Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 08 feb 2012, 21:40

Nissan Skyline R33 Spec 2

2010
Afbeelding

In 2010 had de wagen de volgende speceficaties:
Engine:
V8 Corvette 6.0 LS2
T56 6 speed corvette gearbox
GTO headers
92 MM throttle body
GT Camshafts
Complete mapped ECU

Handeling:
DW Front camber arms
DW Front Lower Arms
DW Rear Camber arms
DW Rear Lower Arms
DW Traction arms
DW Subframe bushes
DW Diff bushes
Hicas Eliminator
Tein Tension rods
Whiteline Swaybar front
Whiteline Swaybar rear
Cusco 2 way diff
Rotora Big Brake kit front
JTB big brake kit rear
Titanium front stutbrace
Skyline rear stutbrace
Racing logic coilovers

Interior:
Wilwood Hydrolic handbrake
Wilwood Brake regulator
2x 20 ltr Aluminium fuel tanks with sponge
Braided fuel hoses
Steel brake hoses
6 piont rollcage
FIA approved seat
Omp deep dish
Omp Seat
Sabelt 5 point belts
Helmet bra
Custom dash

Exterior:
Carbon fibre Bonnet
Carbon fibre Roofscoop
Dry carbon roof overlay
Dry carbon trunk overlay
Lexaan rear window
Lexaan rear side windows
Big drift wing
Trial Front bumper
Trial Side skirts
Trial Rear bumper
Rolled arches
Wheels front Rota P45R 9,5J
Wheels rear Rota p45R 9,5J

Helaas was alles beetje heel pruts in elkaar gezet waardoor ik er 3 keer mee heb kunnen rijden en het er toen een jaar zo heeft bij gestaan:

2011
Afbeelding

Dit jaar toch maar weer er mee aan de gang gegaan, exacte speclijst weet ik nog niet maar zal wat punten opnoemen wat er bijkomt of veranderd

Omex stand alone motormanagement
Andere nokkenas, effectief an 2200/6000
Nieuwe Krukas
Nieuwe Lagers
Dry sump olie systeem
en nog wel x aantal dingen

2012
Afbeelding

Hopelijk zal 23 maart de test dag zijn maar zal zo nog even wat foto's bij dit topic zetten :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 21:43

behoorlijk monster dus :df:

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 08 feb 2012, 21:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Marc R » 08 feb 2012, 21:49

Daar zit nog een hoop werk in.....ga ik wel ff in de gaten houden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 22:06

als je hem er al zo hebt liggen bouw je hem denk ook om naar LHD? of maakt je dat niet uit voor driften....je kan desnoods denk een dash van een LHD ander type nissan gebruiken.
zag vandaag nog een fraaie 370Z met race V8 ook een driftcar op het web ergens.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Joy » 08 feb 2012, 22:08

Mooi project. V8 in een R33, die had ik nog niet eerder gezien. Is het blok stuk gelopen? Is het de bedoeling er meteen LHD van te maken?

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 08 feb 2012, 22:13

Het zou evenveel werk zijn idd om het stuur weer aan de rechterkant terug te zetten als het links gestuurd maken. Persoonlijk zit ik zelf liever aan de rechter kant (ook met de daily drive) dus laat ik hem RHD

ja blok is stuk gelopen, tenminste stuk.. er zat een tik in waar ik eerst de schuld gaf aan valve train noise ivm de nokkenas.. achteraf bleek dat de nokkenas in geslagen was door de lifters en het ijzer door de motor is gegaan en ook de krukas lagers aangetast. Dus vandaar nu de revisie

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 22:22

als je gata driften lijkt me ook dat je een speciaal olie rondpomp systeem moet hebben iets van dry sump ofzo? of accusump of hoe noemen ze dat :D anders zo'n blok met veel vermogen zo naar de klote denk met veel driften en hoge rpm...

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Gijs. » 08 feb 2012, 23:03

Kijk, da's leuk speelgoed! Mooi project!

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Nutkees » 08 feb 2012, 23:12

Mooi project, jammer dat die Corvette blokken altijd maar stuk lijken te lopen...... :(

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Xave30 » 08 feb 2012, 23:41

Serious business. Subscribed. :thumbup:

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Frank280zx » 09 feb 2012, 09:31

+1 voor het stuklopen, helaas ook al ervaring mee, mits het blok zoals ik dat nu heb speciaal gebouwd is moet je gewoon niet boven 5500 RPM gaan ...Ik heb tikken gehad kromme drijfstangen etc etc (hoewel het dan gewoon door blijft lopen) maar als het rijdt :)

Vet project idd! wel een wat summier kooitje voor al dat geweld zeker als de tunnel zo weg zaagt, daar zit een mate van voorspanning in die je niet makkelijk terug krijgt met een zelf gefabriekte tunnel. Ik zou dus eens kijken of je niet wat extremer op je kooi kan gaan!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Knot » 09 feb 2012, 09:53

Geen beste start maar je gaat er wat moois van maken zo te zien, succes!

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 09 feb 2012, 10:34

altijd leuk om de positieve reacties te lezen :) thx

@ GTRene, Er komt nu idd een drysump systeem in, Ook nog een gewone oliepomp, de Externe drysump pomp word met een riem aangedreven en deze zorgt ervoor dat de carter leeg gezogen word en de olie pot gevuld word, vanuit daar word het de motor ingepompt door een intern hoog volume olie pomp in de ls2.

