Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
- FreudeamFahren
Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
Geen Line, geen "last" van 

-
romo schreef:Die toerenteller is geen porem met die wijzer zo omhoog...................lijkt wel een choke stand man..........

- Maus335i
Snipe schreef:Videotijd: http://www.driving-fun.com/1-2893/tv/Vi ... iteit.aspx
Zeg andre! Je gaat me nu toch niet vertellen dat je die DCT automaat wel ziet zitten?! Ik kan me nog wel wat discussies herinneren over mn E92

- Kasteel
Gefeliciteerd, je hebt duidelijk de belangrijkste optie aangevinktFreudeamFahren schreef:Een 320d zonder line, maar met verwarmde sportstoelen met lendesteun verstelling, navi pro, Herman Karton speakers, cruise control en xenon. Saphir schwarz van buiten, antraciet stof van binnen, met een zwart hemeltje en een sportstuur. Aan de buitenkant dus knap saai, op de standaard 16" fietswieltjes: ik moet er vooral lange afstanden mee cruizen. Dan voegt 18" of meer weinig toe. En het is duur in de lease (en dus toch weer een centenkwestie)

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Rendertje met andere wielen, maar staat wel erg laag. Silhouet is eigenlijk 80/90% z'n voorganger vind ik:

- dvh
Jep.
Ik durfde het zelfs een optische facelift te noemen..
Neemt niet weg dat het een verbetering is. Vind het front erg sterk.
Ben ook erg benieuwd naar de coupé !
Ik durfde het zelfs een optische facelift te noemen..

Neemt niet weg dat het een verbetering is. Vind het front erg sterk.
Ben ook erg benieuwd naar de coupé !
- Maus335i
Same here. Ben sowieso altijd meer fan van de coupe geweest.... het zal mij benieuwen!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Maus335i schreef:Same here. Ben sowieso altijd meer fan van de coupe geweest.... het zal mij benieuwen!
+1
De F30 heeft IMHO (te)veel van de E90 (koets) aan de andere (voor)kant is ie echt breed en ook erg plat, dat geeft een op zijn minst dubieuze verhouding op de foto. Ik had gehoopt dat het IRL beter zou zijn dat is voor mij helaas niet het geval, daarom heb ik niet direct het WOW gevoel bij deze kar, het rijdt goed, het stuurt goed, maar weer gegroeid. Zoals het filmpje aangeeft is de norm verschoven naar de comfort kant, dit ten koste van de sport kant...........das een beetje jammer, een 3er moet de sportief op 1 staan, voor een comfort bak kan je altijd de 5er nemen..
Anyway; ik wil de coupe zien......zowel de 2er als de 4er....
En mijn opmerking t.a.v. de toerenteller is geen grapje...........het ziet er echt niet uit.......aan de KMteller kan je zien dat je stilstaat, maar volgens de stand van de toerenteller knal je reeds met 50 vooruit......

