BMW M135i
- Tim N
Re: BMW M135i
'92 civic was/ is cool, zeker als coupe (CRX, nu nog gaaf in onverprutste staat)
Dat kun je van de lelijke nieuwe 1-er niet zeggen. Die neus slaat echt nergens op, idd enkel omdat er een propellor voorop staat....
Dat kun je van de lelijke nieuwe 1-er niet zeggen. Die neus slaat echt nergens op, idd enkel omdat er een propellor voorop staat....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Misschien loop ik achter (ja, kom maar op met de Fryslân grappen
) maar van't weekend pas voor het eerst een nieuwe 1 serie IRL gezien. Kan ook komen omdat er veel verstandige mensen zijn en dus amper iemand zo'n ding koopt.
Soms heb je inderdaad dat auto's in het echt er beter uitzien dan op de foto, dat lijnen eruit springen, dat het design ineens klopt....
Maar helaas, in het echt minstens zo lelijk als op foto.
Het is helemaal niks. De vorige is serieus veel mooier (en dat is al geen beauty).

Soms heb je inderdaad dat auto's in het echt er beter uitzien dan op de foto, dat lijnen eruit springen, dat het design ineens klopt....
Maar helaas, in het echt minstens zo lelijk als op foto.

- RVV
romo schreef:De discussie zou erom moeten gaan waaróm BMW lelijke auto's maakt ...
Omdat ze niet mooier kunnen dan een Honda Civic van 20 jaar geleden..................
Ik vond de Honda Civic van 20 jaar geleden in zijn tijd een veel mooiere auto dan de nieuwe 1 serie van nu.
Moet wel zeggen dat de 3 deurs in deze uitmonstering veel beter oogt dan de 5 deurs.
-
Even wachten tot Andre er een koopt dan is de helft hier al om 

-
Tom schreef:Even wachten tot Andre er een koopt dan is de helft hier al om
Kan je lang wachten. 1M coupe bevalt zeer goed!!!
- dvh
Ik ben een oppervlakkige brabander die eerst naar het uiterlijk kijkt.
En vind hem gewoon niet mooi.
Bij bmw krijgen wij ( toch?) gelijk een impulse dat het goed moet zijn. Een soort vanzelfsprekendheid. En hoe langer het model er is, hoe beter hij wordt.
Nu toont het karakter om deze auto te kopen en te gaan rijden. Je kan vol overtuiging vertellen dat je van autorijden houdt en niks op estetika geeft.
En dat zegt iets over de persoon die zo'n auto koopt. Het onderstreept de aankoopsmotieven en iedereen zal geloven dat de auto goed rijdt, je hem niet koopt voor de show of de status.
Voor de show , en no go , hoef je deze auto echt niet aan te schaffen.
En vind hem gewoon niet mooi.
Bij bmw krijgen wij ( toch?) gelijk een impulse dat het goed moet zijn. Een soort vanzelfsprekendheid. En hoe langer het model er is, hoe beter hij wordt.
Nu toont het karakter om deze auto te kopen en te gaan rijden. Je kan vol overtuiging vertellen dat je van autorijden houdt en niks op estetika geeft.
En dat zegt iets over de persoon die zo'n auto koopt. Het onderstreept de aankoopsmotieven en iedereen zal geloven dat de auto goed rijdt, je hem niet koopt voor de show of de status.
Voor de show , en no go , hoef je deze auto echt niet aan te schaffen.
- RVV
Denk dat het een lastige keuze zal worden straks, stel je bent in de markt.. voor een M135i. Even afgezien van al het uiterlijk "gezeur" blijft toch persoonlijk. Rijden zal die echt wel. Waar zal die voor worden aangeboden? Ik zet in op ca. 55000,- misschien 60000,- Meer is voor een verkoopsucces niet echt geoorloofd. Stel die 55K, dat is toch mooi eventjes 25K tot 30K goedkoper op een 1M Coupé.
Qua prestaties denk ik niet dat auto's voor elkaar onder zullen doen. De nieuwe 1 serie heeft toch weer 6 jaar ontwikkelings voorsprong. Natuurlijk de 1M Coupé is heel dik en goed. Maar motorisch hetzelfde.
VInd prijsverschil (even aannemend dat die rond die 55k/60k uitkomt) significant. Meegenomen dat beide auto's niet mooi zijn.. zou er nog wel even heel goed over moeten nadenken hoor, zou ik in de markt zijn.
Qua prestaties denk ik niet dat auto's voor elkaar onder zullen doen. De nieuwe 1 serie heeft toch weer 6 jaar ontwikkelings voorsprong. Natuurlijk de 1M Coupé is heel dik en goed. Maar motorisch hetzelfde.
VInd prijsverschil (even aannemend dat die rond die 55k/60k uitkomt) significant. Meegenomen dat beide auto's niet mooi zijn.. zou er nog wel even heel goed over moeten nadenken hoor, zou ik in de markt zijn.

