Toyota GT 86 en Subaru BRZ
-
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Vind de cabrio al/bijna mooier dan de coupe.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
En de Turbo (2e gen. 225pk/300Nm @ 1270kg) zette in.. uhh ik dacht 1993.. ook al een 1:07 rondetijd neer op Tsukuba (Best Motoring)Ar schreef:Even los van de vraag of het voldoende is of niet.
Een mr2 leverde in '94 174pk meen ik en het was een betaalbare auto. De Beams motoren leverden meer dan 200pk(vanaf '97). Na 18-15 jaar mag er wel iets meer in zitten.
- Roy RS
Jongens jullie missen het punt!!!
De MR2 begon dus met 138 pk en eindigde met een knaller turbo met 225 pk, zet dit om naar dit concept, wat ook uitgemolken gaat worden...
men begint met 200pk en alle enthusiasts kopen hem direct, even later komt er de 250pk, 275pk, 300 en ze eindigen met een 350pk special!
Ik ben niet de expert, maar is dit niet bij vrijwel alle fabrikanten zo,
je hebt eerst een golf, dan de gt, dan de GTI en uiteindelijk komt er een R36.
Je hebt eerst een Vantage V8, dan een N400 (ofzo), Vantage S (en ja een V12, maar die zeg ik niet om mijn idee niet te verstoren)
je hebt eerst een Subaru GTT en dan een STI
je hebt eerst een evo, dan een FQ 300, dan een FQ enz enz
Je hebt eerst een F430, dan een scuderia enz
eerst een gallardo, dan een snellere enz
Eerst een Z3 1.8 ofzo , dan een 2,8 en dan pas een M (en dan een Hartge 5.0 V8, maar das gewoon ombadgen
)
zelfs van de SLR is een snellere variant gekomen en zélfs van de Veyron
Lang verhaal kort, er komt een snellere variant for sure! Of ze zijn echt een stel idioten bij Subaru en Toyota...eerst introduceren met standaard motor en als de interesse zakt komt er een snellere, dan als de interesse zakt een facelift, dan als de interesse zakt een special limited final edition bladiebla
De MR2 begon dus met 138 pk en eindigde met een knaller turbo met 225 pk, zet dit om naar dit concept, wat ook uitgemolken gaat worden...
men begint met 200pk en alle enthusiasts kopen hem direct, even later komt er de 250pk, 275pk, 300 en ze eindigen met een 350pk special!
Ik ben niet de expert, maar is dit niet bij vrijwel alle fabrikanten zo,
je hebt eerst een golf, dan de gt, dan de GTI en uiteindelijk komt er een R36.
Je hebt eerst een Vantage V8, dan een N400 (ofzo), Vantage S (en ja een V12, maar die zeg ik niet om mijn idee niet te verstoren)
je hebt eerst een Subaru GTT en dan een STI
je hebt eerst een evo, dan een FQ 300, dan een FQ enz enz
Je hebt eerst een F430, dan een scuderia enz
eerst een gallardo, dan een snellere enz
Eerst een Z3 1.8 ofzo , dan een 2,8 en dan pas een M (en dan een Hartge 5.0 V8, maar das gewoon ombadgen

zelfs van de SLR is een snellere variant gekomen en zélfs van de Veyron
Lang verhaal kort, er komt een snellere variant for sure! Of ze zijn echt een stel idioten bij Subaru en Toyota...eerst introduceren met standaard motor en als de interesse zakt komt er een snellere, dan als de interesse zakt een facelift, dan als de interesse zakt een special limited final edition bladiebla
- VLA
En als Toyota en Subaru niet met een snellere variant zal komen, dan doet de aftermarket dat wel. Zullen vast wel genoeg turbo en supercharger kitjes voor ontwikkeld worden.
- GTRene
denk het ook, die auto schreeuwt er gewoon om.
doch of het net zo'n "hype" zal worden als destijds bv de Subaru Imreza GT turbo?
doch of het net zo'n "hype" zal worden als destijds bv de Subaru Imreza GT turbo?
- Roy RS
Voor mij gaat denk ik vrijwel niks het qua hype gehalte halen bij de Impreza! Ik weet nog goed dat ik voor het eerst dat ding hoorde en zag, ik wist echt niet wat ik meemaakte, ik ben toen accuut gaan sparen en heb er een gekocht! Enkel de Viper stond hoger op mijn lijst en die is ook afgevinkt.GTRene schreef:denk het ook, die auto schreeuwt er gewoon om.
Neemt niet weg dat het voor de huidige (echte) jonge gasten weer een ware droom kan zijn, vooral omdat het net als bij de Impreza weer haalbare kaart lijkt te worden! Niks zo leuk dromen als over iets wat je werkelijk ooit kunt bezitten!
- Dennis Cavallino
Het leuke is gewoon dat je als goede rijder een heleboel mensen het leven zuur kunt maken met 'slechts' 200 pk. Mijn E30 had er slechts 175, maar daarmee had ik ook heel veel lol.
Sterker nog, met mijn Volvo 360 heb ik de meeste lol ooit per kilometer gehad (en per euro, want hij kostte maar 99 euro). Die had hooguit 120 pk. Daarmee kon ik E30 325's opduwen op 't circuit van Zolder en haalde ik een Ferrari 360 in, omdat die vent niet voluit durfte, haha.
Túúrlijk komt er een GT 86 met 250-300 pk, maar daarmee mis je het punt. Voor mensen zoals mij is het vermogen totaal niet van belang om heel veel plezier te beleven. Daarnaast gaat de prijs dan nóg verder omhoog en kom je in prijsklassen waarin je ook veel meer keus hebt uit hele andere auto's die boeien.
Ik zou trouwens ook nog wel de andere kant op durven als ik Toyota was: de GT86 leveren met +-150 pk. Niet dat ik daar zelf op zit te wachten, maar er zullen mensen zijn die de GT86 gewoon leuk/mooi vinden en 0-100 in 9 seconden ook accepteren.
Wat ik ook steeds belangrijk vind om te melden: 200 pk in de ene auto voelt heel anders aan dan 200 pk in een andere auto. De manier waarop een auto in toeren klimt. Hoe hij aan 't gas hangt, ook bij gas-los, dát vind ik belangrijker dan de cijfers op papier.
Dus eindoverbrenging, bak-verhouding, de constructie van de motor (directe injectie, de vierkante maatvoering van boring en slag), beperking van aandrijfverliezen, het gewicht van de draaiende delen, het gewicht van de auto etc. etc. zijn minstens zo belangrijk als 't getal bij de PK's. Koppel ligt bij turbo-motoren erg hoog en turbo-motoren klimmen meestal snel in toeren, maar de manier waarop de pk's worden opgebouwd zijn lang niet altijd vermakelijk, soms zelfs eerder storend. En bij sommige moderne NA motoren merk je dat ze erg geknepen zijn. Ik begrijp uit de eerste rijtests en filmpjes dat de motor gewoon erg lekker is omdat 'ie lekker aan 't gas hangt en snel in toeren wil klimmen. Dat je dan op 't rechte stuk met je 200 pk Toyo wordt zoekgereden door de eerste de beste Audi TT met 225 pk dat snap ik.
Sterker nog, met mijn Volvo 360 heb ik de meeste lol ooit per kilometer gehad (en per euro, want hij kostte maar 99 euro). Die had hooguit 120 pk. Daarmee kon ik E30 325's opduwen op 't circuit van Zolder en haalde ik een Ferrari 360 in, omdat die vent niet voluit durfte, haha.
Túúrlijk komt er een GT 86 met 250-300 pk, maar daarmee mis je het punt. Voor mensen zoals mij is het vermogen totaal niet van belang om heel veel plezier te beleven. Daarnaast gaat de prijs dan nóg verder omhoog en kom je in prijsklassen waarin je ook veel meer keus hebt uit hele andere auto's die boeien.
Ik zou trouwens ook nog wel de andere kant op durven als ik Toyota was: de GT86 leveren met +-150 pk. Niet dat ik daar zelf op zit te wachten, maar er zullen mensen zijn die de GT86 gewoon leuk/mooi vinden en 0-100 in 9 seconden ook accepteren.
