Hulp op ebay gezocht
- Sytze
Hulp op ebay gezocht
Hallo,
Ik ben van plan wat te gaan kopen voor mijn auto op ebay.com maar ik heb hier echt totaal geen ervaring mee.
Is er iemand hier die mij een beetje mee kan helpen?
Hoe het zit met betalingen etc.
Mijn dank is groot.
Sytze.
Ik ben van plan wat te gaan kopen voor mijn auto op ebay.com maar ik heb hier echt totaal geen ervaring mee.
Is er iemand hier die mij een beetje mee kan helpen?
Hoe het zit met betalingen etc.
Mijn dank is groot.
Sytze.
- Martin van der Zwaard
Re: Hulp op ebay gezocht
Maak een PayPal-account aan en je kan zo alles betalen via eBay.
Maar doe eens een linkje aub??
Maar doe eens een linkje aub??
- InjectTheVenom
Als je wil kan ik proberen om hetgene wat je wil hebben te kopen en dan jouw adres in te voeren als verzendadres?
- frankv
Sytze kan beter zelf een Ebay account en een paypal account aanmaken, dan krijg je geen gedonder met dat het betaaladres anders is dan het verzendadres e.d. Voor je het weet snapt een Amerikaan dat niet en krijg je negatieve feedback omdat je de boel probeert te flessen.InjectTheVenom schreef:Als je wil kan ik proberen om hetgene wat je wil hebben te kopen en dan jouw adres in te voeren als verzendadres?
-
OnlineGTRene
wat wel mooi is dat je geen creditcard meer nodig hebt voor een paypal account...
daar bij opletten (ik schrok althans) wat je koopt uit de USA of ander land buiten de EU...je moet dan in veel gevallen importkosten afrekenen waar je wellicht (zoals ik) niet op gerekend had
ik dacht ach 50,-euro ofzo verzendkosten...ja leuk maar veelal dus ook import kosten (ligt eraan wat je koopt en hoe duur)
daar bij opletten (ik schrok althans) wat je koopt uit de USA of ander land buiten de EU...je moet dan in veel gevallen importkosten afrekenen waar je wellicht (zoals ik) niet op gerekend had

ik dacht ach 50,-euro ofzo verzendkosten...ja leuk maar veelal dus ook import kosten (ligt eraan wat je koopt en hoe duur)
- Sytze
Idd Rene ik was ook uitgegaan met 50 dollar verzend kosten,dat staat er ook bij.
Toen werd ik erop gewezen dat er nog btw en invoerkosten etc overheen betaald moet worden.
Toen werd ik erop gewezen dat er nog btw en invoerkosten etc overheen betaald moet worden.

- frankv
reken op 25% heffing over het totaal van het product + de verzendkostenSytze schreef:Idd Rene ik was ook uitgegaan met 50 dollar verzend kosten,dat staat er ook bij.
douane heffing is normaal 5%, maar ik had laatst 12,50 + BTW op een product van 57 euro, blijkbaar is 12,50 het minimum dat ze rekenen om het administratief af te handelen
- InjectTheVenom
Heb het al een aantal keren zo gedaan, gewoon vooraf eerlijk uitgelegd hoe de situatie in elkaar zat en nog nooit ook maar 1 probleem gehad, zelfs op Amazon niet waar ik het een paar weken geleden nog gedaan heb.frankv schreef:Sytze kan beter zelf een Ebay account en een paypal account aanmaken, dan krijg je geen gedonder met dat het betaaladres anders is dan het verzendadres e.d. Voor je het weet snapt een Amerikaan dat niet en krijg je negatieve feedback omdat je de boel probeert te flessen.InjectTheVenom schreef:Als je wil kan ik proberen om hetgene wat je wil hebben te kopen en dan jouw adres in te voeren als verzendadres?
- InjectTheVenom
Als ik dit draadje mag kapen, wilde net feedback geven voor items die deze week gearriveerd zijn maar als ik op de verzenden knop druk gebeurt er niets, wil ik de klantenservice hiervan op de hoogte brengen reageert de browser ook niet
Hebben nog meer mensen hier momenteel last van?

Hebben nog meer mensen hier momenteel last van?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Opsturen van de USA laat ik altijd doen via USPS en nooit via DHL of UPS!!
Reden hiervoor is dat de laatste 2 firma's altijd zorgen dat de douanekosten vooraf worden betaald zodat ze gegarandeerd een snelle levering kunnen doen.
Via USPS gaat het gewoon via de douane met een grote kans dat er niet naar word gekeken en je dus meer kans hebt dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. MIjn ervaring is dat ik ongeveer 3 van de 5 keer eronderuit kom.
De bonnen laat ik ook altijd via de mail naar me toekomen en het bedrijf in de USA doet bij het pakket een invoice die uiteraard een stuk lager is dan de werkelijke waarde [eigen risico natuurlijk]
Is bij mij nog nooit fout gegaan, maar reken er wel op dat via USPS de levertijd soms langer kan duren vanwege de douane.
Reden hiervoor is dat de laatste 2 firma's altijd zorgen dat de douanekosten vooraf worden betaald zodat ze gegarandeerd een snelle levering kunnen doen.
Via USPS gaat het gewoon via de douane met een grote kans dat er niet naar word gekeken en je dus meer kans hebt dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. MIjn ervaring is dat ik ongeveer 3 van de 5 keer eronderuit kom.
De bonnen laat ik ook altijd via de mail naar me toekomen en het bedrijf in de USA doet bij het pakket een invoice die uiteraard een stuk lager is dan de werkelijke waarde [eigen risico natuurlijk]
Is bij mij nog nooit fout gegaan, maar reken er wel op dat via USPS de levertijd soms langer kan duren vanwege de douane.