Mannelijke leider op de KDV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Man werkzaam als leider bij de KDV

Why not? Moet kunnen.
29
73%
Twijfelgeval, maar de screening moet bij mannen hoger.
4
10%
Never nooit niet. Vandaag de dag weet je maar nooit.
7
18%

Totaal aantal stemmen: 40

2000USA

Mannelijke leider op de KDV

Bericht door 2000USA » 01 feb 2012, 11:05

Casus:

Per heden is er een mannelijke stagiair werkzaam bij het kinderdagverblijf van onze dochter. Hij zal samen met de andere leidsters op de groepen staan.
Tot op heden hebben we altijd gezegd, dat zodra er een man werkzaam wordt bij de groep, we ons kind van de creche afhalen. Dit naar aanleiding van de recente berichtgevingen, en diverse nabije ervaringen in de omgeving. Maar nu het moment daar is, blijf je dan op je strepen staan, of moet je dan gaan nuanceren?
We zouden het zeker jammer vinden, want dochterlief heeft het enorm naar haar zin.

Een man in de kinderopvang, het heeft de schijn gewoon tegen, en het is wel je kind waar het over gaat. Zelfde geldt voor een broeder werkzaam op de kinderafdeling van een ziekenhuis, etc.

Mijn verstand zegt dat het allemaal geen probleem hoeft te zijn, maar mijn gevoel zegt toch wat anders.
Alles overigens totaal zonder aanziens des persoons, want heb degene nog niet ontmoet.

Ik wil ook niet in een sekse-discriminatie discussie terechtkomen, maar ben wel benieuwd wat de meningen zijn, vandaar een polletje toegevoegd.

allen

Re: Mannelijke leider op de KDV

Bericht door allen » 01 feb 2012, 11:08

Als je bang bent, kun je beter beter zorgen dat een van jullie stopt met werken en thuis blijft voor het kind. Want dat alleen een man in staat is tot deze bullshit is jezelf voor de gek houden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 feb 2012, 11:10

allen schreef:Als je bang bent, kun je beter beter zorgen dat een van jullie stopt met werken en thuis blijft voor het kind. Want dat alleen een man in staat is tot deze bullshit is jezelf voor de gek houden.
+1

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 feb 2012, 11:15

D'r is een paar weken geleden ook een cruiseschip gekapseisd :wink:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 01 feb 2012, 11:29

Ik zal me er zeker geen zorgen over maken, mits er redenen zijn dat je als ouders geen goed gevoel hebt bij deze man.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 feb 2012, 11:50

allen schreef:Als je bang bent, kun je beter beter zorgen dat een van jullie stopt met werken en thuis blijft voor het kind. Want dat alleen een man in staat is tot deze bullshit is jezelf voor de gek houden.
+ veel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 12:04

Als volwassen vent moet je toch wel knap gestoord zijn in je bovenkamer om voor je lol en een paar rotcenten in een kinderdagverblijf te willen gaan werken. Vrouwen hebben die schijn minder tegen zich.
Verder eens met Allen. Maar imho spoort zo'n vent niet (en dan heb ik 't dus niet over seksuele voorkeur voor kleine kinderen m/v, want dat komt bij vrouwen idd net zo goed voor) en zou ik mijn kind niet aan zo'n persoon toevertrouwen.

Vrouwen emancipatie: ben ik voor
Emancipatie van allochtonen: ben ik voor
The other way around: dus mannen die per sé vrouwenbanen willen vervullen. Die begrijp ik niet zo goed.
Ik vind kinderen erg leuk, maar ik moet er niet aan denken om iedere dag van 7.30 uur tot 17.30 uur met die koters opgescheept te zitten. Daar hebben ze de VROUW voor uitgevonden gelukkig, die vinden dat leuk en zijn veel beter geschikt om voor klein grut te zorgen.

Just my 2 cents.

2000USA

Bericht door 2000USA » 01 feb 2012, 12:10

Ik ga er in deze even vanuit dat jullie al wat oudere kinderen hebben, als je mij het 5 jaar geleden het gevraagd zou hebben, zou ik er anders over denken. Maar anno 2011 is de mindset anders. Roken en/of Alcohol tijdens de zwangerschap was niet zolang geleden ook nog heel normaal.

