Dus heb ik een aantal maanden hele avonden zitten zoeken in Dld en NL, opzoek naar de voor mij beste deal op het gebied van auto, opties en prijs.
In december al een keer bij een E46 323i wezen kijken maar die zat helaas vol met roest.
Daarna nog bezig geweest met een 320iA en daar zou ik bij gaan kijken maar op het laatste moment deed meneer even 850,- bovenop de afgesproken prijs. En als ik het daar niet mee eens was, dan moest ik maar ergens anders een auto gaan kopen. En dat heb ik dus ook maar gedaan

Afgelopen maandagavond zag ik op eens een 320i Touring bij een dealer in Dld staan. Bouwjaar 1999, eerste eigenaar en 61.158km gelopen. Navraag leverde op dat de auto was gebruikt als 3e auto door een wat ouder echtpaar en alle beurten netjes bij de BMW zijn uitgevoerd. Ingeruild voor een 1-serie.
Normaal verkoopt een dealer dit soort auto's niet zelf meer, maar deze wilde ze wel zelf aanbieden.
Afin, woensdag de koop ovb gedaan en gisteren richting Hameln vertrokken, net onder Hannover.
Na een reis van 5 uur (hadden een flinke file bij Utrecht) eindelijk bij de dealer gekomen en daar stond ie binnen in de showroom. Een korte inspectie vertelde mij genoeg. SUPER!!
Interieur is als nieuw. Stuur nog helemaal ruw, stoelen nog hard en hij rook ook gewoon nog naar nieuw.
Buitenkant een paar kleine klasjes en wat parkeerdeukjes, maar die worden er uitgehaald binnenkort.
Alle boekjes aanwezig en ook alle 4 de sleutels. Tussen 2008 en 2010 had de auto 4000km gereden. Het was duidelijk dat de auto meer stil heeft gestaan dan dat er mee werd gereden.
Dus de koop afgerond, het ding op de autoambulance gezet, en weer richting huis.
Gelukkig hebben we geen last van sneeuw gehad en was het prachtig weer dus konden we goed doorrijden. Bij elkaar hebben we 9 uurtjes over 800km gedaan met 1 uur file inbegrepen en ff een bakkie koffie op de heen- en terugweg.
Nu snel de E36 verkopen en dan lekker gaan rijden met de nieuwe koets. De afstand die ik er nu even mee gereden heb bevielen al super goed. Je voelt meteen dat je weer een wat modernere auto onder je kont heb en alles voelt nog lekker zwaar en degelijk aan.
Ik ga hier denk veel plezier van hebben de komende 2 jaar

Pica bij de dealer voor de deur. En ja, de auto is meteen naar de sloop gebracht