DRIVE: nieuw YouTube-kanaal met Chris Harris en anderen
-
Re: DRIVE: nieuw YouTube-kanaal met Chris Harris en anderen
Ik rij bijna het hele jaar op 18 inch winter velgen. De 19 inchers liggen in de stalling.
In de WRC rijden ze al jaren op 225/40/18 in asfalt trim. Anders zou het veel te hard gaan en niet meer te hanteren.
Bij een smallere band komt de grip grens eerder en is er veel leuker mee op de openbare weg met de balans te spelen. Breed rubber is mooi als je op een circuit bent dan kan je van de grip genieten. En als je hoge snelheden wil rijden op de duitse autobahn raad ik het brede rubber ook aan. Dat geeft dan meer stabiliteit.
Het filmpje van Harris met de AMG is top. Maar hij vergeet 1 ding te zeggen. Je moet wel knap kunnen sturen om een auto zo over de weg te bewegen. Zelfs met die smallies. Daarom monteren fabrikanten zo breed rubber dan je het echt heel gek moet maken als de auto wegbreekt en dat is ook het verstandige. Een setje smallere wintervelgen is snel gescoord.
In de WRC rijden ze al jaren op 225/40/18 in asfalt trim. Anders zou het veel te hard gaan en niet meer te hanteren.
Bij een smallere band komt de grip grens eerder en is er veel leuker mee op de openbare weg met de balans te spelen. Breed rubber is mooi als je op een circuit bent dan kan je van de grip genieten. En als je hoge snelheden wil rijden op de duitse autobahn raad ik het brede rubber ook aan. Dat geeft dan meer stabiliteit.
Het filmpje van Harris met de AMG is top. Maar hij vergeet 1 ding te zeggen. Je moet wel knap kunnen sturen om een auto zo over de weg te bewegen. Zelfs met die smallies. Daarom monteren fabrikanten zo breed rubber dan je het echt heel gek moet maken als de auto wegbreekt en dat is ook het verstandige. Een setje smallere wintervelgen is snel gescoord.
- MartijnGizmo
De truc is ook niet heel spannend, maar ze zijn wel de enige die het leuk in beeld brengen! 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ouwe koeien in nieuwe zakken
inderdaad, maar wel leuk 'bedacht'. Geinig. Snelheid bij hem ligt ook niet echt hoog daardoor.
Op 'n gladde ondergrond als sneeuw/ijs heb je ongeveer 't zelfde effect. Tuurlijk is dat fun, met 'n van winterbanden voorziene rwd of goeie awd dan. Alleen heeft de rest van het verkeer 'n hekel aan ben ik bang.
In sneeuw/ijs rallystages zijn de banden juist ook extra smal als soms die thuiskomertjes. Al dan niet voorzien van spikes.

Op 'n gladde ondergrond als sneeuw/ijs heb je ongeveer 't zelfde effect. Tuurlijk is dat fun, met 'n van winterbanden voorziene rwd of goeie awd dan. Alleen heeft de rest van het verkeer 'n hekel aan ben ik bang.
In sneeuw/ijs rallystages zijn de banden juist ook extra smal als soms die thuiskomertjes. Al dan niet voorzien van spikes.
- Michel P
BMW monteert al jaren een veel bredere band achter op vele modelen, zo krijg je veilig onderstuur. Bij gasten met een e30 M3 zie je dat ook veel standaard is de maar rondom gelijk, en heb je een fraaie balans, maar als je ziet dat velen achter een veel bredere band monteren en daar mee de balans verneuken snap je het concept niet. Alles voor de looks zeg maar.
GT86 met standaard 215 breed rondom, kan dus ook nog wel smaller om het feestje op de openbare weg groter te maken
Michel
GT86 met standaard 215 breed rondom, kan dus ook nog wel smaller om het feestje op de openbare weg groter te maken

Michel
-
Dat is 'n optie Michel. Standaard zijn normale BMW's voorzien van dezelfde maten. Bij //Ms weer wel natuurlijk , net als bij deze CLK 63 AMG, vele Porsches, Ferrari's en Lambo's. Dus. Reden? Tractie/grip met dat hoge vermogen.Michel P schreef:BMW monteert al jaren een veel bredere band achter op vele modelen, zo krijg je veilig onderstuur. Bij gasten met een e30 M3 zie je dat ook veel standaard is de maar rondom gelijk, en heb je een fraaie balans, maar als je ziet dat velen achter een veel bredere band monteren en daar mee de balans verneuken snap je het concept niet. Alles voor de looks zeg maar.
Michel
Nog duidelijker, kijk eens naar Formule 1.

PS: Heb je 'm al besteld dan de GT86?

