F1 GP van Australië

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
levensnevel

Bericht door levensnevel » 18 mar 2007, 18:20

Heren,
waar staat geschreven dat er naar RTL gekeken moet worden? Den Belg is een goed alternatief, en mocht je dat commentaar ook niet pruimen zet je het geluid uit en klik je naar
http://www.bbc.co.uk/fivelive/
Just a thought :idea:
Laatst gewijzigd door levensnevel op 18 mar 2007, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Harrie

Bericht door Harrie » 18 mar 2007, 18:20

Ik denk dat het dit jaar geen stgrijd gaat worden tussen Alonso en Raikonnen, maar tussen Raikonen en Massa. Als ik dan geld zou MOETEN inzetten zou het op Massa zijn.

Ik had sterk het vermoeden dat er al stalorders aan Hamilton gegeven waren om Alonso "voorbij te laten gaan". Hamilton reed makkelijk weg van Alonso in beide keren dat ze vlak bij elkaar waren. Bij de achterblijvers bleef Hamilton daarachter zitten zodat Alonso meteen bij was, en met de pitsstop was het feit geschiedt. Alonso gaf zelf ook toe dat hij op een "gelukkige" wijze de 2e plaats in handen kreeg.

Lachertje van de dag? Kovalainen. Ik dacht iedere keer, nou alweer een herhaling van die gast...maar wat bleek, hij schoof er echt iedere keer vanaf...whahahaha.

Ennu, Colthard heeft nu echt niets meer te zeiken over MSC. Wat een domme actie.

op formule1.nl hebben ze overigens ook een leuk fotoalbum met pitspoezen.

Joop

Bericht door Joop » 18 mar 2007, 18:31

Harrie schreef:...

Lachertje van de dag? Kovalainen. Ik dacht iedere keer, nou alweer een herhaling van die gast...maar wat bleek, hij schoof er echt iedere keer vanaf...whahahaha.
...
Ik denk dat ie toch liever rallyrijder wilde worden. Is toch de droom van iedere Fin :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 mar 2007, 18:39

Rebel schreef:Mijn god, ik mis Schumacher....
Als kiespijn. :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 18 mar 2007, 22:04

levensnevel schreef:Heren,
waar staat geschreven dat er naar RTL gekeken moet worden? Den Belg is een goed alternatief, en mocht je dat commentaar ook niet pruimen zet je het geluid uit en klik je naar
http://www.bbc.co.uk/fivelive/
Just a thought :idea:
Ik heb idd bij de eerste reclame ongeschakeld naar België. Reclame hoef ik niet te zien.

Aan de andere kant had ik toch niets gemist, ik weet nu weer waarom ik motorracen zo spannend vind.

Is tenminste geen treintje rijden, zoals in de F1 wel het geval is. :-(
(Dat Massa inhaalt kan daar niets vanaf doen, die is immers sneller dan de helft van het veld wat ie ingehaald heeft, stond niet op de plek waar hij zonder problemen had gestaan.)

Dutch

Bericht door Dutch » 19 mar 2007, 14:06

Ben benieuwd hoe Schumacher deze race interessanter had kunnen maken. Die had alleen maar nóg verder vooraan gereden...

Ik ben vooral blij dat Hamilton het zo goed heeft gedaan. Ik vond 'm al geweldig in F3 en werkelijk briljant in GP2 (zoek de hoogtepunten op YouTube er maar op na - tip: zoek op Turkije), maar er blijft toch altijd enige angst hangen voor het Jan Magnussen-syndroom. Volkomen onterecht natuurlijk, want waar Jan een rokende en zuipende flierefluiter was (en nog steeds is), daar zit bij Lewis een uiterst evenwichtig en volwassen kop erop. Heb 't ook al elders geroepen, maar durf 't nog wel een keer aan: Lewis Hamilton is het grootste natuurtalent sinds Jim Clark.

Wat ik vooral zo knap vind, is dat die jongen hier vanaf z'n 12e op af is gekoerst, met een McLaren/Mercedes-contract op zak. Dan moet je wel erg sterke schouders hebben om de druk te kunnen weerstaan.