-
Nou, jou hebben ze in ieder geval al te pakken. Als een basis 335i 53k moet kosten, dan vind ik relatief gezien 55k echt te veel geld.
- Tristan
Vergeet niet dat destijds een leuke 130i met M-pakket en HE nieuw ook rond de 55K kostte.
- RVV
Ruben, ik reken even een eindprijs. Dus inclusief alle verborgen kosten zoals, metallic lak, "noodzakelijke" opties en afleverkosten.
Een 335i ga je niet redden voor 53K die kost in de praktijk ook minimaal 60K. High ex paket, metallic afleverkosten er bij.
Dus die M135i moet zeker onder die 60K uitkomen.
Voor mij zou het overigens anytime een 335i worden. Maargoed dat is een auto die je niet echt met de 1M mag vergelijken. Maar deze M135i lijkt me conceptueel niet veel anders dan een 1M (op het uiterlijk na dan).
Een 335i ga je niet redden voor 53K die kost in de praktijk ook minimaal 60K. High ex paket, metallic afleverkosten er bij.
Dus die M135i moet zeker onder die 60K uitkomen.
Voor mij zou het overigens anytime een 335i worden. Maargoed dat is een auto die je niet echt met de 1M mag vergelijken. Maar deze M135i lijkt me conceptueel niet veel anders dan een 1M (op het uiterlijk na dan).
-
- Auto: Fun Damn Mentally
En 't gaat weer over geld.
Anyway. Als dat hok van mij al zo goed stuurt zal die M135 wel helemaal super zijn. En dat heeft nul met BMWdanzalhetwelgoedzijn te maken. Noem me andere merken in die klasse die die auto's zo laat rijden en dan ook nog plaats voor 4.
Ja 'n Panamera ROFLOL. Over lelijk gesproken.

