Impreza WRX edition vs. Mini Cooper S MK2
- Sjef
Impreza WRX edition vs. Mini Cooper S MK2
2 compleet verschillende autos, in hetzelfde prijssegment (WRX edition).
Persoonlijk geeft de mini mij meer beleving, meer "fungevoel". De WRX is echter een auto die veel "bang for bucks geeft".
Het basiskarakter van de impreza is echter vrij saai, het is echter wel een stuk sneller dan de cooper S en makkelijk verder tunebaar. De mini compenseert ondanks zijn iets mindere vermogen door een heerlijk onderstel, geluid en vooral totale beleving.
De mini geeft veel meer een "kick" gevoel dan de impreza volgens mij echter vind ik het prijsbedrag van een mini overhyped. Als jullie zouden kiezen tussen deze twee compleet verschillende autos, waar zou je dan voor gaan. Ik ben geen rechtuitbrander en heb altijd gezegd dat ik een Impreza pas leuk vind als STI met DCCD maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening?
Persoonlijk geeft de mini mij meer beleving, meer "fungevoel". De WRX is echter een auto die veel "bang for bucks geeft".
Het basiskarakter van de impreza is echter vrij saai, het is echter wel een stuk sneller dan de cooper S en makkelijk verder tunebaar. De mini compenseert ondanks zijn iets mindere vermogen door een heerlijk onderstel, geluid en vooral totale beleving.
De mini geeft veel meer een "kick" gevoel dan de impreza volgens mij echter vind ik het prijsbedrag van een mini overhyped. Als jullie zouden kiezen tussen deze twee compleet verschillende autos, waar zou je dan voor gaan. Ik ben geen rechtuitbrander en heb altijd gezegd dat ik een Impreza pas leuk vind als STI met DCCD maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ik zou voor de mini gaan.
een impreza heeft mij nog nooit kunnen beroeren en hoe vaker ik ze zie hoe lelijker ik ze vind worden. Die blauwe sti hier vindt ik wel netjes, maar zou het zelf niet kopen...
Mini blijft een leuke wagen, al vindt ik het jammer dat ze vaak worden gekocht door mensen die het als een status object zien, ipv een leuke funcar to drive.
een impreza heeft mij nog nooit kunnen beroeren en hoe vaker ik ze zie hoe lelijker ik ze vind worden. Die blauwe sti hier vindt ik wel netjes, maar zou het zelf niet kopen...
Mini blijft een leuke wagen, al vindt ik het jammer dat ze vaak worden gekocht door mensen die het als een status object zien, ipv een leuke funcar to drive.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Als je dit stukje van K33z zo leest ga je er misschien nog anders over denken...
Voor mij zou het dus absoluut de 2.5 ltr WRX worden...Het is zover, ik ga afscheid nemen van mijn Cooper S............
Met veel plezier heb ik bijna 3 jaar in deze auto gereden, maar het is tijd voor wat anders.
Ik heb met heel erg veel plezier in de MINI gereden en ben er nogsteeds helemaal weg van.
Bij de introductie gereden met de nieuwe MINI en daar was ik niet erg enthousiast over. De kwaliteitsbeleving is in de nieuwe VELE malen hoger als in mijn huidige. Model vind ik ook erg gaaf, alleen het rijden viel mij erg tegen. Op een circuit geloof ik zomaar dat de nieuwe een stuk sneller is, alleen een belangrijk item (wat de MINI uniek maakt) ontbrak bij de nieuwe voor mij. De nieuwe MINI mist de rijbeleving die ik in een 'oude' wel heb.
De rijbeleving is het belangrijkste waarom mensen een MINI rijden. Verder zitten er veel nadelen aan een MINI, bijvoorbeeld duur, slechte materiaalkeuze, klein, enz enz. Door de rijbeleving kwam de 'oude' MINI overal mee weg. Nu de rijbeleving voor mij weg is in de nieuwe zie ik geen reden meer om een nieuwe te kopen.
- Sjef
- Maik
Ford Focus ST
Honda Civic Type R
Leon FR
Golf GTI
Maar waar ik vooral aan denk is een hele interessante tweedehands markt waar je voor 30 mille heel leuk kan shoppen. Denk bv eens aan de EVO van Luca voor de belachelijke prijs van 30mille. De 130i-tjes beginnen ook al richting de 30k te zakken las ik ergens 8)
Ik zou het wel weten, een 2jaar oude tweedhands dus, veel meer keus en veel leukere auto's nog...
Honda Civic Type R
Leon FR
Golf GTI
Maar waar ik vooral aan denk is een hele interessante tweedehands markt waar je voor 30 mille heel leuk kan shoppen. Denk bv eens aan de EVO van Luca voor de belachelijke prijs van 30mille. De 130i-tjes beginnen ook al richting de 30k te zakken las ik ergens 8)
Ik zou het wel weten, een 2jaar oude tweedhands dus, veel meer keus en veel leukere auto's nog...
- Peter Tunissen
^^^ I'm with smarty.Maik schreef:Maar waar ik vooral aan denk is een hele interessante tweedehands markt waar je voor 30 mille heel leuk kan shoppen. Denk bv eens aan de EVO van Luca voor de belachelijke prijs van 30mille. De 130i-tjes beginnen ook al richting de 30k te zakken las ik ergens 8)
Voor 30k kwam ik thuis met een EVO 6.5 Tommi Mäkinen Edition, E46 M3, Lotus Exige MkI, TVR Cerbera 4.5 of Skyline R33 GTR, net afhankelijk van hoe de vlag er die dag bijhangt.

