Algemeen weertopic -> sneeuw 2011/2012
- Joy
Re: Algemeen weertopic -> sneeuw 2011/2012
Vannacht de 1e slipcursus gegeven aan mijn broertje in de Compact. Mooi verlaten industrieterrein gevonden met verse sneeuw. Beetje aanwijzingen gegeven om minder met het stuur te doen en meer met het gas. Op den duur ging het lekker soepel.
Zonder sper met winterbanden is het inderdaad wat anders rijden. Nog veel grip eigenlijk. Na 2 auto's met sper was dit sinds tijden weer eens een achterwielaandrijver zonder. Ik merk wel dat 1 of 2 klikjes van de handrem helpt om beide wielen aan te drijven ipv 1.
Zonder sper met winterbanden is het inderdaad wat anders rijden. Nog veel grip eigenlijk. Na 2 auto's met sper was dit sinds tijden weer eens een achterwielaandrijver zonder. Ik merk wel dat 1 of 2 klikjes van de handrem helpt om beide wielen aan te drijven ipv 1.
- Mathieu
Bij gebrek aan beter gisteren avond met de Aygo wat spielerij gemacht.
Beetje variëren met de handrem en het gaspedaal doet een voorwielaandrijver driften als een achterwielaandrijver. Zelfs een links-rechts bocht is dwars te doen.
Surrogaat, ik weet het maar ik heb niets anders
Beetje variëren met de handrem en het gaspedaal doet een voorwielaandrijver driften als een achterwielaandrijver. Zelfs een links-rechts bocht is dwars te doen.
Surrogaat, ik weet het maar ik heb niets anders

- Knot
Vooropgesteld heeft een handbak absoluut de voorkeur, automaat is grappig (hebben we het over oude automaten uiteraard) en heeft wat geinige dingetjes maar het voelt ook niet echt goed.GTRene schreef:hoe gaat dat eigenlijk met een automaat knot...normaal met schakel bak kun je beter in sommige gevallen ff koppeling intrappen om weer in het spoor te komen...met de automaat werkt dat anders en zal dan afremmen? of gekke reacties veroorzaken? of zet je hem dan in z'n neutraal oid?
De automaat zal altijd meer doorduwen dus daar moet je op berekend zijn, je kunt niet even de aandrijving eraf halen en in N zetten is geen goed plan als de auto niet stilstaat.
Gewoon in D driften is niet ideaal want als je op lage snelheid iets teveel gas geeft gaat ie terug naar 1 en die schok voelt niet altijd fijn als je dat 5x achter elkaar doet. Oplossing is in Winterstand zetten dan gaat ie niet lager dan 2. Voor een industriegebied kan je het beste in winterstand en in 3 zetten dan blijft ie (deze automaat wel iig) in 3 staan. Verbluffend hoe makkelijk je dus ook in 3 weg kunt rijden, hoef je met een handbak/koppeling niet te proberen. Je voelt wel dat de bak iets doet vooral als je veel van het gas af gaat en de koppelomvormer wordt na verloop van tijd wat warm dus niet te lang doorgaan. Bereik is van 0 tot 150km/u zoiets in 3 dus je kunt alle kanten op.
Wat ik wel weer mooi vind, dan moet je wat grotere bochten pakken is in Winterstand en gewoon in D blijven, dan start je de drift in 2 en als je dan een mooie doordraaier heeft schakelt ie m netjes door naar 3, iets wat je met een handbak niet zo snel en netjes kunt doen. De koppelomvormer is ook een soort tikje op de koppeling, die 500 toeren die je even meegeeft zijn ideaal om je drift te starten of door te pendelen.
- Joy
Vandaag voorwielaandrijver gebruikt zoals Matthieu
Toch ook wel leuk. Saxo heeft verdraaid weinig onderstuur. Gladde rotondes gaat de achterkant als 1e aan de haal. In lange bochten is het de kunst om met kleine rukjes aan de handrem en weinig gas zo lang mogelijk dwars te gaan. Heeft ook wel wat.

Toch ook wel leuk. Saxo heeft verdraaid weinig onderstuur. Gladde rotondes gaat de achterkant als 1e aan de haal. In lange bochten is het de kunst om met kleine rukjes aan de handrem en weinig gas zo lang mogelijk dwars te gaan. Heeft ook wel wat.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Heb de nodige sneeuwvids gemaakt met 't Saxotje de afgelopen jaren.Joy schreef:Vandaag voorwielaandrijver gebruikt zoals Matthieu![]()

http://www.youtube.com/user/joebuis?feature=mhee
- MartijnGizmo
Vandaag ff een retourtje Den Haag gedaan, behalve wat 60-rijders bij Lelystad en opgevroren sneeuw in Den Haag zelf weinig spannends. Verbruik was gewoon 8,3l/100km, ondanks de inlaattemperaturen van rond de -10 graden. Een werkende kachel was ook wel prettig...
Stiekem toch wel blij dat we voor het donker weer (zo goed als) thuis waren. Hopelijk valt het maandagochtend ook een beetje mee, dan moet ik voor dag en dauw richting Schiphol...