Ten opzichte van Kovalainen had hij natuurlijk nog de race-ervaring van de afgelopen seizoenen in z'n benen zitten. Heikki was gewoon roestig, dat zag je, die heeft al tijden geen race meer gereden. Duizenden eenzame testkilometers rijden is dan toch iets anders. Los van het feit dat ik nooit zo héél erg onder de indruk was van 'm, in tegenstelling tot anderen. Okee, hij heeft net als Kubica de World Series by Renault gewonnen, maar in GP2 was Rosberg beter. Die gisteren trouwens ook erg goed van zich deed spreken, alleen viel dat iets minder op door alle aandacht voor Lewie...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 mar 2007, 14:21

we kunnen Kovalainen wel eens uitnodigen voor 'n driftdag, hij zet 'm mooi in VOOR de bocht, daarna moet er nog aan 't uitkomen gewerkt worden. :P

Dutch

Bericht door Dutch » 19 mar 2007, 14:27

Stuur de tip door naar Flavio. Die was ook helemaal niet blij met z'n nummer twee...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mar 2007, 15:09

Rijdt 'ie de volgende race nog wel?

Zijn rijden deed me aan het boek Formule 1 van Bob Judd denken, waarbij de 'fictieve' hoofdrolspeler bedwelmd was (verhaal is een aanrader, dus ik ga verder niets verklappen hoe en door wie).

Tip: http://www.amazon.com/Formula-One-Bob-J ... 0380710145

Pescatore

Bericht door Pescatore » 20 mar 2007, 18:47

Aernoudt schreef:
Arthur schreef:Alonso rijdt toch in een McLaren-Mercedes?
Yep. Als de Mercedessen heel blijven maakt hij goede kans; dan wordt ook duidelijk dat Kimi inderdaad een 'slopertje' is (zoals vaak gezegd wordt) ;)
Kimi moest destijds die merc aftrappen om nog enigszins vooraan mee te doen, nu kan hij na een rondje of 30 in cruise-mode naar de finishlijn :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 mar 2007, 20:09

Ik denk dat Hamilton gehyped wordt, ik kan me nog de revelatie van de openingsrace van vorig jaar in Bahrein herinneren.

Hebben we daarna ook niet veel meer van gehoord, toch?!

En ik denk dat Kovalainen volgende race op Maleisie op scherp staat en zich wil revancheren van deze debuutrace.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 mar 2007, 19:36

wat me opvalt is dat Raikonen in de oneven jaartallen wel goed presteert (zijn auto dus). 2003: 2e, 2004: slecht, 2005: ook vet goed, 2007, weer slecht. Precieze posities weet ik niet, maar raikonnen wordt dit jaar kampioen!!!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 mar 2007, 11:00

Je spreekt jezelf tegen :wink:

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 25 mar 2007, 12:24

Hoezo wordt Hamilton gehyped, Matthieu?
Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen viel (waaraan hij heeft meegedaan) en reed in Australie beresterk.
Nee, die komt er echt wel.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 mar 2007, 13:37

In het verleden behaalde resultaten...........................

Ik ben nog niet overtuigd of hij in de F1 constant kan presteren. Wat dat betreft kan je hem afzetten tegen zijn teamgenoot Alonso.

Want wat als het gaat tegenzitten omdat de auto niet meewerkt.
Laat hij dan z´n kopje hangen of stroopt hij de spreekwoordelijke mouwen op en gaan dan juist de schouders eronder?

En wat als blijkt dat Alonso toch wat sneller is met dezelfde auto?
Laatst gewijzigd door Mathieu op 25 mar 2007, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 mar 2007, 14:02

Iets langzamer zijn dan een wereldkampioen die twee maal achterelkaar een zevenmalig wereldkampioen wist te verslaan is nog steeds geen schande. :)

Dutch

Bericht door Dutch » 25 mar 2007, 20:24

Mathieu schreef:In het verleden behaalde resultaten...........................
Da's altijd nog beter dan een hype op grond van in de toekomst te behalen resultaten. :lol:

(Wat m.i. pas echt een 'hype' is.)

En voor zover je al over een hype zou kunnen spreken, ligt dat natuurlijk ook aan het grote contrast met het debuut van Kovalainen. Die bezwijkt al meteen onder de druk, terwijl Hamilton het hele weekend het hoofd koel houdt.

