Ben benieuwd naar de testsessie in Jerez morgen en wie er verstoppertje speelt qua tijden (hoi Red Bull) en wie er zoveel mogelijk kilometers neerlegt om maar data in quali runs te vergaren

En hij mag donderdag al rijden op Jerez.Wouter81 schreef:Giedo's nieuwe speeltje:
Ik zou hem graag eens een kans zien krijgen. Vorig jaar werd hij een keer of 2/3 van de baan gereden door Bianchi en an sich had hij best wat snelheid.Luco schreef:Ik heb vaak het idee dat bij Giedo het mes wat te groot is, wat vaak schade en uitvallen tot gevolg heeft.
Hij had iig vaker schade en pech dan zijn teammaat vorig seizoen.
racexpressDe kersverse Caterham-reserverijder Giedo van der Garde heeft bij zijn eerste testdag een goede indruk achtergelaten: zijn snelste tijd zat slechts een tiende boven de snelste tijd die ervaren rot Heikki Kovalainen onder vergelijkbare omstandigheden op de dinsdag neerzette. De Nederlander en het team zijn dan ook zeer te spreken over de prestatie van Van der Garde.
Zeer tevreden
“Ik ben erg tevreden over mijn tijden, net als het team”, vertelt Van der Garde in een telefoongesprek met RTL GP. “Tussen mijn tijd en die van Trulli op vrijdagochtend zat bijna niks, een of twee tienden. Het verschil in tijd met Kovalainen op de eerste dag was ook zoiets, en dat zijn toch zeer ervaren jongens die allebei een race hebben gewonnen. Dat je daar op je eerste dag al zo dicht bij in de buurt kan zitten is natuurlijk heel erg positief.”
Momentje
De testdag verliep dan ook zeer voorspoedig, op een klein incident na. “Er was een klein uitstapje naast de baan, maar dat viel allemaal erg mee. Ik was net bezig aan een vliegende ronde en schakelde voor de bocht iets te vroeg terug. Daardoor kwam de auto hoog in de toeren en ging ik wat wijd. Het stelde allemaal niet zoveel voor, het was nog geen meter. De auto was ook niet beschadigd dus we konden snel weer verder met de dag.”
Verschil met GP2
Van der Garde is afkomstig uit de GP2, de opstapklasse naar de Formule 1 toe. In die klasse greep hij net naast het vice-kampioenschap. Ondanks dat de GP2 als opstapje naar de Formule 1 geldt zijn de verschillen volgens de Nederlander als dag en nacht: “Het rijden in een Formule 1-auto is heel anders. Het remmen is anders, de downforce is anders, het is allemaal een stuk heftiger dan in de GP2. Bij het remmen in de GP2 moet je de rem flink hard intrappen zodat je snel piekt in het remvermogen, en daarna langzaamaan afbouwen. In de Formule 1 is dat heel anders: het pedaal is veel langer, waardoor je rustiger en zachter moet remmen. Dat is eigenlijk heel tegennatuurlijk wanneer je gaat pushen, want instinctief denk je dat je daarvoor juist later en harder moet remmen.”
Vervolg
“Het is nog niet bekend wanneer ik voor de volgende keer weer in de auto mag rijden. Het zou erg mooi zijn als ik nog een pre-season test mee kan pikken, maar het is uiteindelijk aan het team om dat te beslissen.” Van der Garde komt hoe dan ook in de loop van het seizoen in actie, maar wanneer dat zal zijn staat nog niet vast. “Op het moment is het nog even de vraag of ik op de vrijdag in Australië zal mogen rijden. Ik weet dat ik op enkele vrijdagen mag gaan rijden, maar nog niet op welke. Omdat het de laatste tijd zo snel is gegaan is dat eigenlijk nog niet aan de orde geweest.”
Hoofd koel
Ondanks de goede indruk en de wilde geruchten over een aanstaand vertrek van Trulli houdt Van der Garde het hoofd koel: “Ik ben bij het team aangesteld als reservecoureur en ga me daar volledig op richten. Ik maak van deze geweldige gelegenheid gebruik zoveel mogelijk te leren, ook door mee te luisteren via de radio, en natuurlijk goede feedback te geven. Bij Caterham ga ik gewoon mijn ding doen en een goede indruk achterlaten.”
