Welke Porsche zou je kiezen deel II

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Welke Porsche zou je kiezen deel II

Porsche 964 van al het geld wat je hebt
9
27%
Porsche 968 met nog 5K op de bank
13
39%
Porsche 944 Turbo met nog 10K op de bank
5
15%
Porsche 944 S2 met nog 13K op de bank
6
18%

Totaal aantal stemmen: 33

RVV

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 11:11

Niels inderdaad moeilijke keuzes. Aan de andere kant kun je voor die andere zaken ook weer sparen. Elke maand komt er weer salaris binnen en straks vakantiegeld, bonus, 13e maand weet ik allemaal veel. Kun je ook weer dingen mee afronden.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mar 2007, 12:15

Voor straatgebruik: 964

Voor straat en/of circuitgebruik: 944 S2. Geld wat je over hebt kun je steken in het onderstel ed.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 mar 2007, 12:26

Rico v Velzen schreef:Niels inderdaad moeilijke keuzes. Aan de andere kant kun je voor die andere zaken ook weer sparen. Elke maand komt er weer salaris binnen en straks vakantiegeld, bonus, 13e maand weet ik allemaal veel. Kun je ook weer dingen mee afronden.
Om heel eerlijk te zijn heb ik dat al wel verwerkt in de 20K Rico. Nou is het allemaal niet zo'n drama want ook maandelijks hou ik wel wat over :wink: Probleem is dat de generatie van nu ook alles meteen nu wil. Ik voel me bijkans weer jong :mrgreen:
Tristan schreef:Voor straatgebruik: 964

Voor straat en/of circuitgebruik: 944 S2. Geld wat je over hebt kun je steken in het onderstel ed.
Nou Tristan hoogstens een paar keer per jaar op de baan misschien maar dan houdt het wel op :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 mar 2007, 12:27

Ok, even een executive summary. ;)

1. Je wil een 964.
2. De 964 zit ongeveer aan de bovenkant van je budget.
3. Alles wat je anders koopt dan een 964 ga je dan uiteindelijk spijt van krijgen; geld uitgeven aan iets waar je geen 100% goed gevoel bij hebt is zonde geld.
4. Beste oplossing? Gewoon rustig een paar maandjes sparen, wat extra reserve kan bij een 911 nooit kwaad (zeker bij een 964 niet!) en ondertussen goed je ogen en oren open houden, dan zie je hoe lang ze te koop staan, voor welke prijzen ze weg gaan en dan komt op een gegeven moment die ene met jouw naam erop ook vast wel voorbij.
Auto's kopen is sowieso geld weggooien, dan kan je het ook maar het beste weggooien aan iets waar je maximale fun voor terugkrijgt.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mar 2007, 12:29

Niels schreef:
Nou Tristan hoogstens een paar keer per jaar op de baan misschien maar dan houdt het wel op :wink:
Dan 100% de 964. Overigens doen een C2 al niet verkeerd op een circuit.

RVV

Bericht door RVV » 13 mar 2007, 12:29

Goede punten van Peter. als je een 964 wilt moet je daarvoor gaan. Is het nu niet dan straks over een, maand/jaar whatever. Alternatieven zijn er eigenlijk niet.

mark dikken

Bericht door mark dikken » 13 mar 2007, 14:53

Ik heb voor de 944 turbo gestemd, niet alleen omdat ik dezelfde keuze al eens heb gemaakt maar ik vind het nog steeds ongelovelijk veel rijplezier voor je geld. Voor mij geen 944S2 of 968 omdat ik elke keer weer een dikke grijns op mijn gezicht heb als de turbo inkomt.
De 964 vindt ik wel een veel mooiere lijn hebben maar dan komt het vraagstuk heb je dat over voor een extra 10k.
Zelf heb ik een paar maanden terug voor een 964 turbo gekeken om zo niet in te leveren kwa preformance, maar het verschil in rijbeleving viel mij zodanig tegen dat ik het nog even bij mijn 944 turbo houdt.