Anyway. Als dat hok van mij al zo goed stuurt zal die M135 wel helemaal super zijn. En dat heeft nul met BMWdanzalhetwelgoedzijn te maken. Noem me andere merken in die klasse die die auto's zo laat rijden en dan ook nog plaats voor 4.
Ja 'n Panamera ROFLOL. Over lelijk gesproken.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Heb ik het even niet over de prijs....
Maar de ideale auto heeft in mijn optiek 2 dingen die in orde zijn: punt 1: specs met daarbijbehorend rijplezier en punt 2: uiterlijk. Rijplezier is het belangrijkste maar ik vind het ook wel plezierig om een lekker uitziende auto te hebben. Als je wegloopt, dat je dan nog eens achterom kijkt en denkt: zo, wat een dik ding.
Bij dit ding: uiterlijk is diep triest. Dan moeten het de specs en rijplezier zijn. Qua motorisering is het top, 320 pk 6 cilinder.... maar zit er een mechanisch sper onder of is het van die electronische sper-bende? In dat laatste geval (wat ik vermoed) zal dat rijplezier ook niet zijn wat het had kunnen zijn. Als het even slecht is als het electronische sper in mijn GTI, dan is het dikke rommel. Rokende binnenwielen tot de computer na 1 seconde doorheeft dat het wiel al een tijdje staat door te slaan en dan dit wiel bruusk gaat afremmen. Nou wat een rijplezier.
Ik vind het een surrogaatding. Een 'echte' M (zoals de 1M) kan ik heel erg waarderen. Dit zie ik meer als een fast en furious ding. All show but no go.
En zonder dat ik er maar een meter in heb gereden. Knap hè.
En inderdaad, mijn GTI is ook niet echt sportief in mijn ogen, ook meer een snelle reisauto met wat sportieve trekjes. Maar hij is tenminste wel weer mooi (vind ik dan
).
Maar de ideale auto heeft in mijn optiek 2 dingen die in orde zijn: punt 1: specs met daarbijbehorend rijplezier en punt 2: uiterlijk. Rijplezier is het belangrijkste maar ik vind het ook wel plezierig om een lekker uitziende auto te hebben. Als je wegloopt, dat je dan nog eens achterom kijkt en denkt: zo, wat een dik ding.
Bij dit ding: uiterlijk is diep triest. Dan moeten het de specs en rijplezier zijn. Qua motorisering is het top, 320 pk 6 cilinder.... maar zit er een mechanisch sper onder of is het van die electronische sper-bende? In dat laatste geval (wat ik vermoed) zal dat rijplezier ook niet zijn wat het had kunnen zijn. Als het even slecht is als het electronische sper in mijn GTI, dan is het dikke rommel. Rokende binnenwielen tot de computer na 1 seconde doorheeft dat het wiel al een tijdje staat door te slaan en dan dit wiel bruusk gaat afremmen. Nou wat een rijplezier.
Ik vind het een surrogaatding. Een 'echte' M (zoals de 1M) kan ik heel erg waarderen. Dit zie ik meer als een fast en furious ding. All show but no go.
En zonder dat ik er maar een meter in heb gereden. Knap hè.

En inderdaad, mijn GTI is ook niet echt sportief in mijn ogen, ook meer een snelle reisauto met wat sportieve trekjes. Maar hij is tenminste wel weer mooi (vind ik dan

-
Vraag voor Tristan, wat vind je van de e-sper onder je 123d?
- RVV
Een 1M is ook surrogaat. Qau specs komen deze twee auto's juist veel met elkaar overeen. Ik kan me voorstellen dat als je in de markt bent voor een 1M je ook naar deze auto gaat kijken.Ik vind het een surrogaatding. Een 'echte' M (zoals de 1M) kan ik heel erg waarderen. Dit zie ik meer als een fast en furious ding. All show but no go.
Ben je voor deze auto in de markt, dan zijn gebruikte 1M's ook een serieuze optie, die dingen gaan namelijk nog heel hard afschrijven en over een jaar zitten ze zo'n beetje gebruikt op het prijsniveau van dan een nieuwe M135i.
-
Ha, 'n 1M surrogaat LOL. Nou douwe Egbert met dat ding. 

- RVV
Ik bedoel, als een M135i surrogaat is, dan is een 1M dat ook (staat tot) een 1M is GEEN surrogaat, dan is een M135i dat OOK niet. Blijft toch allemaal één grote leentjebuur bende in zo'n BMW magazijn.
Vind het iets te makkelijk om de M135i af te serveren alleen omdat die een lelijke konijnenbek heeft. Eerst 1 serie is ook niet moederst mooiste.. en de 1M vind ik nog steeds geen mooie auto in de zin van wat een natural "bjoetie".. wel dik, maar ik vind de M135i ook wel een dik ding.
Ben toch wel erg benieuwd naar hoe de M135i gaat uitpakken straks.
Vind het iets te makkelijk om de M135i af te serveren alleen omdat die een lelijke konijnenbek heeft. Eerst 1 serie is ook niet moederst mooiste.. en de 1M vind ik nog steeds geen mooie auto in de zin van wat een natural "bjoetie".. wel dik, maar ik vind de M135i ook wel een dik ding.
-
Hoe prachtig deze advertentie uit de oorlogsjaren:

