Wat is de beste optie?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 mar 2007, 12:00

Fiat Turbo coupe MOET afvallen

Dingen hebben teveel problemen met motortechniek en electronica en ze zijn aan de bodemplaat lek

Lancia Delta HPE turbo

Snelle wagen, zelfde blok als de Fiat maar op 1 of andere manier zonder problemen. Kan het vermogen niet op de weg zetten in de eerste 3 versnellingen.

Toyota Celica GT ben ik niet zo bekend mee maar hoorde wel veel positieve digen over deze auto.

BMW 323Ti is idd moeilijk te vinden.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 17 mar 2007, 13:14

Voor mij zou de keus heel makkelijk zijn. Ik zou voor de Celica gaan, want dat is de betrouwbaarste uit het rijtje. Dat teld toch ook wel zwaar mee in de keuze lijkt mij.

De Fiat en Lancia zijn Italiaans en gewoonweg electronische rampen. Alles wat elektrisch is gaat een keer stuk bij die dingen, plus dat die Fiat wel wil roesten!! De BMW ziet er wel heel ouderwets uit van binnen en is idd moeilijk te vinden. En bij de BMW gaat toch ook regelmatig wat stuk. Raam mechanisme, fuseekogels, veren en draagarm rubbers.

Als emotie echter de bovenhand krijgt zou ik voor de Lancia gaan. De 2.0 hpe turbo schijnt echt heel goed te rijden, voor een FWD.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 mar 2007, 15:21

Lees mn bovenste post.

Lancia kan het vermogen niet kwijt over de voorwielen.
Dingen hebben nogal een turbogat.

Verder zit de oliekoeler op een beetje rare plek vlak boven de grond.
Dingen kosten nieuw €500,-

Goede kennis van me heeft zo'n HPE gehad.

Hier op foto :)
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/mpowerd/Bmw5.jpg[/img]

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 17 mar 2007, 16:04

Heb zelf een Coupe Fiat turbo gehad.
De auto is erg spoorgevoelig.
Duur in onderhoud (bij het vervangen van de distributieriem moet het hele blok eruit) en niet erg betrouwbaar.
Wel een mooie auto van binnen en buiten en bloedje snel.

BMW vind je toch zo super, dan lijkt me de keuze voor jou niet zo moeilijk :wink:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 17 mar 2007, 18:55

voor mij is de keuze ook niet erg moeilijk, maar mijn vriendin is nog iets meer van: wil ook nog verder kijken dan alleen bmw

Zijn net nog wel even wezen kijken bij deze bmw:

[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... ompact.jpg[/img]

echt een plaatje van een auto, alleen zijn de velgen een beetje slecht geworden door de corossie. Auto liep goed en ook van binnen erg erg netjes. Jammer is alleen dat ze niet garant kunnen staan voor de KM.

Hij heeft deze met enkele andere auto's ingekocht en bij deze auto zaten geen boekjes etc. geeft eerlijk toe dat de kilometerstand misschien niet klopt, of misschien wel. Gezien het totale beeld van de auto zou het zomaar kunnen kloppen.

Auto reed goed, maar moest even wennen aan de wat lichtere koppeling en iets meer speling op de versnellingspook, dit is natuurlijk op te lossen.

Maandag even op de brug bekijken en alles goed nalopen. Prijs is netjes vindt ik en kan even kijken wat voor deal hij ons kan doen.

Auto is geheel M-optic uitgevoerd en heeft ook angel-eyes van hella. Stiekem toch wel erg mooi.

Ik hou jullie op de hoogte.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 mar 2007, 00:34

Ziet er aardig "Hothatch-erig" uit :wink:

Joop

Bericht door Joop » 18 mar 2007, 00:39

Flatline schreef: [IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... ompact.jpg[/img]
Nooit een fan geweest van de compact (E36/E46), maar beide in M uitvoering zijn toch nog heel aardig om te zien.

Nutkees

Bericht door Nutkees » 18 mar 2007, 10:24

ben zelf ook niet echt van de compact series, maar voor me meisie is de grote van de auto net leuk te noemen. De M-optic vindt ik dan nog niet zo slecht zolang het maar af-fabriek is.

Ben benieuwd deze maandag!!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2007, 11:22

He Frank, die rode Lancia Delta ken ik.
Heb ik wel eens in gereden.
Was toen van Dennis vdW.
Uit dat rare dorp van je :wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 mar 2007, 11:34

Klopt, daarna had Ronald Pagters hem ;)

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 19 mar 2007, 14:23

compactje is wel oke toch voor een vrouwtje..
wat is het voor een 318ti ?

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2007, 15:43

Compact uit die serie rijd erg goed vind ik, een echte BMW voor weinig? anyway met een M pakket alleen maar mooier en die zwarte og de blauwmetallic kleuren zijn ook mooi...
Heb 3 van die compacts ooit gehad, 1 inruiler een compact diesel weer goed verkocht, en 1 gekocht voor een korte overbrugging op zoek naar wat snels...en 1 gekocht omdat die snel was...de bouwer zei 290km/u ik heb er zelf 285km/u voor gehad..zat niet alleen een echt M3 pakket op bumpers en al en interieur ook maar ook de 3.0 E36 M3 motor getuned tot 320pk dat ding ging als de brandweer :twisted: heerlijke auto en een beest als je erom vroeg, was ook blauw zo'n mooie M3 blauw...

Nutkees

Bericht door Nutkees » 19 mar 2007, 23:03

johnnyloco schreef:compactje is wel oke toch voor een vrouwtje..
wat is het voor een 318ti ?

Vandaag is de kogel door de kerk gegaan en hebben we de auto gekocht.

Het is trouwens een 323Ti moest van mij een 6-cil. zijn he 8)

De auto is origineel M uitgevoerd en de kracht die de motor levert, vindt ik lang niet slecht. De auto krijgt een grote beurt/apk en heb nog gratis 4 alpina velgen erbij kunnen regelen, want de huidige velgen waren niet helemaal mooi meer. Echter goed genoeg voor de winterperiode.

Auto is echt mooi en helemaal voor dit geld, alle andere staan voor bijna 1000 meer te koop aangeboden en met veeeeel meer KM. Ook nog compleet standaard, dus denk dat het een goede koop geweest is, maar helemaal zeker zijn we natuurlijk nooit..

Donderdag ophalen.... :D

Plaats reactie