oude beamers, ups en downs

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

oude beamers, ups en downs

Bericht door markk » 21 jan 2012, 17:57

Vanochtend opgestaan, gesport, rond 12.00 samen met vrouwlief broodje gaan halen bij La Place en bij thuiskomst ging vrouwlief sporten. Dus ik denk: twee hobbies combineren, lekker even de m3 uitlaten en naar kamera-express in Capelle tuffen.

Ok, eerst de downs. Starten en brandend benzine lampje. Oh wat heb ik daar een k*thekel aan maar goed waarschijnlijk vorige keer bij wegzetten veel haast gehad want anders doe ik dit nooit. Richting n11 en bij de BP gaat er op enkele euris na 100 euro pretsap in. De boordcomputer geeft vervolgens, een beetje schuldig vanwege z'n dorst, aan dat ie er weer 556km klaar voor is. De optimist, meestal haalt ie de 500 km niet eens...

Vervolgens, wat the fuck, ducktape bij de raamlijst van mn passagiersstoel! Oh ja, herinnering komt terug. E46 m3 kwaaltje, de sierstrips laten naar verloop van tijd los. Al gehad aan de bestuurderszijde en weer vastgelijmd maar vorige keer was dus de passagierszijde aan de beurt. Beetje lijm ertussen en vastzetten met ducktape totdat het droog is. Stom, helemaal vergeten. Ducktape eraf getrokken en klaar, sierstrips bleven door de opgedroogde nieuwe lijm weer prima zitten.

Ondertussen was het maar een droevige bedoening. Bewolkt, regenachtig en de m3 was ook helemaal nat. De 19" EVO wielen voor de winter doen 'em ook geen goed als je weet hoe mooi de CSL wielen eronder staan. Maar even verder kijken en dat zie je daaronder een keurig gepoetste carbonzwarte body, en wat blijft zo'n e46 m3 dan mooi en bruut tegelijkertijd. De powerdome op de motorkap, de gapende gaten in de M-bumper, de uitgeklopte wielkasten. Ja ondanks de downs zoals net beschreven staat er toch iets speciaals.

Met volle tank wegrijden en direct linksaf de N11 op. Prachtige haakse bocht, niks in de buurt en als automatisch druk ik in 1x met twee vingers tegelijkertijd de dsc knop en de sportknop in. De m3 snerpt het uit van genot, het dsc off pretlichtje brandt, de toyo's (wat een k*tbanden vergeleken bij de michelin pilot sports om de csl velgen) verliezen bij zo'n 4000 rpm in z'n twee midcorner de grip, het ///m sper locked en de auto gaat keurig gecontroleerd dwars de hoek om. Bij het rechtzetten is de snerp al wat heftiger bij zo'n 7500 rpm. De downs zijn vergeten en met een smile gaan Markk en de M3 verder richting Capelle / camera-express.

Snelweg is weinig DF. Maar het is wel genieten van de kleine dingetjes. De radio bediening op het stuur, het dikke ///m stuur is sowieso heerlijk en zo'n 6 cylinder atmo draait toch wel heel mooi. Ook bij 2500 rpm in z'n 6. Alleen beetje jammer dat er dan op een invoegstrook weinig gebeurt als je even volgas ergens voor langs wilt. Dan merk je toch dat de moderne turbo's ook z'n voordelen hebben. Maar goed, 1 seconde later zit je in 3 en is alles opgelost :)

Camera-express was de volgende down. Zaak is verbouwd en veel kleiner geworden. Kortom binnen 5min. stond ik weer buiten. Dan maar even onverwachts bij een goede vriend van me langs in Capelle (Adwo). Huisnummer weet ik nooit maar vind het altijd wel aan de hand van de auto die voor de deur staat. En ja hoor de witte 320 coupe op 19" wielen kon niet anders dan van hem zijn en dus voor zijn deur staan :)

Was erg gezellig. Na afloop maar via de dijk teruggereden naar Gouda. Leuke weg maar nul marge en glad en een m3 op toyo's hielden me wat tegen om echt vol te gaan. Maar goed ook want soms voelde ik gewoon het dsc werken en ik had niet de ballen om het uit te zetten.

Zojuist thuis met mixed feelings. Ups en downs. Camera-express viel tegen, het geneuzel met de ducktape en het tanken ook. En ook het feit dat de m3 er gewoon mooier bij kan staan op csl's en helemaal schoon, gepoetst en blinkend in de zon stoort me. Evenals het 'gebrek' als low-end power als je rustig rijdt.

Maar ach wat blijft die Adwo een gezellig gestoorde autogek en wat blijft het toch leuk om zo'n oude beamer dwars te gooien en snerpend naar de 8000rpm te trekken :df:

Een fijn weekend allemaal met veel (driving) fun...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 21 jan 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

KoenM

Re: oude beamers, ups en downs

Bericht door KoenM » 21 jan 2012, 18:05

:wave:

Ooit aan gedacht columns te gaan schrijven? :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 21 jan 2012, 19:11

Erg leuk verhaal weer Markk. Alleen het lezen is al df :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 21 jan 2012, 23:08

Idd Mark, van mij mag je ook wel frontpage materiaal gaan schrijven!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 jan 2012, 09:32

wat schrijf je toch altijd geweldige verhalen :wave:

en idd dat tanken is wel een down tegenwoordig... wat een geld :devil: en die strips ken ik was bij mijn E46 ook... maar toch wat een heerlijke auto's zo'n E46 M3!!

helemaal zoals jij hem in zomer trim hebt met CSL's er onder :love:

350 Z

Bericht door 350 Z » 22 jan 2012, 10:24

Zo herkenbaar dat verhaal (op de ductape na dan).
Genieten van de kleine dingetjes is :D

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 22 jan 2012, 11:47

leuk verhaal mark,zit stiekum ook een beetje te kijken naar een e46 m3 maar ben een beetje bang dat het misschien wel tegen gaat vallen tov mn e39 m5.

markk

Bericht door markk » 22 jan 2012, 12:26

Hangt er heel erg af vanaf wat je zoekt.

