Huh, dacht dat dit een nieuw topic was! Hehe, geen idee dat ik hier in 2009 ook al gepost had.Dennis Cavallino schreef:Ow ja Gijs? Was dat niet in Cannes?
Dat herinner ik me wel ja.
Lol
Zie je post erboven, whaha
Hamann Mercedes G55 AMG
- Gijs.
Re: Hamann Mercedes G55 AMG
- Ar
- Auto: Prius
- Dennis Cavallino
Bij mij staat de G ook nog hoog bovenaan mijn wishlist. Ook al ben ik erg verrast door de rij- en fun kwaliteiten van mijn eigen Cherokee, het is en blijft mijn alternatief voor de G-klasse die ik niet betalen kon. Wat zijn die krengen duur. Ik blijf ze cool vinden, maar ben blij dat het alternatief ook geen stakker is.Ar schreef:Ik lees net op Autoweek dat de G-klasse nog tot minimaal 2020 geproduceerd wordt.
Het blijft een gave auto en een die ik voor de deur gehad moet hebben. Ik sluit niet uit dat er voor de zomer hier een staat....
- Ar
Ze zijn wat duurder, maar schrijven amper of niet af.
Ik heb het besproken met mijn broer. Het idee is om een G300 of G350 diesel te kopen uit de jaren '90 en deze om te bouwen naar grijs kenteken of zoals eerder met de 500SE alles over te zetten op een belastingvrije chassis(wat al heel vaak gedaan is)en in TR naar zilver of zwart te spuiten.
Ik heb het besproken met mijn broer. Het idee is om een G300 of G350 diesel te kopen uit de jaren '90 en deze om te bouwen naar grijs kenteken of zoals eerder met de 500SE alles over te zetten op een belastingvrije chassis(wat al heel vaak gedaan is)en in TR naar zilver of zwart te spuiten.
- Dennis Cavallino
Ze zijn nu alleen wel wat strenger geworden met de 1/3 2/3 regel bij de RDW.
Dus het kopen van een reeds omgebouwde kan soms interessanter zijn.
Afschrijven doen ze inderdaad niet meer. Dat zie ik bij mijn Cherokee ook. Die lijken opeens alleen maar meer waard te worden terwijl ze pas nu als 'youngtimer' interessant gaan worden (de mijne vanaf deze maand en dat is dan een vroege XJ van de 2e serie en die moet je hebben). Vraagprijzen van 7000 - 15000 euro beginnen al aardig op Defenders en G-klasses te lijken. Weliswaar minder km's dan de mijne, maar dat maakt bij dit soort auto's niets uit.
In tegenstelling tot de Landrovers is roest bij de Jeep Cherokee (vanaf '97) en G-klasse uit de jaren '90 geen issue.
Dus het kopen van een reeds omgebouwde kan soms interessanter zijn.
Afschrijven doen ze inderdaad niet meer. Dat zie ik bij mijn Cherokee ook. Die lijken opeens alleen maar meer waard te worden terwijl ze pas nu als 'youngtimer' interessant gaan worden (de mijne vanaf deze maand en dat is dan een vroege XJ van de 2e serie en die moet je hebben). Vraagprijzen van 7000 - 15000 euro beginnen al aardig op Defenders en G-klasses te lijken. Weliswaar minder km's dan de mijne, maar dat maakt bij dit soort auto's niets uit.
In tegenstelling tot de Landrovers is roest bij de Jeep Cherokee (vanaf '97) en G-klasse uit de jaren '90 geen issue.
- Ar
Inderdaad. Het lijkt me beter eentje te nemen op Nederlandse kenteken en die om te bouwen. Dit vind ik een mooie: http://link.marktplaats.nl/528148059
Wel met zilveren wielen.
De Cherokee is gewilder om de bijtelling?
Wel met zilveren wielen.
De Cherokee is gewilder om de bijtelling?
- Dennis Cavallino
Ja de bijtelling voor auto's van 15 jaar en ouder gaat over de dagwaarde. Daarom zijn ze dan natuurlijk interessant om dan zakelijk in te zetten. De Cherokee (model XJ) van de 2e serie begon pas in 1997 (dus 15 jaar... duh) en begint daarom nu pas 'waardevol' te worden. De XJ van 1e serie is een stuk minder duurzaam gebouwd (roest, afwerking, stijfheid/veiligheid) en oogt minder representatief. De vierkante Cherokee's zoals de mijne ogen imho tijdlozer dan de Grand Cherokee's uit dezelfde periode. Daarnaast zijn ze licht van gewicht voor een auto met deze off road capaciteiten.
En ze mogen 3300 kilo trekken als 't Tow Package erop zit. Grand Cherokee's mogen vaak minder trekken.
En ze mogen 3300 kilo trekken als 't Tow Package erop zit. Grand Cherokee's mogen vaak minder trekken.
- Dennis Cavallino
Super auto. Niet gek dat 'ie al is verkocht. Prijs is wel echt 'wat de gek ervoor geeft'.Ar schreef:Inderdaad. Het lijkt me beter eentje te nemen op Nederlandse kenteken en die om te bouwen. Dit vind ik een mooie: http://link.marktplaats.nl/528148059
Wel met zilveren wielen.
- Gijs.
-
Economische waarde is toch bijna hetzelfde als een nieuwe, of niet?
Oftewel, je betaald niet zo heel veel minder aan bijtelling?