- Snipe
Tja, surrogaat...
Er zijn ook mensen die vinden dat iedere M na de M1 surrogaat is, omdat de M1 een heel nieuw model was en de M's daarna gepimpte sedans zijn.
Weer anderen vinden dat alles na de E34 M5 surrogaat is, omdat dat de laatste M is die met de hand werd gebouwd bij BMW M. Tegenwoordig rollen de M's gewoon van de band af tussen de 316i's.
En zo kun je wel door blijven gaan. Lekker belangrijk, het gaat er toch om of het een goede auto is.
Er zijn ook mensen die vinden dat iedere M na de M1 surrogaat is, omdat de M1 een heel nieuw model was en de M's daarna gepimpte sedans zijn.
Weer anderen vinden dat alles na de E34 M5 surrogaat is, omdat dat de laatste M is die met de hand werd gebouwd bij BMW M. Tegenwoordig rollen de M's gewoon van de band af tussen de 316i's.
En zo kun je wel door blijven gaan. Lekker belangrijk, het gaat er toch om of het een goede auto is.
-
inderdaad.Snipe schreef:Lekker belangrijk, het gaat er toch om of het een goede auto is.
-
Helemaal mee eens! Eerste 1 was ook geen knappert en aan de prijs. De 130i er initieel voor laten staan en een Golf GTI gekocht. Dat was echt een fout van me...RVV schreef: Vind het iets te makkelijk om de M135i af te serveren alleen omdat die een lelijke konijnenbek heeft. Eerst 1 serie is ook niet moederst mooiste.. en de 1M vind ik nog steeds geen mooie auto in de zin van wat een natural "bjoetie".. wel dik, maar ik vind de M135i ook wel een dik ding.
- GTRene
Ik was net bij de dealer en moest ff wachten, dus even de showroom in gelopen daar stonden ene paar nwe 1 series, ook een zwart metallic, die zag er gewoon goed uit, dus ook ff erin gaan zitten, stoelen zitten goed de lende drukte zelfs bij mijn ranke lichaam best strak (zal je wel kunnen verstellen) en er zat een sport stuurtje in, lekker dik.
als je naar het dash keek wat opzei leek het wel of je in een luxere 3 of 5 ofzo zat, zag er modern uit, niks mis mee (voor die styling al houd ik persoonlijk meer van klassieke opzet/style)
met andere woorden, mooi ding duidelijk herkenbaar als de 1 hatch van welleer, bovendien niets mis mee zover en kort ik zag
money wise dus de M135i, natuurlijk liever de 1M maar die is een stuk duurder.
als je naar het dash keek wat opzei leek het wel of je in een luxere 3 of 5 ofzo zat, zag er modern uit, niks mis mee (voor die styling al houd ik persoonlijk meer van klassieke opzet/style)
met andere woorden, mooi ding duidelijk herkenbaar als de 1 hatch van welleer, bovendien niets mis mee zover en kort ik zag

money wise dus de M135i, natuurlijk liever de 1M maar die is een stuk duurder.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Coupe >sedan>>hatch
Voor mij nooit een overweging een hatch, dan maar een duurdere coupe...........en als dat niet kan vanwege de pecunia`s altijd een sedan..........
Voor mij nooit een overweging een hatch, dan maar een duurdere coupe...........en als dat niet kan vanwege de pecunia`s altijd een sedan..........
- Sperdy
Misvatting. Een 1M stuurt beter dan een M135i-konijn. Let maar op.RVV schreef:Ik bedoel, als een M135i surrogaat is, dan is een 1M dat ook (staat tot) een 1M is GEEN surrogaat, dan is een M135i dat OOK niet. Blijft toch allemaal één grote leentjebuur bende in zo'n BMW magazijn...
- Tristan
Wou idd net reageren op Wouter zijn post over de E-sper want die is verre van "bende". Oke, het is geen platensper maar voor dagelijks gebruik geeft de e-sper zeer goede tractie (geen rokende binnenwiel) en driften gaat prima. Hij komt want minder progressief in qua sperwerking maar eenmaal in de drift prima te doseren.M@rcel schreef:Vraag voor Tristan, wat vind je van de e-sper onder je 123d?
- MartijnGizmo
Ik zag gisteren in de buurt van München een zilveren 5-deurs M135i rijden met afgeplakte logo's. Vond ik er zonder die oorlogs-bestreping toch een stuk beter uit zien!