Ergens zomer vorig jaar, ik moet naar het vliegveld voor mijn werk en stap in de 325ci. Net de stad uit begint het accu lampje te branden dus.....dynamo stuk. Nog net de volgende afrit kunnen halen en auto langs de kant gezet. S'middags ging nog een vlucht dus vrouw en kids brachten me dan maar met de dagelijkse 320D, het weer was mooi en op terugweg gingen ze wel ff langs familie. Op een kilometer of wat voor aankomst op het vliegveld wordt de airco niet meer zo koud, even later voor een brug wachtende hoor ik minder fraaie geluiden uit het vooronder. Op het vliegveld aangekomen blijkt de krukaspoulie helemaal naar de kl#ten. Bel de ANWB maar schatje maar ik moet gaan..... Opstijgende zie je je vrouw met kids en een BMW met de kap open staan. Erg fijn.... 2 auto's kapot op zo'n dag.
Anyway, ongeveer een half jaar later. Ik rij met de ci wederom naar het vliegveld en net de stad uit komt me een geur van verbrande elektronica tegemoet. Uit voorzorg doe ik de stoelverwarming maar uit en vlak daarna krijg ik defecte lamp meldingen op het dashboard. Auto langs de kant en ff een rondje bedrading doen, niets gevonden op een blijvend brandende koplamp. Verlichting uit, stekker los en maar weer verder, we moeten toch inchecken.... De vrouw is natuurlijk met de kids naar familie naar het Zuiden gereden, het schijnt daar tamelijk gezellig te zijn. Ik krijg een whatsapp dat de auto een vreemd geluid maakt. Grrrr. het zal toch niet. Een paar youtube filmpjes gemaild lijkt het optie 3. Wat een geluk dat is een kantelende zuiger.....
Vwb de ci biedt DF racing uitkomst en wil de auto wel ophalen en fixen

Uiteindelijk blijft de schade beperkt tot kortsluiting in de kabelboom naar de achterklep en een doorgebrande lichtschakelaar. Nu nog een ander blok voor de 320D regelen ben ik bang.
Momenteel neig ik heeeeel sterk naar een Kia met 7 jaar garantie