Ik ben Alexander van de Griendt, 26 jaar oud, en woonachtig in Almere Poort.
Systeembeheerder van beroep, voor detacheringsbureau NeoMax uit Almere.
Mijn (privé)autoverleden:
1994 Peugeot 106 1.3i Rallye:
Klein spierwit gebakje waar ik een echte haat/liefde verhouding mee heb gehad. Als ie het deed was ie briljant. 101pk uit de 1.3 8v, gekoppeld aan een fabrieksaf verkorte versnellingsbak. Gegarandeerd lol bij het stoplicht. Daarmee lekker op zandvoort gecrosst, en beetje van eigen smaak voorzien:
Ik had deze Rallye naast mn leaseauto toendertijd. Toen ik in vaste dienst ging, verviel de leaseauto, en moest ik iets voor dagelijks gaan rijden. De Rallye was helaas niet betrouwbaar, dus verkocht en op zoek naar wat comfortabelers:
2001 Peugeot 206 XS 1.6 16V
zo heb ik em gekocht:
Vervolgens setje gti velgen eronder geplaatst, deze zwart laten coaten, samen met Morette replica lampen, en zwarte led lichten achter:
Hier na paar maanden snel op uitgekeken. Dus, weer originele kleur, alle originele lampen erin, voorkant 40mm verlaagd, en torsieas achter ook. Vorige zomer eens uitgebreid gepoetst, en zo staat ie er nu ook nog bij, en heb ik em afgelopen zomer 2011 verkocht:
Voor de rest naar Pugfest 2010 geweest, en daar lekker 2 Hill Climb Runs gedaan, paar maanden later ermee naar de Nurburgring NordSchleife geweest. Echt unieke ervaring, en voor iedereen aan te raden. ook nog paar keer slalom gereden in Lelystad dit jaar.
Pugfest 2010:
Nurburgring 2010:
Slalom 2011:
Na de verkoop van de 206 bleef er natuurlijk een beetje geld over, wat ik aan leuke dingen wilde gaan besteden.
1990 peugeot 205 gti voorzien van:
- 1.9 16v MI16
- Bilstein B6 voor + Guttman veren
- Koni geel achter
- 309 gti16 uitlaatspruitstuk
- 205 cup kooi
- Cobra 4 punts gordels
- Sparco bijrijdersstoel
- Speedlines met Toyo R1R bandjes
én:
Originele Micra challenge Kuipstoel (Merk is me even ontschoten)
Waarom die stoel? Omdat ik erg lang ben, en échte kerels wegen 100+kg en dat was de enige die aanwezig was waar ik goed in paste
Ondertussen heeft de 205 zn eerste winter in mijn bezit gestald doorgebracht en zijn er wat wijzigingen doorgevoerd. Complete bumperstrips opnieuw gespoten in netjes mat zwart, Een 2.0 8v turbo carterpan incl klapdeur gemonteerd, tegen het beruchte drooglopen van de oliepickup.
Plannen voor de dagen tot 16 maart:
-Verzonken accubak achterin.
-Montage voor reservewiel even vastbouten.
-4x zgan Toyo R1R bandjes
-Koni Geel achter setje op de kop getikt, moet even gewisseld met huidige. Een is lek, en dat zwabbert.
-BakerBM motorsteunrubbers liggen hier al klaar voor montage.
In ieder geval alvast ingeschreven voor de DF CPZ trackday 16 maart. In het verleden wel eens met Ferdi Gielen meegereden, die ook van het Rallye.nl forum komt.
Tot zover. Vragen? Schieten maar.