Niels

Bericht door Niels » 13 mar 2007, 17:50

Peter Tunissen schreef: wat extra reserve kan bij een 911 nooit kwaad (zeker bij een 964 niet!)
Aii Peter je maakt me zenuwachtig :wink: Ik dacht dat juist de 964 de meest betrouwbare 911 was en daarom interessanter dan bijvoorbeeld een 3.2 G-type. De motivatie die je verder opbrengt vanuit je samenvatting leeft zeer zeker bij mij maar momenteel heb ik nauwelijks kosten qua auto's. Ik heb nog niet helemaal het overzicht voor ogen wat het bezitten van een 911 met zich meebrengt. Iets wat me wel een beetje onzeker maakt voor wat betreft het aanschaffen. Misschien geheel onterecht :?
mark dikken schreef: De 964 vindt ik wel een veel mooiere lijn hebben maar dan komt het vraagstuk heb je dat over voor een extra 10k.
Precies Mark dat is voor mij de hamvraag :wink: Maar je geeft duidelijk aan dat een 944 al veel plezier kan brengen.

Kijk als ik aan Porsche denk dan heb ik een 911 voor ogen :D maar ik ben zeer zeker liefhebber van het gehele merk. Ik denk dat het een puur emotionele beslissing gaat worden. Gewoon diverse auto's bekijken, proefrijden en als alles goed voelt tot aanschaf overgaan 8)

HansD

Bericht door HansD » 13 mar 2007, 19:24

Kijk als ik aan Porsche denk dan heb ik een 911 voor ogen
En met jou nog tig mensen. Vind je dat (uiterlijk) belangrijk of gaat het je puur om het rijden. Als je het 911 uiterlijk belangrijk vind de 964 halen, anders krijg je later spijt met een 944.
Gaat het je om het rijden (niet noodzakelijk circuitkm´s) raad ik je aan een 944 S2 of turbo te halen. Doet niets onder (persoonlijk vind ik ze zelfs beter rijden) t.o.v. een oudere 911. Maar het uiterlijk moet je aanspreken.

Zoals je al schrijft, ga eerst eens in alle type´s rijden en maak dan je beslissing. Al die verschillende meningen hier helpen je ook niet echt :wink:

chris_lbr

Bericht door chris_lbr » 13 mar 2007, 20:39

mark dikken schreef:...Voor mij geen 944S2 of 968 omdat ik elke keer weer een dikke grijns op mijn gezicht heb als de turbo inkomt.
Da's 1 van de redenen dat ik nu al aan m'n 3de Porsche turbo zit. Dat geboost zou ik met een atmo zóóóó missen :oops:

Niels

Bericht door Niels » 15 mar 2007, 12:39

Even een korte update. Gisteren wezen proefrijden in een 911 3.2 en een 944 Turbo (Geen S maar wel 250pk naar alle waarschijnlijkheid). Beide auto's staan bij Timmerman in Alteveer te koop en ik kon zonder moeite ff proeven van de beste man (kort van stof maar aardige vent) toen ik aangaf gewoon niet te weten waarvoor te moeten kiezen (nou kest wel eeem riedn..).

De 911 3.2: Ik had al wel eens eerder in een 993 en een 996 cabrio (tiptronic) gereden maar deze 911 van 85 had dus niet eens stuurbekrachtiging. De prijs van de auto was zeker goed te noemen en qua techniek maakte hij ook een prima indruk. Onderhoudshistorie traceerbaar en het leren interieur in het verleden opnieuw bekleed volgens mij. Wel had de auto hier en daar een plekje en zou eigenlijk eens overgespoten moeten worden. Qua interieur, uitzicht en beleving zag ik zo'n 911 zeker zitten (wat een sound :D :D )maar het ding stuurde gewoon veel te zwaar voor mijn vriendin om als tweede auto te gebruiken. Verder zat er geen garantie op en zoals gezegd vroeg de carosserie ondanks verzinkt te zijn toch een beetje aandacht.