Als auto ga je er gewoon op achteruit. Veel minder comfort, veel minder auto, veel minder luxe, kortom veel minder premium. Ook qua straight-line performance ga je erop achteruit.

Maar je gaat ook vooruit op beleving, agiliteit, uiterlijk (e39 is m.i. toch behoorlijk gedateerd en e46 blijft in mijn maar ook de ogen van velen toch erg mooi). Als daily zou ik absoluut een e39 m5 prefereren maar voor zo af en toe een keertje DF op een avondje/weekend tripje is een e39 M5 mij teveel cruiser.

Achtergrond: Mijn ervaring in de m'm eigen e46 m3 en een avondje fun met de e39 M5 van Knot. Als je even zoekt dan vindt je 'em vastwel.

Mark.

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 22 jan 2012, 16:17

dat is ook een beetje het punt mark gebruik de m5 als daily en hij bevalt super nog steeds iedere dag een big smile als ik die 8 pitter de sporen geef.
ben wel erg gecharmeerd van het uiterlijk van de e46 m3 ziet er uit als een krachtpatser en is natuurlijk ook een krachtpatser,tevens lijkt de smg bak ook wel een leuk extratje op zo`n auto.
het blijft moeilijk en we houden het gewoon nog een tijdje in gedachte en dan zien we het wel om iedere dag met een m5 op stap te moeten is bepaald geen straf :df:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 22 jan 2012, 16:35

Leuk verhaal weer Mark, jammer dat het tegenviel bij de over-buren, een deel van de winkel opgeofferd tbv cursussen/presentaties, nieuwe visie van de nieuwe eigenaar of zoiets ;) ...

Ben

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 22 jan 2012, 19:45

Mooi verhaal :wave:

De zaak is inderdaad kleiner geworden, nu gaan ze ook cursussen/workshops geven in de zaak, heb er vorige week nog een camera gekocht.

Vind de Evo van Adwo ook om te smullen :D

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 22 jan 2012, 20:14

Mooi verhaal =D. Doe dit maar 2x per week, zoiets schrijven :) :wave:

Adwo

Bericht door Adwo » 22 jan 2012, 23:53

Ik had al een vermoeden dat Mark een verslag zou schrijven.. Ff checken en ja hoor, ik word weer genoemd..

Had ook niet anders verwacht Mark! :blink:

De spullen waar we het over hebben gehad heb ik inmiddels al besteld, had ook nog wat anders nodig bij Camskill. Ik laat je wel weten als het binnen is..

Met het blok ben ik inmiddels ook verder, riem zit er omheen, nu de nokkenassen op tijd zetten..

Groet,

Adwo

markk

Bericht door markk » 23 jan 2012, 19:04

Tsja Adwo, wat kan ik zeggen. Altijd gezellig daar in Capelle en de rit terug is ook altijd een feestje :-)

Roep u maar een bankrekening nummer en een bedrag als alles bekend is. Dan zal ik m'n schulden aflossen...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 23 jan 2012, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 23 jan 2012, 19:14

Nog politie/flitsers tegengekomen op de N11, ze stonden er 'smiddags te flitsen bij het tankstation en te lasergunnen vanaf een viaduct, en er reden ook nog een aantal politie motoren rond.
Achter het groene ding stond de flitser iig.

markk

Bericht door markk » 23 jan 2012, 19:24

Nee dit keer niets gezien. Als ie er wel was krijg ik vast wel post.

Vorige week stonden ze er ook op dit punt. Ik reed toen 140 ofzo op cruise control en zag ze net op tijd en ben vol in de ankers gegaan. Als ik geflitst ben dan kost het weinig en krijg ik een mooie foto ervoor. Zeg maar zoiets als dit :-)

Afbeelding

(enkele jaren geleden, ook op de N11 :-)

Mark.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 jan 2012, 22:06

zo aardig in de ankers op die foto of niet :kikker:

KoenM

Bericht door KoenM » 23 jan 2012, 23:09

Haha geniaal die foto, met hoeveel uiteindelijk nog geflitst?

bm-dub

Bericht door bm-dub » 23 jan 2012, 23:33

Hey die Mark!

Leuk om te lezen, bij het openen van dit topic dacht ik aan iets veel ergers zoals falend Vanos, diff. etc. maar als die raamlijst alles is valt het wel mee toch?
Misschien kan je het je nog herinneren maar bij mijn M hing die lijst ook los bij onze fotoshoot afgelopen zomer weetje nog?

Greets, Dylan

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 24 jan 2012, 16:37

leuk verhaal en sommige dingen herken ik wel! die M3 klinkt idd gewoon geweldig van de 3500+ toeren klinkt het gewoon geweldig. zelfs met een standaard uitlaat systeem. verder is er erg makkelijk in te driften zoals je al aangeeft ;) ook dat low down power gebrek is denk ik voor mij het grootste minpunt (benzine gebruik doet me nix hier met 45L voor 15 euro XD)

Plaats reactie