Jaarplanning NS

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Jaarplanning NS

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2012, 12:29

Afbeelding

:coffee:

Xave30

Re: Jaarplanning NS

Bericht door Xave30 » 08 feb 2012, 12:31

Afgelopen zaterdag het mogen meemaken. :)

Peric

Bericht door Peric » 08 feb 2012, 12:38

M'n vriendin werkt de hele week van huis.. Het is onzeker of ze in Hilversum kan komen..
Jaha! Hilversum, het einde van de wereld... :?
Blij dat ik niet van het OV afhankelijk ben.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 feb 2012, 12:47

Tsja...ik trein tegenwoordig (jaja) en trein traject Deventer -> Leeuwarden....gelukkig daar nooit ook maar 1 min vertraging gehad....ook Deventer -> Apeldoorn *(centrum) doe ik sneller dan met de auto!

Nu vind ik een keer vertraging geen probleem je staat immers ook wel eens in een file met de auto....*(uiteraard zit je daar warm en op een perron sta je kouder...dat wel)

Volgens mij rijd het openbaar vervoer in NL percentage gewijs best redelijk goed? tov andere landen?

Openbaar vervoer van centrum naar centrum in steden goed te doen...probeer alleen niet naar een industrieterrein of een klein dorp te komen...dat is lastiger :tooth:

Volgens mij is het ook volkssport geworden om af te geven op de NS...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 feb 2012, 12:47

Ik dacht jaarplanning Nordschleife. :sealed: :mrgreen:

Overigens; trein? Rijd ik nooit mee. Verschrikkelijk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2012, 12:56

Van Centrum naar Centrum is ook vaak niets mis mee.

En mensen klagen altijd graag... tegenwoordig vooral over 't gebrek aan informatie. Ik heb zelf meer problemen met de prijs* en 't feit dat je vaak moet staan voor je geld.

Ondanks dat ons kantoor naast een station ligt, doe ik over de reis 3 keer zo lang met 't OV als met de auto. Dat komt neer op 460 uur per jaar extra. Dus ruim 19 dagen per jaar. <geelhoed>.

Dat is dus zonder vertraging. En dan heb ik 't nog niet over de kou en regen die mijn reisplezier zouden belemmeren. Het is 't mij gewoon niet waard, al was de trein gratis.

Rond knelpunten met veel wissels en seinen zoals Utrecht en Amersfoort gaat 't helaas vaak goed fout.

*Ga eens met 4 man stappen en pak de trein. Met de auto + duur parkeren down town is vele malen goedkoper.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2012, 12:59

Ow ja Jacco: Jij spoort niet. :lol:

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2012, 13:01

OV=Onrendabelen vervoer toch?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 feb 2012, 13:35

Dennis Cavallino schreef:Van Centrum naar Centrum is ook vaak niets mis mee.

En mensen klagen altijd graag... tegenwoordig vooral over 't gebrek aan informatie. Ik heb zelf meer problemen met de prijs* en 't feit dat je vaak moet staan voor je geld.

Ondanks dat ons kantoor naast een station ligt, doe ik over de reis 3 keer zo lang met 't OV als met de auto. Dat komt neer op 460 uur per jaar extra. Dus ruim 19 dagen per jaar. <geelhoed>.

Dat is dus zonder vertraging. En dan heb ik 't nog niet over de kou en regen die mijn reisplezier zouden belemmeren. Het is 't mij gewoon niet waard, al was de trein gratis.

Rond knelpunten met veel wissels en seinen zoals Utrecht en Amersfoort gaat 't helaas vaak goed fout.

*Ga eens met 4 man stappen en pak de trein. Met de auto + duur parkeren down town is vele malen goedkoper.

gheghe....idd ik spoor niet :happy birthday:

Tsja...ik reis Deventer -> Leeuwarden -> Deventer voor 20euro! *(kortingskaart) daar ken je niet voor rijden..als je met 4 man gaat is de auto idd veeeeel goedkoper.

Dennis....niet gratis, ach keuzes keuzes....centenkwestie he. Kijk als je zou moeten kiezen of een ruim huis voor het gezin en dan met openbaar vervoer of klein net te krap en leuke auto....wat zou je kiezen?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 feb 2012, 13:58

Auto's en status vind ik helemaal niet belangrijk (hence mijn wagenpark van de afgelopen jaren). Zeker als 't gaat om prioriteiten stellen, dan staat de auto niet bovenaan. De ruimte van een huis ook niet. Het gaat erom dat je gelukkig bent met wat je wel hebt en niet ongelukkig met wat je niet hebt.

