Een camera in je mik op de SEH; VUmc: kan prima
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een camera in je mik op de SEH; VUmc: kan prima
De knuppel maar in het hoenderhok, eerst over een neurochirurg die ook zijn famous 5 min wilde, nu weer een programma waar je ongevraagd gefilmd wordt in het ziekenhuis/spoed eisende hulp
Etische en menselijke grenzen overschreden alsof het de normaalste zaak is............
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/24/een ... kan-prima/
Schieten maar weer..............
Etische en menselijke grenzen overschreden alsof het de normaalste zaak is............
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/24/een ... kan-prima/
Schieten maar weer..............
-
Re: Een camera in je mik op de SEH; VUmc: kan prima
Tja, vu mc heeft de grootste fout gemaakt imo. Eerst opnemen dan toestemming vragen, dan is het exit wat mij betreft. Reinout O., daar heb ik nooit een goed gevoel bij gehad, de dingen van die zijde verbazen mij dan ook niet. Mijn oordeel: schandalig.
Damn, tweede serieuze reactie op DF vandaag al.. Ik ga iets anders doen

Damn, tweede serieuze reactie op DF vandaag al.. Ik ga iets anders doen

- Hielke
Dat zo'n ziekenhuis überhaupt met zo'n malloot van de commerciële TV in zee gaat, onbegrijpelijk.
-
Ik vind het echt belachelijk. Zometeen word het helemaal een soort Truman Show...
- Elise
Nu vragen ze als het goed is vooraf of ze de beelden mogen maken. Maar daar zijn nu al fouten mee gemaakt.
Nog even en dan vragen ze achteraf of ze de beelden mogen uitzenden.....en als we nog langer wachten dan zenden ze gewoon alles uit zonder te vragen.
Ik heb mijzelf wel eens afgevraagd wat ik zelf zou doen als ik wordt aangehouden door de politie met een heel camerateam erbij. Want ik heb er geen behoefte aan om op TV te komen, ook niet onherkenbaar gemaakt ofzo.
Denk dat ik iedere medewerking zou weigeren, dus ook medewerking aan politie ter plaatse en zou het er op aan laten komen dat ze me met een busje naar het bureau afvoeren
Wat zouden jullie doen?
Welke rechten heb jij en tot hoe ver mag zo'n camerateam gaan?
Nog even en dan vragen ze achteraf of ze de beelden mogen uitzenden.....en als we nog langer wachten dan zenden ze gewoon alles uit zonder te vragen.
Ik heb mijzelf wel eens afgevraagd wat ik zelf zou doen als ik wordt aangehouden door de politie met een heel camerateam erbij. Want ik heb er geen behoefte aan om op TV te komen, ook niet onherkenbaar gemaakt ofzo.
Denk dat ik iedere medewerking zou weigeren, dus ook medewerking aan politie ter plaatse en zou het er op aan laten komen dat ze me met een busje naar het bureau afvoeren
Wat zouden jullie doen?
- HansD
Als je voor echt spoedeisende hulp binnenkomt kunnen ze het niet eens van tevoren vragen of ben je niet aanspreekbaar. Dus dan wordt het gewoon gefilmd/kijken ze mee en wordt het pas achteraf gevraagd.
Belachelijk iets dit, een nieuw dieptepunt in het toch al verschrikkelijk lage nivo van de -commerciële- NL TV. Ik hoop dat ze hier een goede douw voor krijgen.
Belachelijk iets dit, een nieuw dieptepunt in het toch al verschrikkelijk lage nivo van de -commerciële- NL TV. Ik hoop dat ze hier een goede douw voor krijgen.
- Elise
AMSTERDAM - Komt een echtpaar de eerste hulp van het VUmc binnen. Loopt een man in witte jas op hen af die zegt dat hij van Eyeworks is en stelt zich voor als Arnie. "Goedenavond", zegt Arnie, "wat is er aan de hand?"
"Mijn man is gebeten door de hond van de buren." "Aha", zegt Arnie, "dat komt mooi uit, wij zijn van Man bijt hond, wilt u op tv?"
"Nee, dat willen wij niet," zegt het echtpaar, "maar wij willen wel schadevergoeding van de buren." "Dat kan", zegt Arnie, "in de volgende kamer zit de Rijdende Rechter."
"Dat wil ik ook niet", zegt de vrouw, "ik wil dat mijn man gewoon weer kan klussen met zijn gewonde hand." "Oh maar dat komt mooi uit", zegt Arnie, "in de wachtkamer zit iemand van Help mijn man is klusser."
"Niets daarvan", zegt de vrouw, "ik wil eerst op zoek naar mijn vader. Die is hier vanmiddag binnengebracht met een hartaanval." "Daarvoor kunt u naar Spoorloos, derde deur links."
"Daar ben ik al eens geweest, maar dat was mijn echte vader niet." "Dan raad ik u DNA-onbekend aan, zij zijn hier morgen."
"Morgen kunnen we niet, dan gaan we op vakantie met de caravan." "Wacht", zegt Arnie, "ik roep even mijn collega’s van Campinglife."
Na lang discussieren over wel of geen medewerking aan het programma, komt er nog een man in witte jas aanlopen. De man stelt zich voor als de dokter en vraagt wat hij voor hen kan doen?
De man met de gewonde hand zegt: "Ik wil hier opgenomen worden." Waarop de dokter zegt: "Dat kan, heeft Arnie u al uitgelegd waar de camera’s hangen? U wordt al een tijdje opgenomen."
"Dan is het goed", zegt de man opgelucht, "maar ik wil graag eerst een en ander laten hechten." "Ook dat is mogelijk", zegt de dokter, "in het ziekenhuisrestaurant zit het team van Familiediner."
"Wie is de Chef", roept de gewonde man, "en kom ik nu wel of niet op tv?" "Nee", zegt Arnie. "U behoort tot De Afvallers, maar hier heeft u een doekje voor het bloeden."
"Mijn man is gebeten door de hond van de buren." "Aha", zegt Arnie, "dat komt mooi uit, wij zijn van Man bijt hond, wilt u op tv?"
"Nee, dat willen wij niet," zegt het echtpaar, "maar wij willen wel schadevergoeding van de buren." "Dat kan", zegt Arnie, "in de volgende kamer zit de Rijdende Rechter."
"Dat wil ik ook niet", zegt de vrouw, "ik wil dat mijn man gewoon weer kan klussen met zijn gewonde hand." "Oh maar dat komt mooi uit", zegt Arnie, "in de wachtkamer zit iemand van Help mijn man is klusser."
"Niets daarvan", zegt de vrouw, "ik wil eerst op zoek naar mijn vader. Die is hier vanmiddag binnengebracht met een hartaanval." "Daarvoor kunt u naar Spoorloos, derde deur links."
"Daar ben ik al eens geweest, maar dat was mijn echte vader niet." "Dan raad ik u DNA-onbekend aan, zij zijn hier morgen."
"Morgen kunnen we niet, dan gaan we op vakantie met de caravan." "Wacht", zegt Arnie, "ik roep even mijn collega’s van Campinglife."
Na lang discussieren over wel of geen medewerking aan het programma, komt er nog een man in witte jas aanlopen. De man stelt zich voor als de dokter en vraagt wat hij voor hen kan doen?
De man met de gewonde hand zegt: "Ik wil hier opgenomen worden." Waarop de dokter zegt: "Dat kan, heeft Arnie u al uitgelegd waar de camera’s hangen? U wordt al een tijdje opgenomen."
"Dan is het goed", zegt de man opgelucht, "maar ik wil graag eerst een en ander laten hechten." "Ook dat is mogelijk", zegt de dokter, "in het ziekenhuisrestaurant zit het team van Familiediner."
"Wie is de Chef", roept de gewonde man, "en kom ik nu wel of niet op tv?" "Nee", zegt Arnie. "U behoort tot De Afvallers, maar hier heeft u een doekje voor het bloeden."
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Lol @ stukje Elise maar tegelijkertijd triest.
Kijk, zo'n RTL4/Arnie kijk ik er nog niet eens op aan. Dat zijn TV mensen, die hebben geen moreel besef. Daar gaat het maar om 1 ding: kijkcijfers en dus inkomsten. Is er commotie nodig? Hoe meer hoe liever want ophef = meer kijkers.
Zo'n ziekenhuis, dat is triest dat die aan zoiets meewerken.
Kijk, zo'n RTL4/Arnie kijk ik er nog niet eens op aan. Dat zijn TV mensen, die hebben geen moreel besef. Daar gaat het maar om 1 ding: kijkcijfers en dus inkomsten. Is er commotie nodig? Hoe meer hoe liever want ophef = meer kijkers.
Zo'n ziekenhuis, dat is triest dat die aan zoiets meewerken.
- duifjes.com
Lol @ elise....kijk dat een commerciele zender zoiets doet begrijp ik nog wel (los van dat ik het te ver vind gaan) maar een ziekenhuis......daar begrijp ik niets van.....
-
Ik weet het niet. Maar als je er echt een principe kwestie van wil maken (en dat ligt aan de overtredingElise schreef:Nu vragen ze als het goed is vooraf of ze de beelden mogen maken. Maar daar zijn nu al fouten mee gemaakt.
Denk dat ik iedere medewerking zou weigeren, dus ook medewerking aan politie ter plaatse en zou het er op aan laten komen dat ze me met een busje naar het bureau afvoeren![]()
Wat zouden jullie doen?

