Kan iemand mij uitleggen wat de nadelen van een grotere zuiger zijn in een schokdemper ?
Ik kan enkel voordelen vinden via google en een van de voordelen is dat het gunstig zou zijn wanneer er sprake is van een kortere veerweg als std. productie auto's.
In verband met moeten monteren van kortere schokdempers , heb ik keuze uit een hele berg schokdempers en 1 van de mogelijkheden is om van 40mm naar 46mm te gaan.
Andere opties zijn verschillen in merk en toekomst
( Zo kan een Wilbers enkelvoudig verstelbare schokdemper omgebouwd worden in de toekomst naar 2 voudig verstelbaar , etc. Mocht het circuit rijden serieuzer worden is dat een leuke optie. Even als service in Nederland )
formaat zuiger schokdemper
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: formaat zuiger schokdemper
Enige wat ik kan bedenken is dat het allemaal net iets groter en dus zwaarder is uitgevoerd, wat je bij onafgeveerd juist probeert te voorkomen.
- Damir Vukovic
Re: formaat zuiger schokdemper
Verschil van die 6mm is ook bijna verwaarloosbaar. 46mm is de industrie std, dus er zijn veeeel meer spulletjess vindbaar in die maat op de markt.
Ik zou kiezen voor een demper waar ontwikkelingswerk op de auto in zit. Valt meteen 95% van je lijstje af.
Ik zou kiezen voor een demper waar ontwikkelingswerk op de auto in zit. Valt meteen 95% van je lijstje af.