Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)
-
- daNpy
Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)
Is dat wat ja?
Ik heb de Zweedse uitvoering van deze film gezien (Mannen die vrouwen haten), de overige 2 nog niet helaas.
Ik heb de Zweedse uitvoering van deze film gezien (Mannen die vrouwen haten), de overige 2 nog niet helaas.
- Peric
Gisteravond 'In Time' gezien met Justin Timberlake en Olivia Wilde
Speelt zich af in de toekomst en men moet met tijd betalen, leuk verzonnen.
Een verrassend leuke film(naar mijn smaak dan).
En.. niet onbelangrijk, de politie(Timekeepers) rijdt in Dodge Challengers(de oude).. WOW!!

Speelt zich af in de toekomst en men moet met tijd betalen, leuk verzonnen.
Een verrassend leuke film(naar mijn smaak dan).
En.. niet onbelangrijk, de politie(Timekeepers) rijdt in Dodge Challengers(de oude).. WOW!!
- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik ben er gisterenavond ook naartoe geweest en het was één van de beste films die ik in de afgelopen 6 maanden heb gezien, al dan niet de beste.Nutkees schreef:Naar de film "the girl with the dragon tattoo" geweest. Gingen naar Tuschinski in Amsterdam en wilde graag in de grote zaal zitten op het balkon.
Daar draaide deze film en thuis even snel een trailer gekeken en dacht ik van | Dit word echt een saaie rotfilm.
Altijd leuk om vervolgens een verrast te worden door heerlijke actie en goed verhaal. Was meer dan de moeite waard.
8/10
9/10
Ik moet van de week de Zweedse versie(s) nog een gaan kijken - die op IMDB overigens dezelfde naam dragen? edit: Ah, zie het al, 'Mannen die vrouwen haten' is gewoon de Nederlandse naam - om te vergelijken. Maar ook die schijnen erg goed te zijn.
Men raad me aan om de boeken te gaan lezen, maar die stap gaat wel weer heel ver.

- dvh
Killer Elite.
Wanneer je de naam hoort denk je oprecht aan een foute b-film.
Niks is minder waar. Erg goede actiefilm !
Wanneer je de naam hoort denk je oprecht aan een foute b-film.
Niks is minder waar. Erg goede actiefilm !
- Robin Hartog
@Barend: Zweedse versie is de Millenium trilogie. Hier zijn ze er helemaal lyrisch van, misschien ook maar eens The Girl With The Dragon Tattoo bekijken. 

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Woensdagavond dus óók naar The Girl with the Dragon Tattoo geweest. Begon al denderend met dat ouwe Led Zeppelin nummer. HEERLIJK. Mooie IKea beleving ook.
Leuk interessant verhaal en sexueel nogal heftig. Die GIRL is best lekker. Ook als je de naam Rooney Mara even googled hoe ze er normaal, dus niet punk/nrew wave/alternatief bijloopt.
M'n vrouw had de Zweedse versie gezien maar vond dit ook best. Vanwege Craig ook.
Yorick van Wageningen (NL)heeft ok 'n prima rol van hufter.
8,5/10 zeg ik.

M'n vrouw had de Zweedse versie gezien maar vond dit ook best. Vanwege Craig ook.

Yorick van Wageningen (NL)heeft ok 'n prima rol van hufter.
8,5/10 zeg ik.
- Elise
@Robin
Welke versie vind je vrouw beter?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
De Zweeds is anders, met iets andere personages zei zij.(?) Wel in de basis same story natuurlijk. Ik geloof dat ze de Zweedse milder vond, dit wat heftiger. Ik denk dat ze de Zweedse wel 'beter'vond. Heb 'r dat niet echt gevraagd.Elise schreef:@Robin
-
Nutkees schreef:Naar de film "the girl with the dragon tattoo" geweest. Gingen naar Tuschinski in Amsterdam en wilde graag in de grote zaal zitten op het balkon.
Daar draaide deze film en thuis even snel een trailer gekeken en dacht ik van | Dit word echt een saaie rotfilm.
Altijd leuk om vervolgens een verrast te worden door heerlijke actie en goed verhaal. Was meer dan de moeite waard.
8/10
ik ga morgen met m'n "aanstaande" waarschijnlijk haha :bro: Ben benieuwd, ook in tuschinski
- duifjes.com
Ah....met zn allen komen dus...zie we Metin en zn aanstaand....iedereen is benieuwd naar haar Metchu....kun je alvast een tipje vd sluier oplichten *(sorry...kon de grap niet laten....
)