Redenatie "Stop dat maar met werken" is in mijn ogen een beetje hetzelfde als, "als je angst hebt om een ongeluk te krijgen, dan moet je niet autorijden". Klopt ook, maar is ook niet echt een optie. Daarnaast vind ik het belangrijk dat een kind niet in een isolement komt door het maar thuis te houden voor de "enge buitenwereld".

Evengoed denk ik dat vrouwen in staat zijn kinderen iets aan te doen, of eraan mee te helpen.

Hoor graag meer meningen.

@ Dennis, mooie toevoeging (was net aan het tikken :wink: )

allen

Bericht door allen » 01 feb 2012, 12:19

Ik heb er eentje van een paar maanden. Bij mij voor in de wijk staat een kinderdagverblijf. Ik zie die vrouwen daar steeds voor de deur roken. Sommige vrouwen zijn relatief dik. Ik gok dat die naast roken ook ongezond eten. Zal ik m'n zoontje daar later wel naartoe kunnen laten gaan of kan ik beter iedere kinderdagverblijf screenen op vrouwelijke werknemers (idd, mannen zijn gevaarlijk) die gezond leven? Hoe ver moeten we eigenlijk gaan.
Ik vind het complete kolder dat een man niet zo'n baan leuk zou mogen vinden. Voor je het weet gaan we zo ver dat je als man zijnde achter tralies beland omdat je hand in hand met je eigen kindje op straat loopt.

Knot

Bericht door Knot » 01 feb 2012, 12:37

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor een vent het is, laat je mensenkennis ook een beetje zn werk doen zou ik zeggen.

delanom5

Bericht door delanom5 » 01 feb 2012, 12:50

2000USA schreef:Casus:

Per heden is er een mannelijke stagiair werkzaam bij het kinderdagverblijf van onze dochter. Hij zal samen met de andere leidsters op de groepen staan.
Tot op heden hebben we altijd gezegd, dat zodra er een man werkzaam wordt bij de groep, we ons kind van de creche afhalen. Dit naar aanleiding van de recente berichtgevingen, en diverse nabije ervaringen in de omgeving. Maar nu het moment daar is, blijf je dan op je strepen staan, of moet je dan gaan nuanceren?
We zouden het zeker jammer vinden, want dochterlief heeft het enorm naar haar zin.

Een man in de kinderopvang, het heeft de schijn gewoon tegen, en het is wel je kind waar het over gaat. Zelfde geldt voor een broeder werkzaam op de kinderafdeling van een ziekenhuis, etc.

Mijn verstand zegt dat het allemaal geen probleem hoeft te zijn, maar mijn gevoel zegt toch wat anders.
Alles overigens totaal zonder aanziens des persoons, want heb degene nog niet ontmoet.

Ik wil ook niet in een sekse-discriminatie discussie terechtkomen, maar ben wel benieuwd wat de meningen zijn, vandaar een polletje toegevoegd.
Moelijk is het wel, ik ken het gevoel heb er ook 2.
Gelukkig is het een stagair en gaat hij wel weer weg, in die tussentijd zou ik goed nadenken wat je doet.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 01 feb 2012, 12:51

Ik zou d'r lekker in een klooster stoppen ;) ...

Ben

Oops, da's volgens mij ook niet zo'n goed plan geloof ik

Michel P

Bericht door Michel P » 01 feb 2012, 13:01

@Dennis een vrouw die automonteur is die mag niet aan jou hok sleutelen..... wat een onzin. Zoals Allen zegt. Gebruik je verstand.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 13:07

Michel P schreef:@Dennis een vrouw die automonteur is die mag niet aan jou hok sleutelen..... wat een onzin. Zoals Allen zegt. Gebruik je verstand.

Michel

Huh?

Ik zeg juist 't tegenovergestelde. Vrouwenemancipatie ben ik VOOR.

V O O R

voor

Lezen...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 13:14

Ik ben trouwens ook gewoon VOOR mannen (al dan niet homoseksueel) die samenwonen / getrouwd zijn en een kind opvoeden (al dan niet geadopteerd).

Dus ik ben niet narrow-minded, integendeel. Uit liefde kan een man heel goed voor zijn eigen kinderen zorgen, ook samen met een andere vent.