Afgelopen jaren heb ik maar al te goed gezien dat een droomhuis geen geluk brengt... daarentegen ben ik erg blij met ons eigen huis. Maar als ik morgen in een tent moet wonen red ik mij ook wel. Gelukkig hebben we 2 tenten... lol

Kosten daarentegen vind ik wel belangrijk en dan is 't met onze levensstijl een simpel rekensommetje; dan is de auto goedkoper, maar wel door de verbruikskosten te minimaliseren. 30.000 km in de ene auto en 20.000 km in de andere auto gemiddeld per jaar (en allebei waardeloze OV verbinding naar 't werk i.v.m. de autoritten). Daar kun je niet tegenop OV-en.

We reizen graag veel en vaak. Zowel dagtripjes, familiebezoek als vakantie. De auto is daarbij ideaal. We genieten daar echt van.... zolang 't kan.

Peric

Bericht door Peric » 08 feb 2012, 14:06

Die keuze die jij Dennis voorlegt heeft alles met locatie te maken Jacco.
Ik woon midden in de Randstad, toch rijden hier amper bussen. Dus OV is gewoon géén optie. En ik denk ook dat het OV in de Randstad slechter is dan erbuiten.
Ja, ik kan met de fiets naar Woerden of Gouda, maar dat duurt dan ook gewoon 20 minuten.
Voorbeeld: met de auto zit ik in 20 minuten op m'n werk. Driebruggen naar Lopik.
OV? 1 uur en 40 minuten.. Neh..
Dus ik MOET dan kiezen voor het nét te kleine huis met een auto..

stefan740

Bericht door stefan740 » 08 feb 2012, 14:21

Ik reis al jaren al student zijnde overal heen met de trein en heb maar weinig klachten hoor.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 feb 2012, 15:12

Peric schreef:Die keuze die jij Dennis voorlegt heeft alles met locatie te maken Jacco.
Ik woon midden in de Randstad, toch rijden hier amper bussen. Dus OV is gewoon géén optie. En ik denk ook dat het OV in de Randstad slechter is dan erbuiten.
Ja, ik kan met de fiets naar Woerden of Gouda, maar dat duurt dan ook gewoon 20 minuten.
Voorbeeld: met de auto zit ik in 20 minuten op m'n werk. Driebruggen naar Lopik.
OV? 1 uur en 40 minuten.. Neh..
Dus ik MOET dan kiezen voor het nét te kleine huis met een auto..
Peric,......idd daarom ook mijn voorbeeld...Deventer -> Leeuwarden....ik woon 5min lopen van het station...totaal geen probleem.

Ander voorbeeld -> Dennis had te maken met de opmerking zelfs gratis niet.

Maar ik weet het....soms is het bijna onmogelijk met OV!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 08 feb 2012, 18:04

stefan740 schreef:Ik reis al jaren al student zijnde overal heen met de trein en heb maar weinig klachten hoor.
Nou, ik dacht daar anders over.
In mijn studententijd woonde ik in Tilburg en studeerde in Eindhoven. Rond de spits ging ik met de trein omdat je anders t.h.v. Ekkersrijt achteraan aan kon sluiten. Echter tussen 10:00 en 15:00 ging ik met de auto, vele malen sneller.

Naar mijn ouders ging ik ook altijd met de auto. Vuile was achterin de kofferbak en retour vol met proviand en schone was!

Ook weleens heb ik meegemaakt dat ik op terugweg was en tijdens de treinreis ineens bedacht dat ik 's morgens met de auto was gegaan. Kon ik weer terug...!

stefan740

Bericht door stefan740 » 08 feb 2012, 18:17

Kom op he Eindhoven-Tilburg kun je bijna fietsen man :tong:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 08 feb 2012, 18:37

stefan740 schreef:Kom op he Eindhoven-Tilburg kun je bijna fietsen man :tong:
Ik ben een echte... petrolhead! :df:
Maar ja, vanwege medische omstandigheden mag ik nu niet rijden...

