
RS200
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: RS200
RS200 klaargemaakt voor de Pike's peak.
925 pk
http://speedhunters.com/archive/2012/01 ... rs200.aspx

http://speedhunters.com/archive/2012/01 ... rs200.aspx
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RS200
A Garrett turbo is supplemented by an NO2 system to reduce lag, and it has a quad-throttle inlet manifold with an air bypass and water/methanol injection. All this means that power is up from the original 250 to a mighty 925bhp. 60mph will arrive in a face-squashing 1.7 seconds and the top speed will be around 160mph.

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: RS200
Doe mij deze Pikes peak RS200 maar
http://youtu.be/u3axHRafJrc
http://youtu.be/u3axHRafJrc
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: RS200
Robin schreef:Dat Pikes Peak apparaat had ik hier ook een paar dagen geleden willen posten, de reden waarom niet was dat ik 't eigenlijk meer show dan go vond.![]()
huh, 925 pk en onder de 2 sec naar de 100....meer show dan go?!Het is dan wel geen mooie originele meer, maar het is in mijn optiek toch vooral GO!
-
- Berichten: 55257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: RS200
ROFLOL man! Jouw sarcasmemeter is kapot kerel.Roy RS schreef:Robin schreef:Dat Pikes Peak apparaat had ik hier ook een paar dagen geleden willen posten, de reden waarom niet was dat ik 't eigenlijk meer show dan go vond.![]()
huh, 925 pk en onder de 2 sec naar de 100....meer show dan go?!Het is dan wel geen mooie originele meer, maar het is in mijn optiek toch vooral GO!

(Het ding zie er nogal (te?) heftig uit, beetje streetracert zegmaar, als je dit 'n leek laat zien...maar wij weten wel dat 't 'n kogel op wielen)
Any RS200 is goedgekeurd, any!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RS200
kwam net deze tegen, oke geen echte en dus ook niet zo duur
wel 350pk en mooie techniek en het lijkt er ook nog op, kortom een leuke replica.
alleen jammer dat het een RHD is...wellicht niet zo moeilijk om te bouwen ivm mid engine?







http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... 12/2939483" onclick="window.open(this.href);return false;

wel 350pk en mooie techniek en het lijkt er ook nog op, kortom een leuke replica.
alleen jammer dat het een RHD is...wellicht niet zo moeilijk om te bouwen ivm mid engine?
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... 12/2939483" onclick="window.open(this.href);return false;
EVO200 SPECIFICATIONS
This takes the form of the EVO 200 kit when combined with a 2 wheel drive Sapphire Cosworth tuned to 330 bhp with a Renault UN1 transaxle
ENGINE: 1993cc
Max power: 330 bhp(DIN)at 6500-7000 rpm
Max torque: unknown tuned to 330bhp but 203 lbf.ft at 4500 rpm in standard spec
Power/weight ratio: 355.4 bhp/tonne
Cylinders: four, in-line, longitudinally-mounted
Valve gear: four valves per cylinder, inverted hydraulic buckets, double over head cam shafts driven by external toothed belt
Garrett T3 turbocharger with uprated actuator and charge air intercooling
Type: mid-engine, rear-wheel-drive
Gearbox: Renault UN1, five-speed manual transaxle, all-synchromesh SUSPENSION
Front: 2 1/4 coil springs @ 180lb full adjustable platform Leda struts lower track control arms, anti roll bar castor and camber adjustment
Rear: unequal length twin wishbones twin 2 1/4 coil springs @ 140lb twin adjustable platform Leda shock absorbers steel upright, camber and toe adjustment.
BODY
Tubular space frame with built in roll cage.
Door intrusion bars.
Side impact protection.
Crumple zones.
Steel welded bulkheads.
Glass-fibre body panels with fire resistant gel coating.
PERFORMANCE
With chipped Cosworth 350 BHP 0-60 mph takes 4.5 seconds, with top speed of 168 mph.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten