Ik heb 't idee dat hier 'n paar zitten die de klok hebben horen luiden en niet weet waar de klepel hangt.
Omdat ik me altijd afvroeg hoe 'n 550i zou rijden tov een 535i die ik heb , heb ik er dus mee gereden 3 mnd geleden en als er iets NIET zwak onderin of koppelarm is, is 't 'n 550i blok wel. En als er iet zonder naar ademnood te snakken zo doorjenst naar 7000 is 't de 550i wel. Qua Sound is 't geen 458, maar ook geen M3 V8, het is 'n mild suizende , krachtige motor. Verre van 'n straf. Prestaties voor zo'n ding zijn prima. Op 't rechte stuk moet 'n E90 M3 echt z'n best doen om 'm in te halen, als dat 'n keer vanaf 200 lukt ofzo.
Nu was ik er toen 'redelijk' over te spreken. Dat lag aan mijn cognitieve dissonantie om dus m'n 535i maar te prefereren.

Die 100pk en 200Nm verschil is dus echt meer dan merkbaar....
Had ik die 550i aangeschaft en dat wilde ik wel, had ik nooit over 'n F30 335i gedacht, die natuurlijk veel beweeglijker is en ben blij dat ie komt, maar als ik 'n 550i had gehad ipv de 535i had ik niet naar de nieuwe F30 3er omgekeken. De motor maakt toch heel vaak de auto denk ik.
We hebben 't hiet over 'n 4,4 V8 biturbo hightech benzine blok van 407pk(vanaf 5500rpm/6400rpm) en 600(...)Nm vanaf 1750rpm-4500rpm.
Dat 'n F10 een lompe kar is, tell me about it, maar dat 550i blok(als broertje, sort of basis min of meer van 't M5 blok) is echt super. Maar dat lompe houd je ook met 'n M550xd. Is niet erg.
Maar ik heb als 'liefhebber' en idioot de 550i gekozen. Gewoon veel stoerdere motor. "4,4 biturbo V8 met 407pk en 600Nm"
Neem niet weg dat ik ook nog niet in de 550d heb gereden(doh), maar klakkeloos die 550i V8 afserveren heeft ie niet verdiend.