Zo vandaag voor het eerst van de kwaliteiten van 530d Xdrive kunnen genieten. Beetje spelen was er natuurlijk ook bij, maar niet te dol hier in de stad.
Heb in het verleden ook een tijdje quattro gereden, maar nooit sneeuw meegemaakt, vandaag dus m'n 4wd sneeuwdoop.
Vanuit stilstand weg accelereren is echt een peuleschil. Stond een 159 SW voor me te ploeteren tegen een bruggetje op, gaf hem even de tijd om tractie te vinden, maar na een seconde of 10 vond ik het mooi geweest. Simpelweg eromheen draaien en de brug over zonder momentje wielspin zorgde toch wel voor een grijns op m'n gezicht. Vind het ook wel leuk dat er geen Xdrive aanduidingen op de auto zitten, toch een beetje een verrassingseffect bij andere weggebruikers die een stuur/tractieloze BMW denken te treffen.
Op een gegeven moment zat er een Qashqai op m'n achterbumper, ik ging blijkbaar niet snel genoeg voor die Vinex-suv? Ik ging een baantje naar rechts, en daar vloog die voorbij. Mmmm, AWD stond er op z'n achterklep, en dan heb je natuurlijk geen last van de sneeuw, ook niet als je moet uitwijken of remmen.
Bij de verkeerslichten stonden we naast elkaar, en Ik kon het niet laten om even een sprintje tegen de Japanse Jeep. :strong: te trekken. Tja, eindelijk had ik een keer de langste.....
Ook een paar rondjes Plein 1813 gedaan op snelheid. Stoïcijns volgde de F10 m'n opdrachten, ondanks de kinderkopjes en tramrails die je dan keer op keer onder de wielen doorkrijgt. Eigenlijk dus een saaie auto, maar wel super doeltreffend. Ben er blij mee.
Oh ja, start/stop werkt niet als het vriest.