Bezit van de auto of het rijden er in ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bezit van de auto of het rijden er in ?

Bericht door RVV » 09 mar 2006, 17:34

Optie 1

Stel je hebt een bepaald budget (bv 50000 euro) en je kunt daar een mooie droom auto voor kopen, Je was altijd al gek van die ................ (vul maar in) maar je moet wel een beetje zuinig op die auto zijn, afrostechnisch wil/kun je geen gekke dingen doen want het is immers je droom auto. Maar poetsen op zondagochtend en 's middags 2 rondjes om de kerk is ook leuk. Maar deze auto is je eigen auto en daar ga je nog jaren plezier van hebben.

Of

Optie 2

Voor 50000 euro koop je een paticipatie in een project waarbij je een jaar lang elke maand in een vergelijkbare auto als je droomauto mag rijden zoals in optie 1 , na een maand lever je die auto weer in en je kiest de volgende. Je hoeft dus niet zuinig te zijn, driften, racen alles mag mits je de auto maar heel houd want schade's zijn wel voor eigen rekening. Na een jaar heb je 12 super auto's gereden. Maar je hebt geen auto meer te beschikking. (optie 2 zijn geen supercar's zoals Enzo's/veryon's ofzo maar auto's als een M3/EVO/2e hands GT3 etc. betaalbare droomauto's die qua prijs overeenkomen met de droomauto van optie 1)

Welke optie kies je met welke motivatie ?

Knot

Bericht door Knot » 09 mar 2006, 18:02

Doe mij maar optie 1, ik ben de perfectionist dus wil langer in een dure auto rijden, elke week wassen, stofzuigen, zemen enz. En je hebt er langer plezier van. Een door iemand anders afgeroste auto rijden pas ik voor als er een dergelijk bedrag neergeteld moet worden voor een jaar.

Een splinternieuwe 350Z dus met wat korting, moet lukken!

En die 2 rondjes om de kerk lukken ook wel als ie ingereden is :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mar 2006, 18:02

Optie 1. Optie 2 vind ik kosten technisch totaal oninteressant. Voor dat geld kun je ook een zo'n auto leasen bijvoorbeeld. Iedere maand auto wisselen kost tijd en moeite. Vind ik vervelend.

Optie 1. Doe maar een leuke auto hoor, ik wil hem hebben, poetsen etc. driften hoeft niet per sé, circuitrijden ook niet. Af en toe een rondje Ring moet kunnen.

Plaats reactie