: Dat heb ik ook inderdaad. Weinig zin om er belachelijk veel aan uit te geven voor die paar dagen.

Rebel

Bericht door Rebel » 06 mar 2012, 13:16

Zal ik anders het adres van een paar campings doorgeven? Er zal vast ook ergens een frituur liggen.

Elise, nee dat wist ik niet :lol: Jij hebt niet alleen verstand van economie en recessie maar ook van stront. Chapeau!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2012, 13:25

Sjonge, wat een hoop ophef om niets. Laat de stront specialiteiten maar aan mij over.
Zie hier de waterzuiveringsinstallatie van Dubai op 25 km afstand van de stad:

http://www.waterandwastewater.com/plant ... d/111.html
Afbeelding

Helaas hebben ze (nog) geen gebruik gemaakt van onze machines.
Wel jammer, want alleen aan de inlaat staan al 7 screens en ik neem aan dat je daar niet op de euro nauwkeurig hoeft te calculeren...

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 13:53

wat zal dat Palm eiland mooi bloeien met al die mest (shit) :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 mar 2012, 14:53

Net met m'n dochtertje 5 dagen naar Atlantis geweest. Best duur qua geld :tooth: Meer dan 500 zeg maar.

Maar heerlijk hoor. Dubai is erg indrukwekkend. Ben er paar keer voor werk geweest en had m'n bedenkingen hoe houdbaar al pracht en praal was. Maar nu crisis doorstaan en business as usual. Erg indrukwekkend en in deze tijd van jaar super heerlijk. Echt aanrader.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2012, 15:14

Rebel schreef:
Dennis Cavallino schreef:
Dennis Cavallino schreef:Heb je daar iets met interieurs gedaan?
:thumbup:
Dennis Cavallino schreef:Of moest je in de locale kapsalons uitleggen hoe je meer negatief camber instelt op de voorwielen van de Audi TT's?!

:lollerdelol: Jij vergeet ook niks heh! ;-)
Vind je 't gek!? Stonden we daar bij die Grune Holle met onze roze polo-shirts naast jouw TT, terwijl Jeremy Clarkson binnen net in zijn espresso zat te roeren, opzij uit het raam keek, ons zag en nee-schuddend verder roerde met een denkwolkje boven zijn hoofd <cliché-nichten zijn zooooo gay!>.

Elise

Bericht door Elise » 06 mar 2012, 16:45

Dennis Cavallino schreef:Sjonge, wat een hoop ophef om niets.
Noem het ontbreken van een riolering maar niets........ kan zo het fail topic in :clown:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2012, 16:56

De riolering loopt achter bij de ontwikkelingen van de stad en regio, maar er is wel riolering in Dubai, alleen nog niet gekoppeld aan ieder gebouw. Daarnaast hadden ze 7000 jaar voor Christus al riolering in Dubai.

Plaats reactie