Video: Euro95 vs BP Ultimate (M3 vs M3)
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dacht dat de 335i ook op basis van een ander blok was, ik denk dat ik me vergist heb in de nummering van de blokken, goed dat je het even recht zet we willen geen fouten maken in onze info natuurlijkRobin schreef:De 328i is daaro idd de variant op onze '325i' en '330i', maar de 335i's zijn gelijk, in de USA en in EU.100%Joop schreef:De motoren zijn ook aangepast voor de amerikaanse markt. Bijvoorbeeld de 328i en de 335i die zij daar hebben zijn varianten op het 330i en 335i blok welke wij hier in Europa kennen.volvoc30 schreef:misschien een stomme vraag maar moderne auto's rijden toch ook gewoon op 95. laats zag ik namenlijk dat de nwe mercedes S221 600 ook 98 nodig heeft. Lekker als je in USA woont daar komen ze geloof ik niet hoger dan RON 91
Overigens lopen de motoren ook op RON91 hier, maar kans dat de motoren hier niet echt heel lekker lopen is wel heel groot, tenzij je er iedere keer heel erg rustig mee rijdt. Laat die auto daar nou net niet voor bedoedt zijn

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
No worries brummelenjJoop schreef:Dacht dat de 335i ook op basis van een ander blok was, ik denk dat ik me vergist heb in de nummering van de blokken, goed dat je het even recht zet we willen geen fouten maken in onze info natuurlijkRobin schreef:Joop schreef: De motoren zijn ook aangepast voor de amerikaanse markt. Bijvoorbeeld de 328i en de 335i die zij daar hebben zijn varianten op het 330i en 335i blok welke wij hier in Europa kennen.
Overigens lopen de motoren ook op RON91 hier, maar kans dat de motoren hier niet echt heel lekker lopen is wel heel groot, tenzij je er iedere keer heel erg rustig mee rijdt. Laat die auto daar nou net niet voor bedoedt zijn
De 328i is daaro idd de variant op onze '325i' en '330i', maar de 335i's zijn gelijk, in de USA en in EU.100%

-
OnlineErik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Ik heb ooit eens een lijst gezien van div. europese landen m.b.t. octaan getallen en daar stond Nederland toch op 97.
Er staat 95 op de pomp zodat mensen geen vraagtekens gaan zetten zo van "kan dat wel in mijn auto" dan krijgt Shell of veel vragen en/of niemand die het afneemt.
Moet ook zeggen dat ik zeker met mijn vorige auto wel wat verschil merkte, zelfs toen Shell 98(tankte ik voorheen altijd) nog beschikbaar was, Op V-power sloeg de motor enthousiaster aan. Qua vermogen geen verschil.
Er staat 95 op de pomp zodat mensen geen vraagtekens gaan zetten zo van "kan dat wel in mijn auto" dan krijgt Shell of veel vragen en/of niemand die het afneemt.
Moet ook zeggen dat ik zeker met mijn vorige auto wel wat verschil merkte, zelfs toen Shell 98(tankte ik voorheen altijd) nog beschikbaar was, Op V-power sloeg de motor enthousiaster aan. Qua vermogen geen verschil.
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Van de vraag en antwoord pagina op de Shell site:

Oude auto's op RON98? Voor bijna alle nieuwe BMW's adviseert BMW het rijden op minimaal RON98 (Super Plus, dus ivm Valvetronic, moderne electronica e.d.). Dus geen V-Power tanken dus...shell schreef:
Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken.
Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen
probleemloos Shell V-Power tanken.
Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte
van 98.
Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u
Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.

- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Op de homepage van Shell Nederland blijven ze wel enorm om de brij (het hoe en waarom V-Power) heen draaien. M.a.w.: verwacht dus geen RON97 bij de Nederlandse pompen, gewoon RON95.ErikKramer schreef:Ik heb ooit eens een lijst gezien van div. europese landen m.b.t. octaan getallen en daar stond Nederland toch op 97.
Er staat 95 op de pomp zodat mensen geen vraagtekens gaan zetten zo van "kan dat wel in mijn auto" dan krijgt Shell of veel vragen en/of niemand die het afneemt.
Moet ook zeggen dat ik zeker met mijn vorige auto wel wat verschil merkte, zelfs toen Shell 98(tankte ik voorheen altijd) nog beschikbaar was, Op V-power sloeg de motor enthousiaster aan. Qua vermogen geen verschil.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dit haalde ik van een ander forum iemand die bij shell werkt;
>>>Laat ik het voorzichtich uitleggen, Ik werk op een afdeling voor shell waar we de benzine blenden, en ook de spec's van de v-power onder ogen krijgen.
De V-power heeft in de praktijk ron 97.
iemand anders;>>>bedankt voor de uitleg analist Steve-O
wat we dus op kunnen maken uit jouw uitleg is dat het GEEN RON 98 benzine is.. EN daar ging het volgens mij om?
Steve weer>>>Klopt want voor de de super 98 benzine is de MINIMALE spec. RON 98.
Maar is uiteraard ook wel eens wat hoger
greetz
Dus daar het antwoord, moet trouwens zeggen dat mijn ex Z3 M coupe super liep op de V-power, maarja daar mocht ook ron 95 zelfs in(S54) maar de Hartge ploft een beetje in de uitlaat bij gas loslaten, denk dat ik bij deze op Ron 98 van BP ga , dat staat ook in mijn tankklepje:D
greets RS
>>>Laat ik het voorzichtich uitleggen, Ik werk op een afdeling voor shell waar we de benzine blenden, en ook de spec's van de v-power onder ogen krijgen.
De V-power heeft in de praktijk ron 97.
iemand anders;>>>bedankt voor de uitleg analist Steve-O
wat we dus op kunnen maken uit jouw uitleg is dat het GEEN RON 98 benzine is.. EN daar ging het volgens mij om?
Steve weer>>>Klopt want voor de de super 98 benzine is de MINIMALE spec. RON 98.
Maar is uiteraard ook wel eens wat hoger
greetz
Dus daar het antwoord, moet trouwens zeggen dat mijn ex Z3 M coupe super liep op de V-power, maarja daar mocht ook ron 95 zelfs in(S54) maar de Hartge ploft een beetje in de uitlaat bij gas loslaten, denk dat ik bij deze op Ron 98 van BP ga , dat staat ook in mijn tankklepje:D
greets RS
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
tja octaanboosters werken volgens mij alleen op papierHans GP1630 schreef:Goed idee.. waar haal je die octaan verhogers? gewoon bij de pomp?
zie bijvoorbeeld deze :
http://www.millersoils.net/M3_cgi/mille ... VL%20TURBO
goedkope flesjes die je in nederland wel eens tegenkomt bij pomp/makro (wyns) leveren 10 punten (dus max 1 RON omhoog)CVL turbo will increase the octane of commercially available pump fuel by up to 4 RON (40 octane points).
alleen dan komt de grote maar :
beetje auto zou je dus 3 flesjes nodig hebben dus...Use as received, 1 bottle [250 mls] to 20 litres [maximum] unleaded petrol for all motorsport applications.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mja dan zit je meestal met tolueen, welke een octaangetal van 104 heeft volgens mij. Dan moet je al 1:1 mengen om op 101 te komen
Je kan ipv octane boosters ook een drum met racefuel bestellen, zit je meteen op 114
http://www.sunocoracing.nl/benzine-sunoco-supreme.php
Prijzen zijn wel lachen met 4 euro per liter

Je kan ipv octane boosters ook een drum met racefuel bestellen, zit je meteen op 114

http://www.sunocoracing.nl/benzine-sunoco-supreme.php
Prijzen zijn wel lachen met 4 euro per liter

- Knot
- Berichten: 40550
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
En nu dan even de tankjes en slangen leeghalen en filters vervangen enz en dan andersom aftanken.. DAT doen ze dan weer nietEltjo schreef:Mensen, dat is gewoon een reclame filmpje. Hoe kan je nou een écht vergelijk tussen brandstoffen doen met sowieso 2 verschillende auto's...![]()
Wel humor dat het van de site van EVO komt want die hebben het eens een keer getest met een E60 M5 en een Golf V GTI. Ja, er was verschil. Op papier. In theorie merkte men er eigenlijk niks van...

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Gus, Peter-Paul, sitechris en 3 gasten