Lotus Exige én Elise
- GTRene
Re: Lotus Exige én Elise
leuke Exige 260 cup foto

-
Zat te denken om gedeelte te folien. Maar vermoed dat het gewoon glans zwart verfje word.Michel P schreef:Het stuk tussen en rond de achterlichten met mat zwart of carbonfolie te beplakken.Emiel schreef:Netjes hoor!
Zat ook al te denken om lucht inlaat en kont in carbon te wrappen ipv zwart te maken. Nu moet ik het zwart maken
Michel
Slechte foto maar beetje een idee.
- Bijlagen
-
- clams230.jpg (96.71 KiB) 1565 keer bekeken
- Joost
Wanneer is die van jou klaar Emiel?
Zoiets?
Zoiets?
- Bijlagen
-
- 3159145-5.jpg (63.2 KiB) 1560 keer bekeken
- Joost
Op de S2:
- Bijlagen
-
- exige_sport_240_blaze_orange_rear_34.jpg (22.96 KiB) 1557 keer bekeken
- Paskal
- Auto: meerdere
Erg mooi die orange look Joost
Die vleugel achterop lijkt wel heeeel erg groot, maar wellicht dat het in werkelijkheid meevalt.
Ben benieuwd hoe dat op de Ring zal gaan
Wat ga je met de Clio doen? Twee circuittools lijkt me ook wat overdone of niet? (zegt hij met een 205 16V en een 535 touring in circuittrim
)

Ben benieuwd hoe dat op de Ring zal gaan

- Michel P
Idd Joost dat bedoel ik! Staat erg gaaf.
Michel
Michel
-
Exact zo Joost.
Richting Maart/April zal die rijdbaar zijn en apk gekeurd.
Klaar nooit vermoed ik
Motorblok aanpakken en andere versnellingsbak verschuif ik naar volgende winter waarschijnlijk.
Cylinder kop is al binnen maar nu nog kortere versnellingsbak en andere nokkenassen.
Richting Maart/April zal die rijdbaar zijn en apk gekeurd.
Klaar nooit vermoed ik

Motorblok aanpakken en andere versnellingsbak verschuif ik naar volgende winter waarschijnlijk.
Cylinder kop is al binnen maar nu nog kortere versnellingsbak en andere nokkenassen.
-
Ga je een bak kopen of ombouwen?Emiel schreef:maar nu nog kortere versnellingsbak en andere nokkenassen.
Heb hier namelijk nog 2 bakken vol spul daarvoor......
-
Elise :
Wil een andere bak kopen inderdaad. Gereviseerd en met sterkere lagers. Wil de CR bak hebben.
Dan kan ik mijn huidige bak verkopen voor appel en ei.
Kan ik meteen ook licht vliegwiel plaatsen.
Wil een andere bak kopen inderdaad. Gereviseerd en met sterkere lagers. Wil de CR bak hebben.
Dan kan ik mijn huidige bak verkopen voor appel en ei.
Kan ik meteen ook licht vliegwiel plaatsen.
-
@emiel
Zou mooi zijn als je een CR-bak met LSD op de kop kunt tikken, maar die zul je niet vaak voorbij zien komen.
Zou mooi zijn als je een CR-bak met LSD op de kop kunt tikken, maar die zul je niet vaak voorbij zien komen.
- Maik
Hoi Hans, waarom maar tot 12u? Ik ga er ook weer eens keer naartoe, maar zal wat later zijn, uurtje of 1 ofzo...Hans R schreef:Gaaf!!![]()
Kom je zaterdag ook naar van Sten in Den Hoorn!? (Lotus Clubdag, iedere 2e zaterdag vd maand)
Ik ben daar om 11uur tot 12uur helaas maar.. ik wil wel eens in het echie zien
-
Elise :
Klopt, ben al aan het kijken of ik LSD via aftermarket kan laten inbouwen in de CR box.
Kwestie van tijd eigenlijk vooral, en die is er weinig momenteel. Moet research doen etc.
Klopt, ben al aan het kijken of ik LSD via aftermarket kan laten inbouwen in de CR box.
Kwestie van tijd eigenlijk vooral, en die is er weinig momenteel. Moet research doen etc.
- GTRene
ooo lekker

- Daan
Van der Kooij heeft nu een 111R uit 2007 staan, met ca 80.000km. Ik vind de vraagprijs van 34k nogal stevig gezien deze kilometer stand. Meningen?
Hoe wordt er in het algemeen aangekeken tegen Elises met dergelijke hoge km standen? Als ik gebruikt koop is het altijd jong en zeker ruim onder de 50.000km. Dus voor een Elise geldt dit bij mij zeker.
Was laatst ook bij FKM geweest. Schitterende auto's hebben ze daar staan, alleen ietsje te recent (2010/2011). Als je daar dan de BPM erbij gooit schiet je weer over de 40k heen, wat ik teveel vind voor een derde auto.
Daan...
Hoe wordt er in het algemeen aangekeken tegen Elises met dergelijke hoge km standen? Als ik gebruikt koop is het altijd jong en zeker ruim onder de 50.000km. Dus voor een Elise geldt dit bij mij zeker.
Was laatst ook bij FKM geweest. Schitterende auto's hebben ze daar staan, alleen ietsje te recent (2010/2011). Als je daar dan de BPM erbij gooit schiet je weer over de 40k heen, wat ik teveel vind voor een derde auto.
Daan...
- GTRene
Hoi Daan, 80K hoeft niet veel te zijn voor de toyota motor en of de auto...
de prijs voor een NL auto uit 2007 eigenlijk oke ook al lijkt het stevig, voor bv een net 2002 NL exemplaar (das nog met rover
) vragen eigenaren soms ook nog in de 30K en das wel to much
wellicht valt er nog wat tussen weg te halen maar opzich niks mis mee voor NL begrippen.
de prijs voor een NL auto uit 2007 eigenlijk oke ook al lijkt het stevig, voor bv een net 2002 NL exemplaar (das nog met rover

wellicht valt er nog wat tussen weg te halen maar opzich niks mis mee voor NL begrippen.
- HJ
Volgens mij wel een mooie auto bij vdk. Prijs is wel stevig maar dat geldt voor vrijwel al zijn auto's.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
-
Daan , een andere vergelijking, dan valt de prijs misschien best mee.
Een 2004 r met 24k mijl word nog 16/17k pond voor gevraagd, zet dat eens om in euro, 3k bpm,5k stuur ombouw, reis naar de uk 500 euro, etc etc. Afschrijving bij verkoop ivm mijlen teller etc
Dan is de 2007 bij vd kooi in mijn ogen niet zo duur.
Ja het is wel geld voor een 5 jaar oude auto met 80k , maar dat is meer de markt vs merk vs liefhebbers
Een 2004 r met 24k mijl word nog 16/17k pond voor gevraagd, zet dat eens om in euro, 3k bpm,5k stuur ombouw, reis naar de uk 500 euro, etc etc. Afschrijving bij verkoop ivm mijlen teller etc
Dan is de 2007 bij vd kooi in mijn ogen niet zo duur.
Ja het is wel geld voor een 5 jaar oude auto met 80k , maar dat is meer de markt vs merk vs liefhebbers
- Daan
Duidelijk verhaal. Zal volgend jaar eens gaan kijken...
Daan...
Daan...
- JP
Yumyum.....
Exige S, '08, 31kkm, € 42.950

Nr3 uit Uitgeest
Autocentraleuitgeest

het is een echte s240 maar dit was de vorige eigenaar niet voldoende er moest nog een watergekoelde intercooler op met een komotec compressor
Nr3 uit Uitgeest

Autocentraleuitgeest
- GTRene
dat is jouw auto...veel beter wordt het niet in NL voor een NL auto...nice.
ook vol opties die leuk zijn en nwe APKheeft nooit schade gehad en is voorzien van alle opties zoals sperdifferentieel , tracktion controlle ,launch controlle ,
Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, Airco, Alarmsysteem, Centrale vergrendeling, Startonderbreking, Audio, Electr. ramen voor, ABS, Lichtmetalen velgen, APK bij aflevering, APK t/m 07-02-2012
-
WOW!JP schreef:Yumyum.....![]()
het is een echte s240 maar dit was de vorige eigenaar niet voldoende er moest nog een watergekoelde intercooler op met een komotec compressor
Nr3 uit Uitgeest![]()
Autocentraleuitgeest
Doen, JP. Dit is wel de kans volgens mij.

- JP
Was het maar allemaal zo makkelijk.... 

- Joost
Mooie auto op de foto´s.
Zal wel weer zo weg zijn denk ik.
Zal wel weer zo weg zijn denk ik.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Is geen 240 cup! Waarschijnlijk een gewone Exige-S hij heeft ook niet eens de AP big brakes.. (standaard bij PP)
en hij is omgebouwd van RHD naar LHD (zie nieuw dashboard), neem dan die originele Nederlandse witte Exige die hier op DF te koop staat.
en hij is omgebouwd van RHD naar LHD (zie nieuw dashboard), neem dan die originele Nederlandse witte Exige die hier op DF te koop staat.