Vraag voor de vaders EN ICT deskundigen:

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HJ2

Vraag voor de vaders EN ICT deskundigen:

Bericht door HJ2 » 18 feb 2012, 21:50

Waarde lotgenoten,
Wat denken jullie: voldoet dit:

http://www.dealextreme.com/p/wireless-3 ... e-tf-65336

Als luxe babyfoon met audio en video, en kan ik op de iPhone 4 de beelden bekijken / audio beluisteren?
Volgens mij kan ik een SMS je krijgen of een telefoontje als er wordt gehuild / bewogen zodat ik naar de ingebouwde webserver kan browsen.

't zou ook mooi zijn als ik met m'n Synology NAS de beelden kan loggen :strong:
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie c.q. ervaringen.

M@rcel

Re: Vraag voor de vaders EN ICT deskundigen:

Bericht door M@rcel » 18 feb 2012, 23:06

Hier gewoon een simpele babyfoon, en die gebruiken we al amper.
Als er geen medische gronden zijn om continue waakzaam te zijn? Netjes het bedje opmaken zoals de kraamhulp je heeft geleerd, lekker koel kamertje en mutsje op.
Vervolgens lekker met je vrouw van jullie eigen nachtrust gaan genieten. :slapen:

allen

Bericht door allen » 18 feb 2012, 23:18

Hier ook een normale babyfoon. Weggegooid geld...

RVV

Bericht door RVV » 19 feb 2012, 10:54

Zelfs babyfoons zijn weggegooid geld. Als ouder zijnde bezit je namelijk een heel mooi instinct. En je kind heeft een heel mooi mechanisme. Namelijk huilen op een manier waardoor je als ouder direct herkent dat je kind jouw hulp nodig heeft. Dit begint vanaf dag 1 af aan. En gaat nog jaren door. Zelfs als ze al ver over de kleuterperiode heen zijn. In een druk zwembad, of speeltuin. En je kind valt/doet zich pijn huilt hard, dan hoor je dit als ouder over tientallen rumoerige kinderen heen. Jouw kind maakt zo'n specifiek geluid dat je dit boven alles er tussen uithaalt.

Als een baby de moeder (in eerste instantie) of de vader nodig heeft dan maakt ze zodanig veel lawaai dat je er als de kippen bij bent. Hoor je niks of heel zachtjes geluid dan hoef je je nergens druk om te maken. Stel je kind is ziek dan speelt er al een voortraject, dan ben je als ouder helemaal op je hoede en reageer je op ieder geluid wat hij maakt. De praktijk is dan dat je toch al een deur op een kiertje zet. Een babyfoon is dan een onnodige schakel in het geheel.

Die high tech troep in de link is echt de grootste onzin die er is. Geeft ook een vals gevoel van veiligheid, in theorie kan je kind dood in bed liggen terwijl jij denkt, goh wat slaapt ze lekker rustig. Maar zoals ik al hier oven schreef zover komt het niet. Je kunt dan nog beter je kind aan een bewakingsmonitor leggen. Nou uit ervaring, dan heb je echt geen leven als ouder. Van elk piepje wordt je gek.

Typisch gevalletje, valkuil voor de aankomende ouders.. Gemiddelde babystore is net zo erg die laten je geloven dat je voor alles een godsvermogen moet uitgeven. Wij deden het ook hoor bij de eerste. Knettergek achteraf. Bij de derde kochten we al helemaal niks meer in die babyzaken. (oke we konden zaken als boxen en kinderwagens doorschuiven) maar 80% van de gekochte zooi bij de eerste werd toch al niet gebruikt.

Kortom doe er mee wat je wilt

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 19 feb 2012, 10:59

Ik had toevallig al de wifi versie ($65 ofzoiets) en die staat nu wel in de babykamer. 3G is onzin als je een tel. met internet hebt. En ja, kan ook loggen op de Synology.

hjp

Bericht door hjp » 20 feb 2012, 09:06

Hier een Y-cam en als app op iphone en ipad Babymonitor HD van sunshine apps.
Op zich voegt het niet zoveel toe tov een gewone babyfoon ware het niet dat onze kleinste maandenlang slecht en weinig diep sliep; zodra je binnenkwam was ze direct helemaal wakker en nu kon ik eerst op de app bekijken waarom er gehuild werd en of ze wakker was of in slaap.
Verder gewoon een leuk gadget alternatief dat wel prima werkt.

Overigens is het op vakantie of weekeindjes weg gemakkelijker om een gewone babyfoon mee te nemen dan dat je weer de ip cam moet instellen.

HJ2

Bericht door HJ2 » 20 feb 2012, 12:54

Leuke reacties, thanks :-)

Babyfoon is imho handig als je bij de buren bent. Ik heb zo'n klein huisje dat ik 'm intern niet nodig heb alhoewel HJP al eengeeft dat er ook binnenshuis redenen zijn om zo'n ding aan te schaffen.
Voordeel van een telefoonkiezer is dat je actief wordt gewaarschuwd als er wat is (geluid, beweging), i.t.t. alle IP oplossingen waar je eerst zelf actief moet gaan inloggen.

Daarnaast vind ik die dingen ook gewoon leuk om te hebben, dus nut of noodzaak is een discussie waar we niet uit gaan komen :lol:

Zoveel keuzes!
Eerst maar zorgen dat er een gezond kind op de wereld komt alhoewel mijn invloedssfeer beperkt is :tooth:

LOL @RVV :-) Wij hebben ons meermaals kostelijk geamuseerd in de baby discounters (die overigens geen babies in de schappen hadden), m.n. om het volk wat er rondliep en voor meer dan de hoofdprijs alleen het 'beste van het beste' aanschafte met het geleende geld.... Op deze gadget na staan wij er nuchter in, en hebben we 't meeste al gekregen of geleend uit de eindeloze pool gezinnen met kinderen die de babyspullen zijn ontgroeid. IDD, WAT een baby maffia zeg :tong:

Plaats reactie