De reden hiervan is dat als de riem eraf zou springen of zou scheuren of ik hem ergens tegen aan parkeer, dat we een bepaalde tijd marge hebben van een goede 8 liter aan olie. Anders zou namelijk het gelijk stoppen als beide pompen extern aan de riem zouden zitten.

@Frank, klopt, het was echt een schijtkooi maar dan voornamelijk kwa las werk en positie waar de poten op het chassis of beter gezegd bodem plaat stonden. In de foto's kun je al zien dat de voorste pijpen van de kooi geslepen zijn en nu nog eruit en dan aanpassen en dan weer de wagen in. Met de tunnel komt t wel goed!

Ik hoor ook steeds vaker idd dat ze stuk lopen, nou hoop ik maar dat hij zometeen wel zin heeft om jaren lang te pruttelen zonder het te begeven. tenminste zo word hij nu wel gefixt voor dat doeleinde

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Joy » 09 feb 2012, 10:37

Waar lopen ze dan op kapot eigenlijk? Tekort aan smering, of maken ze eigenlijk teveel toeren voor de slag?

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 09 feb 2012, 10:39

je heb precies de juiste punten genoemd, maar bij mij was het ook nog onkunde van de vorige motorbouwer

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Frank280zx » 09 feb 2012, 10:41

RayATS schreef:
Ik hoor ook steeds vaker idd dat ze stuk lopen, nou hoop ik maar dat hij zo meteen wel zin heeft om jaren lang te pruttelen zonder het te begeven. tenminste zo word hij nu wel gefixt voor dat doeleinde

Let gewoon op je toerental die dingen houden niet gebalanceerd en echt gebouwd niet van toeren.
En echt gebouwd praat je snel over 10K euro.
Verder moet je denk ik al wel naar een dry sump of accusump systeem als je drift.
Je komt met een circletrack pannetje niet meer weg

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 09 feb 2012, 10:51

Dit krijg je dan bijvoorbeeld:
Afbeelding
Dat was dus bij mijn LS2

@Frank, ja in dezelfde post staat ook dat de drysump erop komt :) Had bijna gegaan voor een strokerkit maar vond het zonde van me blok nu aangezien alle cilinders er goed uitzien en een compressie hadden van 11 bar dacht ik uit me hoofd met een lek verlies van 5%. Dus helemaal blok bouwen ga ik nu nog niet doen, nu alleen reviseren en aandacht vestigen op de zwakke punten te fixe.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Downforce Hans » 09 feb 2012, 11:20

Ik zou eens kijken bij ARE voor een carterpan.
Die gasten maken een hoop speciaal spul wat betreft drysump en olie systemen.
Ik heb nog een olie reservoir voor een dry sump liggen van een z06.
Mocht je er dus nog 1 zoeken stuur dan maar een pb.

Grtz,hanz06

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 09 feb 2012, 11:41

Hans, Thanx voor de site, heb even zitten kijken bij hun.. goede optie inderdaad. Alleen is het nog even passen en meten met de motor in de auto waar de leidingen heen moeten dus grote kans dat de orginele pan aangepast word zodat de aansluitingen op de juiste plekken kunnen zitten. Bedankt voor je aanbod van de tank maar hebben al een 7 liter tank klaar staan, deze komt ook achterin de auto zodat met driften ik hem niet gelijk aan barrels rij! (zul je net zien dat ze vol in me achterkant duiken)

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Richard430 » 09 feb 2012, 14:04

Zo dan, dat is een leuk project zeg :D
Ik kan me ook nog een Cinquecento herinneren van vroeger, die was toch ook van jou?

Edit: Ff je voorstelpost gelezen, geweldig fiatje is dat. Heb je er vroeger eens mee zien rijden, en dat een Bmw het niet bij kon houden. Fantastisch vond ik dat toen. :wave:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Dennis Cavallino » 10 feb 2012, 10:05

Supergaaf project. Die auto wordt beter dan ooit.
Rij je ermee in een Driftserie? Of gewoon track/driftdays?

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Joopieboy » 10 feb 2012, 13:31

Ha die Raymond, leuk om jouw project(en) te volgen hier, succes! :strong:

RayATS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2012, 00:33

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door RayATS » 10 feb 2012, 15:49

haha ja de cinq was toen ook al van mij, heb er door die jaren heen toen 70.000km op de klok gereden

inprincipe rijd ik er driftdagen mee, geen wedstrijden want vind het jury gedeelte beetje crap en heb ook geen zin in de druk dat de auto klaar MOET zijn voor de volgende wedstrijd maar ik sluit niets uit voor de toekomst. Bedoeling is wel dat er dit jaar a TA mee gereden word alleen zal ik zelf niet rijden dan.

Ha die raymond? klinkt als een bekend iemand? :)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Nissan Skyline R33 6.0L V8 LS2 Drift/TA

Bericht door Joopieboy » 10 feb 2012, 21:13

Die cinquento was die met die 1.1 turbo toch haha? :P

En ik heb zelf een aantal jaar terug meerdere malen contact met u gehad over een Nissan Silvia.
Een kennis van mij heeft bij u wel een auto gekocht, maar ik ben er zelf (nog) nooit mee verder gegaan. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], maurizio, ron36 en 9 gasten