Oftewel, je betaald niet zo heel veel minder aan bijtelling?
- Martin van der Zwaard
mwah...hij kost nieuw bijna 250k dus je hebt een voordeel van 90k ongeveer. Nog een berg bijtelling maar het scheelt wel hoor. Grootste voordeel is dat ie belastingvrij is en dat je hem kan verzekeren als oldtimer. Moet je er wel een auto naast hebben anders gaat dat laatste bij een hoop verzekeringen ook niet.
- Dennis Cavallino
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zo'n ding koopt. Ook niet voor de helft van dat bedrag.
Kijk, op een nieuwe auto zit voor +-50 - 60% aan belastingen. Dus de 'waarde' van zo'n auto ligt al op +- de helft van de nieuwprijs (imho). De meerprijs van dit exemplaar gaat allemaal rechtstreeks in de zakken van de verkoper.
Volgens mij bouw je zo'n auto voor een fractie van dit bedrag op. Het is allemaal geen rocket science.
Eigenlijk is 't enige bijzondere de motor. En zelfs die koop je bij de fabriek voor veel minder dan 10 mille in. Dat leer en alle toeters en bellen kost niet zoveel als 't lijkt. Ik denk dat zo'n auto hooguit 50 mille waard is. Er staat inmiddels ook al meer dan 30.000 km op de teller.
Gaaf ding, daar niet van, maar onverkoopbaar voor die prijs.
Kijk, op een nieuwe auto zit voor +-50 - 60% aan belastingen. Dus de 'waarde' van zo'n auto ligt al op +- de helft van de nieuwprijs (imho). De meerprijs van dit exemplaar gaat allemaal rechtstreeks in de zakken van de verkoper.
Volgens mij bouw je zo'n auto voor een fractie van dit bedrag op. Het is allemaal geen rocket science.
Eigenlijk is 't enige bijzondere de motor. En zelfs die koop je bij de fabriek voor veel minder dan 10 mille in. Dat leer en alle toeters en bellen kost niet zoveel als 't lijkt. Ik denk dat zo'n auto hooguit 50 mille waard is. Er staat inmiddels ook al meer dan 30.000 km op de teller.
- Ar
Bij de overige advertenties van het bedrijf staan meer G's te koop.
- Ar
Gisteren gebeld om een G350 te bekijken en we zijn er vandaag naar toe gereden. Kort na ons vertrek hebben we nog een keer gebeld met het bedrijf, maar de eigenaar zou er niet zijn voor 17.00 uur zijn. Hij zou ervoor zorgen dat iemand anders de auto zou kunnen laten zien. Er was niemand en we hebben er een tijd voor niets gewacht. Meneer was telefonisch ook niet meer bereikbaar. Het geld had ik al cash meegenomen. Jammer dan.
We zijn doorgereden naar Dortmund. Daar werden we aan de kant gezet door een onopvallende Zafira B. Die reed al een tijd naast ons en besloot ons te stoppen met een bordje Polizei. Twee getinte mannen in een opvallende auto zullen ze wel gedacht hebben.
Wat komen jullie hier doen? Waar zijn jullie geweest? Waarom lacht u? Marihuana is legaal in Nederland...enz. De papieren werden bekeken door de agente en de twee mannelijke agenten en de auto werd doorzocht. Het was wel een mooie en vriendelijke agente. Zij had de leiding en voerde het gesprek. We mochten verder.
We zijn doorgereden naar Dortmund. Daar werden we aan de kant gezet door een onopvallende Zafira B. Die reed al een tijd naast ons en besloot ons te stoppen met een bordje Polizei. Twee getinte mannen in een opvallende auto zullen ze wel gedacht hebben.
Wat komen jullie hier doen? Waar zijn jullie geweest? Waarom lacht u? Marihuana is legaal in Nederland...enz. De papieren werden bekeken door de agente en de twee mannelijke agenten en de auto werd doorzocht. Het was wel een mooie en vriendelijke agente. Zij had de leiding en voerde het gesprek. We mochten verder.
-
Ehm, ik denk dat je dat verkeerd ziet. Dit is niet een motorconversie. Dit is een volledige NL-ongeregistreerde G55 die uit elkaar gehaald is en opgebouwd op een gerestaureerd & aangepast oud chassis. Dus dat oude chassis heeft nu ABS, CBC, tig airbags, ESP, het huidige 4wd systeem met electronische sperren. The works.Dennis Cavallino schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zo'n ding koopt. Ook niet voor de helft van dat bedrag.
Je donors zijn dus een volledige G55 AMG, en een oude LWB G. Dat oude chassis moet ook nog even behoorlijk aangepast worden voordat alles erop past, dus ik denk dat je de hoeveelheid werk niet moet onderschatten.
- Ar
Vaak worden ze nieuw in Duitsland gekocht. Alles gaat inderdaad over. De oude hadden o.a nog geen CAN-bus. Het is een donkergrijs gebied en volgens mij wordt het gewoon gedoogd.
Ik weet er een die een motorswap heeft gedaan naar een 320cdi en dat zou volgens de eigenaar bijzonder veel werk geweest zijn om hem lopend te krijgen.
Ik weet er een die een motorswap heeft gedaan naar een 320cdi en dat zou volgens de eigenaar bijzonder veel werk geweest zijn om hem lopend te krijgen.