Als GM zich had ontwikkeld zoals Microsoft...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Als GM zich had ontwikkeld zoals Microsoft...

Bericht door Roman » 16 mar 2007, 15:15

At a recent computer expo (COMDEX), Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated, "'If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving $25.00 cars that got 1,000 miles to the gallon.'

In response to Bill's comments, General Motors issued a press release stating:

If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following
characteristics (and I just love this part):

1. For no reason whatsoever, your car would crash........ Twice a day.

2. Every time they repainted the lines in the road, you would have to buy a new car.

3. Occasionally your car would die on the freeway for no reason. You would have to
pull to the side of the road, close all of the windows, shut off the car, restart it, and
reopen the windows before you could continue. For some reason you would simply
accept this.

4. Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut
down and refuse to restart, in which case you would have to reinstall the engine.

5. Macintosh would make a car that was powered by the sun, was reliable, five times
as fast and twice as easy to drive - but would run on only five percent of the roads.

6. The oil, water temperature, and alternator warning lights would all be replaced by
a single 'This Car Has Performed An Illegal Operation' warning light.

7. The airbag system would ask 'Are you sure?' before deploying.

8. Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to
let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed
hold of the radio antenna.

9. Every time a new car was introduced car buyers would have to learn how to drive all
over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.

10. You'd have to press the 'Start' button to turn the engine OFF.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 16 mar 2007, 15:18

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 16 mar 2007, 15:38

Briljant!

Michel

Tristan

Bericht door Tristan » 16 mar 2007, 15:51

:lol:

René130i

Bericht door René130i » 16 mar 2007, 16:00

Geinig, jammer (voor de schrijver) dat het tegenwoordig niet meer van toepassing is.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2007, 16:07

Is ook al een oudje stamt nog ergens uit het 386 tijdperk ofzo.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Re: Als GM zich had ontwikkeld zoals Microsoft...

Bericht door Wim te Riet » 16 mar 2007, 16:11

Roman schreef:5. Macintosh would make a car that was powered by the sun, was reliable, five times
as fast and twice as easy to drive - but would run on only five percent of the roads.
Maar dat zijn wél de leukste weggetjes: grafische vormgeving en muziek.

En inderdaad: is tegenwoordig zwaar achterhaald. De Mac rijdt op alle wegen waar de PC ook op rijdt (met dank aan Intel). Dat van betrouwbaarheid, snelheid en gebruikersgemak klopt echter nog steeds ;) :P

Roman

Bericht door Roman » 16 mar 2007, 16:23

Maar op een punt klopt het nog altijd wel...

Windows is nog steeds onbetrouwbaar (ook vista), crashed nog steeds om de haverklap en loopt nog altijd sterk achter ten opzichte van Apple.
Best triest eigenlijk.

De huidige generatie Apple reklames btw, leuk voor Microsoft :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=ci2D1ig4df4

http://www.youtube.com/watch?v=VuqZ8Aqm ... ed&search=

Trouwens het stukje is niet al te oud, nou ja... Win 95 tijdperk denk ik.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mar 2007, 16:24

Ik ben sinds Windows XP erg tevreden met Microsoft. PC heeft me nauwelijks in de steek gelaten, minder dan mijn auto's. :)

Ik snap alleen niet zo goed wat Vista nu voor voordelen heeft ten opzichte van Windows XP Pro SP2. Ik denk dat de schrijver het verhaal nu kan gaan opstellen in het voordeel van de autofabrikanten. Ik denk dat de ontwikkeling van de auto's de komende jaren harder gaat dan dat van soft- en hardware.

René130i

Bericht door René130i » 16 mar 2007, 16:28

Idd sinds NT5 (2000, XP, 2003) weinig last van onbetrouwbaarheid hoor.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 mar 2007, 16:30

Roman schreef:
Het is maar wat je niet oud noemt... Ik weet ook niet hoe je het nog voorelkaar krijgt XP continu te laten crashen.

Roman

Bericht door Roman » 16 mar 2007, 16:36

Mari Oh Oh! schreef:
Roman schreef:
Het is maar wat je niet oud noemt... Ik weet ook niet hoe je het nog voorelkaar krijgt XP continu te laten crashen.
Laad een paar echt flink zware programmas en ga dan maar eens proberen iets daarnaast te doen. Windows heb er echt grote moeite mee.
Diezelfde handelingen gaan op de Mac G5 overigens zonder probleem, zonder lag of niks zelfs.

Heb ook nooit de stap gemaakt naar XP Sp2, heb em wel gedaan maar daarna snel weer terug naar Sp1. Ben niet echt fan van Microsoft.
En dan die aso prijzen er nog eens bovenop.

Jammer dat vele van mn programmas niet lekker gaan op Mac OS X, anders zou de PC vanavond nog bij het grof vuil staan.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2007, 16:49

Ik doe geen gekke dingen met de PC, maar ik heb eigenlijk ook nooit een storing ofzo.

Vista vind ik wel prettig werken, maar de tamtam er om heen ? Beetje overtrokken.

Roman

Bericht door Roman » 16 mar 2007, 16:53

Rico v Velzen schreef:Ik doe geen gekke dingen met de PC, maar ik heb eigenlijk ook nooit een storing ofzo.

Vista vind ik wel prettig werken, maar de tamtam er om heen ? Beetje overtrokken.
Op de systeem eisen na lijkt het erop of Vista nu eindelijk een beetje een verbetering is en een stapje richting the weg die Apple menige jaren terug al was ingeslagen.

