Ok, eerst de downs. Starten en brandend benzine lampje. Oh wat heb ik daar een k*thekel aan maar goed waarschijnlijk vorige keer bij wegzetten veel haast gehad want anders doe ik dit nooit. Richting n11 en bij de BP gaat er op enkele euris na 100 euro pretsap in. De boordcomputer geeft vervolgens, een beetje schuldig vanwege z'n dorst, aan dat ie er weer 556km klaar voor is. De optimist, meestal haalt ie de 500 km niet eens...
Vervolgens, wat the fuck, ducktape bij de raamlijst van mn passagiersstoel! Oh ja, herinnering komt terug. E46 m3 kwaaltje, de sierstrips laten naar verloop van tijd los. Al gehad aan de bestuurderszijde en weer vastgelijmd maar vorige keer was dus de passagierszijde aan de beurt. Beetje lijm ertussen en vastzetten met ducktape totdat het droog is. Stom, helemaal vergeten. Ducktape eraf getrokken en klaar, sierstrips bleven door de opgedroogde nieuwe lijm weer prima zitten.
Ondertussen was het maar een droevige bedoening. Bewolkt, regenachtig en de m3 was ook helemaal nat. De 19" EVO wielen voor de winter doen 'em ook geen goed als je weet hoe mooi de CSL wielen eronder staan. Maar even verder kijken en dat zie je daaronder een keurig gepoetste carbonzwarte body, en wat blijft zo'n e46 m3 dan mooi en bruut tegelijkertijd. De powerdome op de motorkap, de gapende gaten in de M-bumper, de uitgeklopte wielkasten. Ja ondanks de downs zoals net beschreven staat er toch iets speciaals.
Met volle tank wegrijden en direct linksaf de N11 op. Prachtige haakse bocht, niks in de buurt en als automatisch druk ik in 1x met twee vingers tegelijkertijd de dsc knop en de sportknop in. De m3 snerpt het uit van genot, het dsc off pretlichtje brandt, de toyo's (wat een k*tbanden vergeleken bij de michelin pilot sports om de csl velgen) verliezen bij zo'n 4000 rpm in z'n twee midcorner de grip, het ///m sper locked en de auto gaat keurig gecontroleerd dwars de hoek om. Bij het rechtzetten is de snerp al wat heftiger bij zo'n 7500 rpm. De downs zijn vergeten en met een smile gaan Markk en de M3 verder richting Capelle / camera-express.
Snelweg is weinig DF. Maar het is wel genieten van de kleine dingetjes. De radio bediening op het stuur, het dikke ///m stuur is sowieso heerlijk en zo'n 6 cylinder atmo draait toch wel heel mooi. Ook bij 2500 rpm in z'n 6. Alleen beetje jammer dat er dan op een invoegstrook weinig gebeurt als je even volgas ergens voor langs wilt. Dan merk je toch dat de moderne turbo's ook z'n voordelen hebben. Maar goed, 1 seconde later zit je in 3 en is alles opgelost

Camera-express was de volgende down. Zaak is verbouwd en veel kleiner geworden. Kortom binnen 5min. stond ik weer buiten. Dan maar even onverwachts bij een goede vriend van me langs in Capelle (Adwo). Huisnummer weet ik nooit maar vind het altijd wel aan de hand van de auto die voor de deur staat. En ja hoor de witte 320 coupe op 19" wielen kon niet anders dan van hem zijn en dus voor zijn deur staan

Was erg gezellig. Na afloop maar via de dijk teruggereden naar Gouda. Leuke weg maar nul marge en glad en een m3 op toyo's hielden me wat tegen om echt vol te gaan. Maar goed ook want soms voelde ik gewoon het dsc werken en ik had niet de ballen om het uit te zetten.
Zojuist thuis met mixed feelings. Ups en downs. Camera-express viel tegen, het geneuzel met de ducktape en het tanken ook. En ook het feit dat de m3 er gewoon mooier bij kan staan op csl's en helemaal schoon, gepoetst en blinkend in de zon stoort me. Evenals het 'gebrek' als low-end power als je rustig rijdt.
Maar ach wat blijft die Adwo een gezellig gestoorde autogek en wat blijft het toch leuk om zo'n oude beamer dwars te gooien en snerpend naar de 8000rpm te trekken

Een fijn weekend allemaal met veel (driving) fun...
Mark.