Ergernis over administratie kosten

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SteV6

Re: Ergernis over administratie kosten

Bericht door SteV6 » 29 jul 2009, 13:13

Voor wat ik kwijt ben aan de factoringmaatschappij kan ik geen leuke dame in dienst nemen om die administratieve taak uit te voeren ... Bijkomend voordeel, de factoringmaatschappij heeft geen hoofdpijn, wordt niet ziek en loopt niet te zeiken over vrije dagen :wink:

Stephan

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jul 2009, 14:03

Valt mee, het gaat om een 1/2 baan, en ik hoef nergens meer achteraan, het wordt allemaal geregeld, de declaraties, de correcties, de boekhouding, de hele mik mak.

Komt bij dat de telefoon adequaat aangenomen wordt en ik en mijn collega`s minder gestoord ( letterlijk en figuurlijk) en balie en alle andere voorkomende werkzaamheden afgehandeld worden.

Het is een zekere luxe, dat zal ik niet ontkennen, en als zo vaak met die dingen wil je ook niet meer terug ( i.e.z. in de avonduren je financiën afwikkelen) daar ben ik wel klaar mee.

Het is ook nog eens zo dat als ik alleen een factorings bedrijf zou contracteren dat de overige werkzaam heden door de secretaresse gewoon blijven bestaan, dan heb ik dus nog meer kosten want een groot deel van haar taken pakket blijft onverminderd bestaan.....................

De belangrijkste reden is het feit dat ik geen nota`s hoef te versturen en jij wel ( jullie contracteren ook niet met verzekeraars als ik het wel heb Stephan?) Ik moet wel contracteren en daarmee ook verplicht middels VECOZO declareren,er is geen keuze, bij Menzis staat het restitutie tarief op 0 (nul) Euro !!!! Daarmee is het pleit beslecht, de patiënt krijgt dus niets vergoed van zijn/haar verzekeraar en zal altijd naar een gecontracteerde collega gaan; ergo, ik kan de tent sluiten......................

Alleen als je veel, zo niet alles middels nota/acceptgiro factureert is een factoring maatschappij interessant. Hoe meer hoe beter, daarmee verwerf je ook nog eens korting op het te betalen bedrag per nota...........................

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jul 2009, 14:10

SteV6 schreef:Voor wat ik kwijt ben aan de factoringmaatschappij kan ik geen leuke dame in dienst nemen om die administratieve taak uit te voeren ... Bijkomend voordeel, de factoringmaatschappij heeft geen hoofdpijn, wordt niet ziek en loopt niet te zeiken over vrije dagen :wink:

Stephan
En wordt niet zwanger :mrgreen: :thnx:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jul 2009, 14:12

Die MILF van mij heeft dat reeds achter zich gelaten................................. :mrgreen:

Speltip 1; neem een oudere secretaresse.....................type Sarah Pa(a)(l(er)in(g).............. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door romo op 29 jul 2009, 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Hans

Bericht door Hans » 29 jul 2009, 14:13

6 Euro administratiekosten die de overheid in rekening brengt voor het innen van een verkeersboete, dat vind ik pas sneu.

Tom

Bericht door Tom » 29 jul 2009, 14:21

Hans schreef:6 Euro administratiekosten die de overheid in rekening brengt voor het innen van een verkeersboete, dat vind ik pas sneu.
Tjongejonge, de overheid kan bij jou echt niks juist doen he?

(gratis sarcasme)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 jul 2009, 14:34

Hans schreef:6 Euro administratiekosten die de overheid in rekening brengt voor het innen van een verkeersboete, dat vind ik pas sneu.
Kunnen we de boetes niet verhogen.. geven we het beestje gewoon een andere naam. Zo werkt dat altijd toch? :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jul 2009, 15:16

Het kwartje van Bos, gewoon 25 cent meer betalen per liter brandstof, onder 't mom van het indekken van de administratieve last van alle verkeersovertreders.

Tijdelijke maatregel uiteraard!! :bag: :hammer:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 30 jul 2009, 00:28

Ik kan me hier ook aan ergeren hoor.
Maar dan met name de factuur online.
Ik wil dat ding gewoon thuis ontvangen per post. (Moet origineel ingeleverd worden voor de declaratie.)
Nu gaat de UPC dat ding online gooien. Heb ik al 3x tegen gehouden.
De laatste keer hebben ze het gewoon omgezet zonder te vragen.
Als ik nu de normale factuur wil blijven ontvangen moet ik er extra voor gaan betalen.

Echt helemaal van de pot gerukt.

JP

Bericht door JP » 18 feb 2012, 15:26

Rechter verbiedt administratiekosten bij bekeuring

AMSTERDAM – Volgens de rechtbank Amsterdam in een zaak van een hoogleraar Recht mag justitie geen 6 euro administratiekosten vorderen bij verkeersboetes.

Omdat justitie stelselmatig burgers heeft misleid kunnen ze betaald geld mogelijk nog steeds terug vorderen.
Dat blijkt uit een vonnis dat professor Recht en Bestuur aan Wageningen Universiteit Bernd van der Meulen voor de rechtbank Amsterdam heft gewonnen.
Hij kreeg een bekeuring van 99 euro die hij keurig betaalde. Hij weigerde echter de 6 euro administratiekosten te betalen. “Met de bekeuring was ik het eens want ik had echt te hard gereden, maar met de administratiekosten niet”, zegt hij tegenover NU.nl.

