De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rupie

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 01 mar 2012, 13:37

En nu ook beschikbaar op YouTube

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yUFjEwsG ... ata_player[/youtube]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mar 2012, 14:09

^^^Mooi filmpje van 'n mooie kar. Prachtig.

:df:

Robin

Bericht door Robin » 01 mar 2012, 14:16

Toch even vraagje. Zo'n 3.4 Carrera is natuurlijk als instapper(...) gewoon 'meer dan genoeg' DF etc etc.
Maar wát heb je nodig qua ditjes en datjes om dat ding 'n beetje net tikkie meer aan te kleden?

LSD? Standaard?Weet ik zo niet.
Satnav?
Leder?
Klasse 5 alarm?
Stereo?
Onderstel? Adaptief oid?
Andere stoelen/sportstoelen?
Zijn deze wielen ok genoeg?
7handbak of pdk? Is persoonlijk.
Etc.
Of zijn er bepaalde paketten.

Wat zou 'n beetje in de markt liggende 3.4 nodig hebben en hij begint bij 12,5k. Wat waarsch redelijk is voor zo'n tof ding. Zit wel n's te rekenen, en 't is allemaal in theorie. Over 5/10 jaar zien we wel eens. Maar dan mag je nu toch vóórgenieten he? :D

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 mar 2012, 16:17

Robin schreef:Toch even vraagje. Zo'n 3.4 Carrera is natuurlijk als instapper(...) gewoon 'meer dan genoeg' DF etc etc.
Maar wát heb je nodig qua ditjes en datjes om dat ding 'n beetje net tikkie meer aan te kleden?

Satnav?
Leder?
Klasse 5 alarm?
Stereo?
Onderstel? Adaptief oid?
Etc.

Wat zou 'n beetje in de markt liggende 3.4 nodig hebben en hij begint bij 12,5k. Wat waarsch redelijk is voor zo'n tof ding. Zit wel n's te rekenen, en 't is allemaal in theorie. Over 5/10 jaar zien we wel eens. Maar dan mag je nu toch vóórgenieten he? :D
Wel eens aan het samenstellen met een Carrera S gegaan (via Porsche.de) en het valt me reuze mee, lsd zit er al op (weet niet 100% of dit ook voor de non-S geldt), sportstoelen zijn voor mij een mist, vind de std tuinstoelen echt niks. Satnav hoeft voor mij ook niet zo druk, maar dat komt door mijn inzet van de auto. Verder vind ik de std wielen van de S de mooiste. Enige twijfel is er wel over het volleer, schitterend, maar wel serieus knaken.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 mar 2012, 17:06

Vanmiddag voor het eerst eentje live gezien op de A13 richting Rotterdam. Wat een ongelooflijk mooie auto is dat geworden. Was een witte met 90 km/u op de rechter baan.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 mar 2012, 18:38

Robin schreef:Toch even vraagje. Zo'n 3.4 Carrera is natuurlijk als instapper(...) gewoon 'meer dan genoeg' DF etc etc.

Satnav?
Leder?
Klasse 5 alarm?
Stereo?
Onderstel? Adaptief oid?
Etc.

Zag een prachtige versie staan bij de dealer en die kwam geloof ik op iets van 165 K!!! Dus kan nogal hard oplopen. PDK lijkt me no brainer. Om nu nog een handbak te kopen terwijl er PDK bestaat kan ik echt niet begrijpen eerlijk gezegd. Is een beetje een auto bestellen met zwengel ipv startmotor omdat het authetieker is. PDK schakelt gewoon veel sneller dan handbak en je bepaalt zelf wanneer dus je kunt het niet vergelijken met automaat. En ja, kan best begrijpen dat sommige mensen het nog leuk vinden zo'n handbak. Maar denk dat de meesten die dat roepen nog nooit met een double clutch bak gereden hebben. En dan kan je ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging, rembekrachtiging etc bestellen. Maar dat is dan een ander soort auto. Geen 911 etc.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 01 mar 2012, 20:23

Kasteel schreef:
Robin schreef:(...)
(....)
(...) lsd zit er al op (weet niet 100% of dit ook voor de non-S geldt)(...)
Op een S zit standaard een sper, op een gewone niet. En er zijn dus twee soorten sper te krijgen, afhankelijk van de bak die je kiest.
Porsche Torque Vectoring
PTV inkl. mechanischer Hinterachsquersperre mit assymetrischer Sperrwirkung (22% Zug, 27% Schub) steigert die Agilität und Fahrperformance. Durch gezielte Bremseingriffe am kurveninneren Hinterrad verbessert PTV zusätzlich die Lenkpräzision.
Porsche Torque Vectoring Plus
PTV Plus in Verbindung mit PDK inkl. vollvariabler elektronisch geregleter Hinterachs-Quersperre mit Sperrwerten von 0% bis 100%

Robin

Bericht door Robin » 01 mar 2012, 20:33

Ah thanx, interessant.

Rupie

Bericht door Rupie » 01 mar 2012, 22:32

tomgtr schreef:PDK lijkt me no brainer. Om nu nog een handbak te kopen terwijl er PDK bestaat kan ik echt niet begrijpen eerlijk gezegd. Is een beetje een auto bestellen met zwengel ipv startmotor omdat het authetieker is. PDK schakelt gewoon veel sneller dan handbak en je bepaalt zelf wanneer dus je kunt het niet vergelijken met automaat. En ja, kan best begrijpen dat sommige mensen het nog leuk vinden zo'n handbak. Maar denk dat de meesten die dat roepen nog nooit met een double clutch bak gereden hebben. En dan kan je ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging, rembekrachtiging etc bestellen. Maar dat is dan een ander soort auto. Geen 911 etc.
:clap:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 mar 2012, 22:39

FreudeamFahren schreef:
Kasteel schreef:
Robin schreef:(...)
(....)
(...) lsd zit er al op (weet niet 100% of dit ook voor de non-S geldt)(...)
Op een S zit standaard een sper, op een gewone niet. En er zijn dus twee soorten sper te krijgen, afhankelijk van de bak die je kiest.
Porsche Torque Vectoring
PTV inkl. mechanischer Hinterachsquersperre mit assymetrischer Sperrwirkung (22% Zug, 27% Schub) steigert die Agilität und Fahrperformance. Durch gezielte Bremseingriffe am kurveninneren Hinterrad verbessert PTV zusätzlich die Lenkpräzision.
Porsche Torque Vectoring Plus
PTV Plus in Verbindung mit PDK inkl. vollvariabler elektronisch geregleter Hinterachs-Quersperre mit Sperrwerten von 0% bis 100%
Thanks FaF :), maar als ik het goed begrijp is dat PTVP alleen voor de PDK verkrijgbaar?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 mar 2012, 22:41

Ruben schreef:
tomgtr schreef:PDK lijkt me no brainer. Om nu nog een handbak te kopen terwijl er PDK bestaat kan ik echt niet begrijpen eerlijk gezegd. Is een beetje een auto bestellen met zwengel ipv startmotor omdat het authetieker is. PDK schakelt gewoon veel sneller dan handbak en je bepaalt zelf wanneer dus je kunt het niet vergelijken met automaat. En ja, kan best begrijpen dat sommige mensen het nog leuk vinden zo'n handbak. Maar denk dat de meesten die dat roepen nog nooit met een double clutch bak gereden hebben. En dan kan je ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging, rembekrachtiging etc bestellen. Maar dat is dan een ander soort auto. Geen 911 etc.
Had jouw Lotus, airco, elektrische ramen, ABS, cv en plofzakken? :rolleyes: ;)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 mar 2012, 22:45

tomgtr schreef: Zag een prachtige versie staan bij de dealer en die kwam geloof ik op iets van 165 K!!! Dus kan nogal hard oplopen. PDK lijkt me no brainer. Om nu nog een handbak te kopen terwijl er PDK bestaat kan ik echt niet begrijpen eerlijk gezegd. Is een beetje een auto bestellen met zwengel ipv startmotor omdat het authetieker is. PDK schakelt gewoon veel sneller dan handbak en je bepaalt zelf wanneer dus je kunt het niet vergelijken met automaat. En ja, kan best begrijpen dat sommige mensen het nog leuk vinden zo'n handbak. Maar denk dat de meesten die dat roepen nog nooit met een double clutch bak gereden hebben. En dan kan je ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging, rembekrachtiging etc bestellen. Maar dat is dan een ander soort auto. Geen 911 etc.
Ja, zo belachelijk, de 997 gt3 hadden ze alleen maar aan die sukkels gedacht en bij de komende gt3 weten ze nog niet of ze 'm weer voor die sukkels gaan maken of met PDK (wordt maar met 1 vd 2 leverbaar).

Ps ik rijd genoeg dct/dsg bakken, maar zou voor me 991 'blind' voor de handbak gaan, zou in de tweedehands markt nog niet eens de PDK overwegen...

(typ vanaf me tel, dus quotes samenvoegen is ff kut)

Rupie

Bericht door Rupie » 01 mar 2012, 22:50

Kasteel schreef:
Ruben schreef:
Had jouw Lotus, airco, elektrische ramen, ABS, cv en plofzakken? :rolleyes: ;)
Je vergeet tc. Maar dat is allemaal voor de buitenwereld :blink:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 01 mar 2012, 23:34

Kasteel schreef:Thanks FaF :), maar als ik het goed begrijp is dat PTVP alleen voor de PDK verkrijgbaar?
Da's wat er staat ja :-)

Frank_D

Bericht door Frank_D » 02 mar 2012, 06:42

Als je PDK neemt, neem dan AUB ook het sport chrono pakket. Dat introduceert 2 additionele standen. Plus en Sport Plus. Sport Plus schakelt alleen bij de redline en laat de 7de (overdrive) versnelling vervallen. Daarbij heeft het launch control. Bij het terugschakelen wordt er tussengas gegeven, hoe luidt en sterk dat is ligt aan het programma wat gekozen is. Bij een normale "tamme" PDK bak hoor je het tussengas amper.
Voor mij de must-have als je een PDK neemt.

Daarbij is de sportuitlaat wel zeker een tweede must, Het is een actief systeem wat aan en uit kan worden gezet d.m.v een knopje op de middenconsole. Heerlijk voor als je niet dat gedreun wilt hebben op lange stukken of dat je rustig de wijk uit wilt rijden. Fantastisch als je de sportiviteit van de auto aan het verkennen bent ;)

Open dak, in een 997 zeg ik meteen ja! Vooral om het geluid weer naar binnen te krijgen. De 991 heeft een nieuwe open dak constructie. Het dak gaat open naar buiten, Ik weet hoe dat zit met windgeruis, dat zou je eerst moeten testen.

Sportstoelen, iedereen die een 991 koopt en die niet 800 euro wilt uitgeven aan sportstoelen dient door de achterdeur van de showroom naar buiten geloodst te worden en een nekshot in de greppel te krijgen. Het interieur ziet er zo veel beter uit, het nodigt uit om te gaan zitten, nee het roept praktisch je naam om plaats te nemen in die bulky seats. Zo veel meer voor zo weinig geld.

Geen S? Neem PASM, het Porsche Active Suspension Management is wel een must op de auto. Selecteer wel de optie -20. PASM is sterk verbetered sinds de 997.1 en hetzelfde als de klappenauspuff, heb je twee standen. Normaal en Sport. Rij je over minder optimale wegen heen, gebruik de normaal stand, wil je even de 911 uitlaten, selecteer je de sport stand.

PDK or not? Moeilijk. Beide wat voor te zeggen. PDK is wel goedkoper tegenwoordig dan een handbak. Wel erg koel als je de sport-plus optie kiest met het bovenstaande lijstje. PDK in D - sport plus zetten, PDK gaat laat jouw het werk doen, mits de redline wordt aangeraakt, zeer luid tussengas bij terugschakkelen, uitlaatkleppen gaan open, suspension wordt even wat strakker. Ja daar kan je best gelukkig van worden, die elektronica in je auto.

Ik denk dat je dan een complete 911 hebt zonder poespas maar wel met de essentials. Wil je hem nog verder aankleden? Pak dan het light design pakket (licht blauw interieur verlichting). Full leather interieur met espresso kleurig leer en dan veiligheidsgordels in het zilvergrijs bestellen. Mooie 20" eronder zetten en dan ben je echt wel klaar.

Nou waar heb ik die 130K gelaten?

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2012, 07:15

^^^
Goed verhaal Frank man.
Da's lang geleden kerel. :beer:

Frank_D

Bericht door Frank_D » 02 mar 2012, 08:04

Hey Robin.

Ik lees nog regelmatig mee, heb niet meer zo de drang om te reageren. Tenzij het over echt koele dingen gaat :)
Daarbij heeft gisteren FAF het Porsche virus verder bij mij aangewakkerd.

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2012, 08:47

:thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2012, 10:16

Frank_D schreef:Geen S? Neem PASM, het Porsche Active Suspension Management is wel een must op de auto.
Is dat wel standaard op de S dan?

PDK, sport chrono, sportuilaat had ik wel bedacht zelf maar sportstoelen niet eens naar gekeken, dacht dat dat standaard wel goed zou zijn... niet dus.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 02 mar 2012, 11:49

911 Carrera S 102.436,00 €
Außenfarben basaltschwarzmetallic Z4 1.178,10 €
Innenfarben KL-Ausst. / Sportsitz Plus bzw. Sportschalensitz Leder schwarz AJ 0,00 €
ParkAssistent hinten 635 583,10 €
Ohne Modellbezeichnung 498 0,00 €
PASM-Sportfahrwerk (- 20 mm) 030 821,10 €
Räder 20-Zoll Carrera S Rad 423 (standaard wiel) 0,00 €
Fußmatten 810 178,50 €
Sportsitze Plus (4-Wege elektrisch) P05 803,25 €
SportDesign Lenkrad 840 214,20 €
BOSE® Surround Sound-System 680 1.416,10 €
Handyvorbereitung 619 654,50 €
Gesamtpreis* 108.284,85 €
224g/km bruto BPM 9.105,00 €
224g/km co2 toeslag 18.540,00 €
Totaal 135.929,85 €

Toch stuk aantrekkelijker dan alle dealer spec aangeklede varianten van 160-170k in NL? Volleer zou overigens wel mooi zijn, maar de pijp gaat wel gewoon via Akrapovic ;).

*droomt verder*

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2012, 11:52

Bose had ik idd ook in gedachte, prijs valt mee en toch wel wat dikkere sounds.

Rupie

Bericht door Rupie » 02 mar 2012, 13:21

Wat een homo's zijn het ook hè. Omdat je iets moois op de planeet neer zet mag je ff 18.500 euro CO2 tax betalen. :devil:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 mar 2012, 13:29

Stelletje homo's :kikker: :kikker: met je leer en luidsprekerommel etc. moet zeker ook een vakje bij voor jullie handtasjes ???

Zo'n 911 bestel je kaal (standaard al goed genoeg), PDK is fantastisch (hoeft niet persé) maar wél een sper en sportpoef . Klaar.

Allemensen, op wat voor site zit ik hierzo DF: Driving Fagets?

Weet je wat, ik zal dit bericht afsluiten met XXX

:verveeld: :verveeld:
:ken ik jou: :tooth:
én
:hungry:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 02 mar 2012, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2012, 13:34

Doet me denken aan de paus die het volk vertelt hoe je moet neuken. :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 mar 2012, 13:38

Wie weet wat de Paus allemaal doet?
:bro:
:lol:
en
:zwijntje:

Plaats reactie