Femme

Bericht door Femme » 09 feb 2012, 00:14

Ik ga tegenwoordig met de trein naar het werk. Op zondagavond van Ruurlo naar Utrecht, doordeweeks drie of vier keer van Utrecht naar Amsterdam en 's avonds weer terug en dan nog een keer terug van Utrecht of direct uit Amsterdam naar Ruurlo. Onderweg vermaak ik me op m'n MacBook die bluetooth tetherend met mijn iPhone aan internet hangt. Ondertussen zie je hier en daar wat chicks. Ik vind het een stuk relaxter dan met de auto rijden. Dat haalt niet bepaald het beste in de mens naar voren (vanwege de frustratie van alle mensen die in de weg rijden).

Ik kan 's ochtends de ICE of 9.00u of de Intercity van 9.10u pakken en 's avonds terug weer de ICE van 18.34, zodat ik in de daluren kan reizen. Voor 95 euro per maand kan dat onbeperkt. Het is onvoorstelbaar goedkoop vergeleken met een auto. Ook erg fijn is dat de kosten veel voorspelbaarder zijn. Voor die 95 euro per maand kan ik niet eens banden betalen als ik woon-werkverkeer met de auto zou doen (ok, 650i met 295 breed achter is niet de goedkoopste auto maar als ik in een koekblik naar het werk zou moeten hoeft het van mij al helemaal niet met de auto).

In Utrecht kom ik direct in het centrum uit waar ik moet zijn. Ik moet er niet aan denken hier met de auto te moeten komen of 'm hier te moeten parkeren. Als ik 'm noodgedwongen wel bij me heb ben ik soms een kwartier bezig om een plek te vinden en moet je alsnog honderden meters lopen. Ik vind het onbegrijpelijk dat zoveel bewoners van binnensteden nog een hok van zichzelf willen hebben.

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2012, 00:32

Ik ben een half jaar met de trein naar school gegaan, één station verderop.
En tig keer gezeik gehad met uitgevallen treinen waarbij ze bussen moesten inzetten (en voordat die er zijn..) en ik na twee uur pas een keer thuis was. Was elke maand wel een keer raak. Zitten kon 9 van de 10 keer ook niet. Dan sta ik toch liever in de file met m'n eigen muziek zonder m'n neus in de oksel van een ander gedrukt.

Herr Erik

Bericht door Herr Erik » 09 feb 2012, 18:34

Voor mijn werk reis ik best veel met het openbaar vervoer. Het komt best vaak voor dat een stukje van een halfuurtje met de auto, zeker anderhalf uur per bus duurt.

Als ik met de auto ga, bepaal ik zelf wanneer ik vertrek, weet ik zeker dát ik vertrek en hoef ik niet hele einden te lopen van en naar de halte.

Gelukkig is het OV voor mij 'gratis'.

jaydee

Bericht door jaydee » 10 feb 2012, 18:27

[cliché]
Openbaar vervoer is vervoer van waar je nu niet bent naar waar je straks niet zijn moet...
[/cliché]

Ik kom tegenwoordig iedere dag langs een bord (langs de A1, vlak voor Muiden) waarop staat hoelang je onderweg bent naar de Arena. Met de auto meestal tussen de 12 en 16 minuten, met de bus meestal rond de drie kwartier :duh: En dan willen ze met zo'n bord de mensen aanmoedigen om de auto op de P+R te zetten?! :dood:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 10 feb 2012, 23:40

Heb vandaag weer het genot van het openbaar vervoer mogen meemaken. Vvertraging gehad met de NS waardoor ik daarna 20 minuten met -7 op de bus heb mogen wachten. Bah. Groningen - Enschede in 3 uur en 40 minuten, wat normaal in 2 uur en 15 minuten gaat.

Tim N

Bericht door Tim N » 11 feb 2012, 13:29

Deed eerder dagelijks Hengelo- Deventer en terug ivm werk.
8min fiets enkele reis huis-station
35min treinen Hengelo - Deventer
Deventer 2 minuten lopen
totaal 45 minuten van deur tot deur, spits, metro lezen, internetten of gewoon lekker tukje doen alles prima.

In de auto zeker net zo lang tot centrum Deventer 40min en dan nog parkeren en naar kantoor lopen.
Wel de kans je eigen auto totaal te (laten) rijden terwijl je naar je werk rijd, wel de irritatie van het slome drukke verkeer op de A1.

En wat natuurlijk voor mij de doorslag geeft, OV wordt vol vergoed, auto tot 25km kan dus nooit ook maar bijna de competitie aan tegen de trein. Al ga ik in de zomer wel eens met de mini als het lekker weer is, gewoon omdat het kan.

Plaats reactie