Ik zou serieus stijl 33 overwegen als winterset. Ze kost helemaal niks, en was toen by far de meest verkochte e39 velg. Hoort er wat mij betreft gewoon op.
BMW 528i -> De boot is dood! Lang leve de boot!
-
Re: BMW 528i - Geímporteerd
Stijl 66 vind ik er heel raar uit zien onder een voor-facelift.
Ik zou serieus stijl 33 overwegen als winterset. Ze kost helemaal niks, en was toen by far de meest verkochte e39 velg. Hoort er wat mij betreft gewoon op.

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Martijn_bmw
Eens! Style 66 is een hele mooie velg maar hoort absoluut alleen maar onder een facelift E39.
-
Dat ben ik wel eens, 66 + mpakket en facelift
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
De BBS wielen vind ik ook wel erg prettig alleen is de vraag hoe laag je auto is kortom vult het de kasten goed uit? daarnaast is met de standaard niet M bumpers een stoere velg wat misplaatst.
Dus type 32 all the way
- RVV
Shit, ben ik weer betrapt bij de burger king
On topic, gefeliciteerd met de 5 serie!
Zou niet te gekke velgen doen, die Steve post, of Styling r32,

On topic, gefeliciteerd met de 5 serie!
Zou niet te gekke velgen doen, die Steve post, of Styling r32,
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Je kan natuurlijk die Styling 5 er vast onder leggen. Is zo gebeurd, en als je ze lelijk vind verkoop/ruil je ze. 

-
Dat is geen m pakket achterbumper, toch?Frank280zx schreef:Ik had ac snitzers type 3 .. maar dat was op een M uitgevorde 540 touring vond ik erg dik, maar een topruing kan sowiso meer velg hebben naar mijn mening! de type 32 zijn echt mooi eerder stijlvol!
De BBS wielen vind ik ook wel erg prettig alleen is de vraag hoe laag je auto is kortom vult het de kasten goed uit? daarnaast is met de standaard niet M bumpers een stoere velg wat misplaatst.
Dus type 32 all the way
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Sow, de keuze van velgen maakt wel wat los zeg. Gelukkig ben ik niet de enige, er worden zelfs al polls op uitgevoerd… misschien ook eens hier doen?
Heb dus een paar uurtjes op internet vertoeft (Bimmerforum, BMWfest, Flickr enzo), en het mezelf nog moeilijker gemaakt…
Mijn belangrijkste criterium is eigenlijk dat de velg er mooi maar bescheiden uitziet. Dus niet te klassiek (Style 5) en niet té sportief (style 32). Ander kriterium is schoon houden, en beide (5 & 32) lijken me aardig wat poetswerk…
En inderdaad, M-velgen en Alpinas vind ik ook prachtig, maar die horen op Ms & Alpinas
Dus om het mezelf moeilijk te maken was ik in eerste instantie weg van deze foto:
En dat werd nog eens bevestigd na het zien van deze foto:
Maar ja, zie die maar eens te vinden… hahaha (marktplaats en Ebay.de al afgestruind, 1 nieuwe a 399€ gevonden…. Dat wordt nog een interessante zoektocht… (25€ voor de gouden tip!)
Dank allemaal voor jullie complimenten en tips!
@ Barend: dit is m’n 4de BMW al, en aan de openingspost zie je dat ik m de 2e feb. al gekocht heb…
@Niels, yep, de style5 lagen in de auto als sommerreifen
@Ahmed, kietelen lijkt me niet nodig voor een burgerbak… en ja, das ons huisje, thx!
@JeroenT, wat vraag je voor de style 22, en hoeveel inch? 17 is maximaal voor mij..
@NielsvdB, are you serious? Wieldoppen?