Wat ik ook steeds belangrijk vind om te melden: 200 pk in de ene auto voelt heel anders aan dan 200 pk in een andere auto. De manier waarop een auto in toeren klimt. Hoe hij aan 't gas hangt, ook bij gas-los, dát vind ik belangrijker dan de cijfers op papier.
Dus eindoverbrenging, bak-verhouding, de constructie van de motor (directe injectie, de vierkante maatvoering van boring en slag), beperking van aandrijfverliezen, het gewicht van de draaiende delen, het gewicht van de auto etc. etc. zijn minstens zo belangrijk als 't getal bij de PK's. Koppel ligt bij turbo-motoren erg hoog en turbo-motoren klimmen meestal snel in toeren, maar de manier waarop de pk's worden opgebouwd zijn lang niet altijd vermakelijk, soms zelfs eerder storend. En bij sommige moderne NA motoren merk je dat ze erg geknepen zijn. Ik begrijp uit de eerste rijtests en filmpjes dat de motor gewoon erg lekker is omdat 'ie lekker aan 't gas hangt en snel in toeren wil klimmen. Dat je dan op 't rechte stuk met je 200 pk Toyo wordt zoekgereden door de eerste de beste Audi TT met 225 pk dat snap ik.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Roerend eens.Dennis Cavallino schreef:Het leuke is gewoon dat je als goede rijder een heleboel mensen het leven zuur kunt maken met 'slechts' 200 pk. Mijn E30 had er slechts 175, maar daarmee had ik ook heel veel lol.
Daarbij waren we 10 jaar geleden wel tevreden met 200pk, waarom nu niet meer? Ik ben al tevreden omwille van het simpele feit dat er een nieuwe vlotte atmosferische motor ontwikkeld is, ondanks alle tegenwerking vanuit de politiek.
- Macboy
Mooi puur verhaal Dennis 

- JP
Jajaja...alleen lijkt ToySub Europa te vergeten. In Amerika staan ze al bij de dealers.
Oh, en daar begint een BRZ trouwens al bij $17495 of zoals de Amerikanen zeggen; just an apple and an egg...
Oh, en daar begint een BRZ trouwens al bij $17495 of zoals de Amerikanen zeggen; just an apple and an egg...
-
Tja het is wel kansloos dat er hier nog steeds geen prijs bekend is!?
- GTRene
wat er bij mij niet in gaat is, waarom is/kan ie daar zo goedkoop...
inprincipe dezelfde auto...tel op die prijs de bpm bij op en je kan hem ook hier goedkoop aanleveren.
inprincipe dezelfde auto...tel op die prijs de bpm bij op en je kan hem ook hier goedkoop aanleveren.
- Dennis Cavallino
GTRene schreef:wat er bij mij niet in gaat is, waarom is/kan ie daar zo goedkoop...
Volgens mij duurt 't daarom zolang tot Toyota NL en Subaru NL een verkoopprijs bekend maakt. Telkens als ze gaan rekenen, dan komen ze op een heel laag bedrag uit. Dus gaan ze net zolang door tot ze wel op 40 mille uitkomen, die nu nog steeds op hun website staat vermeld.
Echt sukkels dat ze er zó verschrikkelijk lang over doen.
Als ze voor 1 april nog geen prijs hebben genoemd, dan stel ik voor om gewoon helemaal geen aandacht meer aan de GT 86 en BRZ te besteden.
- Hielke
Je hoeft er verder geen illusies over te hebben. Toyota snapt niks meer van sportieve auto's en imago building bij de jeugd. Ze willen simpelweg een dikke marge op die vreemde eend in de nederlandse bijt scoren. Ergens richting 40.000 euro dus.
Daarmee komt ie in de buurt van Elise (de ECHTE puristenauto) en de Genisis 2 liter met 272 pk (de mooiere sportcoupé met superieure rechtelijnsnelheid), en daarmee is het einde verhaal voor de populariteit van Subtoy in Nederland.
Itt tot wat gedacht wordt is de auto de heilige graal niet. Hij moet qua gewicht en pk's met Clio RS en Golf GTI concurreren. Drifters kiezen iets met meer vermogen.