Nu Trulli vandaag gewoon in die auto zat, is de kans daarop wel ietsje groter geworden. Als Petrov toch met zijn geld was doorgekomen, dan had Giedo 't sowieso kunnen vergeten.Wouter81 schreef:En nu Trulli nog even snel opzouten ajb. Gok er toch wel een beetje op dat Giedo dit jaar een GP'tje (of meer dan 1) kan meepakken. Ze zullen ongetwijfeld veel geld hebben neergeteld voor dit zitje, wil er bij mij niet in dat hij een heel jaar niet gaat racen
Zou ik inderdaad ook mijn hele leven van dromen, testcoureur worden bij HRT. Dat worden vast enorm veel kilometers.....Dani Clos is dit jaar testcoureur bij HRT. Dit heeft de Spaanse renstal maandag naar buiten gebracht. De 23-jarige coureur uit Barcelona zal dit jaar met het team naar alle Grands Prix afreizen. Ook komt hij tijdens enkele vrijdagtrainingen in actie.
"Ik ben er zeer trots op dat ik bij HRT aan de slag kan", liet Clos, die vorig jaar al voor HRT in actie mocht komen tijdens de rookietests, weten. "Dit is een geweldige stap in mijn carrière, hier heb ik mijn hele leven al van gedroomd. Ik ben erg onder de indruk van het team. Ze hebben in zeer korte tijd al erg veel bereikt. Sinds ik voor het team getest heb, is er veel veranderd bij HRT. Het is bijna een compleet nieuw team, dat volgens mij erg veel potentie heeft. Dit is een geweldige kans voor me en ik hoop erg veel te kunnen leren van Pedro de la Rosa en Narain Karthikeyan."
De la Rosa en Karthikeyan zijn dit jaar de racerijders bij HRT.
Goed, de Russen waren dus gewoon een beetje traag met hun bankgaranties. Hmm.Dutch schreef:Ik begrijp er trouwens niets van. Echt maandenlang is er over het hoofd van Trulli heen gesteggeld over zijn auto. (En dat is geen verzinsel, verschillende mensen in en om het team hebben dat bevestigd.) Wie er allemaal niet virtueel in die auto hebben gezeten, niet normaal. En nu, na al die moeite, stapt Trulli gewoon weer in. Waar is 't dan allemaal goed voor geweest?
Nul.Wouter81 schreef:Zou ik inderdaad ook mijn hele leven van dromen, testcoureur worden bij HRT. Dat worden vast enorm veel kilometers.....
'Lekker' belangrijk...Arzak-Bokado will compete in formula 1 alongisde hrt
Madrid, 17th of February 2012
The prestigious Basque chef, Juan Mari Arzak, will be in charge, through his catering company Arzak-Bokado, of not only satisfying Formula 1’s most exquisite palates but also feeding team members throughout the 20 Grands Prix this season.
The team of chefs that make up Arzak-Bokado will travel with the squad and will set up its operational headquarters in the new motorhome during European events, whereas at overseas races they will use the facilities offered by each circuit to maintain the same quality of service.
The particular logistics that are entailed with travelling around the world won’t affect the use of fresh, good quality, national products that characterize the extraordinary and renowned Spanish cuisine, with the company also seeking aid from chefs and suppliers in each country that is visited.
High standard cuisine which is ready to respond to the different needs of team members and exclusive guests, whilst also adapting to the characteristic timetables and demands that Formula 1 presents around the globe.
Besides the sporting targets that HRT F1 Team has set itself, the team takes another step in its objective of becoming a reference and platform through which to improve recognition and international prestige, thanks as well to synergies with renowned partners.
With three Michelin stars, Juan Mari Arzak is one of the most recognized chefs in the world and an international ambassador of Spain, having also been distinguished with the highest marks in international gastronomic guides. It is the first time that a chef of this category is in charge of a Formula 1 team’s nutrition.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten