Size matters! tablets..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
mrbbs

Size matters! tablets..

Bericht door mrbbs » 03 mar 2012, 12:04

Ben nu al een tijdje aan het kijken om mezelf ook een Tablet aan te schaffen. Meer bepaald een Android exemplaar.
Ondertussen zijn deze verkrijgbaar in 7, 7.7, 8.9 en 10.1 inch. Nu gaat het er hem om de juiste tablet te kiezen. Zelf zal ik de tablet gebruiken vooral om even te surfen / emails te checken en korte auto-related filmpjes af te spelen. Het is niet de bedoeling dat ik de tablet vaak op verplaatsing meeneem.
Welke grootte neem ik, welke ligt het best in de hand?

Vorige week was er MWC 2012 maar ik vond er tot op vandaag niet echt tablets die mij aanspreken.

Zaken die ik belangrijk vind:

- ICS (liefst plain vanilla!, geen schil maar dat lijkt mij eerder uitzondering dan regel)
- goed scherm (1280*800) in OLED/S-AMOLED al denk ik dat beide nog niet aanwezig zijn?

Suggesties of opmerkingen welkom!

WJ

Re: Size matters! tablets..

Bericht door WJ » 03 mar 2012, 12:14

http://tweakers.net/pricewatch/295361/a ... l#tab:info

Ik wil deze Transformer PRIME, maar ik wacht tot de Full HD versie word gereleased binnenkort. OLED is volgensmij nog niet op tablets aanwezig.

http://www.asus.nl/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_ ... ime_TF201/

mrbbs

Bericht door mrbbs » 03 mar 2012, 16:45

Daarnet eens naar de Media Markt geweest en uitgebreid gespeeld met wat tablets.

7" is echt wel te klein of het nu Samsung of BlackBerry Playbook is. Al moet ik zeggen dat zo'n Playbook mij wel charmeert, meer dan de Samsung.
8,9" Galaxy Tab geprobeerd en naar size toe twijfel ik echt tussen dit formaat en 10.1". 1 ding staat na vandaag ook vast: het wordt in ieder geval nooit een Samsung tablet, build quality is best ok (zeker in vergelijk met zo'n Sony tablet) maar ik erger mij dood aan die TouchWiz schil van Samsung. Ik wil echt plain vanilla Android. Dus staat de keuze zo goed als vast dat het een Acer tabblet wordt. Niet zo'n fan van het merk anders, maar hun tablets draaien wel zo goed als naakte Android en zouden niet onderdoen voor Samsung.

Nu nog kiezen:

http://www.anandtech.com/show/5588/t...pad-300-series

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mar 2012, 17:30

De kracht van een tablet ligt in het gebruiksgemak van het touchscreen maar ook het formaat/resolutie speelt zeker ook een rol.
Ik vind het jammer dat de Ipad 3 niet groter zal zijn. De grote van een gemiddeld tijdschrift zou ideaal zijn geweest.
Een 9 inch scherm is naar mijn mening het minimale. Verder advies kan ik niet geven, ik ben namelijk een Apple-addict ;-) Mijn vrouw heeft de Samsung Galaxy Tab en die bevalt haar uitstekend.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 03 mar 2012, 17:56

Klinkt als muziek in de oren... alleen wordt dat nog te lang wachten (herfst release volgens geruchten)

http://www.slashgear.com/android-5-0...asus-02216643/

k33z

Bericht door k33z » 03 mar 2012, 18:02

Gewoon een custom rom op die Samsung als Touchwiz je enige probleem is.

Ben een Android fan voor telefoons, maar voor Tablets vind ik de iPad toch wel superieur.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 mar 2012, 18:10

Hier een asus transformer EEE-pad en een Ipad. Werkt allebei, doet allebei ongeveer hetzelfde maar de Ipad is zoveel gebruiksvriendelijker en stabieler... Anders dan de kleine 100 euro prijsverschil zie ik echt geen enkele reden om een android apparaat te kopen, mijn keuze gaat altijd naar de ipad.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 mar 2012, 21:57

k33z schreef:Gewoon een custom rom op die Samsung als Touchwiz je enige probleem is.

Ben een Android fan voor telefoons, maar voor Tablets vind ik de iPad toch wel superieur.
Zo denk ik er ook over. Heb een Android telefoon en heb geen behoefte aan een iPhone. Maar op tabletgebied loopt Apple IMO toch wel voor. Heb zelf een Android tablet (Acer Iconia A500, 10,1"), een goed en plezierig apparaat maar het haalt het niet bij een iPad 2.

Plaats reactie