Zeker nog altijd voor grafisch werk vind ik het nog altijd het fijnst op voor een Apple plaats te nemen.

Ik ben alleen altijd zo chaotisch aan het werk dat Pc's er geen raad mee kunnen :roll:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 mar 2007, 16:58

Is Photoschop, 3Dstudio Max en een game(o.a.) genoeg? Nou voor mij wel. :) Crasht niet hoor. Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van je drivers, maar dat ligt aan de verschillende hardware fabrikanten. Van die flexibiliteit heeft Apple geen last, maar dus ook geen voordeel.

Tom

Bericht door Tom » 16 mar 2007, 17:05

Roman, zal eerder aan brakke hardware of drivers liggen, mijn PC loopt vrijwel nooit vast, of het is echt aan mezelf te wijten.
Ik heb op dit moment trouwens ook 12 applicaties tegelijkertijd openstaan, zonder problemen.
Als je voorkeur bij apple ligt is dat prima, maar met Windows is er sinds Win2k weinig mis (en XP draait helemaal goed).

Roman

Bericht door Roman » 16 mar 2007, 17:12

Hangt af wat voor applicaties, probeer eens een A1 formaat foto te bewerken, video van een video recorder importeren en automatisch in stukken laten hakken. EN een dvd met menu's etc branden en dan nog wat andere zaken.

Heb dat geprobeerd op een dell van menige duizenden euros op de tech faculteit hierzo. Vond de pc niet zo leuk. Ging niet.

Heb datzelfde bij een 2 jaar oude G5 gedaan en dat kon wel :lol:

Hangt allemaal erg af van drivers etc weet ik wel. Maar over het algemeen zijn windows versies to Vista nog altijd gebaseerd op erg gedateerde technologie. Vista is al stapje beter, maar heb nog altijd best veel problemen.

Ik hoor alleen maar gezeik van designers om me heen op windows, ook wel op Apple trouwens, heb ook wel eens een appetlje gecrashed :oops:

Ik heb niet direct veel te doen met grafische werken, ik hang er een beetje omheen maar doe ook wat in mn vrije tijd.

Overigens ben ik sinds windows 3.1 echt een koning in het crashen van computers. Van psp's to top of the range dell en ook G5's, noem het maar geef me een half uurtje en het crashed :lol:

Haha zegt waarschijnlijk meer over mijn ongeduldigheid en bruutheid met computers dan over the hardware zelf lol

Tom

Bericht door Tom » 16 mar 2007, 17:27

Daar zal een goede PC gewoon traag van worden, maar dat is met de Mac niet anders hoor. Er is altijd wel iets de bottleneck, of je processor, de hoeveelheid geheugen, snelheid harde schijven, grafische kaart, etc. Qua hardware zit er tegenwoordig ook weinig verschil meer in, met als enige verschil dat ze bij Apple alles mooi op elkaar kunnen afstemmen :)

Crashen vind ik vreemd want een goede pc met goede hardware en de juiste drivers zal daardoor niet crashen.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 16 mar 2007, 17:57

Bij m'n (sinds vandaag) vorige baas heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik absoluut geen grafisch werk op een PC wilde doen. Hebben ze naar geluisterd. Tot op het eind werkte ik op een nu bijna 8 jaar oude G4 :evil:

Maar zelfs dat vond ik prettiger dan op een PC. Is gewoon een persoonlijke voorkeur. Mijn volgende pjoeter thuis wordt een nieuwe iMac, zodat ik ook Windhoos kan draaien. Handig voor Access, want dat draait niet op de Mac.

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 17 mar 2007, 00:11

Roman schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
Roman schreef:
Laad een paar echt flink zware programmas en ga dan maar eens proberen iets daarnaast te doen. Windows heb er echt grote moeite mee.
Diezelfde handelingen gaan op de Mac G5 overigens zonder probleem, zonder lag of niks zelfs.

Heb ook nooit de stap gemaakt naar XP Sp2, heb em wel gedaan maar daarna snel weer terug naar Sp1. Ben niet echt fan van Microsoft.
En dan die aso prijzen er nog eens bovenop.

Jammer dat vele van mn programmas niet lekker gaan op Mac OS X, anders zou de PC vanavond nog bij het grof vuil staan.
IK heb tegenwoordig een Dual core processor. EN met meerdere zwaardere programma;s heb ik geen probleem meer. Hij deelt gewoon zijn kraxhten netje over de 2 CPU's. zonder vastlopers. Met een enkele processor was dit wel anders. Ik denk dat bij Microsoft de hardware ook van grote invloed is.

Tom

Bericht door Tom » 17 mar 2007, 02:00

Wim te Riet schreef:Bij m'n (sinds vandaag) vorige baas heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik absoluut geen grafisch werk op een PC wilde doen. Hebben ze naar geluisterd. Tot op het eind werkte ik op een nu bijna 8 jaar oude G4 :evil:

Maar zelfs dat vond ik prettiger dan op een PC. Is gewoon een persoonlijke voorkeur. Mijn volgende pjoeter thuis wordt een nieuwe iMac, zodat ik ook Windhoos kan draaien. Handig voor Access, want dat draait niet op de Mac.
Idd, persoonlijke voorkeur, snap ook niet dat mensen het Windows of Mac afkraken als ze een andere voorkeur hebben. Beide systemen zijn volwassen en draaien prima (mits juiste hardware en een gebruiker die ermee om weet te gaan). Is vaak ook maar net wat je gewend bent.

Plaats reactie