Maar als een man als baan heeft dat 'ie voor kinderen moet zorgen, dan geloof ik daar niet in. Er zullen vast hele lieve, brave mannen zijn die het wel goed doen in een kinderdagverblijf (al dan niet als eigenaar), maar ik heb 't idee dat er bij die lui een steekje los zit, alsof ze zo nodig moeten bewijzen dat de emancipatie ook de andere kant op werkt, "doe eens ff normaal man" denk ik dan. Dus daar zou ik mijn kroost liever niet heen sturen.

Vrouw met hoofddoek: no problem
Rokende vrouw: liever niet, daar zou ik ook graag iets over zeggen
Onverzorgde vrouw: liever niet, dat zou ik ook absoluut aankaarten
Ik krijg de indruk bij ons kinderdagverblijf dat daar nette, verzorgende en liefdevolle verzorgers zijn (autochtoon en allochtoon). Voor zover ik ze heb gezien was obesitas niet direct zichtbaar bij ze.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 01 feb 2012, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Archiebald

Bericht door Archiebald » 01 feb 2012, 13:15

Ik snap je gedachtengang opzich wel, tuurlijk is het apart dat een man op een kinderdagverblijf werkt, maar misschien kan diegene wel gewoon niet beter? Misschien is hij wel gek op kinderen (maar nou ook weer niet ZO gek).. Er zijn 1000 en 1 redenen om daar op een positieve manier naar te kijken.

Maar hier wordt de enige negatieve manier bekeken... Zelf heb ik een bloedhekel aan kinderen, in tegenstelling tot mijn vriendin, die dus bij een kdv werkt, Maar mij lijkt het totaal geen probleem.

Anders gezegd, zou je je kind niet de ballenbak van de Ikea in laten gaan als je gaat winkelen omdat er een man als oppas staat? (En zo zijn er nog 100den varianten te verzinnen)

Je kunt jezelf wel gek blijven maken natuurlijk :) Ga eens met hem praten, vraag desnoods waarom hij daar werkt en zeg hem dat je je er niet gemakkelijk bij voelt. Bekijk z'n reactie eens... Het is sowieso belangrijk om als ouder te weten wie de groepsleiders zijn van je kinderen ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 13:18

De oppas van de IKEA ballenbak is wel ff wat anders dan degene die de luiers van je kind verschoon en daarbij billen, plasser etc. schoon moet maken.

Ik zou een prima IKEA ballenbak-oppasser zijn, maar no way dat ik andermans koters ga verschonen. Dat mag mooi iemand anders doen. Ben me al mentaal aan 't voorbereiden op die van mezelf. Dat gaat wel goedkomen, maar het zal nooit mijn hobby worden, laat staan job. :)
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 01 feb 2012, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Archiebald

Bericht door Archiebald » 01 feb 2012, 13:20

Ik noem ook maar een voorbeeld natuurlijk....

Wat ik bedoel is dat je overal panisch over kunt zijn, maar dat je niet iedereen over 1 kam moet scheren. Al snap ik dat het gevoeliger ligt bij je eigen kinderen. Maar om daarom je kind weg te halen ergens waar hij/zij naar plezier zit.

TS kan het natuurlijk ook eens overleggen met andere ouders..

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 13:23

Archiebald schreef:... Maar om daarom je kind weg te halen ergens waar hij/zij naar plezier zit.

TS kan het natuurlijk ook eens overleggen met andere ouders..
Weghalen zou ik ook niet direct doen (een plekje in een kdv is ook niet zomaar gevonden), maar overleg met andere ouders, leiding, verzorgers en degene in kwestie wel. Ik zou die gast gewoon een andere stageplaats aanbieden, lol.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 feb 2012, 13:26

Dennis, ik had niet verwacht van jou dat je zo beperkt zou denken over dit onderwerp. Waarom zou een man er geen plezier in kunnen hebben om in een KDV te werken zonder daar verdere bijgedachtes bij te hebben? Waarom zou er dan direct een steekje los moeten zitten? Waar komt deze gedachtegang vandaan?
Laat je je kind dan ook naar een vrouwelijke huisarts gaan als je kind bijvoorbeeld problemen heeft met urineren en daarvoor onderzocht moet worden? Want stel je voor dat de mannelijke huisarts dit soort onderzoeken ook doet met andere gedachtes erbij. En later als ze naar school gaan wil je dan ook dat ze alleen les krijgen van vrouwen? Want ja, misbruik door mannelijke docenten op scholen is ook voorgekomen.
In mijn optiek ben je in dat geval gigantisch aan het generaliseren. 99% van die mensen doen hun werk om het werk. En die 1% die verkeerde gedachtes en bedoelingen heeft kan je ook op straat tegenkomen.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 feb 2012, 13:29

Dus wel narrow minded Dennis.....

Een vriend van mijn zoon werk bij een naschoolse opvang, gast is gewoon erg goed met kids en vind het een geweldige baan. Woont samen met GF...... maar omdat het een "vrouwenbaan" is hij vreemd......

Lees je eigen verhaal nog eens door dat klopt gewoon niet,

Als iemand naast de juiste papieren gewoon goed functioneerd maar geslacht toch geen ruk uit...... net zoals geloof, zolang men er niet mee te koop loopt kids wil bereken geen ruk uit. Je bent capabel voor de baan of niet.

Michel

TLRS

Bericht door TLRS » 01 feb 2012, 13:39

Knot schreef:Ligt er natuurlijk ook aan wat voor een vent het is, laat je mensenkennis ook een beetje zn werk doen zou ik zeggen.
Precies.. iemand bij voorbaat zo beoordelen slaat als een tang op een varken. Als heel NL dat zou doen (in het algemeen) krijgen we een heel raar land. Geef die man een kans en leer hem een beetje kennen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 feb 2012, 13:40

Ik ben ook erg goed met kids, maar IK kan mij gewoon niet voorstellen dat je 't als vent ook LEUK vindt om hun billen, ballen, piemels, eikels, vagina's etc. etc. schoon te maken als je die luiers moet verschonen.

en dan bedoel ik LEUK dus zonder de seksuele gedachten erbij die een enkeling klaarblijkelijk heeft. Gewoon oprecht leuk dus.

Spelen met kinderen. Ze onderwijzen. Opvoeden. Troosten als ze gevallen zijn of zelfs medisch helpen. Of gewoon knuffelen. Dat kun je allemaal wel aan mij overlaten en ik snap ook dat andere mannen dat ook gewoon leuk kunnen vinden. Maar op een kdv werken... nee, noem mij op dat vlak maar narrow minded en old school. In mijn optiek moet je echt een rare snuiter zijn om dat als job te kiezen (zelfs als ze dus géén seksuele gevoelens hebben voor kinderen).

Misschien verander ik van mening als ik zo'n snuiter irl ontmoet en als mijn kind er binnen nu en een paar weken is (nog 15 dagen tot we zijn uitgerekend), maar nu heb ik gewoon deze duidelijk mening.

JP

Bericht door JP » 01 feb 2012, 13:44

Ik denk dat een vrouw het luierwisselen ook niet het allerleukste vind op de opvang. Als man zou ik het een uitdaging vinden, "wie maakt de snelste pi(t)ststop?"

Een man op een kdv, dan moet je dus vanwege eerdergenoemde vermoedingen dus gigantisch goed in je schoenen staan. Er schijnen nu ook al regels te zijn voor kind-op-schoot bij sinterklazen. Sinterklaze moeten ten alle tijden hun handen daar aan het lichaam van het kind houden, waar ze duidelijk zichtbaar zijn voor de ouders

RVV

Bericht door RVV » 01 feb 2012, 13:46

Michel P schreef:Dus wel narrow minded Dennis.....

Een vriend van mijn zoon werk bij een naschoolse opvang, gast is gewoon erg goed met kids en vind het een geweldige baan. Woont samen met GF...... maar omdat het een "vrouwenbaan" is hij vreemd......

Lees je eigen verhaal nog eens door dat klopt gewoon niet,

Als iemand naast de juiste papieren gewoon goed functioneerd maar geslacht toch geen ruk uit...... net zoals geloof, zolang men er niet mee te koop loopt kids wil bereken geen ruk uit. Je bent capabel voor de baan of niet.

Michel

Veel geruk in een post die gaat over een KDV :bag: :whistle:

Plaats reactie