Passat eruit, ID.4 erin.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
ITV/ GTRene, ja dat geeft vanaf het begin af aan al een bepaald vertrouwen.
Luco -> http://www.vanderendtautoschade.nl/
Luco -> http://www.vanderendtautoschade.nl/
- Jorn
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 12:49
- Locatie: Drachten
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Staat onder elke foto in het zwarte balkjeLuco schreef:@Joy, mooi resultaat, waar heb je hem gebracht als ik vragen mag?

- Luco
- Berichten: 29353
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
@Joy, bedankt
@Jorn, sorry, niet gezien
@Jorn, sorry, niet gezien

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
En zo mooi als ie is zo goed rijdt ie ook! Echt super gesloten alsof het een nieuwe is. Pareltje!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Wow Joy, wat is dát mooi geworden...
Petje af.
Maar weer veel
ermee.
Petje af.
Maar weer veel

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Ziet er top uit Joy! 
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Netjes hoor! 

- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Schitterend hoe de M3 wordt verzorgd! 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Wat een prachtig resultaat, wauw wauw! Jammer dat ze alleen zo een flink eind uit de buurt wonen, maar ze leveren wel echt een prachtig werk af.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
De typeaanduiding (316CDI) doet denken aan een BMW maar het is een Mercedes. De nieuwe bedrijfsauto is binnen. Wat een fijn ding. Rijdt wel zo een stuk beter dan de toch ook wel recente Peugeot Boxer. Compleet andere auto. Lekker de ruimte, stille levendige motor, soepele vering (Peugeot was een onding kwa comfort) en een nette uitstraling. Ik moet zeggen dat de dealer ook heel anders overkomt dan bijvoorbeeld Volkswagen of Peugeot. Erg klantgericht en bijvoorbeeld een werkplaats die s'avonds open is. Ideaal.
Dus hier gaan we in ieder geval 5 jaar mee sturen.
Een paar plaatjes nu ie nog zo blinkt.




Dus hier gaan we in ieder geval 5 jaar mee sturen.
Een paar plaatjes nu ie nog zo blinkt.

Laatst gewijzigd door Joy op 18 sep 2017, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 sedan: Terug van de schoonheidsspecialist
Netjes! Ik herinner me nog dat de Sprinter op de markt kwam ca. 12 jaar geleden(?) Wat een ding destijds, evenals de LT TDI.
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Mooie bus zo hoor
Ook nog wat opties aangevinkt zie ik 


- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
@Niels: de eerste Sprinter kwam al in 1996.
Mooie bus hoor. Dingen rijden super inderdaad.
Mooie bus hoor. Dingen rijden super inderdaad.
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Da's toch wel een fraaie werkplek !!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Ziet er goed uit, heb er op de zaak 3 van en kan niet anders zeggen dat ze erg betrouwbaar zijn en alleen het reguliere onderhoud vragen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Heel Df aan de busjes! 

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Busje komt zo.. 

- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Binnenkort de eerste aanpassingen voor het circuit.



Laatst gewijzigd door Joy op 18 sep 2017, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen

Genoeg ruimte!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Staat wel dik zo!
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Dat is wel sjiek! Doet me denken aan die getunde aannemer Transporters met te dikke velgen eronder en alles haha. Maar zijn fijne bussen idd!
Vanwaar de keuze voor geen mistlampen en die dingen?
Vanwaar de keuze voor geen mistlampen en die dingen?
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Het is een werkbus. Mistlampen, chrome grille etc. tja, het staat fraaier maar je verdient er geen cent meer door. Sterker nog je moet voor al die spielerei weer een aardig aantal uurtjes extra werken.
Ik heb de opties gekozen die nuttig zijn of waarvan sommige toevallig in een pakket zaten met nog extra's die ik niet echt nodig acht (boordcomputer bijv of bediening op het stuurwiel) maar die wel prettig zijn.

Ik heb de opties gekozen die nuttig zijn of waarvan sommige toevallig in een pakket zaten met nog extra's die ik niet echt nodig acht (boordcomputer bijv of bediening op het stuurwiel) maar die wel prettig zijn.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Gelijk heb je Joy, hoofd -en bijzaken onderscheiden imho
Gewoon waanzinnig hoe dat reed ten tijde van de introductie. Echt een mega stap t.o.v. de voorlopers. Vriend van me kocht zakelijk in 2000 (ongeveer) een 212 met airco, cruise en elektrisch pakket. Gewoon 10 jaar in gereden en met 160km/h over de autobahn naar Leipzig toe. Prachtig! 

De LT was volgens mij idd iets later. Ik denk 1998 aan het begin van mijn automotive carriereMartin van der Zwaard schreef:@Niels: de eerste Sprinter kwam al in 1996.


- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 sedan: Nieuwe bedrijfswagen
Een korte indruk van de Sprinter na de eerste 2.500 km te hebben gereden. Degelijk, goed afgewerkt, verfijnd, prettige handbak, stil, goede stoelen, sterke airco en lekker ruim. We hebben de laadruimte nog laten inbouwen bij www.freespaneel.nl. Deze hebben een mooie kast gebouwd waar al het gereedschap en overige snuisterijen in opgeruimd kunnen worden.
Een nadeel is het brandstofverbruik. Zonder aanhanger ligt dit altijd rond de 10L/100km. Met aanhanger (leeg of matig gevuld) ligt dit zo een 2 à 3 liter per 100 km hoger dan de Boxer (13,5L om 10,8L/100km). Als ik echt mijn best doe haal ik 11,9 L/100km over de dag verspreid. Hoog en zwaar (300 kilo meer dan de Boxer) eist zo zijn tol. Ook vind ik de remmen niet geweldig bijten, maar ja dat doen maar weinig bussen (longlife-remblokmateriaal).
Een ander punt vind ik dat de motor gaat dreunen onder de 1600 toeren. Er is wel trekkracht maar onwillekeurig ga je dit toerengebied vermijden. En dan kom je tot de conclusie dat de toerenterugval van bijv. 2 naar 3 iets minder groot had mogen zijn. De Transporter 5-pitter die ook thuis staat kan voor het gehoor moeiteloos van stationair toerental wegrijden in hogere versnellingen. De Boxer deed dit ook beter.
Maar goed, dit zijn maar details. Over het geheel gezien een erg fijne bus.
De M3 is voor een Inspectie II naar Bas Roos geweest. De luchtgeleider achter de voorbumper is terug geplaatst. De Eisenmann is doorgeschoven naar Reind in ruil voor zijn originele einddemper. Stukje comfort en stealth terug waar ik aan toe was. Remmen zijn rondom vernieuwd (3.2 schijven voor). De Movits zijn eraf. Deels omdat ze de winter niet goed overleefd hebben (schijven toast) en omdat ik 17 inch wil kunnen monteren zonder spacers. Ook zijn de drijfstanglagers vervangen (km-stand 177.400). Deze waren nog in goede doen. Normale slijtagesporen en slechts een paar waarbij de toplaag was doorgesleten (laatste 4 op de foto). Mooi op tijd vervangen en weer in orde voor nog vele jaren.



De zomerbanden weer terug gezet wat toch wel weer een verschil geeft na 4 maanden winterbanden. Veel preciezer in bochtgevoel en rechtuitloop.
Een nadeel is het brandstofverbruik. Zonder aanhanger ligt dit altijd rond de 10L/100km. Met aanhanger (leeg of matig gevuld) ligt dit zo een 2 à 3 liter per 100 km hoger dan de Boxer (13,5L om 10,8L/100km). Als ik echt mijn best doe haal ik 11,9 L/100km over de dag verspreid. Hoog en zwaar (300 kilo meer dan de Boxer) eist zo zijn tol. Ook vind ik de remmen niet geweldig bijten, maar ja dat doen maar weinig bussen (longlife-remblokmateriaal).
Een ander punt vind ik dat de motor gaat dreunen onder de 1600 toeren. Er is wel trekkracht maar onwillekeurig ga je dit toerengebied vermijden. En dan kom je tot de conclusie dat de toerenterugval van bijv. 2 naar 3 iets minder groot had mogen zijn. De Transporter 5-pitter die ook thuis staat kan voor het gehoor moeiteloos van stationair toerental wegrijden in hogere versnellingen. De Boxer deed dit ook beter.
Maar goed, dit zijn maar details. Over het geheel gezien een erg fijne bus.
De M3 is voor een Inspectie II naar Bas Roos geweest. De luchtgeleider achter de voorbumper is terug geplaatst. De Eisenmann is doorgeschoven naar Reind in ruil voor zijn originele einddemper. Stukje comfort en stealth terug waar ik aan toe was. Remmen zijn rondom vernieuwd (3.2 schijven voor). De Movits zijn eraf. Deels omdat ze de winter niet goed overleefd hebben (schijven toast) en omdat ik 17 inch wil kunnen monteren zonder spacers. Ook zijn de drijfstanglagers vervangen (km-stand 177.400). Deze waren nog in goede doen. Normale slijtagesporen en slechts een paar waarbij de toplaag was doorgesleten (laatste 4 op de foto). Mooi op tijd vervangen en weer in orde voor nog vele jaren.
De zomerbanden weer terug gezet wat toch wel weer een verschil geeft na 4 maanden winterbanden. Veel preciezer in bochtgevoel en rechtuitloop.
Laatst gewijzigd door Joy op 18 sep 2017, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: BMW M3 sedan: Inspectie II + drijfstanglagers
Wat is dat toch met een M3 en drijfstanglagers dat ze deze sneller verbruiken als andere motoren omdat je er zo vaak van hoort, ligt dit nou aan het karakter van de motor of waar moet het in gezocht worden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Pfhmulder, Semrush [Bot] en 18 gasten