- Robin
Het eerste dikgedrukt heb ik al aangegeven hier ergens, Perry en Andre reden 'n Luxury die niet voorzien was van sportonderstel/Adaptieve demping/sportbesturing en nogal luxe van binnen was uitgevoerd.romo schreef:Maus335i schreef:Same here. Ben sowieso altijd meer fan van de coupe geweest.... het zal mij benieuwen!
+1
De F30 heeft IMHO (te)veel van de E90 (koets) aan de andere (voor)kant is ie echt breed en ook erg plat, dat geeft een op zijn minst dubieuze verhouding op de foto. Ik had gehoopt dat het IRL beter zou zijn dat is voor mij helaas niet het geval, daarom heb ik niet direct het WOW gevoel bij deze kar, het rijdt goed, het stuurt goed, maar weer gegroeid. Zoals het filmpje aangeeft is de norm verschoven naar de comfort kant, dit ten koste van de sport kant...........das een beetje jammer, een 3er moet de sportief op 1 staan, voor een comfort bak kan je altijd de 5er nemen..
Anyway; ik wil de coupe zien......zowel de 2er als de 4er....
En mijn opmerking t.a.v. de toerenteller is geen grapje...........het ziet er echt niet uit.......
De Sportline uitvoering geeft mij 't idee dat bij die van mij hij beter in de bocht ligt dan de E90 M3 die ik had...
Over 't gegroeid zijn, dat stelt nou echt niks voor, alleen de lengte en wielbasis, maar amper breder etc. En net zo zwaar/licht/ of lichter. Dan nog 'n vernieuwd onderstel en new generation rft banden . Maar ok als je uit 'n 1M komt is ie fors(er), als je uit 'n F10 komt is ie compact. Maar ik zat dasarvoor in 'n E90 uitloopmodel. Geen wereld van verschil qua effectieve grootte hoor.
Rij maar eens met 'n Sportline, maar ja ieder z'n idee/opinion over iets, neem het niet alleen klakkeloos over, want er zijn 3 lijnen, snap je?
Verder over die rode cirkel in de toerenteller/snelheidsmeter, Robert, je maakt van 'n mug 'n olifant, het licht schijn er precies waardeloos op in die ene foto en het staat serieus netjes/uitgewogen in het echt.
Maar goed 't is internet dus is er altijd wel wat te mauwen natuurlijk(ook van mijn kant hoor), dus tja.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Sorry, ik bedoel niet de rode cirkel, hoewel dat van mij ook niet hoeft.....
Ik bedoel de wijzer van de toerenteller die stationair te veel omhoog staat..........dus 600 RPM stationair op de schaal, maar omdat de wijzer fier naar bovenwijst lijkt het eerder 1500 of zo.............vandaar ok mijn opmerking "choke stand"...........ik vind het echt niks.........allemaal IMHO.........
Doet niks af dat de kar wel weer benchmark is.............maar details, ik let er op, het zijn van die dingen die mij storen..........
Ik bedoel de wijzer van de toerenteller die stationair te veel omhoog staat..........dus 600 RPM stationair op de schaal, maar omdat de wijzer fier naar bovenwijst lijkt het eerder 1500 of zo.............vandaar ok mijn opmerking "choke stand"...........ik vind het echt niks.........allemaal IMHO.........
Doet niks af dat de kar wel weer benchmark is.............maar details, ik let er op, het zijn van die dingen die mij storen..........
- Robin
Ah ok. LOL, da's ook precies op die foto uit die hoek genomen. Heb er gister over nagedacht, keek er vanochtend een keer of twee naar en neuh, dat is dus ook weer nonsense/overtrokken. Het valt niet op. Serieus niet.romo schreef:Sorry, ik bedoel niet de rode cirkel, hoewel dat van mij ook niet hoeft.....
En ik weet van mezelf hoe gedetailleerd ik 'n automodel uitpluis en dat soort dingen. Designflaws. Die heeft de F30. De neus is wennen, de fontbumper mocht wat M achtig dikker, maar toch, overall ok. Die rand/golving alu in 't dashboard hoefde van mij niet, maar irl wel ok. Etc etc.
Irl is de som der delen meer dan de delen per stuk imo.
- Snipe
We reden inderdaad met die Luxury Line. Er viel ook niet zoveel te kiezen, want door schades en toestanden zaten ze bij BMW niet heel ruim in de auto's. Anyway, hij had van mij iets sportiever mogen zijn, ondanks dat het een Luxury Line was. Maar het is inderdaad niet iets om heel lang over door te neuzelen, want je kunt inderdaad ook een adaptief onderstel bestellen en volgens mij ook een gewoon sportonderstel. En inderdaad die sportbesturing. Prima dus.Robin schreef:Het eerste dikgedrukt heb ik al aangegeven hier ergens, Perry en Andre reden 'n Luxury die niet voorzien was van sportonderstel/Adaptieve demping/sportbesturing en nogal luxe van binnen was uitgevoerd.
De Sportline uitvoering geeft mij 't idee dat bij die van mij hij beter in de bocht ligt dan de E90 M3 die ik had...
- romo
Akkoord, ik reageerde idd op het filmpje...........Andre heeft het prima uitgelegd; de kopersgroep zoekt meer het compromis, daar is de kar niet voor niets benchmark, waarvan akte !!
-
Ga van die kar genieten Robin, ipv hem hier te verdedigen 

- romo
k33z schreef:Ga van die kar genieten Robin, ipv hem hier te verdedigen
Iets verdedigen wat benchmark is?

Overbodig.......
- Robin
Inderdaad Romo, maar zo'n 335i Luxury van knaken of dat toestel van mij zijn redelijke uitzonderingen in 3serieland.
Het broodje van de bakker is amper zo luxe als de kar die FaF vandaag ophaalt.
Dan denk ik aan 'n 320d of lager gemotoriseerd, misschien geen line, sportstoelen maybe en 16 of max 17 inch en dan die gratis automaat. DAT zijn de 3ers die we gaan zien.
En DAAR is NIKS mis mee.
Want nogmaals die 320d EDE(met minder vermogen) had alleen xenon en een automaat, voor de rest 'niks'. En dat trok al aardig en reed en stuurde al gewoon erg fijn, zo hoekbaar. OP 16" met balonbanden en amper onderstuur.
Dus in de kern is de F30 een echte DF auto een hele echte.
(edit:typos)
Het broodje van de bakker is amper zo luxe als de kar die FaF vandaag ophaalt.
Dan denk ik aan 'n 320d of lager gemotoriseerd, misschien geen line, sportstoelen maybe en 16 of max 17 inch en dan die gratis automaat. DAT zijn de 3ers die we gaan zien.
En DAAR is NIKS mis mee.
Want nogmaals die 320d EDE(met minder vermogen) had alleen xenon en een automaat, voor de rest 'niks'. En dat trok al aardig en reed en stuurde al gewoon erg fijn, zo hoekbaar. OP 16" met balonbanden en amper onderstuur.
Dus in de kern is de F30 een echte DF auto een hele echte.

(edit:typos)
- romo
Met het liefst dus toch de 6IL die maakt waar BMW voor staat IMO..........
- Robin
Ja doh.romo schreef:Met het liefst dus toch de 6IL die maakt waar BMW voor staat IMO..........
Maar ik doel op 't feit dat je met 'n relatieve intap F30 al redelijk prima qua Freue am Fahren bediend bent . Da's toch mooi!
- romo
Robin schreef:Ja doh.romo schreef:Met het liefst dus toch de 6IL die maakt waar BMW voor staat IMO..........
Maar ik doel op 't feit dat je met 'n relatieve intap F30 al redelijk prima qua Freue am Fahren bediend bent . Da's toch mooi!
+1
Ook de "basis" modellen zijn maatgevend in hun klasse........
- Snipe
Lol, dat zei ik al toen jij nog rondvoer op de Costa Concordia met die kolossale V8.romo schreef:Met het liefst dus toch de 6IL die maakt waar BMW voor staat IMO..........
- JP
- RVV
WTF
Maargoed, ik sta bekend als een redelijker zeikerd als het op de nieuwe richting van BMW aankomt.. vroeger was alles beter blablabla..
Maar niet omdat Robin zo'n ding heeft ofzo.. maar zo'n 335i is toch gewoon de meest perfecte BMW die je nu kunt kopen. Noem een andere BMW op die in de som der delen beter is dan de DF30 335i?
Er zijn er bij die veul lelijker zijn (5GT), Mischien ook wel mooier.. (6 serie coupe/ 4 deurs coupe) veel sneller (M5) veel meer zuipen (M3 V8) agieler zijn (1M) Praktischer zijn (X5) sportiever zijn (Z4 .35i) maar er is geen één BMW die alles zo perfect met elkaar combineerd dan een 335i.. zeuren over toerenteller naalden (no offence Robert) of lijstje dit, randje dat.. gvd het gaat toch helemaal nergens over.
Ik wil er niet een (centenkwestie
) maar als ik morgen 1 BMW zou mogen ophalen dan word het de 335i.
Maargoed, ik sta bekend als een redelijker zeikerd als het op de nieuwe richting van BMW aankomt.. vroeger was alles beter blablabla..
Maar niet omdat Robin zo'n ding heeft ofzo.. maar zo'n 335i is toch gewoon de meest perfecte BMW die je nu kunt kopen. Noem een andere BMW op die in de som der delen beter is dan de DF30 335i?
Er zijn er bij die veul lelijker zijn (5GT), Mischien ook wel mooier.. (6 serie coupe/ 4 deurs coupe) veel sneller (M5) veel meer zuipen (M3 V8) agieler zijn (1M) Praktischer zijn (X5) sportiever zijn (Z4 .35i) maar er is geen één BMW die alles zo perfect met elkaar combineerd dan een 335i.. zeuren over toerenteller naalden (no offence Robert) of lijstje dit, randje dat.. gvd het gaat toch helemaal nergens over.
Ik wil er niet een (centenkwestie

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Je kon toch altijd heerlijk ageren tegen die verfoeide turbo op die 3 liter 6 cilinder.
Maar dat verzet is gebroken.
Nu nog maar een kleine stap dat je ook 2 cilinder minder accepteert. 

- RVV
Wouter een 3 liter turbo is nog steeds niet mijn ding.. en gezien het feit dat de komende 5 jaar een F30 335i toch niet op het verlanglijstje staat (ik heb eerst nog een paar e90 3 liter atmo's af te werken=centenkwestie) maak ik me daar ook niet zo'n drukte om. Maar als je toch een zes in lijn wilt.. dan ontkom je er niet aan. Een vier cilinder turbo is natuurlijk nooit een waardig alternatief voor een zes in lijn turbo.
Overigens, maar dat zei ik al eerder.. die vier cilnder turbo.. als daily.. een heerlijke smeuige zes in lijn uit je gedachten bannen.. voor het kilomtervreten ipv een vier cilinder atmo.. dat is wel een vooruitgang..
Overigens, maar dat zei ik al eerder.. die vier cilnder turbo.. als daily.. een heerlijke smeuige zes in lijn uit je gedachten bannen.. voor het kilomtervreten ipv een vier cilinder atmo.. dat is wel een vooruitgang..
- romo
Je mag me van alles beschuldigen Rico...........maar voor mij is het geen centenkwestie natuurlijk
Daarom kan en zal ik het ook anders beoordelen...........
Ik ben een detail fetisjist, mode woord geloof ik............
proud to be ook........
De coupe, 2er 4er, dan ben ik weer in beeld............

Daarom kan en zal ik het ook anders beoordelen...........
Ik ben een detail fetisjist, mode woord geloof ik............

De coupe, 2er 4er, dan ben ik weer in beeld............