Natuurlijk moeten we nog zien hoe het 'm in de rest van het seizoen vergaat, maar op grond van de tot nu toe behaalde resultaten is de hype volkomen verdiend.

Vergeet niet dat die jongen al 13 jaar lang wordt gehyped als toekomstig wereldkampioen. Ruim de tijd dus om die jonge schoudertjes te laten doorzakken van die zware last. Maar nee, hij deed elke keer wat er van hem werd verwacht en dan daar nog een schepje bovenop.

Hij is ook steeds beter geworden: in F Renault was hij goed, maar niet exceptioneel. In F3 was hij dominant. In de GP2 was hij ronduit briljant. Dit debuutoptreden past helemaal in die groeiende lijn.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 31 mar 2007, 21:05

Dat Kovolainen het niet zo goed doet, ligt voor een deel ook aan de Renault. Deze is niet zo goed als de wagen van vorig seizoen. Fisichella kan ook niet meedoen voor aan het veld, en hij moet met al z'n kennis van de voorgaande seizoenen bij Renault toch wat kunnen met die wagen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 apr 2007, 10:25

Nee onzin. Heb je de race gekeken? Lag niet aan de auto, maar aan consentratie en niet fit genoeg zijn.

Fisichella is gewoon niet zo snel als de toprijders, al houdt hij dit jaar heus wel een keer kans op een overwinning. Maar ik vind het een beetje de Italiaanse Coulthard, Barichello... misschien wel Massa (maar dat moet de toekomst nog uitwijzen). Hij is goed voor de puntensprokkel, maar zal nooit WK worden. Het zou mij verbazen in ieder geval.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 02 apr 2007, 15:55

Heb de samenvatting gezien, mening deels gebaseerd op wat data van het web :oops: Schaamteloos eigenlijk, dat ie niet fit genoeg was. Doet beelden van een uitgeputte Verstappen omhoog komen.. Schumacher had het qua fitheid altijd erg goed voor elkaar, en zie wat het hem opgeleverd heeft.

Fisichella kan inderdaad al jaren niet dat waarmaken wat men ooit over hem zei. Het WK zal hij nooit winnen, maar dit jaar zit het qua wagen ook niet mee voor hem. Zal wel z'n laatste jaar worden bij het team van Flavio.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 apr 2007, 16:42

Dennis Cavallino schreef: Fisichella is gewoon niet zo snel als de toprijders, al houdt hij dit jaar heus wel een keer kans op een overwinning. Maar ik vind het een beetje de Italiaanse Coulthard, Barichello... misschien wel Massa
..maar in elk geval Webber. :)

Dutch

Bericht door Dutch » 09 apr 2007, 02:22

Mathieu schreef:Ik denk dat Hamilton gehyped wordt, ik kan me nog de revelatie van de openingsrace van vorig jaar in Bahrein herinneren.

Hebben we daarna ook niet veel meer van gehoord, toch?!

En ik denk dat Kovalainen volgende race op Maleisie op scherp staat en zich wil revancheren van deze debuutrace.
*bladert door stalkfile*

:lol: :wink:

Die revelatie van de openingsrace van vorig seizoen deed 't trouwens ook niet zo slecht vandaag...

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 09 apr 2007, 11:00

@Mathieu

Met dat hypen van Hamilton valt het wel mee. Hij heeft gewoon 2 prachtige races gereden, en dwingt respect af bij veel rijders. Daarnaast heeft Mercedes een prima wagen voor dit seizoen. En de volgende races zullen uitwijzen of Hamilton kan waarmaken waar veel mensen nu op hopen!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 09 apr 2007, 13:59

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik met veel plezier naar de eerste ronden van de race heb zitten kijken.
Dus ik ben positiever over Hamilton dan voorheen, chapeau!

En de revelatie van de openingsrace van vorig jaar had een goede race, inderdaad.

Maar Quick Nick, die jammergenoeg altijd geruisloos en zonder opsmuk (helaas :cry: ) zijn races rijdt zit er toch wel goed bij.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 apr 2007, 14:18

Mathieu schreef:Dus ik ben positiever over Hamilton dan voorheen, chapeau!
Speciaal voor Mathieu dan nog maar eens. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZJP-X-Vtk0U

Plaats reactie