De 944 Turbo: Ik had wel eens eerder in een 944 gereden maar die was qua staat niet te vergelijken. De Turbo stuurde goed maar wel waren de achterbanden niet geheel rond zodat de algemene indruk niet denderend was (of juist wel :? ). De algemene staat wat betreft lakwerk en leer was niet slecht maar ook niet top te noemen. Een auto waar je nog wel een beetje aan moest doen om hem naar het zin te krijgen. Qua rijden werd ik meteen herinnerd aan het redelijk zware schakelen maar ik vermaakte me er prima mee en.......wat heeft zo'n turbo er zin in vanaf 3000 - 3500 rpm!! Echter als 2e auto had met name mijn vriendin wel de nodige bedenkingen. Het schakelen gaat voor haar te zwaar om eens serieus op pad te kunnen en eigenlijk heb ik geen zin in een tweede auto waarin zij zich niet prettig voelt.

Verder is met name mijn vriendin nogal huiverig voor het te inversteren geld t.o.v. de bouwjaren. De 911 kost een kleine 13K maar zou eigenlijk gespoten moeten worden en de 944 Turbo van bouwjaar 88 kost 8,5K en heeft eigenlijk meerdere dingen die me niet naar wens zijn. Je inversteert een hoop bij aanschaf maar daar blijft het niet bij. Wat haar betreft kopen we dan ook gewoon wat nieuwer speelgoed in de vorm van een M3, Z3, TT of wat dan ook..... :cry: Het is niet zo dat ze mij van "mijn droom" wil onthouden maar al dat gekloot met "die oude sportieve zooi" heeft ze nu wel gezien. Ze respecteert mijn keuze maar na een jaar veel stilstaan en weinig (of met gebruiksaanwijzing....je moet de kachel niet op warm zetten..) Corrado heeft ze maar één wens en dat is betrouwbaar en probleemloos rijden :wink:

Ergens denk ik dat ze gelijk heeft. Je kunt niet alle Porsches van bepaalde bouwjaren over een kam scheren maar een oude Porsche (zoals ik ze tot nu toe gezien heb) is denk ik echt een hobby auto. Gaat ie stuk of moet je ermee bezig dan schuif je hem de schuur in tot dat je er zin in of geld voor hebt. Echter vind ik dan de kosten van inversteren, all risk verzekeren en wegenbelasting te hoog voor bijvoorbeeld een 911. Je zult op die manier wel erg weinig rijden. Een auto van 10+K en bouwjaar <1990 vallen dan ook eigenlijk af. Wordt het goedkoper dan zou ik eventueel een Starletje kunnen aanschaffen voor mijn GF maar ja die is nu natuurlijk Z3's en TT's aan het bekijken :? .

De volgende stap is denk ik proefrijden in een Boxster en 968. De 968 stamt af van de 944 qua ontwerp en ik geef de auto eigenlijk weinig kans als het gaat om meer gebruiksvriendelijkheid t.o.v. een 944 maar wie niet waagt....De Boxster is alweer een stuk nieuwer. Ik ga er dan ook vanuit dat deze qua handling het meest easy is. Echter ben ik een beetje huiverig voor de techniek van met name de 97-er (zoals Mark noemde) en het budget is niet toereikend voor een nieuwere :cry: Maar goed eerst maar eens rijden en dan de doelen eventueel maar weer bijstellen.