@Hans: AC Schnitzers type 3 is ééécht niet voor mij, voor mij te veel “kijk mij eens” bling bling. De M-parallels &bs staan echt prachtig, onder een M…
@ErikS: +1
@Steve: Helemaal eens, als m’n winterbanden versleten zijn, wil ik style 33 voor winterrubber. Is ook affabriek geleverd met style 33, dus wel zo “orgineel”
@Joël: 2 van de zomerrubbers zijn al zonder profiel + 2x1mm, dus voor dat ik banden aanschaf moet ik beslissen over de velgen
@Rene: Waar ben je, al 12 seconden niets gehoord van je!
Conclusie:
Mooiste: Style 25, en als niet te vinden, zoeken naar voordelige 32,
anders “gewoon”deze style 5 eronder
(en als ik tegen styling 48 aanloop, ga ik nog eens twijfelen…)
Nou nog advies over het vervangen van het MF vrachtwagenstuurwiel...
Heb dus een paar uurtjes op internet vertoeft (Bimmerforum, BMWfest, Flickr enzo), en het mezelf nog moeilijker gemaakt…
Mijn belangrijkste criterium is eigenlijk dat de velg er mooi maar bescheiden uitziet. Dus niet te klassiek (Style 5) en niet té sportief (style 32). Ander kriterium is schoon houden, en beide (5 & 32) lijken me aardig wat poetswerk…
En inderdaad, M-velgen en Alpinas vind ik ook prachtig, maar die horen op Ms & Alpinas
Dus om het mezelf moeilijk te maken was ik in eerste instantie weg van deze foto:
En dat werd nog eens bevestigd na het zien van deze foto:
Maar ja, zie die maar eens te vinden… hahaha (marktplaats en Ebay.de al afgestruind, 1 nieuwe a 399€ gevonden…. Dat wordt nog een interessante zoektocht… (25€ voor de gouden tip!)
Dank allemaal voor jullie complimenten en tips!
@ Barend: dit is m’n 4de BMW al, en aan de openingspost zie je dat ik m de 2e feb. al gekocht heb…
@Niels, yep, de style5 lagen in de auto als sommerreifen
@Ahmed, kietelen lijkt me niet nodig voor een burgerbak… en ja, das ons huisje, thx!
@JeroenT, wat vraag je voor de style 22, en hoeveel inch? 17 is maximaal voor mij..
@NielsvdB, are you serious? Wieldoppen?
@Hans: AC Schnitzers type 3 is ééécht niet voor mij, voor mij te veel “kijk mij eens” bling bling. De M-parallels &bs staan echt prachtig, onder een M…
@ErikS: +1
@Steve: Helemaal eens, als m’n winterbanden versleten zijn, wil ik style 33 voor winterrubber. Is ook affabriek geleverd met style 33, dus wel zo “orgineel”
@Joël: 2 van de zomerrubbers zijn al zonder profiel + 2x1mm, dus voor dat ik banden aanschaf moet ik beslissen over de velgen
@Rene: Waar ben je, al 12 seconden niets gehoord van je!
Conclusie:
Mooiste: Style 25, en als niet te vinden, zoeken naar voordelige 32,
anders “gewoon”deze style 5 eronder
(en als ik tegen styling 48 aanloop, ga ik nog eens twijfelen…)
Nou nog advies over het vervangen van het MF vrachtwagenstuurwiel...
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 16 feb 2012, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Die heb ik sowieso nog liggen. De vraag is alleen in welke schuur, en of het e38 of e39 asgat is. Waarschijnlijk e38, maar dat weet ik niet zeker. Zal na de wintersport ff gaan zoeken, hou je het nog en paar weken uit?
Was toendertijd de duurste 16" optie die je kon krijgen, iets van 850 gulden per velg voor een e36. Dan weet je ook meteen waarom ze niet zo heel veel verkocht werden
Voordat ze Style 25 heetten werden ze "BMW Classic Styling" genoemd, wellicht helpt dat.
