Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Frank280zx
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Frank280zx » 25 jan 2012, 17:02

markm schreef:
Joy schreef:Mabo auto's staat wel berucht om het terugklokken van kilometertellers.

Deze M3 zal nog wel de juiste kilometerstand hebben maar ik zou alleen al om dat oplichten never bij deze handelaar een auto kopen.

Extreme Machines forum

Garage spot forum
klopt idd. Hiervoor heette het bedrijf ook anders
24 november 2010 | Richard
Oplichters
Dit bedrijf is wederom van naam veranderd omdat ze om de zoveel tijd opgespaarde auto`s met valse km-standen/onderhoudsboekjes ed verkopen. ook wel bekend als mabo auto,.. uscars,... De bloembak voor de deur is zo geplaatst dat er geen boze klanten naar binnen kunnen rijden.

Ergens diep triest dat zulke bedrijven niet harder door justitie worden aangepakt!! maar dit qoutje... die bloembak haha

Reind

Bericht door Reind » 25 jan 2012, 22:55

Gert-jan schreef:Die laatste coupe is inderdaad wel erg aan de prijs, wat zou mijn cabrio uit '98 met net een ton op de klok dan wel niet moeten doen....
Die m3gt vind ik echt niet te duur. Die lijst aan mods kosten bij elkaar veel meer dan 10k. En dan moet je het er ook nog op schroeven. Zonder al die mods doet een orginele m3gt al meer dan 10k.. Voor diegene die een trackday auto zoekt is dit een hele normale en zelf scherpe prijs.

Ga je zelf een m3 ombouwen naar een trackday auto ben je als je het uitbesteed zo 25k kwijt.

Alleen jammer dat er een rolbeugel inzit en geen volledige kooi.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 26 jan 2012, 07:33

Reind schreef:(...) Alleen jammer dat er een rolbeugel inzit en geen volledige kooi.
Kan ook een voordeel zijn, voor degenen die er veel op straat mee rijden of hem niet op de trailer richting Nordschleife willen brengen. Volle kooi + geen helm = bad idea.

Reind

Bericht door Reind » 26 jan 2012, 09:45

Deels waar. Het onderstel wat onder deze auto zit maakt het geen ideale cruiser. Ook zitten de draagarmen in de unibolts. Geloof mij, daar word het ook niet comfortabeler van.

Ik heb zelf ook een volledige kooi van wiechers (zonderkruis). Met een goede stoel is in/uistappen geen probleem, en voor het issue rolbeugel + geen helm = bad idea hebben ze rolkooibescherming uitgevonden. Daar stoot ik mijn hoofd liever tegenaan dan tegen dan de A stijl.

Wat ik bedoel is dat de auto behoorlijk racewaardig is opgebouw maar ik vind het jammer dat ze dat niet hebben doorgetrokken met een volledige kooi.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jan 2012, 10:03

Klopt Reind. De laatste keer dat ik die auto op de baan tegen kwam waren ze nog niet zo heel ver, zat nog geen onderstel onder etc en de carter ventilatie klopte nog niet, maar dat is nu allemaal voor elkaar.

Kooi omschroeven naar een volledige is ook het werk niet eigenlijk, zet je de rollbar te koop. Verder zit er eigenlijk wel alles op en aan voor een leuke trackday auto.

Reind

Bericht door Reind » 26 jan 2012, 11:41

Precies.

Ik ben zelf een M3 aan het opbouwen en met een stuk minder mods als deze. Er gaat gewoon erg veel tijd in zitten en alles wat je erop schroeft kost serieus geld. Ik ben ervan overtuigd dat als je een goede M3 koopt en hem LAAT opbouwen naar een trachday auto met mods zoals deze GT je gewoon 25K kwijt bent. Dan valt die 15 wel mee.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 jan 2012, 12:11

Maar die 25k hoef je natuurlijk niet in 1 keer op te hoesten... en voor veel autoliefhebbers is het opbouwen al een hobby op zich! ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jan 2012, 12:45

Auto moet je toch al kopen dus daar gaat meteen de eerste 10K, dan kan je ook beter meteen dat beetje extra ophoesten voor de mods.
Reind schreef:Precies.

Ik ben zelf een M3 aan het opbouwen en met een stuk minder mods als deze. Er gaat gewoon erg veel tijd in zitten en alles wat je erop schroeft kost serieus geld. Ik ben ervan overtuigd dat als je een goede M3 koopt en hem LAAT opbouwen naar een trachday auto met mods zoals deze GT je gewoon 25K kwijt bent. Dan valt die 15 wel mee.
Red je serieus niet als je het laat doen.

Alleen qua onderdelen en auto kom ik al aan 25K en dan mis je gewoon uurloon.

Ik denk dat als je een M3 bij Bas Roos neer zet, je wat basis dingen laat doen zoals een kooitje, AST onderstelletje, stoelen gordels etc je gewoon al dik over die 15K gaat en dan heb je nog geen AP remmen rondom (4000 euro), supersprint uitlaatlijn (2500 euro plus een absolute pokkeklus om te installeren dus veel uren) harde bussen in je subframe etc noem het allemaal maar op.

Ik heb die van mij zelf gebouwd, alleen kooi laten lassen en dat heeft al over de 30.000 euro gekost destijds (voor er een S54 in zat, met 3.0 motor), wel wat kunststof plaatwerk, lichtgewicht goodies, duurder onderstel etc maar bijvoorbeeld geen volledige supersprint lijn, AP remmen etc. Zou mij verbazen als je die GT zelf bouwen kan voor minder als 25K als je het zelf doet, laat staan dat je het laat doen.

En dan ben je ook nog eens eeuwen bezig om eea goed afgesteld te krijgen, problemen oplossen enz enz.

Reind

Bericht door Reind » 26 jan 2012, 13:35

MartijnGizmo schreef:Maar die 25k hoef je natuurlijk niet in 1 keer op te hoesten... en voor veel autoliefhebbers is het opbouwen al een hobby op zich! ;)
Ik ben de mijne ook zelf aan het opbouwen (voor mij pure Therapie :D) en daar kun je geen hobby naast hebben kan ik je vertellen (als je hem nog een keer klaar wilt hebben). Er gaat gewoon heel veel tijd in zitten en daarnaast moet je ook veel kennis en ervaring hebben. Anders niet aan beginnen. Daarnaast moet je daar de ruimte voor hebben (liefst met brug en kachel). Ik denk dat 80% al is afgehaakt.

Er een beetje m3 kost dat gewoon. En dat moet je ook bijna in 1 keer op hoesten wil je niet stil komen te staan en een beetje gang hebben.

TLRS

Bericht door TLRS » 26 jan 2012, 20:39

Erik K.

Bericht door Erik K. » 26 jan 2012, 21:16

Frank280zx schreef:Dat Dakar gele ding met motorschade moet wel heel goedkoop zijn, lelijke tankdop decoratie.. haaienvinnen booskijkers ... Hier een wat smaakvoller gemodificeerde M#

Staat nu ook te koop ! M3GT

http://link.marktplaats.nl/523732177

Dit is de auto van Guus de Koster zelf, denk dat een hoop mensen de auto kennen! Dit is echt een net ding (heb gisteren nog een keer tegen de banden staan schoppen)

Wie weet is de prijs van 15K wat aan de hoge kant, maar er is in de regel goed met hem te praten!
Denk wel de ultieme ringtool!

For Sale Original BMW M3 GT in track day specification.

This is our Race Hardware Demo car and has to go to make space for a new demo project.

Original works specifications:
•BF99
•356 Cars
•Produced in British Racing Green and based on the 3.0l M3
•Adjustable front splitter
•Motorsport strut brace
•Anthracite interior trim with seat center parts, door inserts and grab handles in Mexico Green Nappa Leather
•Seat side parts and headrests in Amaretta Anthracite.
•Sports steering wheel with air bag.
•M stripes on backs of front and rear seats.
•Carbon Fibre interior trim including center console and glove box.
•Twin oil pick up and baffled sump
•17" Polished forged M double spoke alloy wheels , 7.5J front and 8.5J rear. 235/40 tyres.
•Suspension similar to the standard M3 but with shorter stronger springs to take the extra down force generated by the fully extended front splitter and rear spoiler.
•Produced for homologation reasons - Internationale FIA-GT-Serie, Division II, IMSA GT-Series USA and Internationale Langstreckenrennen.
•Re-profiled cams
•Re-mapped engine management
•Compression ratio of 10.8:1
•1,460kg
•Motorsport International Side Moulding Badges and door kick plates / sills
•Amber Indicators all round
.
.
We upgraded the car with the best available bits to get a faster, stronger and reliable package:
•KW 2-way adjustable clubsport suspension with upgrades at the rear to get the standard understeer out.
•AP-Racing brakes at the front
•AP-Racing Brakes at the rear
•Reduced final drive to 3.73
•Toyo R888 font and rear
•Caster/camber topplates
•Adjustable Front trailingarm (uniball)
•Rear subframe bushes
•Rear adjustable camber arms (uniball)
•Racetech custom leather seats
•Racetech custom harnesses
•Wiechers Rollover bar
•GPS Laptimer
•Supersprint header and full exhaust with metal cat's
•Carbon inner door trim
•Race steeringwheel
•Engine breather system
•Lifeline Fire extinghuiser
•Dutch registration from new with recent APK

Cost in excess over 30K to build, now for sale for just € 15126,- excl. VAT as it is.

Seriously interested ?Make an appointment to view the car in Almere.

http://www.racehardware.com
Is inderdaad een bekende auto.
Ik ken de eerste eigenaar en nog een eigenaar hier wel bekend op het forum.
De km-stand van 30k km is volgens mij onmogelijk.

