Velgenreparatie
- RVV
Velgenreparatie
Ik heb nog een setje M velgen van de 330d 17 inch, die wil ik eigenlijk wel weer strak hebben, wie weet een adres in de buurt (noord nederland omgeving Groningen,Surhuisterveen).
- Friso
Re: Velgenreparatie
Kuil banden, Engelbert.
Gewoon even bellen .niet mailen zijn een beetje oude stempel.
Gewoon even bellen .niet mailen zijn een beetje oude stempel.
- MartijnGizmo
Ik vond ze wel aardig aan de prijs, €180 per velg, dan dan zijn ze gespoten ipv gecoat. Deze toko zit in Siddeburen: http://www.cultwheels.nl
In Zuidwolde zit http://knalnaarpotz.nl, doen vooral motoren volgens mij, maar schijnen wel netjes te poedercoaten. Daar wil tzt iig ff informeren voor m'n eigen velgen...
In Zuidwolde zit http://knalnaarpotz.nl, doen vooral motoren volgens mij, maar schijnen wel netjes te poedercoaten. Daar wil tzt iig ff informeren voor m'n eigen velgen...
- dvh
Er is toch ook een forummember die zich daarmee bezig hield ?
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Zou mijn eigen velgen ook graag gerepareerd willen hebben en eventueel zwart gespoten.
Misschien hier een algemeen draadje over maken met ook de voor en nadelen van spuiten ten opzichte van poedercoaten.
Misschien hier een algemeen draadje over maken met ook de voor en nadelen van spuiten ten opzichte van poedercoaten.
- Martin van der Zwaard
Niet specifiek voor Rico, maar meer algemeen.
Renoblast in Mijdrecht.
Zowel coaten als spuiten doen ze heel erg goed.
Wij hebben beide een keer laten doen en de resultaten zijn super.
Nadeel van coaten is dat je erg voorzichtig moet zijn met monteren van de banden. De coating kan breken als je te lomp doet en dan is er een stuk coating uit. Kan je opnieuw beginnen.
Verder moet je goed opletten bij montage dat je de pasvlakken goed schoonmaakt omdat er een laag coating op komt te zitten. Kans op loslopen van de wielbouten/moeren is aanwezig dan. Ook het naafgat even iets opschuren zodat ze wielen weer goed op de naaf passen.
Bovenstaande heb je weer geen last van bij spuiten, maar de kosten zijn weer een beetje hoger.
Wij hebben toen een setje 15" originele 190 2.3-16 velgen laten opknappen bij ze en die waren echt als nieuw. Plekken waar het lood was ingevreten in het alu ook helemaal laten repareren etc etc. Niet goedkoop want ik geloof dat het rond de 500,- heeft gekocht incl BTW. Maar nieuw heb je ze er niet voor.
Renoblast in Mijdrecht.
Zowel coaten als spuiten doen ze heel erg goed.
Wij hebben beide een keer laten doen en de resultaten zijn super.
Nadeel van coaten is dat je erg voorzichtig moet zijn met monteren van de banden. De coating kan breken als je te lomp doet en dan is er een stuk coating uit. Kan je opnieuw beginnen.
Verder moet je goed opletten bij montage dat je de pasvlakken goed schoonmaakt omdat er een laag coating op komt te zitten. Kans op loslopen van de wielbouten/moeren is aanwezig dan. Ook het naafgat even iets opschuren zodat ze wielen weer goed op de naaf passen.
Bovenstaande heb je weer geen last van bij spuiten, maar de kosten zijn weer een beetje hoger.
Wij hebben toen een setje 15" originele 190 2.3-16 velgen laten opknappen bij ze en die waren echt als nieuw. Plekken waar het lood was ingevreten in het alu ook helemaal laten repareren etc etc. Niet goedkoop want ik geloof dat het rond de 500,- heeft gekocht incl BTW. Maar nieuw heb je ze er niet voor.
- Joy
Ik heb laatst mijn winterwielen op laten knappen bij www.velgenrichten.nl
Naast reparatie van de velgrand, richten van het velgbed en laswerk zijn alle 4 de velgen ontlakt en gepoedercoat. Resultaat is als nieuw. Ik was om en nabij de € 600,00 kwijt.
Naast reparatie van de velgrand, richten van het velgbed en laswerk zijn alle 4 de velgen ontlakt en gepoedercoat. Resultaat is als nieuw. Ik was om en nabij de € 600,00 kwijt.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Hierboven zijn vrij heftige reparaties. Heb zelf alleen wat stoeprand schade.
Benieuwd wat dit moet kosten. Spuiten lijkt me een mooiere optie dan coaten als ik goed lees hierboven.
Benieuwd wat dit moet kosten. Spuiten lijkt me een mooiere optie dan coaten als ik goed lees hierboven.
- MartijnGizmo
Volgens mij zijn er net zoveel voorkeuren voor spuiten/poedercoaten als dat er spuiters/poedercoaters zijn...
Naar wat ik zo lees is poedercoaten vooral bij motorvelgen niet ideaal ivm de lagers in het wiel.

- Joy
De glans is eigenlijk exact hetzelfde. Ik heb nu een originele set die af-fabriek gespoten is en deze set met poedercoat.

- GTRene
wat een bedragen
het is ook wel een takke werk om zelf te doen, dat dan wel...en bepaalde velgen vragen om meerdere bewerkingen en of 2 kleuren oid.

het is ook wel een takke werk om zelf te doen, dat dan wel...en bepaalde velgen vragen om meerdere bewerkingen en of 2 kleuren oid.
- Arthur
- Auto: Nr.51

RVV schreef:Ik heb nog een setje M velgen van de 330d 17 inch, die wil ik eigenlijk wel weer strak hebben, wie weet een adres in de buurt (noord nederland omgeving Groningen,Surhuisterveen).
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Ik heb in het verleden heel wat velgen gespoten, het is inderdaad een takkewerk.
Ten eerste het voorbewerken is een hels karwei.
Vaak veel randjes en kantjes die allemaal goed geschuurd moeten worden, voor een goede hechting van de primer/grondverf/aflak.
En het spuiten is vaak mede door de spijlen en spaken van de velg een groot risico op zakkers of sinassappelhuid.
Ik vroeg bijvoorbeeld €100,00 de velg, maar vaak doe je hier jezelf nog tekort mee ook vanwege het vele werk.
Ten eerste het voorbewerken is een hels karwei.
Vaak veel randjes en kantjes die allemaal goed geschuurd moeten worden, voor een goede hechting van de primer/grondverf/aflak.
En het spuiten is vaak mede door de spijlen en spaken van de velg een groot risico op zakkers of sinassappelhuid.
Ik vroeg bijvoorbeeld €100,00 de velg, maar vaak doe je hier jezelf nog tekort mee ook vanwege het vele werk.
- InjectTheVenom
Ik heb het er met mijn restaurateur over gehad wat betreft spuiten of poedercoaten en hij geeft de voorkeur aan spuiten omdat het naar zijn mening een mooier resultaat geeft.
- GTRene
http://www.velgenexpert.nl/velgen-spuiten-stralen.htmlVoordelen Spuitwerk t.o.v. het Poedercoaten :
meer keuze dan standaard Ral kleuren.
Velgen hebben een hogere glansgraad.
Chroom mirror look mogelijk.
geen sinasappeleffect maar een glad resultaat.
stoeprandschade is met spot repair te herstellen.( met poedercoaten moet de gehele velg opnieuw gepoedercoat worden anders kleurverschil)
snellere doorlooptijd.
Nadelen Spuitwerk t.o.v. van het Poedercoaten :
Minder krasvast
minder stootvast
weinig laagdikte
steenslag gevoeliger.
meestal duurder indien vooraf stralen noodzakelijk is.
hier hun prijzen overzicht jaja niet in het noorden maar zo heb je wat vergelijking? kwam het net tegen

http://www.velgenexpert.nl/prijzen.html
mooi overzicht van prijzen allerlei voorkomende werkzaamheden.
-
Als je maar NIET naar de velgendokter gaat...wat een eersteklas prutsers zijn dat...
- D20VT
ook niet echt in de buurt, maar bij deze kerel komen echt mensen uit het hele land. hele goede ervaringen mee
www.velgen.nl
www.velgen.nl
- Wiebe GT
-
Niet duur iig!
- GTRene
inverhouding met sommige anderen redelijk geprijst idd.
- Wiebe GT
Dankje, we hebben getracht de prijzen scherp te houden en de site simpel.
Na een pilot van enkele maanden zijn we eerste week januari "live" gegaan.
Wij vinden zelf de kwaliteit erg goed itt wat we eerder hebben gezien.
Speciaal voor
leden de- en monteren we de banden in februari maart en april GRATIS*!
Gr. Wim
*Tot 18" , vanaf die maat besteden we de- en montage voorlopig uit.
Speciaal voor

Gr. Wim
- RVV
Wiebe mooie aanbieding kom wel even langs met het setje velgen!Wiebe GT schreef:Dankje, we hebben getracht de prijzen scherp te houden en de site simpel.
Speciaal voorleden de- en monteren we de banden in februari maart en april GRATIS*!
Gr. Wim
-
Het lijkt me sowieso onverstandig de pasvlakken mee te laten coaten. Als de laagdikte ongelijk is krijg je het wiel niet goed gemonteerd. En als de boel met bijvoorbeeld remmen heel warmMartin van der Zwaard schreef:Niet specifiek, maar meer algemeen.

-
OnlineLuco
Mwah, ik heb hier al 4 sets gepoedercoat liggen, als je een goede poedercoater hebt is het zeker zo netjes als spuiten, maar het is wel veel sterker.InjectTheVenom schreef:Ik heb het er met mijn restaurateur over gehad wat betreft spuiten of poedercoaten en hij geeft de voorkeur aan spuiten omdat het naar zijn mening een mooier resultaat geeft.
Verder plakt een goede coater de pasvlakken af zodat die gewoon onbehandeld blijven.
Plus dat de hele velg eerst in een zuurbad gaat om de oude lagen te verwijderen en om betere hechting te verkrijgen.
- Friso
Wiebe GT schreef:Dankje, we hebben getracht de prijzen scherp te houden en de site simpel.
Speciaal voorleden de- en monteren we de banden in februari maart en april GRATIS*!
Gr. Wim
He Wim had je dat niet even kunnen zeggen.