Was toendertijd de duurste 16" optie die je kon krijgen, iets van 850 gulden per velg voor een e36. Dan weet je ook meteen waarom ze niet zo heel veel verkocht werden

Voordat ze Style 25 heetten werden ze "BMW Classic Styling" genoemd, wellicht helpt dat.
-
-
Hier nog een set zonder banden (advertentie weigert soms, op de App doet ie het wel)
http://www.ebay.de/itm/7x16-BMW-5-E39-L ... 2a19bb30da
PS Vrachtwagenstuurwiel: op Marktplaats ff zoeken naar Tjaard uit Hoofddorp en vragen naar een zo vroeg mogelijk M5-MF-stuurwiel.
PPS Stijl 48 is zo'n typisch facelift wiel, ik vind dat misstaan op een vroege!
http://www.ebay.de/itm/7x16-BMW-5-E39-L ... 2a19bb30da
PS Vrachtwagenstuurwiel: op Marktplaats ff zoeken naar Tjaard uit Hoofddorp en vragen naar een zo vroeg mogelijk M5-MF-stuurwiel.
PPS Stijl 48 is zo'n typisch facelift wiel, ik vind dat misstaan op een vroege!
Laatst gewijzigd door steve smith op 16 feb 2012, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- HJ2
33. By far!
Ik heb ze als zomerset en als winterset. Tijdloze klasse net als de rest van de wagen.
Have fun, zeker met die fijne 2,8 :strong:
Ik heb ze als zomerset en als winterset. Tijdloze klasse net als de rest van de wagen.
Have fun, zeker met die fijne 2,8 :strong:
- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Hmmm, misschien had ik de 200km straal vanaf Goch erin staan... thx, Steve!
-
Mijn set is in 17inch en het naafgat past voor de E39.Spijkerhard schreef:@JeroenT, wat vraag je voor de style 22, en hoeveel inch? 17 is maximaal voor mij..
De set is gestraald en gepoedercoat. Dus weer in nieuw staat.
Voor 500 euro mag deze set weg.
Banden zitten er niet op.
- Spijkerhard
Re: BMW 528i - Velgen - Kenteken binnen
15 aug: BPM betaald (zonder spoed)
16 aug: BPM is als ontvangen geregistreerd bij BD, RDW "ingeseint"
17 aug: RDW heeft kentekenpapieren verstuurd
20 aug: PostNL bezorgt weer eens niets op maandag...
21 aug: kenteken papieren ontvangen, kentekenplaten besteld, verzekering geregeld.
Dus morgen eindelijk gaan met die ouwelullenbak
Heb inmiddels een bod op een setje styling 25 uitstaan op Ebay.de voor geen geld, maar wel nog 7 dagen wachten... lastig. Kan ook niet met meerdere aanbieders aan de slag...
(vind de prijs voor de velgen van jeroenT te veel geld voor deze bak...)
(en Tjaard heeft geen geschikt stuur tegen een geschikte prijs op MP staan, ligt er wel een in Goor)
16 aug: BPM is als ontvangen geregistreerd bij BD, RDW "ingeseint"
17 aug: RDW heeft kentekenpapieren verstuurd
20 aug: PostNL bezorgt weer eens niets op maandag...
21 aug: kenteken papieren ontvangen, kentekenplaten besteld, verzekering geregeld.
Dus morgen eindelijk gaan met die ouwelullenbak

Heb inmiddels een bod op een setje styling 25 uitstaan op Ebay.de voor geen geld, maar wel nog 7 dagen wachten... lastig. Kan ook niet met meerdere aanbieders aan de slag...
(vind de prijs voor de velgen van jeroenT te veel geld voor deze bak...)
(en Tjaard heeft geen geschikt stuur tegen een geschikte prijs op MP staan, ligt er wel een in Goor)
- Luc B
Re: BMW 528i - Velgen - kenteken binnen
Zal morgen op het werk eens kijken voor die style 25's . Volgensmij heb ik die nog liggen , heb die ook onder mijn 5'er touring gehad. Erg mooie velg.