- WJ
Kwam ik ook net tegen toen ik het AMG filmpje bekeek, ik vind die Amerikaan ook wel prettig presenteren.Rivanov schreef:Vond de TUNED aflevering ook wel aardig inelkaar zitten. Goede presentatie.
- Hubert D
Yep. Ik kocht mijn M3 toendertijd met 17" en joekels van banden achter. Ding was licht onderstuurd met een hele heftige overstuur reactie als je goed je best deed. Later omgegaan naar de standaard 15" 205 rondom en wat een feest was dat.Michel P schreef:BMW monteert al jaren een veel bredere band achter op vele modelen, zo krijg je veilig onderstuur. Bij gasten met een e30 M3 zie je dat ook veel standaard is de maar rondom gelijk, en heb je een fraaie balans, maar als je ziet dat velen achter een veel bredere band monteren en daar mee de balans verneuken snap je het concept niet. Alles voor de looks zeg maar
Dat strakke, op de centimeter af, met een kwartslagje overstuur de bocht door mis ik nog het meeste van de E30.
- Tristan
Heb rondom 225 op 16" en bevalt prima.
Op de 123d heb ik normaal 225 voor en 255 achter, maar ga bij volgende wissel terug naar 215 voor en 245 achter. Met winterbanden heb ik 205 rondom maar dan merk je dat het iets te smal is voor bijna 500Nm.
Op de 123d heb ik normaal 225 voor en 255 achter, maar ga bij volgende wissel terug naar 215 voor en 245 achter. Met winterbanden heb ik 205 rondom maar dan merk je dat het iets te smal is voor bijna 500Nm.
- stefan740
Ik ben aan het wachten op hordes mensen die allerlei superlatieven posten over het laatste filmpje van Drive. Die waarin je 6 minuten naar een of andere lelijke engelsman kijkt...
- Hielke
Bedoel je het filmpje waarin Harris op de passagiersstoel van de McLaren F1 zit?stefan740 schreef:Ik ben aan het wachten op hordes mensen die allerlei superlatieven posten over het laatste filmpje van Drive. Die waarin je 6 minuten naar een of andere lelijke engelsman kijkt...
Zo niet, graag een linkie.
- ErikMartijn
Waar zag jij die stoel dan?
- FreudeamFahren
McLaren filmpje valt wat mij betreft in de categorie "Top Gear": leuker voor hen om te maken dan voor ons om naar te kijken...
- Petrolhead Tom
Ik vind het steeds meer een slappe hap worden. Mclaren filmpje was aardig maar niet meer dan dat. Dat geouwehoer met die C63 op thuiskomers was leuk en die test van die Porsche turbo was ook gaaf maar voor de rest vindt ik het maar een saaie bende.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Dat met die Mclaren is toch ook geen voorbeeld.
Zonder gordels en zonder stoel plaatsnemen in een auto is zowieso not done. Ga je er dan ook nog hard mee rijden en zet je het filmpje op internet dan ben je imo gewoon verkeerd bezig.
Zonder gordels en zonder stoel plaatsnemen in een auto is zowieso not done. Ga je er dan ook nog hard mee rijden en zet je het filmpje op internet dan ben je imo gewoon verkeerd bezig.
-
Ik was subscribed net als anderen hier, maar heb geen melding gekregen ofzo? Heeft iemand dat McLaren Filmpje ergens, kan 'm zo op die kanalen niet vinden.... 

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
-
Ah die. Ik had 'm al voorbij zien komen. Stom Ik heb 'm niet aangeklikt. Thanx Jurjen.
- ErikMartijn
Chris Harris over de RS200 en Sport Quattro.
-
Beide karren zijn iconen. Maar ik prefereer de RS200. Wat zegt CH nou vanaf 9;05 ongeveer: It understeers like a...blablabla(?) Ik versta 'm niet. 

-
911 on 2cv tyres?
-
Ja dat 'two cee vee tyres' begreep ik min of meer, maar dat zal 't zijn ja. Thanx.Mark N schreef:911 on 2cv tyres?
- Joy
Mooi verslag. Ik hou wel van dat basic presenteren. Geen prepped shots maar gewoon een camera mee en vanaf het instappen de 1e meters meemaken. Zoals wij ook in een onbekende auto stappen en de 1e indrukken zouden opdoen.
De RS200 mist voor mij een beetje de bruutheid die zo een Audi Quattro uitstraalt. Ook het geluid is een factor daarin.
De RS200 mist voor mij een beetje de bruutheid die zo een Audi Quattro uitstraalt. Ook het geluid is een factor daarin.
- FreudeamFahren
Ik vond het GT-R vs M5 item ruk (vooral leuk om te maken, niet informatief om naar te kijken, daarbij was Autocar ze voor), maar dit is dan weer geweldig:
- Joy
Heldere review die de eigenschappen van de McLaren eens van een andere kant laten zien. Ja minder hardcore dan Ferrari/Lambo maar daardoor waarschijnlijk stukken bruikbaarder in het dagelijkse leven.
- Hielke
Die video's worden steeds beter. Deze is briljant. Zonder poespas en gedoe. Heel intiem ook. Alsof jij het bent aan wie hij de eigenaardigheden van de auto tot in detail uitlegt.
Ook knap hoe hij de auto nu tot z'n recht doet komen.
Ook knap hoe hij de auto nu tot z'n recht doet komen.