Daarmee komt ie in de buurt van Elise (de ECHTE puristenauto) en de Genisis 2 liter met 272 pk (de mooiere sportcoupé met superieure rechtelijnsnelheid), en daarmee is het einde verhaal voor de populariteit van Subtoy in Nederland.
Itt tot wat gedacht wordt is de auto de heilige graal niet. Hij moet qua gewicht en pk's met Clio RS en Golf GTI concurreren. Drifters kiezen iets met meer vermogen.
- GTRene
ff voor de gein, stel je importeert een nwe vanuit de US dus nog zonder de btw oid daar...
wat komt er dan nog over? invoer 10% en 19% btw en bpm en vervoerskosten vanuit US...
doch volgens mij ben je dan nog goedkoper uit of mis ik iets...
wat komt er dan nog over? invoer 10% en 19% btw en bpm en vervoerskosten vanuit US...
doch volgens mij ben je dan nog goedkoper uit of mis ik iets...
- Dennis Cavallino
Je weet pas of 't goedkoper is als de prijs bekend is, maar ik denk inderdaad dat het goedkoper is, want omgerekend is 't 13.270 euro! Ik ga ervan uit dat zelfs de basisprijs vóór belastingen al hoger ligt hier.
Dus je wordt hoe dan ook genaaid.
Dus je wordt hoe dan ook genaaid.

- JP
Ok...de prijs in Amerika is voor de instapper. De limited (vrijwel full option) is hetzelfde als zoals die in NL zou komen, en die kost toch ook dan al direct $25000 in de US of the A.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
JP schreef:Jajaja...alleen lijkt ToySub Europa te vergeten. In Amerika staan ze al bij de dealers.
Get used to it. Europa is voor geen enkele autofabrikant nog interessant. Ze moeten aan debiele regels voldoen, de uitstoot moet tot in het extreme beperkt worden en dan nog moeten de marges omlaag. Vroeg of laat houden ze er allemaal mee op. Er is gewoon geen geld meer te verdienen hier.

- Dennis Cavallino
Doe mij ie instapper maar als import dan. Meer heb ik niet nodig hoor.JP schreef:Ok...de prijs in Amerika is voor de instapper. De limited (vrijwel full option) is hetzelfde als zoals die in NL zou komen, en die kost toch ook dan al direct $25000 in de US of the A.
Stel dat je zo'n ding haalt in de VS, hoe bepaal je dan je bijtelling? Iemand daar ervaring mee na import van een auto die in NL geen catalogusprijs heeft?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Kom je dan niet in de problemen met typegoedkeuring? US-versie, geen vergelijkbare NL-uitvoering etc.
Als dat geen probleem zou opleveren zie ik via de grijze import nog wel wat van die kale GT's hierheen komen.
Als dat geen probleem zou opleveren zie ik via de grijze import nog wel wat van die kale GT's hierheen komen.
-
Volgens mij krijg je problemen met keurnummers welke ontbreken. Gordels hebben geen E keur, etc.
- JP
Die kale instappers komen toch wel naar de UK... 

- Dennis Cavallino
Dan zet ik er Sabelt 5- punts gordels in met E-keur. Boeiend.
Typegoedkeuring voor Europa is er toch al? Een auto keuren kost <1000 euro.
Gaat mij meer om de bijtelling, daar valt of staat mijn kans op een GT86 mee.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=19080Dennis Cavallino schreef:Doe mij ie instapper maar als import dan. Meer heb ik niet nodig hoor.JP schreef:Ok...de prijs in Amerika is voor de instapper. De limited (vrijwel full option) is hetzelfde als zoals die in NL zou komen, en die kost toch ook dan al direct $25000 in de US of the A.
Stel dat je zo'n ding haalt in de VS, hoe bepaal je dan je bijtelling? Iemand daar ervaring mee na import van een auto die in NL geen catalogusprijs heeft?
- Youp
CO2 belasting. Een X aantal euro's per gram boven de X weet ik veel gram/kilometer. Loopt aardig in de papieren. Doorgaans méér dan de good ol' BPM van 42,5%....Dennis Cavallino schreef:Dan zet ik er Sabelt 5- punts gordels in met E-keur. Boeiend.