Omdat er op de beslissing stond “u kunt geen beroep instellen tegen de administratiekosten” deed hij dat ook niet. Daarop kreeg hij een verhoging van €24,75 en daarna nog eens €61,88 als extra prikkel om de 6 euro alsnog te betalen. Ook die rekeningen betaalde hij niet.
Pas toen er een dwangbevel op de mat viel kon hij naar de rechter stappen en deed dat ook prompt.
Daar betoogde hij vervolgens dat het onacceptabel is dat er tegen een besluit van de overheid niet geprocedeerd kan worden. “Wat mij motiveert is niet de 6 euro, maar het hellende vlak”, vertelt hij aan NU.nl. “Als je een keer begint te zeggen dat er allerhande beslissingen zijn waar je de overheid niet over ter verantwoording kunt roepen, dan is het eind zoek.” Al in juni 2011 kreeg hij op dat punt van de rechter al gelijk.

Ook eerder won Van der Meulen een uitspraak dat er wel degelijk beroep tegen de administratiekosten gevoerd kan worden. Justitie heeft die uitspraak naast zich neergelegd. Het bleef burgers echter vertellen dat beroep niet mogelijk is. Daarop besloot de hoogleraar opnieuw een bekeuring aan te vechten. “Ze blijven willens en wetens tegen de uitspraak van de rechter in foute informatie verstrekken. Dan moet een rechter een signaal geven: dit kan echt niet”, stelt hij.

Dat signaal heeft de Amsterdamse rechter nu gegeven. Daarbij haakt de rechter aan bij de mening van het parlement dat een burger niet voor straf hoeft te betalen. Voor een werkstraf of gevangenisstraf worden de kosten doorberekend. Volgens de rechter mag er geen uitzondering gelden voor het computersysteem voor het innen van bekeuringen.
Het vonnis legt uit dat een boete ‘moet prikkelen om niet in herhaling te vallen’. Dat is volgens de magistraat dan ook geen dienst. “De boete wordt in feite als belasting gepresenteerd, waarvan de perceptiekosten, anders dan bij de overige belastingen, ook nog eens in rekening worden gebracht.”
Terugvragen
Van der Meulen hoeft dat dus niet te betalen en dat geldt ook voor de incassokosten. “Ik vind het een moedige uitspraak. Ik vind hem goed”, reageert hij enthousiast. “De rechter past keihard het recht toe ook als dat politiek niet zo goed uitkomt. Ik vind het goed dat justitie, een rechtshandhaver, ook zelf aan het recht gehouden wordt.”
NU.NL

KoenM

Bericht door KoenM » 18 feb 2012, 16:01

Ik zag het net ook, wilde net een topic openen :+

Zullen we het dan ook echt terug kunnen krijgen nu?
En als het kan, moet je het dan per bekeuring apart aanvragen, of zal 1 brief met al je bekeuringen + betaalde administratiekosten genoeg zijn?

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 18 feb 2012, 18:19

Mooi. Ik heb vandaag weer 's een bekeuring van €120 (ex administratie kosten) mogen ontvangen. Ga ik die €6 nu wel of niet betalen straks?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 19 feb 2012, 13:13

ik hoor hier nog niemand over, of het is me niet opgevallen :bag:
Het geld staat altijd op vaste periode op je rekening! Geen herinneringen versturen, geen aanmaningen etc.

JP

Bericht door JP » 27 feb 2012, 14:25

Overheid blijft kosten boete rekenen

LEEUWARDEN - Automobilisten die een boete voor een snelheidsovertreding op de mat krijgen, moeten voorlopig gewoon de administratiekosten van 6 euro blijven betalen.

De overheid ziet geen aanleiding daarmee te stoppen of administratiekosten terug te storten. Onlangs verbood een rechter in een zaak nog administratiekosten in rekening te brengen.
Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) zegt dat die uitspraak niets verandert, omdat het een uitspraak in een individuele zaak betreft. Er werd vrijwel direct hoger beroep aangetekend tegen de uitspraak.
De zaak over administratiekosten werd aangespannen door Bernd van der Meulen, hoogleraar Recht en Bestuur aan Wageningen Universiteit.
Hij had een boete van 99 euro voor een snelheidsovertreding gekregen. Die betaalde hij, maar hij tekende bezwaar aan tegen de 6 euro aan administratiekosten. Die zaak heeft hij nu dus gewonnen.
Administratiekosten worden sinds juli 2009 in rekening gebracht. Vorig jaar werden ruim 900.000 snelheidsovertredingen beboet.
Nu.nl

Joy

Bericht door Joy » 27 feb 2012, 14:31

Vechten tegen de bierkaai. Stel ze moeten die administratiekosten afschaffen, waar denken we dat het gemiste geld vervolgens vandaan moet komen?

JP

Bericht door JP » 15 sep 2015, 17:22

Bij het CJIB was er budgettaire problematiek omdat het tarief voor de administratiekostenvergoeding niet kostendekkend was. Om deze problematiek te dekken is besloten de administratiekostenvergoeding te verhogen. […] Het huidige tarief van € 7,– dat sinds 1 oktober 2012 van toepassing is, is voor bovenstaande productenmix geldboetes sinds het uitvoeringsjaar 2014 niet meer kostendekkend. De verhoging van het tarief administratiekostenvergoeding naar € 9,– gaat in per 1 januari 2016.
Autoblog.nl

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 sep 2015, 18:10

Is ook niet zo gek met een pand van een miljoen miljard euro.

Plaats reactie