Echter, voorkom je daarmee ben ik bang in veel gevallen niet het opnemen van de beelden.
- Sjoerd MP BMW
- tomgtr
Dat levert hele leuke beelden op en zal dan ook zeker op tv komen.....Elise schreef: Denk dat ik iedere medewerking zou weigeren, dus ook medewerking aan politie ter plaatse en zou het er op aan laten komen dat ze me met een busje naar het bureau afvoeren![]()
Wat zouden jullie doen?
- Luc B
We krijgen vanzelf een Truman show, kan zo nooit lang duren ...
Of dat we shows krijgen als ''Live!''
Of dat we shows krijgen als ''Live!''
- ///Joost
Dit is schandalig. Het feit dat de uitzending vervroegd heeft plaatsgevonden is natuurlijk vanwege het feit dat ze nog nooit zo'n goede marketing voor hun programma hadden gehad...Uitzenden dus met die hap. Natuurlijk keken er heel veel mensen. Wss veelal uit nieuwsgierigheid, maar dat maakt voor de zender niet uit.
Dieptriest. We zijn weer een treetje gezakt in NL.
Dieptriest. We zijn weer een treetje gezakt in NL.
- Elise
Daar heb je zeker een punt.tomgtr schreef:Dat levert hele leuke beelden op en zal dan ook zeker op tv komen.....Elise schreef: Denk dat ik iedere medewerking zou weigeren, dus ook medewerking aan politie ter plaatse en zou het er op aan laten komen dat ze me met een busje naar het bureau afvoeren![]()
Wat zouden jullie doen?
Zeker als je als een malle tekeer zou gaan, want die beelden hebben ze het liefst.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back