Tuurlijk duurder in onderhoud, maar ook goedkoper in afschrijving, streept mooi tegen elkaar weg.
- Sjef
- Elmar
Gf moest een lease auto uitzoeken en het is (mede door mijn invloed) een Cooper S geworden. Is wel van invloed dat het haar auto is. Dus maximale performance was niet noodzakelijk. Wel een leder interieur, aico en schuifdak. Qua interieur afwerking zal je niet snel om een Mini heen kunnen. We hebben bij de nieuwe Leon Cupra staan kijken, leek van binnen nergens op.
Het rijden met de Mini is leuk, motortje is altijd paraat, sportieve wegligging en een solide indruk. Ze is er erg blij mee.
Het rijden met de Mini is leuk, motortje is altijd paraat, sportieve wegligging en een solide indruk. Ze is er erg blij mee.
- Sjef
peter, clio was idd een optie maar ik hoor negatieve recensies over de auto. Misschien toch maar eens mee rijden om zelf een oordeel te geven.
Maik, de civic is misschien wel de beste oplossing, geld hetzelfde als bij de clio, testen!
Punt is beetje dat de e30 altijd zal blijven als circuit/drift/rally speeltje. De "A naar B" auto zal dus eigenlijk fun moeten bieden en liefst dat hebben wat de e30 niet heeft. Neig ik toch meer naar een impreza vanwege het turbo gevoel gecombineerd met 4 deurs gezin, altijd toekomstgericht he
Maik, de civic is misschien wel de beste oplossing, geld hetzelfde als bij de clio, testen!
Punt is beetje dat de e30 altijd zal blijven als circuit/drift/rally speeltje. De "A naar B" auto zal dus eigenlijk fun moeten bieden en liefst dat hebben wat de e30 niet heeft. Neig ik toch meer naar een impreza vanwege het turbo gevoel gecombineerd met 4 deurs gezin, altijd toekomstgericht he

-
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Sjef
[img:300:225]http://www.icwholesale.co.uk/pic%5CSUBE ... 00X225.jpg[/img]
Aardig stealth niet? Kleur zou of zwart of blauw zijn. Bij een mini zou ik absoluut voor een felle kleur gaan (lightening blue).
Aardig stealth niet? Kleur zou of zwart of blauw zijn. Bij een mini zou ik absoluut voor een felle kleur gaan (lightening blue).
- Maik
- volvoc30
Vanmiddag nog stuk gereden in mini cooper S cabrio, en blijft zo'n FUN CAR. Zelf nog nooit met een impreza gereden, maar die mini krijgt toch mijn voorkeur. De sound inc met de compressor is heerlijk. In neutraal gas tot 3000rpm heerlijk knallen uit de uitlaat. Veel auto voor dat geld vind ik. Zeker als je de prijzen van de concurrenten bekijkt.
Hier nog wat fotos van het scheurijzer
Deze fotos zijn gemaakt toen we zijn gaan testrijden met de mini, vandaar de garage platen. We waren meteen overtuigd!!
Die lelijke spiegelkapjes zijn vervangen door chrome exemplaren
http://img152.imageshack.us/my.php?image=mini1sh6.jpg
http://img292.imageshack.us/my.php?image=mini2ii4.jpg
Hier nog wat fotos van het scheurijzer
Deze fotos zijn gemaakt toen we zijn gaan testrijden met de mini, vandaar de garage platen. We waren meteen overtuigd!!

Die lelijke spiegelkapjes zijn vervangen door chrome exemplaren
http://img152.imageshack.us/my.php?image=mini1sh6.jpg
http://img292.imageshack.us/my.php?image=mini2ii4.jpg