Stiekem toch wel blij dat we voor het donker weer (zo goed als) thuis waren. Hopelijk valt het maandagochtend ook een beetje mee, dan moet ik voor dag en dauw richting Schiphol...
-
Dit is de ENIGE reden waarom ik nog geen BMW heb....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JGMpkA2y ... r_embedded#![/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JGMpkA2y ... r_embedded#![/youtube]
- stefan740
Ik heb nog helemaal niet gereden de laatste dagen. Morgenochtend tussen 05:00 en 10:00 even inhalen met een retourtje Sittard-Schiphol. Auto is een XC90 met winterbandjes, weg zal lekker leeg zijn dus ik verwacht geen problemen.
-
Dit is een van de redenen waarom ik wel een bmw heb.
http://www.youtube.com/watch?v=ZCEwd0Ce ... r_embedded
- stefan740
Ik zat hem al te kijken. Gekkenhuis man 

-
Echt super dik

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Geweldig !! leuk speelgoed hoor !!! 
-
Andre schreef:Dit is een van de redenen waarom ik wel een bmw heb.
Ik snap je punt Andre maar ik kan niet rijden zoals jij,ik heb de wagen hoofdzakelijk nodig om naar wintersport te blaffen....waarom denk je dat ik hier al eens vroeg hoe het X-drive systeem zich houdt op de weg.
Daarbij moeten er bij mij 4 koffers in kunnen met 4 paar ski's...anders had ik ook wel n 1M....
Ik ben echt wel gecharmeerd (geraakt) van BMW hoor

Laatst gewijzigd door Marc R op 04 feb 2012, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- DDX
Ziet er leuk uit dat filmpje, maar merendeel van mensen zou zo eindigen :

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio ... -weer.aspx

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio ... -weer.aspx

- GTRene
wow Dre, wat kun je er wat mee 

- MartijnGizmo
Dit zegt toch meer over de eigenaar en zijn bandenkeuze?Marc RS4 schreef:Dit is de ENIGE reden waarom ik nog geen BMW heb....
http://www.youtube.com/watch?v=JGMpkA2y ... embedded#!
- tomgtr
Mooi filmpje. Jaloers op je kunsten. Was vandaag aardig aan het kloten met dat hok van me.Andre schreef:Dit is een van de redenen waarom ik wel een bmw heb.
- RVV
Vet filmpje! 

- Peric
Erg gaaf weer André..
Hoe breed zijn jouw winterbanden? Want té breed geeft toch ook minder grip?
Hoe breed zijn jouw winterbanden? Want té breed geeft toch ook minder grip?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Allemachtig.............heerlijk weer (in 2 opzichten)
Nu snap ik die witte kleur ook...................
Wat plaatselijke stuifsneeuw die met 120 per uur voorbij raast als een witte tornado.......................stealthy
Uiteraard past die tandpasta smile daar ook mooi bij.............
blink............

Nu snap ik die witte kleur ook...................

Wat plaatselijke stuifsneeuw die met 120 per uur voorbij raast als een witte tornado.......................stealthy

Uiteraard past die tandpasta smile daar ook mooi bij.............

- RVV
Romo kom je morgenmiddag ook nog langs op de kartbaan?
- EmielS60
Wat een geweldig filmpje Andre, met verbazing zitten kijken.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nee, ik heb verplichtingen............RVV schreef:Romo kom je morgenmiddag ook nog langs op de kartbaan?
- Knot
Met winterbanden wil ik het ook nog wel eens proberen, nu is het allemaal onder de 80km/u anders kan je gewoon niks meer door gebrek aan grip.
Vet filmpje Andre!
Vet filmpje Andre!
- dvh
Winterbanden is gewoon een pré wanneer het sneeuwt.
Gewoon geen doen als je een beetje door wil rijden.
Vervelende is alleen dat 3/4 v/d Nederlanders het niet doen.. Waardoor iedereen als een hoogbejaarde rondrijdt wanneer er ook maar een vlokje sneeuw valt.
Winterbanden zijn top, wanneer het sneeuwt offcourse. Ik roffel er heerlijk doorheen met mijn roetduivel.
Gewoon geen doen als je een beetje door wil rijden.
Vervelende is alleen dat 3/4 v/d Nederlanders het niet doen.. Waardoor iedereen als een hoogbejaarde rondrijdt wanneer er ook maar een vlokje sneeuw valt.
Winterbanden zijn top, wanneer het sneeuwt offcourse. Ik roffel er heerlijk doorheen met mijn roetduivel.