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jan 2012, 21:37

@Erik: Is dat deze, joh? Heb er ooit eens toen ik jonger was in meegereden. :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 26 jan 2012, 22:20

Tristan schreef:@Erik: Is dat deze, joh? Heb er ooit eens toen ik jonger was in meegereden. :)
Ja klopt dat is deze.
Destijds al heel snel een normale M3 bumper onder gegaan ivm een kleine schade door wegwerkzaamheden ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jan 2012, 22:37

Erik K. schreef:
Tristan schreef:@Erik: Is dat deze, joh? Heb er ooit eens toen ik jonger was in meegereden. :)
Ja klopt dat is deze.
Destijds al heel snel een normale M3 bumper onder gegaan ivm een kleine schade door wegwerkzaamheden ;)
Ja, kan ik me nog wel herinneren. :D

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 26 jan 2012, 22:39

TLRS schreef:Is dit een bekende toevallig?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mkncczbmzwc2
Jep, van Spijkerhard

TLRS

Bericht door TLRS » 26 jan 2012, 23:11

Ok bedankt.. over die emdrie heb ik al het een en ander gelezen :coffee:

alexm3gt

Bericht door alexm3gt » 26 jan 2012, 23:27

hey dit is mijn ex hij is er alleen niet echt knapper op geworden vindt ik zo,n auto moet je lekker orgineel houden bedankt voor
de info erik :wink: gr alex

Tim N

Bericht door Tim N » 27 jan 2012, 09:40

Is de storing al verholpen van die auto? Anders niet zo netjes om er niet op gewezen te worden dat hij niet vlekkeloos loopt.

steve smith

Bericht door steve smith » 27 jan 2012, 11:54

Niels v/d burgh schreef:

Jep, van Spijkerhard
Pffff. Da's wel echt bot. Ding in elkaar laten zetten met ingevreten krukas en afgevijlde drijfstang en dan adverteren als "lagers vervangen". En om het af te maken nog ff Paul's naam erbij alsof hij er wat aan kan doen dat jij de knaken er niet instopt om die motor fatsoenlijk te repareren. Hoe zou je het vinden als iemand jouw naam zo door het slijk haalt? Dit neigt naar oplichting.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jan 2012, 14:04

Ik lees eigenlijk alleen z'n naam in combinatie met de remmerij?
De rest van de info die jij geeft "neigt" :wink: naar inside info. Of ik lees erover heen?

Niet opvatten als aanval, Steve! Want dat is het niet :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 jan 2012, 14:20

Km stand staat duidelijk vermeld in dat drijfstanglagerschalen topic.

Hij maakt ook nog eens zelf melding van het wisselen van de drijfstanglagerschalen en de remmen op het forum.

Foto's staan her en der op het forum.

Hoef je geen Sherlock Holmes voor te heten om dat te doorzien.

mark123

Bericht door mark123 » 27 jan 2012, 14:27

steve smith schreef:
Niels v/d burgh schreef:

Jep, van Spijkerhard
Pffff. Da's wel echt bot. Ding in elkaar laten zetten met ingevreten krukas en afgevijlde drijfstang en dan adverteren als "lagers vervangen". En om het af te maken nog ff Paul's naam erbij alsof hij er wat aan kan doen dat jij de knaken er niet instopt om die motor fatsoenlijk te repareren. Hoe zou je het vinden als iemand jouw naam zo door het slijk haalt? Dit neigt naar oplichting.
Precies, in de advertentie wordt geen woord gerept over het onoplosbare inhouden.

Joy

Bericht door Joy » 27 jan 2012, 14:51

Het inhouden was geloof ik opgelost. Nieuwe dynamo en een gaskleppositiesensor vervangen.

Grootste punt is natuurlijk dat de motor een tijdbom is. Rijdbaar gemaakt maar eigenlijk 0 garantie of de motor het nog jaren volhoudt of na de 1e circuitdag in puin ligt.

Ik zou dat soort dingen gewoon eerlijk vermelden. Doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willen dat jou overkwam. Iemand denkt zijn droomauto te kopen maar komt wellicht op korte termijn met een in elkaar gedraaid motorblok te staan. Die persoon krijgt dan een hele zure ervaring voor de kiezen.

En als verkopende partij zou ik dat niet op m'n geweten willen hebben.

Maar ja wie ben ik?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 jan 2012, 16:10

Arthur schreef:Ik lees eigenlijk alleen z'n naam in combinatie met de remmerij?
De rest van de info die jij geeft "neigt" :wink: naar inside info. Of ik lees erover heen?

Niet opvatten als aanval, Steve! Want dat is het niet :wink:
Staat gewoon hier... ;)

markm

Bericht door markm » 27 jan 2012, 16:38

cosmos zwart klopt niet toch? een 93er is toch diamantzwart?

Plaats reactie