-
haha goeie film en tuschinski is echt wel dik in orde in zo'n logé!
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Net de film "In Time" gekeken. Prima film als je het mij vraagt.
Apart idee erachter dat je alles met tijd koopt en dat er zodoende dus mensen zijn die onsterfelijk zijn. Wij vonden de film iig geslaagd en omdat ik altijd gek ben op dit soort films heb ik me prima vermaakt.
Soms vond ik alles wat te snel gaan en met ietwat teveel toevalligheden, ga je op dat soort zaken letten is het geen film voor je, ben je echter in staat om je daar niet door te laten beinvloeden dan is het een dikke prima.
Apart idee erachter dat je alles met tijd koopt en dat er zodoende dus mensen zijn die onsterfelijk zijn. Wij vonden de film iig geslaagd en omdat ik altijd gek ben op dit soort films heb ik me prima vermaakt.
Soms vond ik alles wat te snel gaan en met ietwat teveel toevalligheden, ga je op dat soort zaken letten is het geen film voor je, ben je echter in staat om je daar niet door te laten beinvloeden dan is het een dikke prima.
- dvh
Gisteren moneyball gezien met Brat Pitt.
War vond ik ervan.
Het verhaal over een coach , manager die , in dit geval , een honkbalteam uit het slob trekt, is naar mijn idee bij voorbaat al een uitgemolken concept.
Ik heb niks met honkbal. De film is erg grauw en veel spanning kent de film niet.
Desondanks toch een redelijke film.
War vond ik ervan.
Het verhaal over een coach , manager die , in dit geval , een honkbalteam uit het slob trekt, is naar mijn idee bij voorbaat al een uitgemolken concept.
Ik heb niks met honkbal. De film is erg grauw en veel spanning kent de film niet.
- Elise
Ik heb afgelopen weekend de film gezien samen en vind het origineel veel beter, heftiger en intenser dan deze nieuwe versie. Komt hoofdzakelijk ook door de personages......de Lisbeth in het origineel is naar mijn oordeel bijvoorbeeld veel extremer dan de nieuwe Lisbeth.........Neem de tattoo..... de nieuwe heeft een kleine draak op d'r lichaam vergeleken bij het origineel.Robin schreef:De Zweeds is anders, met iets andere personages zei zij.(?) Wel in de basis same story natuurlijk. Ik geloof dat ze de Zweedse milder vond, dit wat heftiger. Ik denk dat ze de Zweedse wel 'beter'vond. Heb 'r dat niet echt gevraagd.Elise schreef:@Robin
Verder zijn de meeste scenes naar mijn oordeel exacte kopieën zijn van het origineel.
Vooruit, deze versie krijgt van mij een 7.....maar het origineel een 9.
-
:kroeg stem: Dat bedoel ik nou. Mixed review.dvh schreef:Gisteren moneyball gezien met Brat Pitt.
War vond ik ervan.
- Hielke
Precies.Elise schreef:
Verder zijn de meeste scenes naar mijn oordeel exacte kopieën zijn van het origineel.
Origineel geef ik een 10. Alleen omdat de Amerikanen niet met ondertitels overweg kunnen is deze slappe kopie gemaakt.
- dvh
Wat is dit nou weer

-
- ErikMartijn
LOL weer een BMW die twee plaatsen in beslag neemt he.... 
- Elise
Nouja, dat is dus zo belachelijk.......eigenlijk hebben ze het hele verhaal exact overgenomen, dezelfde personen met dezelfde namen etc.......en als er dan in de film geproost wordt hoor je ineens "skool".......Hielke schreef:Precies.Elise schreef:
Origineel geef ik een 10. Alleen omdat de Amerikanen niet met ondertitels overweg kunnen is deze slappe kopie gemaakt.

Als ze dan geen ondertitels willen, hadden ze veel beter het origineel kunnen dubben.....hadden de flashbacks (b.v. waar Lisbeth een brandbommetje gooit) er ook nog ingezeten en hadden ze ook deel 2 en 3 op de plank gehad.
Had jij deze US versie ook al gezien Hielke?
- Robin Hartog
Zojuist Johnny English Reborn gekeken; vermakelijke film weer. 

-
Nou... niet echt. Voor 1980s Murphy moet je nog terug in de tijd. Desondanks een erg vermakelijk film met een aantal goede lachmomenten en spanning. Het einde vond ik knap maar kon veel beter worden afgewerkt.Xave30 schreef:Eddie Murphy's back?
7.4/10
- dvh
" warrior ". Gezien.
Erg sterk fighters drama. Goede film !
Erg sterk fighters drama. Goede film !
- daNpy