- Spijkerhard
Re: BMW 528i - Velgen - kenteken binnen - rijden!
Ter info,
kostenindicatie importeren, behalve de BPM a 299€,
15,- Voor BPM opgave van Autotelex tbv belastingdienst,
60,- LPG voor 2x op en neer Dld
82,- Voor 5-daags kurzkennzeichen incl platen en verzekering
102,- voor kentekenpapieren in registratie RDW
35,- voor (luxe) kentekenplaten
Dus incl. BPM zo'n 600 Euro
kostenindicatie importeren, behalve de BPM a 299€,
15,- Voor BPM opgave van Autotelex tbv belastingdienst,
60,- LPG voor 2x op en neer Dld
82,- Voor 5-daags kurzkennzeichen incl platen en verzekering
102,- voor kentekenpapieren in registratie RDW
35,- voor (luxe) kentekenplaten
Dus incl. BPM zo'n 600 Euro
- Martin van der Zwaard
Re: BMW 528i - Velgen - kenteken binnen -Rijden!
En APK? Of had je nog een geldige TUV/Dekra op de auto?
- Spijkerhard
Yep, tot 30-nov-2013! 

Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 22 feb 2012, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin van der Zwaard
Ik ben zo dom geweest om die papieren niet mee te nemen vanuit Dld.
Wist niet dat die regel aangepast was en dat ze de keuring uit het buiten overnemen hier.
Mijn auto had nog een HU tot 11-2012 maar omdat ik die papieren niet had gekregen van de dealer kon ik er niks meer mee. Dus ik moet wel APK doen voordat ik kan rijden.
Wist niet dat die regel aangepast was en dat ze de keuring uit het buiten overnemen hier.
Mijn auto had nog een HU tot 11-2012 maar omdat ik die papieren niet had gekregen van de dealer kon ik er niks meer mee. Dus ik moet wel APK doen voordat ik kan rijden.
- Spijkerhard
Re: BMW 528i - Velgen - kenteken binnen
Setje gevonden voor heel weinig op Ebay...Luc B schreef:Zal morgen op het werk eens kijken voor die style 25's . Volgensmij heb ik die nog liggen , heb die ook onder mijn 5'er touring gehad. Erg mooie velg.
- Spijkerhard
Re: BMW 528i - Style25 erop
Nou, de zomerbandjes zitten er weer op, op de Style 25 uit Koln opgepikt voor €139! Als nieuw!
De Fulda Carats 225-55-16 zijn wel een stuk spoorgevoeliger dan de 15" winterbandjes, maar dat went snel. Jammer van dat ene roestplekje achterop: Interieur is echt nog top, ook het leer: Nog wel een aantal puntjes om op te pakken:
- Rechterbuitenspiegel zit een linker in, (met dodehoek aan de binnenkant)
- Bij normaal tanken slaat pistool steeds af, ik moet het vulpistool 90 graden naar links draaien,
- Koud rijdt ie soms een tikje vreemd, een beetje "schudden", iets sterker/minder accelereren,
- roest achter wegwerken,
- beetje poetsen...
De Fulda Carats 225-55-16 zijn wel een stuk spoorgevoeliger dan de 15" winterbandjes, maar dat went snel. Jammer van dat ene roestplekje achterop: Interieur is echt nog top, ook het leer: Nog wel een aantal puntjes om op te pakken:
- Rechterbuitenspiegel zit een linker in, (met dodehoek aan de binnenkant)
- Bij normaal tanken slaat pistool steeds af, ik moet het vulpistool 90 graden naar links draaien,
- Koud rijdt ie soms een tikje vreemd, een beetje "schudden", iets sterker/minder accelereren,
- roest achter wegwerken,
- beetje poetsen...
- Tristan
Re: BMW 528i - Style 25!
Mooie wielen die Classic's. Deze velgen had mij ma in 1996 onder haar toen nieuwe E36 320i Touring in Hellrod.