Momenteel is er wel weer een optie die speelt namelijk: modern speelgoed kopen voor als 2e auto, de te restaureren Golf 1 weg doen en een nagenoeg wegenbelasting vrije Porsche erbij kopen voor de hobby. (Wees niet bang voor nog een Poll :D )

Nu niet lezen dat mijn vriendin de "schuldige" is maar in deze kwestie ben ik nu eens de "emotionele" en zij de "verstandige" :D
Laatst gewijzigd door Niels op 15 mar 2007, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

chris_lbr

Bericht door chris_lbr » 15 mar 2007, 19:55

Wat de 951 betreft, dat harde schakelen heeft te maken met de vorken in de versnellingsbak die waarschijnlijk wat vervormd zullen zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat 8,5K in een garage voor een 951 van '88 niet echt duur is. Vandaar dus dat de wagen wat te wensen over laat. Kijk anders hier eens...
http://www.porsche-944.nl/forum/showthread.php?t=7369
en hier
http://www.porsche-944.nl/forum/showthread.php?t=7371

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 20:12

Niels ik denk dat jij juist een hele verstandige vriendin hebt. Ze ziet het gewoon helder.

Met alle respect maar net wat je schrijft het zijn allemaal oude auto's waar je naar kijkt, met een budget waarvoor je ook een hele nette jonge(re) auto kan kopen.

Ik lees iets over Z3. Voorbeeld bij Strikwerda van der Kaap stond onlangs een hele knappe Z3 2.8 coupe uit 1999, met 72K op de teller, ik heb de auto bekeken, en ding stond er gewoon in nieuwstaat bij, overwoog zelfs om hem te kopen als zakelijke auto voor woon werk, maar het is geen BTW auto. Dus niet echt interessant. koste iets van 18,5 K had er geloof ik al eens melding van gemaakt. Hier de foto's, ik heb geen idee of die nog te koop staat, maar zou je hem kopen dan heb je een gave, relatief betrouwbare techniek in een superkoets en gewoon dagelijks normaal inzetbaar voor je vriendin.

Foto's zijn niet de mooiste kwaliteit, maar dan weet je even waar ik het over heb. Want de auto staat niet op www.senk.nl

[img:800:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 019622.jpg[/img]
[img:800:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 019629.jpg[/img]

Joop

Bericht door Joop » 15 mar 2007, 23:27

Blijft een unieke auto die Z3 coupe, heb er ook naar gekeken voordat ik mijn vorige 3er coupe (e46) kocht, maar kon op dat moment geen aardige vinden voor een redelijke prijs of vielen allen buiten de Huisselectie.

Niels

Bericht door Niels » 16 mar 2007, 03:25

chris_lbr schreef:Wat de 951 betreft, dat harde schakelen heeft te maken met de vorken in de versnellingsbak die waarschijnlijk wat vervormd zullen zijn.
Is dat bij vrijwel elke 944/968 zo gezien de leeftijd en km. standen Chris?
Rico v Velzen schreef:Niels ik denk dat jij juist een hele verstandige vriendin hebt. Ze ziet het gewoon helder.

Met alle respect maar net wat je schrijft het zijn allemaal oude auto's waar je naar kijkt, met een budget waarvoor je ook een hele nette jonge(re) auto kan kopen.

Ik lees iets over Z3.
Kijk en dan worden ze ineens wakker :D

Nee zonder gekheid, voor een nieuwere auto is zeker iets te zeggen. Helemaal als voor Porsches van 20 jaar oud ook inversteringen gedaan moeten worden van 10 - 15K. En kun je dan een probleemloze en betrouwbare auto verwachten? Op dit moment ben ik van mening dat als je een Porsche koopt van voor 1990 dat het verstandig is om er een garage bij te hebben om er af en toe eens mee bezig te gaan. Niet zo zeer technisch/mechanisch maar met name voor een ditje en een datje (plekje hier, kapje daar enz). Prima als je als doel hebt een echte hobby auto (troetelkindje) aan te schaffen maar dat was ons doel niet op die manier in eerste instantie.

Een nieuwere auto is dan gewoonweg goedkoper, gebruikvriendelijker, waarschijnlijk probleemlozer en daardoor misschien wel meer fun om in te rijden ook al is het een auto met minder emotie.

Plaats reactie